خودروهای چینی

تولید شیائومی XU7 اولترا با 1500 اسب بخار و قیمت 114 هزار دلار

چند ماه پیش، شیائومی نسخه‌ای قدرتمند و پرفورمنس از سدان الکتریکی SU7 را به شکل پروتوتایپ با پسوند اولترا معرفی کرد و حالا فروش نسخهٔ تولیدی این سوپرسدان چینی آغاز شده است.

SU7 اولترا هرچند طراحی مشابه نسخهٔ معمولی دارد ولی با ویژگی‌هایی مثل اسپویلر بزرگ عقب و بدنهٔ پهن‌تر، متمایز شده است. اسپویلر عقب این ماشین ۱۵۶۰ میلی‌متر عرض دارد و در کنار دیفیوزر فعال عقب، مجموعاً ۲۸۵ کیلوگرم داون‌فورس را برای خودرو فراهم می‌کنند. سوپرسدان شیائومی که روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک‌های پیرلی P زیرو ۵ قرار گرفته است، ۵,۱۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۰۰ میلی‌متر است.

این ماشین در داخل از صندلی‌های اسپرت، کمربندهای ایمنی زردرنگ و غربیلک فرمان آلکانترا بهره می‌برد. علاوه بر این، آلکانترا روی صندلی‌ها، رو دری‌ها و دیگر عناصر داخلی هم دیده می‌شود درحالی‌که در قسمت‌هایی مثل کنسول مرکزی و آینهٔ دید عقب هم از تریم فیبر کربنی استفاده شده است. SU7 اولترا از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، سوپرسدان شیائومی ظرف ۱.۹۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ۵.۸۶ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۹.۲۳ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری ۹۳.۷ کیلووات ساعتی از سری Qilin 2.0 ساخت CATL تأمین می‌شود. این باطری‌ها که از سیستم خنک‌کنندهٔ دوسطحی بهره می‌برند، قابلیت شارژ سریع تا ۴۹۰ کیلوواتی دارند که می‌تواند ظرف ۱۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد را شارژ کند. SU7 اولترا به بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمزی مجهز شده که تاکنون در یک خودروی اسپرت دیده‌ایم. این دیسک‌های سرامیکی در جلو ۴۳۰ میلی‌متری و در عقب ۴۱ میلی‌متری هستند قابلیت تحمل دمایی بیش از ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد را دارند. به لطف این دیسک‌ها و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، SU7 اولترا در ۳۰.۸ متر از سرعت صد کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود.

چندی پیش، پروتوتایپ این ماشین با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه، رک. رکورد سریع‌ترین خودروی چهاردر پیست نوربرگ‌رینگ را شکست ولی نسخهٔ تولیدی نخواهد توانست این رکورد را تکرار کند زیرا بسیار سنگین‌تر است درحالی‌که SU7 اولترا پروتوتایپ به لطف بدنهٔ فیبر کربنی، ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. SU7 اولترا در چین ۸۱۴,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱۴,۲۰۰ دلار قیمت دارد. فروش رسمی این خودرو در مارس ۲۰۲۵ آغاز می‌شود اما هم‌اکنون پیش‌فروش آن شروع شده است. به گفتهٔ مدیرعامل شیائومی، درحالی‌که پورشه تایکان توربو GT در چین با قیمت ۲۸۰ هزار دلار به فروش می‌رسد، قدرت کمتری از SU7 اولترا دارد.

پیش‌بینی شده که فروش این خودرو در سال ۲۰۲۵ به ۴ هزار دستگاه برسد. این در حالی است که ۱۰ دقیقه پس از آغاز پذیرش سفارشات خرید، برای SU7 اولترا ۳,۶۸۰ سفارش دریافت شده است. شیائومی همچنین در اکتبر امسال بیش از ۲۰ هزار دستگاه از نسخهٔ معمولی این خودرو را تحویل داده است و این شرکت قصد دارد تا پایان امسال به هدف فروش سالانهٔ ۱۰۰ هزار دستگاهی خود برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (749 ديدگاه)

    نوربرگرینگ حسابی شده محفل تبلیغات
    یه زمانی در باب موتور اسپورت نطق میکردن یکشنبه برنده شو دوشنبه بفروش
    حالا به جا واژه موتور اسپورت باید از واژه نوربرگرینگ تو این جمله استفاده کرد

    موافقم 36
    مخالفم 17
    1. Interceptor

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (838 ديدگاه)

      جیم فارلی مدیر عامل فورد حق داره سوار این بشه
      واقعا خوبه

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. amirkhanzadeh

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        فورد که برای چین شده ولی بنظرم شیائومی هم همکاری کنند بتوند ماشین خوب بسازند

        موافقم 7
        مخالفم 5
    2. ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4991 ديدگاه)

      واقعا باورم نمیشه هنوزم از xu7 استفاده میکنن
      دست بردارید از این تکنولوژی بی صاحاب قدیمی

      موافقم 22
      مخالفم 14
    3. Galant.VR4(JDM)

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1212 ديدگاه)

      من چندین بار این موضوع رو با منظور های مختلف بیان کردم نه فقط این بحث نوربرگینگ و موتوراسپرت بلکه در مورد پرفورمنس ها و ارقام غیر منطقی خودرو.
      منطق اینجا ثابت میکنه وقتی یه برند نوظهوری مثل شیائومی میاد اولین قدم رکورد یه پیست رو میزنه بجای اینکه در بخش‌هایی که واقعا برای خریدار قابل استفاده هست رو روش مانور بده مثل ایمنی ، آپشن ، راحتی و…. راه دور نمیریم چند نفر توی همین پدال میتونن این رکورد رو برنن؟!
      کلا حضور در موتور‌اسپرت هویت میخواد و اینجور اعداد و تبلیغاتی منجر به نابودی این صنعت شده

      موافقم 4
      مخالفم 5
    4. محمدهادی

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2437 ديدگاه)

      اصن نباید نوربورگ رینگ به خچدرو های جدید اجازه ورود بده
      فقط برندهای دارای سابقه موتور اسپرت باید حق حضور در این آوردگاه مقدس رو داشته باشن
      باید احترامش حفظ بشه دیگه
      شیائومی دیگه چه کوفتیه
      ۱۵۰۰ اسب بخارم قدرتشه!!
      ینی چی؟!
      پورشه بلد نبود بسازه این قدرت رو؟!

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. MehdiTurbo

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من کلا این سبک طراحی داخلی که یه مانیتور بزرگ را نمیپسندم حتی طراحی مزدا جدیدی که قرار داخل ایرانم بیاد همینطور بود که به نظر من نسبت به طراحی های فوق العاده کابین نسل قبل مزدا افت شدید داشته
    ۱۱۵ هزار تا خیلیه برای یه خودرو چینی درست اسب بخارش زیاد و برقیه قبول دارم قیمتش نصف پورشه است ولی کلی گزینه های عالی جذاب تا ۱۱۵ هزارتاست و ریسک برقی به خاطره تعویض موتور که کلی قیمت موتورش فقط برای یه چینی بالاست
    کلی پورشه و ائودی و بنز بی ام و و موستانگ و … میشه با این قیمت خرید کلی پورشه جذاب هست،دوتا موستانگ میشه
    به نظرم ۹۰ هزارتا براش معقول بود با همان نو هزارتا من خودم موستانگ و پورش ول نمیکنم اولین خودروی یه برند چینی بخرم

    موافقم 19
    مخالفم 34
    1. heshy.use@gmail.com

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (422 ديدگاه)

      رو همینم راحت چند ۱۰ هزار دلار دارن ضرر میدن
      چند ۱۰‌هزار دلار هم بارانه دولت چین

      موافقم 9
      مخالفم 4
  3. B

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (896 ديدگاه)

    قطعا فروش بالایی رو در چین تجربه خواهد کرد و بسیاری از چینی ها بجای خرید تسلا پلد و برقی های مشابه دیگه سراغش خواهند رفت امیدوارم در بازار جهانی هم عرضه بشه تنها ایرادی که میتونم بگیرم ازش شباهت بیش از حد جلوش به مکلارنه

    موافقم 32
    مخالفم 6
    1. Nr

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      مکلارن؟ :/

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. B

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (896 ديدگاه)

        فکر کنم تا حالا ۷۲۰ و ۷۵۰ اس و 765lt رو ندیدی واضحا تقلید شده ازون با اینکه طراحیش جذابه اما یکم ضد حاله که ماشینت انقدر آشکارا از یه طرحی تقلید کرده باشه

        موافقم 15
        مخالفم 3
    2. A

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      پورش و مکلارن

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. علی منصوری

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (424 ديدگاه)

      موافقم ،کاملا کپی، البته ایراد نیست این و استفاده از ی زبان طراحی و یا پلتفرم مشترک تو این صنعت زیاده، ولی اصالت و طراحی بیسیک و اولیه ی چیز دیگس

  4. Sina_carshow

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    کافیه فقط به میزان داون فورسی که تولید میکنه نگا کنید ۹۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۰۰ کیلومتر یعنی در حد پورشه ۹۱۱ توربو اس
    هرچند اینجا تو این پست نوشته نشده
    رکورد نوربرگرینگ هم زد
    با قیمت به شدت ارزش خرید داره برای اونایی که اهلشن
    بنده چند وقت گذشته راجب این موضوع صحبت کردم احتمال قوی رکورد میزنه با همچین مشخصات کلفتی

    اما دوستان هیتر چینی ها با گفتن جملات تکراری که یه چرخ فلان کمپانی رو به کل چین عوض نمیکنن و چینی ها بنجل هستن و فلان و فلات فقط از بحث در رفتن و وقتی عدد نوربرگرینگ خودرو نئو ep9 رو دادم از سایت تاپ گیر گفتن فیکه احتمالا این هم ماشین بازم زیرسوال میبرن خودرویی که لوسید ایر سافایر و تسلا مدل اس پلد رو با خاک یکسان کرد. وقتی راجبش صحبت می‌کردم همین دوستان زیر پستش میگفتن از هوندا سیویک هم کنده تره

    بیچاره تایکان توربو جدید با دو برابر قیمت بیشتر کارش بسیار سخت شد درحالی که من گفتم ماشینای چینی هم ارزونتر هستن هم بهتر چرا باید یکی پول پورشه بده فقط یه لوگو داره کمپانی ای که برا کروز کنترل ۹۰ میلیون تومن پول شارژ میکنه
    خودرو های چینی نه تنها کره بلکه ژاپن هم رد کردن اون هیوندای با جایزه های عجیبش برا ایونیک ۵ان دلش خوشه از اونور ژاپن هم که تو برقی هیچ حرفی برا گفتن نداره تو پرفورمنس هم همینطور این وسط تو خروجی قدرت موتورش هیبرید همین الان عقب افتاده از بی وای دی

    تا وقتی هم که به طور عادلانه و رقابت سالم عرضه نشه هیچوقت نمیشه تو بحث فروش مقایسشون کرد

    خیلی سخت نیس قبول کردن این موضوع که چین پیشرفت کرده خیلی زیاد مثل تسلا و فروشش از اینم بیشتر میشه اما دوستان نمیخوان قبول کنن و جالب تر اینه ادعای ماشین بازیشون هم میشه کسایی که حتی خبر نداشتن اینترنشنال اسکات چه افسانه ای بود زمان خودش خبر معرفی اسکات جدید رو میخوندم متوجه شدم دیگه کاربرا اون کاربرای سابق نیستن باهاشون بحث علمی کرد
    یه چیزیو یادتون باشه فروش فقط یک شرکت رو قوی و پایدار میکنه نه اصالت

    موافقم 31
    مخالفم 14
    1. Arshia m3csl

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      چینی ها بیان فروش کنن هرچی اروپایی دوست داشتنیه مثل مرسدس بنز و بی ام و و پورشه و ائودی و استون مارتین و بنتلی و نیسان و لکسوس ورشکسته میشن و جز چینی و تسلا چیزی نمیمونه واقعا این اتفاق خوشاینده؟
      چین داره مدل های ماشین اصیل و دوست داشتنی مثل m5 و m3 و ۹۱۱ و e class و g class و رولزرویس گوست و بنتلی کانتیننتال gt و استون مارتین ونتج و sl63 و نیسان gtr و لکسوس ls و…رو ازبین میبرن چرا از خودرو سازی چین متنفر نباشیم وقتی ضد اسطوره هامونه که ماکت یا پوسترشون رو داریم یا تو خیابون از دیدنشون لذت میبریم؟
      باور کن شاید هندلینگ و اون جزئیات نوستالژیک گلف gti از خیلی از ماشین های بالای ۱۰۰۰ اسب بخاری مثل ssc توترا و همین شیائومی اولترا جذاب تره

      موافقم 13
      مخالفم 21
      1. Sina_carshow

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (297 ديدگاه)

        به شخصه از نابودی هیچ کمپانی ای خوشحال نیستم اما کمپانی ها باید بتونن خودشون رو برسونن و بهتر بکنن و دلیل باشه برا خریدشون
        حقیرانه ترین روش برا رقابت حذف رقیبه

        ژاپن هم تو دهه ۶۰ تا ۹۰ میلادی همین بلارو سر محصولات آمریکایی اورد و کلی کمپانی ورشکست شدن حتی اگر تاریخو بخونی برنامه به تعرفه های صد درصدی رو محصولات تویوتا بود
        الان ببین کجاس و چه محصولات زیبایی خلق کرده
        چینی هام قطعا میتونن ماشین هایی طراحی کنن ماشین رویاهامون بشه و پوسترشو بگیریم

        گلف جی تی آی نشستم پشتش واقعا اشغاله نسبت به پول پرداختی تسلا مدل۳ چند سروگردن بهتره
        فکر کن ۲۲۰ هزار درهم پول گلف gti بدی بعد صندلیش تنظیمش دستی باشه الان هایپر کار هام صندلی هاشون تنظیم برقیه صفحه نمایش tft داره در زمانه ای که چینی ها صفحه اولد میزارن رو مانیتور هاشون خنده داره واقعا بعد میگین چرا فولکس واگن میخواد تولیدش رو قطع کنه مردم نمیخرن میرن تست درایو میکنن خوششون نمیاد نمی‌خرن
        گلف gti زمان خودش شاهکار بود اما محصولی که الان هستش همین نباشه بهتره که اسم گلف رو خراب میکنه فقط

        موافقم 24
        مخالفم 5
        1. Arshia m3csl

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1197 ديدگاه)

          چینی ها حتی طراحیشون کپی از طراحی ماشین های اسطوره ای ماست
          چینی ها حتی توی مسابقات اتوموبیل رانی حضور ندارن و انگار با قیمت کمشون میخوان پورشه و مرسدس بنز و فولکس واگن رو ورشکسته کنن
          بعدشم گلف gti واقعا از تسلا قشنگتره تسلا شبیه کرده و حتی برای نور بالا باید لمسی کار کنی که مسخرست و حتی مانیتوری داره که همه چیز با اونه حتی بوق ماشین همچین چیزی رو ما عاشقای ماشین دوست نداریم ما حس آنالوگ و فیزیکی میخوایم

          موافقم 3
          مخالفم 12
        2. Sina_carshow

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (297 ديدگاه)

          اگر راننده مسابقه هستی بحثس جداس چون حتی اگر ماشین مسابقه ای هم داشته باشی بازم تا وقتی جواز تردد تو پیست نداشته باشی فایده نداره
          ارزونی یه نکته مثبت برا قشر متوسط هست چون میتونن چیزایی که یه زمانی برا قشر خیلی پولدار بود داشته باشن الان

          شرکتا فقط یه راه جلوشون هست اونم اینه محصول خوب بدن امثال شما از این مینالید دنیای خودرو سازی خسته کننده و تکراری شده و خلاقیت به ته رسیده و … حالا چینی ها دارن یه جون تازه میدن به این صنعت و عملن شرکتای پول پرست که برا پایه ترین آپشن ها پول میگیرن رو گوشمالی میدن ناراحت هستید؟ چینی باعث میشن همین شرکتا اجازه افزایش قیمت بی دلیل رو به خودشون ندن که بازم به نفع مصرف کننده هس

          گلف gti با قاطعیت میگم مقابل تسلا مدل ۳ پرفورمنس ( چون هم قیمته ) هیچ حرفی برا گفتن نداره قبول دارم بعضی چیزای تسلا بسیار نچسبه و گاهی اوقات حس بدی بهت میده
          اما تو بحث سواری اصلن قابل قیاس نیستن تسلا یه لذت دیگه رانندگی باهاش
          منطق میگه تسلا چون بازارش هم بهتره هم هزینه نگه داری کمتر هم سواری بهتر.
          به همین راحتی هس تسلا پر فروش ترین برند لوکس میشه چون ارزش خرید داره ماشیناش
          حقیقتش آنالوگ نیس گلف gti دیجیتالی هست و از نوع بد و نازلش
          من با ماشین آنالوگ مشکل ندارم اگر یه اثر هنری باشه طراحی گیج کلاسترش

          موافقم 8
          مخالفم 5
      2. امین

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (661 ديدگاه)

        Arshia

        خود کمپانی ها با عدم انطباق با بازار باعث افت فروش و از بین رفتنشون میشن
        چینی ها یا هر کمپانی دیگه ای اسلحه روی سر نگذاشته که حتما از ما بخرید از اونها نخرید. این منطق شما برای من قابل درک نیست.

        مردم برای پولشون زحمت کشیدن و میخوان بهترین بهره از زحمتشون ببرند. و دنبال قیمت خوب و محصول خوب هستند.

        رقابت در بازار آزاد بهترین نتیجه را برای مصرف کننده واقعی که اکثرا از قشر متوسط یا پایین‌تر هستند فراهم میکنه

        Sina درست میگه. برندها قیمتهاشون بیش از حد بابل بردند و قیمت‌های جدید در مقابل کیفیت نازل که جدیدا تحویل‌ میدند نمیخونه.

        هر چیزی تبدیل به آپشن کردند و هر آپشن در داخل یک پکیچ آپشنها قرار دادند. برای یک آپشن مورد نیاز مجبوری ۴تا دیگه‌بخری که شاید مورد نیاز اون شخص نباشه اما مجبوره حسابی پول بده.

        رقابت خوبه و به نفع مصرف کننده در نهایت خریدار تعیین میکنه کی بمونه و کی بره.
        خریدار باعث شد سرعت رشد برقی سازی کم بشه
        خریدار باعث شد EQ زشت بنز تغییر کنه وگرنه آینده از اونی که تو فکر میکنی زشت تر بود.

    2. سهیل گل آزاد

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      دیروز یه کامنتی تو مقاله سهند نوشتم بعد ۱۶ سال از تیبا رسیدیم به سهند پلتفرم همون طراحی ناموزون همون قوای محرکه همون فقط عوض شدن چراغا تو ۱۶ سال اتفاق افتاده حتی آپشن های پایه ای هم که باید بشه بین نسخه s و g تفکیک شده این از پیشرفت سایپا ولی ۱۶ سال پیش خودروسازای چین کجا بودن حالا به این شیائومی su7 اولترا کار ندارم چون یه ماشین گرون قیمته ولی چری رو مثال میزنم که یه برند دسته سوم چینه ۱۶ سال پیش با سدان ویانا تو ایران بود حالت بهم میخورد ازش ولی الان سدان آریزو هشتس رو عشق میکنی میبینیش طراحی خفن آپشن های بیشمار قوای محرکه خفن در حد خودش این یعنی پیشرفت

      موافقم 16
    3. سوشیانت

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      الان ابر خودرو چینی ها چیه؟! که مثلا بتونه با هنسی و کونیگزگ و بوگاتی رقابت کنه؟! کدوم کراس اوور سه ردیف چینی حریف تسلا مدل ایکس میشه کدوم سدان چینی به اندازه کادیلاک سلستیک لوکسه کدوم چینی مثل اسکالید امکانات داره؟! کدوم چینی تو آفرود حریف هامر ev suv میشه؟ و…
      پس فعلا این چینی ها هستن که با خاک یکسان شدن نه برند های با اصالت

      موافقم 7
      مخالفم 24
      1. Interceptor

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (838 ديدگاه)

        از کادیلاک گفتی …
        میدونستی ۷۵ درصد فروش بیوک و ۶۰ درصد فروش کادیلاک در چینه ؟
        از طرف دیگه با رشد روزافزون کمپانیای چینی و عدم استقبالشون از برندهای خارجی ، و همچنین گرایش شدید چین به برقی سازی ، بیوک و کادیلاک مهلت زیادی دووم نمیارن . همین که دارن سبد محصولاتشون رو کاملا به روز میکنن و سعی دارن خودروهای جدید به بازار بدن ، یکی از علتاش همینه . میخوان سهم بیشتری از بازار امریکا بدست بیارن که اگر روزی از چین مجبور شدن بزنن بیرون ، با جایگزین رو به رو بشن . وگرنه میرن همونجا که الدزمبیل رفت ‌.

        موافقم 20
        مخالفم 3
        1. محمد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1234 ديدگاه)

          من همین موضوع فروش کادیلاک و بیوک تو چین رو بار ها گفتم و گفتم که اگر چین بخواد تلافی کنه کادیلاک و بیوک و شورولت که اونم تو آمریکا فروش خوبی داره، ورشکست می شن ولی کلی دیس خوردم.

          موافقم 10
          مخالفم 2
      2. Sina_carshow

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (297 ديدگاه)

        تا دلت بخواد میتونم چینی لوکس نام ببرم یکیش محصولات جدید هونگچی مخصوصا هونگچی گووی
        الان همین نئو ep9 قابل رقابت هست قیمتش هم ۳ میلیون دلاره
        ما چینی داریم چند برابر اسکلید امکانات داره اسکلید یخچال اضافه کرده الان یانگ ونگ یو ۹ دوتا یخچال داره که حتی میتونه گرمکن هم داشته باشه تا ۵۰ درجه گرم هم میکنه
        چینی داریم دانگ فنگ m hero 1 در سطح هامر حداقل رو کاغذ زاویه حمله قوی تری داره طبق ادعاشون

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          یو ۹ حتی ردیف سوم نداره چچوری با اسکالید مقایسه ش کردی؟! الان گویا مثل کادیلاک رزولوشن نمایشگر هاش ۸ کی هست یا مانیتور مخصوص سرنشین جلو و مخصوص سیستم تهویه جلو ۳۸ اسپیکر و چهار صندلی ۲۰ جهته داره؟! در ضمن دانگ فنگ چجوری با زاویه حمله ۳۶ از هامر با زاویه ۴۹ درجه بهتره؟! نیو هم که ۳۱۲ تا بیشتر نمیره😂
          در ضمن جناب Interceptor مشخصات ماشین سطح تکنولوژی رو نشون میده نه فروش، الان همون الدزمبیل هم همچنان از هر چی چینی درون سوز هست پرفورمنسش بهتره😁

          موافقم 8
          مخالفم 12
        2. Sina_carshow

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (297 ديدگاه)

          اشتباه تایپی شد منظورم ینگ ونگ یو ۸ هس
          بحث سه ردیفه بودنه میتونم به لئوپارد ۸ اشاره کنم سه ردیفه ۹۴۰ اسب بخار
          چینی زیاد داریم نمایشگر 8k داشته باشه یکی محصولات آواتار هس یکی محصول جدید IM l6 که محصول علی بابا هستش با اینکه برقیه ۱۰۰۰ کیلومتر رنج داره

          الان درباره مانیتور سرنشین جلو جدی بودی؟ واقعا میپرسم یا خواستی ترولم کنی؟ چون تقریبا ۳۰ تا ماشین چینی وجود داره مانیتور سرنشین جلو اونم به صورت پیش فرض دارن نه اینکه ۱۰ هزار دلار شارژ بگیرن ازت

          اگه تعداد اسپیکر معیار هستش ماشین چینی دارم ۴۳ تا اسپیکر داره با ۶۰ هزار دلار قیمت خوب؟

          اگه حداکثر سرعت معیارته که ینگ ونگ یو ۹ میتونه ۳۷۵ تا میره با قیمت ۱۵۰ هزارتایی
          هیچ دلیلی هم نیس با بوگاتی با قیمت ۴ میلیون دلاری مقایسه کنی بکوبیش چون ۱۵۰ هزار دلاره بقیه چه قدر میرن تو این قیمت اینو بگو

          چون هر ماشینی که با قیمت بیش از دوبرابر بزنی تو سر چینی ها یه جواب خوب برات دارم اونم اینه:
          اون ماشین وظیفشه بهتر باشه چون داری پول بیشتر میدی باید هم بهتر باشه درغیر این صورت حتی برابر هم باشه ارزش خرید جلو چینی ها نداره

          خیلی از این چینی ها مثال زدم هم ارزونترن هم بهتر نمونش همین محصول جدید شیا که از پورشه تایکان توربو جی تی با قیمت ۲۵۰ هزارتایی خودرویی بهتر میدونمش
          اگر دلیل فنی داری حرفم اشتباهه به صورت فنی با منبع معتبر ردش کن

          موافقم 14
          مخالفم 5
        3. Interceptor

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (838 ديدگاه)

          @سوشیانت

          الدزمیبل که به قول تو انقد تکنولوژی و پرفورمنس خوبی داشت پس چرا از بازار حذف شد ؟
          تازه بماند یکی از دلایل افت فروش الدزمبیل این بود که نمیتونست با رقبای دیترویتی و همچنین رقبای تازه واردی بنام تویوتا و هوندا رقابت کنه .
          الدزمبیل زمانی به کمپانیِ اولین ها معروف بود . خیلی از نوآوری ها رو برای اولین بار این کمپانی ابداع کرد . اما به هر حال صنعت خودرو با پول زندست . پول نباشه باید از صنعت خودرو بیرون بری . مهم نیست چند سال قدمت داری ، چقد در موتوراسپرت درخشیدی ، چه تاثیری رو دنیای خودرو گذاشتی ، پول نباشه باید بری . همین قدر روشن و واضح
          مهمترین راه بدست اوردن پول هم فروشه . البته در امریکا و چین یه راه پردرآمد دیگه هم هست که توسط دولت تامین میشه مثل ۲۰۰۸ .
          تاریخ امریکا پر از این کمپانیا و ماشیناست که بسیار نوآور بودن اما از بین رفتن از تاکر بگیر تا دوزنبرگ و …

          موافقم 17
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          استاد باید ماشینی باشه که همه اینا رو باهم داشته باشه نه اینکه بگی خب اون یکی نمایشگر ۸ کی داره یکی سرنشین جلو و… کادیلاک همه اینا رو باهم داره، بعدش اصن ماشین چینی نداریم ۴۳ تا اسپیکر داشته باشه الان همون لئوپارد باز هم قدرتش از ایکس پلد کمتره شتابش هم همینطور در ضمن الان خودت داری میگی ۳۷۵ تا درحالی که ابر خودرو های هنسی و کونیگزگ و بوگاتی بالای ۴۰۰ تا میرن

          موافقم 2
          مخالفم 8
        5. سوشیانت

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          تکنولوژی هیچ ربطی به ورشکسته شدن نداره، الان خودت داری میگی الدزمبیل، این شرکت ماشین ۴۰۰ اسبی میزد اون وقت چینی ها بدون سیستم هیبرید یا برقی نمیتونن به این قدرت برسن فروش برای خود شرکت سود داره ولی تعیین کننده تکنولوژی نیست

          موافقم 2
          مخالفم 8
        6. Sina_carshow

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (297 ديدگاه)

          اصن خوندی کامنتمو میای ماشین ۱۵۰ هزار دلاری رو مقایسه میکنی با بوگاتی و هنسی؟
          باز برات کپی میکنم مینویسم:
          اون ماشین وظیفشه بهتر باشه چون داری ۲۰ برابر پول بیشتر میدی باید هم بهتر باشه

          درضمن ماشین نیس هم 8k باشه نمایشگرش هم سرنشین جلو داشته باشه
          مانیتورا یا متصلند به هم دیگه که رزلوشن عرضی مانیتور شرکتا اعلام میکنن که یه عده 8k حساب میشن به خاطر یام جدا از هم برا سرنشین جلو که یعنی سه تا مانیتور جدا وجود داره

          موافقم 4
          مخالفم 2
        7. سوشیانت

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          خب پس خوبه خودت میدونی که چینی ها فقط تو قیمت برتری دارن، بعدش من مانیتور رو به عنوان مثال گفتم منظورم این بود که وقتی داریم راجب امکانات رفاهی صحبت می کنیم ماشین باید ترکیبی از همشون رو داشته باشه الان کادیلاک ترکیب خوب سیستم صوتی و صندلی و مانیتور و… داره تو چینی ها یکی مثلا صندلی خوب رو فقط داره یکی فقط سیستم صوتی و…

          موافقم 3
          مخالفم 3
    4. Ali.r

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داخل متن گفته که این ماشین نمیتونه رکورد بزنه ماشینی که برای رکوردگیری بردن سبک سازی شده بوده بدنه ازفیبر کربن نداشتن متعلقات داخلی برای سبک سازی
      بعدشم ازجلو مکلارن ازبغل پورش از عقب استون درست نگاه کنی میبینی خطر های عقب ازرواستون کپی شده

      موافقم 3
      مخالفم 5
  5. ممدقلی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    xu7 ایران vs ایکس یو ۷ چین🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 21
    مخالفم 6
  6. Ali

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    تعصبمو میریزم دور و اعتراف میکنم.
    بمبه.

    موافقم 22
    مخالفم 3
  7. R

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1191 ديدگاه)

    دنیای عجیبیه مشخصات یه شیرون سوپر اسپرت تو یه سدان صد هزاردلاری 🫤🫤🫤

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4484 ديدگاه)

    فقط منم فکر میکنم عقبش شبیه لینکلن MKZ عه؟
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/07/Lincoln-MKZ-2.jpg

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4991 ديدگاه)

      خودشه شبیهش نیست

      موافقم 3
      مخالفم 6
  9. دکتر استاپ

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چجوری روشون شده رو یه ماشین چینی ۱۴۰ هزار دلار قیمت بزارن به قول مهدی میشه با این پول دوتا موستانگ خرید
    درضمن هیچوقت اصالت یه ماشین چینی مثل پورشه بنز شورولت مک‌لارن … نمی‌شه

    موافقم 5
    مخالفم 25
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1212 ديدگاه)

      اصالت رو ول کن، همون برندایی که گفتی عمکرد یه خودروساز بی‌اصالت رو دارن و چیز خاصی برای ارائه ندارن.
      شما خودرو‌های قبل از فراگیری برقی ها رو ببین الانم ببین اصالت 10 ساله مرده

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. امین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      هیچکس نمیتونه سوار اصالت بشه و با کیفیت مونتاژ و مواد اصالت لذت ببره.
      اصالت واژه ای هست که یک برند علاوه بر پول محصول که میفروشه پول برند ش هم میگیره که در واقع سود خالص هست.

      دنیای امروز دنیای بهترین محصول با کمترین قیمت ممکن هست.
      اگر بخواد از اصالت صحبت کنی بجز چند مدل محدود مثل ۹۱۱ و جی کلاس کدوم ماشین اصالت خودش حفظ کرده؟

      در نهایت این دوستانی که خیلی صحبت از اصالت می‌کنند و … وقتی پای جیب خودشون وسط‌باشه میرن دنبال فرمول بهترین محصول در مقابل قیمت پرداختی.
      هر وقت با پول خودت ریسک کرده و بجای ۱۱۴ هزار تا به شیائومی تونستی ریسک کنی و ۲۵۰ تا به پورشه تایوان جی تی بدی ، اونوقت میشه گفت که روی حرفت هستی و واقعا برای اصالت حاضری هزینه کنی.

      تر.و.ل چقدر زیاد شده

      موافقم 5
      مخالفم 1
  10. .khashayar

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یک نکته اینکه مدام دوستان میگن چین کمونیستیه بیشتر شبیه داستانه تا واقعیت . بعد از مائو و روی کار آمدن ** دنگ شیائوپنگ ** رویکرد چین به سمت سرمایه داری تغییر کرد. حتی مناطقی از چین مثل هنگ هنگ و …. کاملا به صورت بازار آزاده .
    https://www.youtube.com/watch?v=-t5Rf6IlLPo
    —————————————————————————-
    متاسفانه بیشتر افراد و شرکت ها زندانی افکاری هستند که برای خودشون درست کردند و توانایی رها شدن هم ندارند. چرا که اصلا نمیدونند دارند اشتباه فکر میکنند.

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2856 ديدگاه)

      __چندی پیش، پروتوتایپ این ماشین با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی چهاردر پیست نوربرگ‌رینگ را شکست ولی نسخهٔ تولیدی نخواهد توانست این رکورد را تکرار کند زیرا بسیار سنگین‌تر است__
      ..
      تو همون پست قبلیم گفتم شرایط ثبت تایم این ماشین بسیار متفاوته،از پکیج باتریش بگیرین تا کلی شرایط مختلف کاهش وزن و سیستم تعلیق و….
      امکان نداره نمونه ی تولیدی که دست مشتری رسیده حتی بتونه به این رکورد نزدیک بشه.
      فقط برای تبلیغاته.
      سالهاست به لطف همین تبلیغات کره هم جاشو باز کرده،از تبلیغات درگ گرفته تا جوایز مجلات و….ولی واقعیت چیز دیگه ایه.
      چرا فکر کردین چین یک شبه تونسته از همه رد بشه؟!
      ..
      ..
      قضیه هنگ کنگ بسیار متفاوته،به لطف استعمار شرایط اقتصادی و رفاه و آزادیش بسیار بهتر از چین بوده،به مرور که حاکمیتشون رو چین گرفت وضعشون متفاوت شد.((سینمای هنگ کنگ سالهاست نابود شده به لطف چین!))
      کلی مثال میتونم بزنم که حکومت چین کمونیسیته منتها با کمی آزادی بیشتر.
      تقریبا تمام شرکت هایی مثل همین شیائومی و هوآوی و….با بودجه کامل دولتی حمایت میشن.
      هیچ فکر نکردین این همه شرکت چینی با سرمایه های چند میلیاردی از کجا یهو سر درآوردن؟؟!!
      کاری که شرکت های با سابقه ای مثل بنز و فورد و…طی سالها انجام دادن و سابقشون مشخصه.
      چین فقط ادای کشورای آزاد رو در میاره در باطن کمونیسته،حتما رییس جمهور چین هم سالهاست کاملا آزاد و مردمی انتخاب میشه؟!

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. .khashayar

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        دانیال عزیز. من نه طرفدار چینم و نه ازش بدم میاد.
        ساخت خودرو الکتریکی راحته و هزینه کمتری هم داره اگر شرکت های سنتی نمیتونند مثل تسلا یا بی وای دی و …. از خودروهای الکتریکی سود کنن دلایل زیادی داره که بیشترش به نبود مزیت رقابتی برمی گرده. مثل اتفاقی که برای لوسید یا ریویان و یا دیگر خودروسازان سنتی رخ داده که نمیتونند سود کنند.
        ———————————–
        الان فورد با موستانگ چند هفته پیش برای زدن رکورد نورمبرگ رینک اقدام کرد لابد به نظرت همون خودرو بدون هیچ تغییری بردن تا رکورد بزنه ؟؟؟ معلومه که تغییرش میدن . رکورد زدن و در کل توی رسانه ها بودن برای افزایش فروش و سوده.
        —————————————
        نمیگم چین یه کشور آزاده (اصلا مگه چیزی به اسم آزادی داریم ؟؟) همین افکاری هم که ما الان داریم حاصل تلقین رسانه ها و کتاب ها و دین و مذهبه .
        ——————————————
        مگر همین بریتانیا نبود که برای سلطه بر چین کل چینو معتاد به تریاک کرد !!

        موافقم 9
        مخالفم 3
      2. امین

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (661 ديدگاه)

        دانیل داداش ،

        “قضیه هنگ کنگ بسیار متفاوته،به لطف استعمار شرایط اقتصادی و رفاه و آزادیش ….”

        کلمه دقت کنید! به لطف استعمار! استعمار را لطف میدونی؟ لطفا یک کتاب در مورد جنگهای تریاک بین امپراتوری بریتانیا و چین بخون از شرایط تسخیر و استعمار هنگ‌کنگ یک کتاب بخون.
        اقعا کلمات رو از معنی تهی کردی.
        استعمار = لطف
        باورم نمیشه یک جوان با این همه مطالب در دسترس همچین تفکری داره؟!!!!
        کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم
        دلم برای ایران جان ، سوخت که یک شخص به تسخیر کشتار و استعمار مملکتی میگه لطف.
        میدونی چه کشتاری و بلایی این لطف استعمار برای میلیون‌ها مردم اون دوره داشت؟
        این ذهن استعمار زده و اجنبی زده واقعا برای جامعه ایران که متاسفانه از دوران قاجار در ایران شروع شد داره مثل سرطان باعث نابودی همه چیز میشه.

        لطفا از این توهم خطرناک بیدار شو .

        موافقم 3
        مخالفم 4
    2. امین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      دمت گرم دادا.
      مردم نمیخونند و نمیدونند و حتی نمیدونند که نمیدونند .
      واسه همینه که تر.و.ل زیاده شده.
      عین بولدوزر فقط صاف میکنه میاد جلو برای فرقی نداره چی ب چیه!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. Arshia m3csl

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    ۱۱۵ هزار دلار شیائومی؟ با این پول ترجیح میدم از یک خودرو ساز ماشین بخرم نه موبایل سازی که اولین باره ماشین پرفورمنس میسازه با ۱۱۵ هزار دلار یک پورشه کیمن میشه خرید یا پورشه پانامرا بیسیک یا بی ام و m3 تورینگ یت بنز cle53 که کیفیت ساخت بالاتری دارن و ماشین هایی هستن که تو لمانز و مسابقات gt3 و fia gt و داکار افتخار اووردن ماشین بالای ۶۰ هزار دلار اعتبار بالا و اصل و نصبش خیلی مهمه چون داری یک کالای گرون قیمت میخری
    خرید این شیائومی مثل این میمونه جای امگا و اوریس و تگ هویر بری یک ساعت از ساعت سازی بخری که اولین سال تاسیسشه و اومده تو بازه قیمتی ساعت های لوکس

    موافقم 8
    مخالفم 20
    1. امین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      در نهایت مشتری و مصرف کننده واقعی تعیین میکنه کدوم بهترین گزینه برای پولی هست که با زحمت بدست آورده.

      وقتی واقعا حاضر شدی برای چیزی که میگی بهتره، پول پرداخت کنی این حرفها قابل اعتنا هست. هر وقت از جیب مایه گذاشتی نشون میده که شبیه حرفهات هستی یا شعار میدی
      وگرنه توی مجازی همه فقط حرف می‌زنند اما توی واقعیت متفاوت هستند.
      همه سایپا مسخره می‌کنند و متنفر هستند اما وقت ثبت نام حاضرند روی هم پا بگذارند تا یک تیبا ثبت نام کنند و جیب مافیای خودرو پیش پیش برای ماشینی که سال بعد شاید تحویل بگیرند ، پر می‌کنند.

  12. MOPAR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    من که تحسینش میکنم دمشون گرم یه محصول بی نقص با طراحی دوست داشتنی دادن بیرون که کابین چه بیرون عالی طراحی شده

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. MOPAR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    تایکان همینطوری افت فروش داره با اومدن این مخصوصا تو بازار چین اونم باقیمت نزدیک به 300 هزارتا تایکان باید چمدون هاشو جمع کنه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. JaMsHiD-B

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    شل کنید و از مسیر لذت ببرید . شروع شد

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Arshia m3csl

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      این مسیر مسیریه که اسطوره هایی مثل مرسدس بنز g class و پورشه ۹۱۱ و بی ام و m3 و پورشه پانامرا و کادیلاک اسکالید و کوروت و نیسان z و ائودی rs6 و…ممکنه توش نابود بشن این مسیر مسیر انحصار چین تو بازار جهانه و نابودی ماشین های زیبا با هویت خاصشون این مسیر نابودی علاقه به ماشینه دیکه جز تسلا و چینی هیچ خودرو سازی باقی نمیمونه با این شرایط

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. JaMsHiD-B

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        یکی از سناریو های ممکن همینه

  15. hosen

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (793 ديدگاه)

    واقعا عالی بوده
    نصبت به اسب بخار و دانفورسی که تولید میکنه قیمت منطقی داره

    موافقم 9
    مخالفم 3
  16. حسن

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    اخرش یه روزی باید پیش بیاد
    دکونها را ورچینن اسب بخار باقیمت مناسب دست همه میرسه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  17. دانیال_Surrey،England

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2856 ديدگاه)

    امیر دهقان،کامنت منو ظاهرا پدال خورد،اگر مشکلی نداشت تایید کنید.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  18. JDM سابق

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (749 ديدگاه)

    قصد هیت دادن ندارم
    ولی پروتوتایپی رو مشاهده میکنید که 1500 اسب قدرتشه و بالای 2000 کیلو داون فورس تولید میکنه
    بهترین دامپر بیلشتین موسوم بهEvo T1 روشه
    بزرگترین دیسک ترمز روشه (43 سانت جلو، 40 سانت عقب)
    لاستیک اسلیک روشه، داخل کابین تماماً رول کیج هست
    علنا یه ریس کار انداختن تو پیست!!
    انتظار دارید رکورد درست حسابی نزنه!!
    هر چند کمپانی ای مثل شیائومی با توجه به حرفه اصلیشون کاره شایسته از خودشون نشون دادن اما بازم میگم این بند و بساط برقی سازی به خیلیا کمک کرد از جمله کمپانی‌هایی که نزدیک این صنعت هم نمیشدن

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2074 ديدگاه)

      از میانگین سرعتش اطلاعی داری ؟! بنظرم رکورد فیکه، دورگیری با نمونه های بنزینی کندتر بود مخصوصا با بلک سریز که دیدم تو آخرای مسیر هم عملا انرژی باتری رو به اتمام بود یعنی تو بیست کیلومتر باتری کاملا خالی میشه البته اینو مهندسای پورشه هم گفته بودن باتری های امروزی نمی تونن مسیر نوربرگرینگ فول پاور تموم کنن.

      1. OM.01

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (553 ديدگاه)

        اون ویدیویی که من دیدم کمترین سرعت تا جایی که یادمه 80 کیلومتر و بیشترین سرعت 315 کیلومتر بود که در سربالایی انتهای پیست دست پیدا کرد. شتاب ثانویه بسیار سریعی داشت اما سوت های ترمز و صداهای که زیر کابین میومد خیلی یه جوری بود.

        پورشه تایکان توربو GT ورژن وایساخ پکیج ویدئو رو نگاه کنید به شدت ماشین پایداره و راننده 2 بار با یک دست میپیچه و یک بار یه لحظه کلا دستش رو از فرمون برمی‌داره. البته نوربررینگ پیست راننده محور هست و نمیشه ماشین رو باهاش سنجید. ما آدم های عادی بشینیم فقط باید حواسمون باشه نریم تو چمن ها و یا چپ نکنیم😂

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2074 ديدگاه)

          من همچین چیزی ندیدم. ماشین کاملا خالی بود که اینکار آقای تبلیغات پورشه یاد بقیه داده و یه اسم پروتوتایپ هم میبندن به خیکش کسی نگه صندلی خالی کردی که رکورد بهتری تبلیغ کنی ! اون موقع که گفتم صندلی خالی کردن هنر دروغ و تقلبه برای همین بود.

          خیلی مسخرس این همه راجب برتری گشتاور آنی، نبود گیربکس و نبود محدودیت دور موتور جاروبرقی ها تبلیغ می کنن آخر سر باز هم با کانفیگ دو سه برابر قوی تر حریف یه نمونه بنزینی با تموم این محدودیت ها نمیشن !!

      2. .khashayar

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        رامین به نظرت اگر مقدار Overhang کم باشه بهتر نیست ؟؟

        1. R@min

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2074 ديدگاه)

          در چه موردی ؟ چه نوع کلاسی ؟

        2. .khashayar

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          چه در خودروهای شهری (از سدان تا اس یو وی) و چه در خودروهای آفرودی. یه چیزی مثل Morgan Plus Six منظورمه که اورهنگ جلو خیلی کمی داره.
          https://morgancars.pt/wp-content/uploads/2019/03/p67malverntest.jpg
          منظورم اینه ابعاد خودرو کوچیکتر بشه و به تبع اون وزن هم مفداری کمتر بشه.

        3. R@min

          ۱۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2074 ديدگاه)

          اصولا برای اورهنگ فرمول خاصی هست ولی تلاش خودورسازها مخصوصا امروزه به سمت اورهنگ کوچک هست که هم در هندلینگ هم تعادل هم توزیع وزن و آیرودینامیک تاثیر زیادی داره.

      3. JDM سابق

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (749 ديدگاه)

        راحت ۳۲۰ رو رفت ولی نکته مهم این بود از وسطای تایم گیری به بعد کاملاً مشخص بود باطری مرده شده، این ماشین چون سنگینه سره پیچ نمیتونه عین بنزینی ها چابک باشه مجبوره تو شتاب گیری ها جبران کنه
        اگرچه سراسر ترک پکیجه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  19. مهردادکمال

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    رسما اولین هایپرسدان میشه اینو نامگذاری کرد

    موافقم 9
    مخالفم 3
  20. M power

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    سر دوراهی گیر کردم هم دوستش دارم وهم میترسم ازش

  21. Heshy

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    جدی میفروائید؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا