خودروهای چینی

تولید شیائومی XU7 اولترا با 1500 اسب بخار و قیمت 114 هزار دلار

چند ماه پیش، شیائومی نسخه‌ای قدرتمند و پرفورمنس از سدان الکتریکی SU7 را به شکل پروتوتایپ با پسوند اولترا معرفی کرد و حالا فروش نسخهٔ تولیدی این سوپرسدان چینی آغاز شده است.

SU7 اولترا هرچند طراحی مشابه نسخهٔ معمولی دارد ولی با ویژگی‌هایی مثل اسپویلر بزرگ عقب و بدنهٔ پهن‌تر، متمایز شده است. اسپویلر عقب این ماشین ۱۵۶۰ میلی‌متر عرض دارد و در کنار دیفیوزر فعال عقب، مجموعاً ۲۸۵ کیلوگرم داون‌فورس را برای خودرو فراهم می‌کنند. سوپرسدان شیائومی که روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک‌های پیرلی P زیرو ۵ قرار گرفته است، ۵,۱۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۰۰ میلی‌متر است.

این ماشین در داخل از صندلی‌های اسپرت، کمربندهای ایمنی زردرنگ و غربیلک فرمان آلکانترا بهره می‌برد. علاوه بر این، آلکانترا روی صندلی‌ها، رو دری‌ها و دیگر عناصر داخلی هم دیده می‌شود درحالی‌که در قسمت‌هایی مثل کنسول مرکزی و آینهٔ دید عقب هم از تریم فیبر کربنی استفاده شده است. SU7 اولترا از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، سوپرسدان شیائومی ظرف ۱.۹۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ۵.۸۶ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۹.۲۳ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری ۹۳.۷ کیلووات ساعتی از سری Qilin 2.0 ساخت CATL تأمین می‌شود. این باطری‌ها که از سیستم خنک‌کنندهٔ دوسطحی بهره می‌برند، قابلیت شارژ سریع تا ۴۹۰ کیلوواتی دارند که می‌تواند ظرف ۱۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد را شارژ کند. SU7 اولترا به بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمزی مجهز شده که تاکنون در یک خودروی اسپرت دیده‌ایم. این دیسک‌های سرامیکی در جلو ۴۳۰ میلی‌متری و در عقب ۴۱ میلی‌متری هستند قابلیت تحمل دمایی بیش از ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد را دارند. به لطف این دیسک‌ها و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، SU7 اولترا در ۳۰.۸ متر از سرعت صد کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود.

چندی پیش، پروتوتایپ این ماشین با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه، رک. رکورد سریع‌ترین خودروی چهاردر پیست نوربرگ‌رینگ را شکست ولی نسخهٔ تولیدی نخواهد توانست این رکورد را تکرار کند زیرا بسیار سنگین‌تر است درحالی‌که SU7 اولترا پروتوتایپ به لطف بدنهٔ فیبر کربنی، ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. SU7 اولترا در چین ۸۱۴,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱۴,۲۰۰ دلار قیمت دارد. فروش رسمی این خودرو در مارس ۲۰۲۵ آغاز می‌شود اما هم‌اکنون پیش‌فروش آن شروع شده است. به گفتهٔ مدیرعامل شیائومی، درحالی‌که پورشه تایکان توربو GT در چین با قیمت ۲۸۰ هزار دلار به فروش می‌رسد، قدرت کمتری از SU7 اولترا دارد.

پیش‌بینی شده که فروش این خودرو در سال ۲۰۲۵ به ۴ هزار دستگاه برسد. این در حالی است که ۱۰ دقیقه پس از آغاز پذیرش سفارشات خرید، برای SU7 اولترا ۳,۶۸۰ سفارش دریافت شده است. شیائومی همچنین در اکتبر امسال بیش از ۲۰ هزار دستگاه از نسخهٔ معمولی این خودرو را تحویل داده است و این شرکت قصد دارد تا پایان امسال به هدف فروش سالانهٔ ۱۰۰ هزار دستگاهی خود برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (687 ديدگاه)

    نوربرگرینگ حسابی شده محفل تبلیغات
    یه زمانی در باب موتور اسپورت نطق میکردن یکشنبه برنده شو دوشنبه بفروش
    حالا به جا واژه موتور اسپورت باید از واژه نوربرگرینگ تو این جمله استفاده کرد

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4834 ديدگاه)

      واقعا باورم نمیشه هنوزم از xu7 استفاده میکنن
      دست بردارید از این تکنولوژی بی صاحاب قدیمی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. MehdiTurbo

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2315 ديدگاه)

    من کلا این سبک طراحی داخلی که یه مانیتور بزرگ را نمیپسندم حتی طراحی مزدا جدیدی که قرار داخل ایرانم بیاد همینطور بود که به نظر من نسبت به طراحی های فوق العاده کابین نسل قبل مزدا افت شدید داشته
    ۱۱۵ هزار تا خیلیه برای یه خودرو چینی درست اسب بخارش زیاد و برقیه قبول دارم قیمتش نصف پورشه است ولی کلی گزینه های عالی جذاب تا ۱۱۵ هزارتاست و ریسک برقی به خاطره تعویض موتور که کلی قیمت موتورش فقط برای یه چینی بالاست
    کلی پورشه و ائودی و بنز بی ام و و موستانگ و … میشه با این قیمت خرید کلی پورشه جذاب هست،دوتا موستانگ میشه
    به نظرم ۹۰ هزارتا براش معقول بود با همان نو هزارتا من خودم موستانگ و پورش ول نمیکنم اولین خودروی یه برند چینی بخرم

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. heshy.use@gmail.com

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (393 ديدگاه)

      رو همینم راحت چند ۱۰ هزار دلار دارن ضرر میدن
      چند ۱۰‌هزار دلار هم بارانه دولت چین

  3. B

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (860 ديدگاه)

    قطعا فروش بالایی رو در چین تجربه خواهد کرد و بسیاری از چینی ها بجای خرید تسلا پلد و برقی های مشابه دیگه سراغش خواهند رفت امیدوارم در بازار جهانی هم عرضه بشه تنها ایرادی که میتونم بگیرم ازش شباهت بیش از حد جلوش به مکلارنه

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Nr

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      مکلارن؟ :/

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. A

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      پورش و مکلارن

  4. Sina_carshow

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (224 ديدگاه)

    کافیه فقط به میزان داون فورسی که تولید میکنه نگا کنید ۹۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۰۰ کیلومتر یعنی در حد پورشه ۹۱۱ توربو اس
    هرچند اینجا تو این پست نوشته نشده
    رکورد نوربرگرینگ هم زد
    با قیمت به شدت ارزش خرید داره برای اونایی که اهلشن
    بنده چند وقت گذشته راجب این موضوع صحبت کردم احتمال قوی رکورد میزنه با همچین مشخصات کلفتی

    اما دوستان هیتر چینی ها با گفتن جملات تکراری که یه چرخ فلان کمپانی رو به کل چین عوض نمیکنن و چینی ها بنجل هستن و فلان و فلات فقط از بحث در رفتن و وقتی عدد نوربرگرینگ خودرو نئو ep9 رو دادم از سایت تاپ گیر گفتن فیکه احتمالا این هم ماشین بازم زیرسوال میبرن خودرویی که لوسید ایر سافایر و تسلا مدل اس پلد رو با خاک یکسان کرد. وقتی راجبش صحبت می‌کردم همین دوستان زیر پستش میگفتن از هوندا سیویک هم کنده تره

    بیچاره تایکان توربو جدید با دو برابر قیمت بیشتر کارش بسیار سخت شد درحالی که من گفتم ماشینای چینی هم ارزونتر هستن هم بهتر چرا باید یکی پول پورشه بده فقط یه لوگو داره کمپانی ای که برا کروز کنترل ۹۰ میلیون تومن پول شارژ میکنه
    خودرو های چینی نه تنها کره بلکه ژاپن هم رد کردن اون هیوندای با جایزه های عجیبش برا ایونیک ۵ان دلش خوشه از اونور ژاپن هم که تو برقی هیچ حرفی برا گفتن نداره تو پرفورمنس هم همینطور این وسط تو خروجی قدرت موتورش هیبرید همین الان عقب افتاده از بی وای دی

    تا وقتی هم که به طور عادلانه و رقابت سالم عرضه نشه هیچوقت نمیشه تو بحث فروش مقایسشون کرد

    خیلی سخت نیس قبول کردن این موضوع که چین پیشرفت کرده خیلی زیاد مثل تسلا و فروشش از اینم بیشتر میشه اما دوستان نمیخوان قبول کنن و جالب تر اینه ادعای ماشین بازیشون هم میشه کسایی که حتی خبر نداشتن اینترنشنال اسکات چه افسانه ای بود زمان خودش خبر معرفی اسکات جدید رو میخوندم متوجه شدم دیگه کاربرا اون کاربرای سابق نیستن باهاشون بحث علمی کرد
    یه چیزیو یادتون باشه فروش فقط یک شرکت رو قوی و پایدار میکنه نه اصالت

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. Arshia m3csl

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      چینی ها بیان فروش کنن هرچی اروپایی دوست داشتنیه مثل مرسدس بنز و بی ام و و پورشه و ائودی و استون مارتین و بنتلی و نیسان و لکسوس ورشکسته میشن و جز چینی و تسلا چیزی نمیمونه واقعا این اتفاق خوشاینده؟
      چین داره مدل های ماشین اصیل و دوست داشتنی مثل m5 و m3 و ۹۱۱ و e class و g class و رولزرویس گوست و بنتلی کانتیننتال gt و استون مارتین ونتج و sl63 و نیسان gtr و لکسوس ls و…رو ازبین میبرن چرا از خودرو سازی چین متنفر نباشیم وقتی ضد اسطوره هامونه که ماکت یا پوسترشون رو داریم یا تو خیابون از دیدنشون لذت میبریم؟
      باور کن شاید هندلینگ و اون جزئیات نوستالژیک گلف gti از خیلی از ماشین های بالای ۱۰۰۰ اسب بخاری مثل ssc توترا و همین شیائومی اولترا جذاب تره

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Sina_carshow

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (224 ديدگاه)

        به شخصه از نابودی هیچ کمپانی ای خوشحال نیستم اما کمپانی ها باید بتونن خودشون رو برسونن و بهتر بکنن و دلیل باشه برا خریدشون
        حقیرانه ترین روش برا رقابت حذف رقیبه

        ژاپن هم تو دهه ۶۰ تا ۹۰ میلادی همین بلارو سر محصولات آمریکایی اورد و کلی کمپانی ورشکست شدن حتی اگر تاریخو بخونی برنامه به تعرفه های صد درصدی رو محصولات تویوتا بود
        الان ببین کجاس و چه محصولات زیبایی خلق کرده
        چینی هام قطعا میتونن ماشین هایی طراحی کنن ماشین رویاهامون بشه و پوسترشو بگیریم

        گلف جی تی آی نشستم پشتش واقعا اشغاله نسبت به پول پرداختی تسلا مدل۳ چند سروگردن بهتره
        فکر کن ۲۲۰ هزار درهم پول گلف gti بدی بعد صندلیش تنظیمش دستی باشه الان هایپر کار هام صندلی هاشون تنظیم برقیه صفحه نمایش tft داره در زمانه ای که چینی ها صفحه اولد میزارن رو مانیتور هاشون خنده داره واقعا بعد میگین چرا فولکس واگن میخواد تولیدش رو قطع کنه مردم نمیخرن میرن تست درایو میکنن خوششون نمیاد نمی‌خرن
        گلف gti زمان خودش شاهکار بود اما محصولی که الان هستش همین نباشه بهتره که اسم گلف رو خراب میکنه فقط

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. سهیل گل آزاد

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      دیروز یه کامنتی تو مقاله سهند نوشتم بعد ۱۶ سال از تیبا رسیدیم به سهند پلتفرم همون طراحی ناموزون همون قوای محرکه همون فقط عوض شدن چراغا تو ۱۶ سال اتفاق افتاده حتی آپشن های پایه ای هم که باید بشه بین نسخه s و g تفکیک شده این از پیشرفت سایپا ولی ۱۶ سال پیش خودروسازای چین کجا بودن حالا به این شیائومی su7 اولترا کار ندارم چون یه ماشین گرون قیمته ولی چری رو مثال میزنم که یه برند دسته سوم چینه ۱۶ سال پیش با سدان ویانا تو ایران بود حالت بهم میخورد ازش ولی الان سدان آریزو هشتس رو عشق میکنی میبینیش طراحی خفن آپشن های بیشمار قوای محرکه خفن در حد خودش این یعنی پیشرفت

    3. سوشیانت

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3449 ديدگاه)

      الان ابر خودرو چینی ها چیه؟! که مثلا بتونه با هنسی و کونیگزگ و بوگاتی رقابت کنه؟! کدوم کراس اوور سه ردیف چینی حریف تسلا مدل ایکس میشه کدوم سدان چینی به اندازه کادیلاک سلستیک لوکسه کدوم چینی مثل اسکالید امکانات داره؟! کدوم چینی تو آفرود حریف هامر ev suv میشه؟ و…
      پس فعلا این چینی ها هستن که با خاک یکسان شدن نه برند های با اصالت

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. Interceptor

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (825 ديدگاه)

        از کادیلاک گفتی …
        میدونستی ۷۵ درصد فروش بیوک و ۶۰ درصد فروش کادیلاک در چینه ؟
        از طرف دیگه با رشد روزافزون کمپانیای چینی و عدم استقبالشون از برندهای خارجی ، و همچنین گرایش شدید چین به برقی سازی ، بیوک و کادیلاک مهلت زیادی دووم نمیارن . همین که دارن سبد محصولاتشون رو کاملا به روز میکنن و سعی دارن خودروهای جدید به بازار بدن ، یکی از علتاش همینه . میخوان سهم بیشتری از بازار امریکا بدست بیارن که اگر روزی از چین مجبور شدن بزنن بیرون ، با جایگزین رو به رو بشن . وگرنه میرن همونجا که الدزمبیل رفت ‌.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. محمد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1234 ديدگاه)

          من همین موضوع فروش کادیلاک و بیوک تو چین رو بار ها گفتم و گفتم که اگر چین بخواد تلافی کنه کادیلاک و بیوک و شورولت که اونم تو آمریکا فروش خوبی داره، ورشکست می شن ولی کلی دیس خوردم.

      2. Sina_carshow

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (224 ديدگاه)

        تا دلت بخواد میتونم چینی لوکس نام ببرم یکیش محصولات جدید هونگچی مخصوصا هونگچی گووی
        الان همین نئو ep9 قابل رقابت هست قیمتش هم ۳ میلیون دلاره
        ما چینی داریم چند برابر اسکلید امکانات داره اسکلید یخچال اضافه کرده الان یانگ ونگ یو ۹ دوتا یخچال داره که حتی میتونه گرمکن هم داشته باشه تا ۵۰ درجه گرم هم میکنه
        چینی داریم دانگ فنگ m hero 1 در سطح هامر حداقل رو کاغذ زاویه حمله قوی تری داره طبق ادعاشون

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۰ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3449 ديدگاه)

          یو ۹ حتی ردیف سوم نداره چچوری با اسکالید مقایسه ش کردی؟! الان گویا مثل کادیلاک رزولوشن نمایشگر هاش ۸ کی هست یا مانیتور مخصوص سرنشین جلو و مخصوص سیستم تهویه جلو ۳۸ اسپیکر و چهار صندلی ۲۰ جهته داره؟! در ضمن دانگ فنگ چجوری با زاویه حمله ۳۶ از هامر با زاویه ۴۹ درجه بهتره؟! نیو هم که ۳۱۲ تا بیشتر نمیره😂
          در ضمن جناب Interceptor مشخصات ماشین سطح تکنولوژی رو نشون میده نه فروش، الان همون الدزمبیل هم همچنان از هر چی چینی درون سوز هست پرفورمنسش بهتره😁

  5. ممدقلی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    xu7 ایران vs ایکس یو ۷ چین🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 9
    مخالفم 5
  6. Ali

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تعصبمو میریزم دور و اعتراف میکنم.
    بمبه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. R

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    دنیای عجیبیه مشخصات یه شیرون سوپر اسپرت تو یه سدان صد هزاردلاری 🫤🫤🫤

  8. Taha Ayoobi

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4165 ديدگاه)

    فقط منم فکر میکنم عقبش شبیه لینکلن MKZ عه؟
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/07/Lincoln-MKZ-2.jpg

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4834 ديدگاه)

      خودشه شبیهش نیست

  9. دکتر استاپ

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چجوری روشون شده رو یه ماشین چینی ۱۴۰ هزار دلار قیمت بزارن به قول مهدی میشه با این پول دوتا موستانگ خرید
    درضمن هیچوقت اصالت یه ماشین چینی مثل پورشه بنز شورولت مک‌لارن … نمی‌شه

    موافقم 2
    مخالفم 9
  10. .khashayar

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    یک نکته اینکه مدام دوستان میگن چین کمونیستیه بیشتر شبیه داستانه تا واقعیت . بعد از مائو و روی کار آمدن ** دنگ شیائوپنگ ** رویکرد چین به سمت سرمایه داری تغییر کرد. حتی مناطقی از چین مثل هنگ هنگ و …. کاملا به صورت بازار آزاده .
    https://www.youtube.com/watch?v=-t5Rf6IlLPo
    —————————————————————————-
    متاسفانه بیشتر افراد و شرکت ها زندانی افکاری هستند که برای خودشون درست کردند و توانایی رها شدن هم ندارند. چرا که اصلا نمیدونند دارند اشتباه فکر میکنند.

  11. Arshia m3csl

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    ۱۱۵ هزار دلار شیائومی؟ با این پول ترجیح میدم از یک خودرو ساز ماشین بخرم نه موبایل سازی که اولین باره ماشین پرفورمنس میسازه با ۱۱۵ هزار دلار یک پورشه کیمن میشه خرید یا پورشه پانامرا بیسیک یا بی ام و m3 تورینگ یت بنز cle53 که کیفیت ساخت بالاتری دارن و ماشین هایی هستن که تو لمانز و مسابقات gt3 و fia gt و داکار افتخار اووردن ماشین بالای ۶۰ هزار دلار اعتبار بالا و اصل و نصبش خیلی مهمه چون داری یک کالای گرون قیمت میخری
    خرید این شیائومی مثل این میمونه جای امگا و اوریس و تگ هویر بری یک ساعت از ساعت سازی بخری که اولین سال تاسیسشه و اومده تو بازه قیمتی ساعت های لوکس

    موافقم 2
    مخالفم 9
  12. MOPAR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    من که تحسینش میکنم دمشون گرم یه محصول بی نقص با طراحی دوست داشتنی دادن بیرون که کابین چه بیرون عالی طراحی شده

  13. MOPAR

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    تایکان همینطوری افت فروش داره با اومدن این مخصوصا تو بازار چین اونم باقیمت نزدیک به 300 هزارتا تایکان باید چمدون هاشو جمع کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. JaMsHiD-B

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2671 ديدگاه)

    شل کنید و از مسیر لذت ببرید . شروع شد

  15. hosen

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    واقعا عالی بوده
    نصبت به اسب بخار و دانفورسی که تولید میکنه قیمت منطقی داره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. حسن

    ۱۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2047 ديدگاه)

    اخرش یه روزی باید پیش بیاد
    دکونها را ورچینن اسب بخار باقیمت مناسب دست همه میرسه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا