چند ماه پیش، شیائومی نسخهای قدرتمند و پرفورمنس از سدان الکتریکی SU7 را به شکل پروتوتایپ با پسوند اولترا معرفی کرد و حالا فروش نسخهٔ تولیدی این سوپرسدان چینی آغاز شده است.
SU7 اولترا هرچند طراحی مشابه نسخهٔ معمولی دارد ولی با ویژگیهایی مثل اسپویلر بزرگ عقب و بدنهٔ پهنتر، متمایز شده است. اسپویلر عقب این ماشین ۱۵۶۰ میلیمتر عرض دارد و در کنار دیفیوزر فعال عقب، مجموعاً ۲۸۵ کیلوگرم داونفورس را برای خودرو فراهم میکنند. سوپرسدان شیائومی که روی رینگهای ۲۱ اینچی با لاستیکهای پیرلی P زیرو ۵ قرار گرفته است، ۵,۱۱۵ میلیمتر طول، ۱,۹۷۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۰۰۰ میلیمتر است.
این ماشین در داخل از صندلیهای اسپرت، کمربندهای ایمنی زردرنگ و غربیلک فرمان آلکانترا بهره میبرد. علاوه بر این، آلکانترا روی صندلیها، رو دریها و دیگر عناصر داخلی هم دیده میشود درحالیکه در قسمتهایی مثل کنسول مرکزی و آینهٔ دید عقب هم از تریم فیبر کربنی استفاده شده است. SU7 اولترا از سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، سوپرسدان شیائومی ظرف ۱.۹۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ۵.۸۶ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۹.۲۳ ثانیه طی میکند و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری ۹۳.۷ کیلووات ساعتی از سری Qilin 2.0 ساخت CATL تأمین میشود. این باطریها که از سیستم خنککنندهٔ دوسطحی بهره میبرند، قابلیت شارژ سریع تا ۴۹۰ کیلوواتی دارند که میتواند ظرف ۱۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد را شارژ کند. SU7 اولترا به بزرگترین دیسکهای ترمزی مجهز شده که تاکنون در یک خودروی اسپرت دیدهایم. این دیسکهای سرامیکی در جلو ۴۳۰ میلیمتری و در عقب ۴۱ میلیمتری هستند قابلیت تحمل دمایی بیش از ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد را دارند. به لطف این دیسکها و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، SU7 اولترا در ۳۰.۸ متر از سرعت صد کیلومتر بر ساعت متوقف میشود.
چندی پیش، پروتوتایپ این ماشین با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه، رک. رکورد سریعترین خودروی چهاردر پیست نوربرگرینگ را شکست ولی نسخهٔ تولیدی نخواهد توانست این رکورد را تکرار کند زیرا بسیار سنگینتر است درحالیکه SU7 اولترا پروتوتایپ به لطف بدنهٔ فیبر کربنی، ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. SU7 اولترا در چین ۸۱۴,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱۴,۲۰۰ دلار قیمت دارد. فروش رسمی این خودرو در مارس ۲۰۲۵ آغاز میشود اما هماکنون پیشفروش آن شروع شده است. به گفتهٔ مدیرعامل شیائومی، درحالیکه پورشه تایکان توربو GT در چین با قیمت ۲۸۰ هزار دلار به فروش میرسد، قدرت کمتری از SU7 اولترا دارد.
پیشبینی شده که فروش این خودرو در سال ۲۰۲۵ به ۴ هزار دستگاه برسد. این در حالی است که ۱۰ دقیقه پس از آغاز پذیرش سفارشات خرید، برای SU7 اولترا ۳,۶۸۰ سفارش دریافت شده است. شیائومی همچنین در اکتبر امسال بیش از ۲۰ هزار دستگاه از نسخهٔ معمولی این خودرو را تحویل داده است و این شرکت قصد دارد تا پایان امسال به هدف فروش سالانهٔ ۱۰۰ هزار دستگاهی خود برسد.
JDM سابق
۱۰ آبان ۱۴۰۳نوربرگرینگ حسابی شده محفل تبلیغات
یه زمانی در باب موتور اسپورت نطق میکردن یکشنبه برنده شو دوشنبه بفروش
حالا به جا واژه موتور اسپورت باید از واژه نوربرگرینگ تو این جمله استفاده کرد
۱۰ آبان ۱۴۰۳واقعا باورم نمیشه هنوزم از xu7 استفاده میکنن
دست بردارید از این تکنولوژی بی صاحاب قدیمی
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۴۰۳من کلا این سبک طراحی داخلی که یه مانیتور بزرگ را نمیپسندم حتی طراحی مزدا جدیدی که قرار داخل ایرانم بیاد همینطور بود که به نظر من نسبت به طراحی های فوق العاده کابین نسل قبل مزدا افت شدید داشته
۱۱۵ هزار تا خیلیه برای یه خودرو چینی درست اسب بخارش زیاد و برقیه قبول دارم قیمتش نصف پورشه است ولی کلی گزینه های عالی جذاب تا ۱۱۵ هزارتاست و ریسک برقی به خاطره تعویض موتور که کلی قیمت موتورش فقط برای یه چینی بالاست
کلی پورشه و ائودی و بنز بی ام و و موستانگ و … میشه با این قیمت خرید کلی پورشه جذاب هست،دوتا موستانگ میشه
به نظرم ۹۰ هزارتا براش معقول بود با همان نو هزارتا من خودم موستانگ و پورش ول نمیکنم اولین خودروی یه برند چینی بخرم
heshy.use@gmail.com
۱۰ آبان ۱۴۰۳رو همینم راحت چند ۱۰ هزار دلار دارن ضرر میدن
چند ۱۰هزار دلار هم بارانه دولت چین
B
۱۰ آبان ۱۴۰۳قطعا فروش بالایی رو در چین تجربه خواهد کرد و بسیاری از چینی ها بجای خرید تسلا پلد و برقی های مشابه دیگه سراغش خواهند رفت امیدوارم در بازار جهانی هم عرضه بشه تنها ایرادی که میتونم بگیرم ازش شباهت بیش از حد جلوش به مکلارنه
Nr
۱۰ آبان ۱۴۰۳مکلارن؟ :/
A
۱۰ آبان ۱۴۰۳پورش و مکلارن
Sina_carshow
۱۰ آبان ۱۴۰۳کافیه فقط به میزان داون فورسی که تولید میکنه نگا کنید ۹۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۰۰ کیلومتر یعنی در حد پورشه ۹۱۱ توربو اس
هرچند اینجا تو این پست نوشته نشده
رکورد نوربرگرینگ هم زد
با قیمت به شدت ارزش خرید داره برای اونایی که اهلشن
بنده چند وقت گذشته راجب این موضوع صحبت کردم احتمال قوی رکورد میزنه با همچین مشخصات کلفتی
اما دوستان هیتر چینی ها با گفتن جملات تکراری که یه چرخ فلان کمپانی رو به کل چین عوض نمیکنن و چینی ها بنجل هستن و فلان و فلات فقط از بحث در رفتن و وقتی عدد نوربرگرینگ خودرو نئو ep9 رو دادم از سایت تاپ گیر گفتن فیکه احتمالا این هم ماشین بازم زیرسوال میبرن خودرویی که لوسید ایر سافایر و تسلا مدل اس پلد رو با خاک یکسان کرد. وقتی راجبش صحبت میکردم همین دوستان زیر پستش میگفتن از هوندا سیویک هم کنده تره
بیچاره تایکان توربو جدید با دو برابر قیمت بیشتر کارش بسیار سخت شد درحالی که من گفتم ماشینای چینی هم ارزونتر هستن هم بهتر چرا باید یکی پول پورشه بده فقط یه لوگو داره کمپانی ای که برا کروز کنترل ۹۰ میلیون تومن پول شارژ میکنه
خودرو های چینی نه تنها کره بلکه ژاپن هم رد کردن اون هیوندای با جایزه های عجیبش برا ایونیک ۵ان دلش خوشه از اونور ژاپن هم که تو برقی هیچ حرفی برا گفتن نداره تو پرفورمنس هم همینطور این وسط تو خروجی قدرت موتورش هیبرید همین الان عقب افتاده از بی وای دی
تا وقتی هم که به طور عادلانه و رقابت سالم عرضه نشه هیچوقت نمیشه تو بحث فروش مقایسشون کرد
خیلی سخت نیس قبول کردن این موضوع که چین پیشرفت کرده خیلی زیاد مثل تسلا و فروشش از اینم بیشتر میشه اما دوستان نمیخوان قبول کنن و جالب تر اینه ادعای ماشین بازیشون هم میشه کسایی که حتی خبر نداشتن اینترنشنال اسکات چه افسانه ای بود زمان خودش خبر معرفی اسکات جدید رو میخوندم متوجه شدم دیگه کاربرا اون کاربرای سابق نیستن باهاشون بحث علمی کرد
یه چیزیو یادتون باشه فروش فقط یک شرکت رو قوی و پایدار میکنه نه اصالت
Arshia m3csl
۱۰ آبان ۱۴۰۳چینی ها بیان فروش کنن هرچی اروپایی دوست داشتنیه مثل مرسدس بنز و بی ام و و پورشه و ائودی و استون مارتین و بنتلی و نیسان و لکسوس ورشکسته میشن و جز چینی و تسلا چیزی نمیمونه واقعا این اتفاق خوشاینده؟
چین داره مدل های ماشین اصیل و دوست داشتنی مثل m5 و m3 و ۹۱۱ و e class و g class و رولزرویس گوست و بنتلی کانتیننتال gt و استون مارتین ونتج و sl63 و نیسان gtr و لکسوس ls و…رو ازبین میبرن چرا از خودرو سازی چین متنفر نباشیم وقتی ضد اسطوره هامونه که ماکت یا پوسترشون رو داریم یا تو خیابون از دیدنشون لذت میبریم؟
باور کن شاید هندلینگ و اون جزئیات نوستالژیک گلف gti از خیلی از ماشین های بالای ۱۰۰۰ اسب بخاری مثل ssc توترا و همین شیائومی اولترا جذاب تره
Sina_carshow
۱۰ آبان ۱۴۰۳به شخصه از نابودی هیچ کمپانی ای خوشحال نیستم اما کمپانی ها باید بتونن خودشون رو برسونن و بهتر بکنن و دلیل باشه برا خریدشون
حقیرانه ترین روش برا رقابت حذف رقیبه
ژاپن هم تو دهه ۶۰ تا ۹۰ میلادی همین بلارو سر محصولات آمریکایی اورد و کلی کمپانی ورشکست شدن حتی اگر تاریخو بخونی برنامه به تعرفه های صد درصدی رو محصولات تویوتا بود
الان ببین کجاس و چه محصولات زیبایی خلق کرده
چینی هام قطعا میتونن ماشین هایی طراحی کنن ماشین رویاهامون بشه و پوسترشو بگیریم
گلف جی تی آی نشستم پشتش واقعا اشغاله نسبت به پول پرداختی تسلا مدل۳ چند سروگردن بهتره
فکر کن ۲۲۰ هزار درهم پول گلف gti بدی بعد صندلیش تنظیمش دستی باشه الان هایپر کار هام صندلی هاشون تنظیم برقیه صفحه نمایش tft داره در زمانه ای که چینی ها صفحه اولد میزارن رو مانیتور هاشون خنده داره واقعا بعد میگین چرا فولکس واگن میخواد تولیدش رو قطع کنه مردم نمیخرن میرن تست درایو میکنن خوششون نمیاد نمیخرن
گلف gti زمان خودش شاهکار بود اما محصولی که الان هستش همین نباشه بهتره که اسم گلف رو خراب میکنه فقط
سهیل گل آزاد
۱۰ آبان ۱۴۰۳دیروز یه کامنتی تو مقاله سهند نوشتم بعد ۱۶ سال از تیبا رسیدیم به سهند پلتفرم همون طراحی ناموزون همون قوای محرکه همون فقط عوض شدن چراغا تو ۱۶ سال اتفاق افتاده حتی آپشن های پایه ای هم که باید بشه بین نسخه s و g تفکیک شده این از پیشرفت سایپا ولی ۱۶ سال پیش خودروسازای چین کجا بودن حالا به این شیائومی su7 اولترا کار ندارم چون یه ماشین گرون قیمته ولی چری رو مثال میزنم که یه برند دسته سوم چینه ۱۶ سال پیش با سدان ویانا تو ایران بود حالت بهم میخورد ازش ولی الان سدان آریزو هشتس رو عشق میکنی میبینیش طراحی خفن آپشن های بیشمار قوای محرکه خفن در حد خودش این یعنی پیشرفت
سوشیانت
۱۰ آبان ۱۴۰۳الان ابر خودرو چینی ها چیه؟! که مثلا بتونه با هنسی و کونیگزگ و بوگاتی رقابت کنه؟! کدوم کراس اوور سه ردیف چینی حریف تسلا مدل ایکس میشه کدوم سدان چینی به اندازه کادیلاک سلستیک لوکسه کدوم چینی مثل اسکالید امکانات داره؟! کدوم چینی تو آفرود حریف هامر ev suv میشه؟ و…
پس فعلا این چینی ها هستن که با خاک یکسان شدن نه برند های با اصالت
Interceptor
۱۰ آبان ۱۴۰۳از کادیلاک گفتی …
میدونستی ۷۵ درصد فروش بیوک و ۶۰ درصد فروش کادیلاک در چینه ؟
از طرف دیگه با رشد روزافزون کمپانیای چینی و عدم استقبالشون از برندهای خارجی ، و همچنین گرایش شدید چین به برقی سازی ، بیوک و کادیلاک مهلت زیادی دووم نمیارن . همین که دارن سبد محصولاتشون رو کاملا به روز میکنن و سعی دارن خودروهای جدید به بازار بدن ، یکی از علتاش همینه . میخوان سهم بیشتری از بازار امریکا بدست بیارن که اگر روزی از چین مجبور شدن بزنن بیرون ، با جایگزین رو به رو بشن . وگرنه میرن همونجا که الدزمبیل رفت .
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۳من همین موضوع فروش کادیلاک و بیوک تو چین رو بار ها گفتم و گفتم که اگر چین بخواد تلافی کنه کادیلاک و بیوک و شورولت که اونم تو آمریکا فروش خوبی داره، ورشکست می شن ولی کلی دیس خوردم.
Sina_carshow
۱۰ آبان ۱۴۰۳تا دلت بخواد میتونم چینی لوکس نام ببرم یکیش محصولات جدید هونگچی مخصوصا هونگچی گووی
الان همین نئو ep9 قابل رقابت هست قیمتش هم ۳ میلیون دلاره
ما چینی داریم چند برابر اسکلید امکانات داره اسکلید یخچال اضافه کرده الان یانگ ونگ یو ۹ دوتا یخچال داره که حتی میتونه گرمکن هم داشته باشه تا ۵۰ درجه گرم هم میکنه
چینی داریم دانگ فنگ m hero 1 در سطح هامر حداقل رو کاغذ زاویه حمله قوی تری داره طبق ادعاشون
سوشیانت
۱۰ آبان ۱۴۰۳یو ۹ حتی ردیف سوم نداره چچوری با اسکالید مقایسه ش کردی؟! الان گویا مثل کادیلاک رزولوشن نمایشگر هاش ۸ کی هست یا مانیتور مخصوص سرنشین جلو و مخصوص سیستم تهویه جلو ۳۸ اسپیکر و چهار صندلی ۲۰ جهته داره؟! در ضمن دانگ فنگ چجوری با زاویه حمله ۳۶ از هامر با زاویه ۴۹ درجه بهتره؟! نیو هم که ۳۱۲ تا بیشتر نمیره😂
در ضمن جناب Interceptor مشخصات ماشین سطح تکنولوژی رو نشون میده نه فروش، الان همون الدزمبیل هم همچنان از هر چی چینی درون سوز هست پرفورمنسش بهتره😁
ممدقلی
۱۰ آبان ۱۴۰۳xu7 ایران vs ایکس یو ۷ چین🤣🤣🤣🤣🤣
Ali
۱۰ آبان ۱۴۰۳تعصبمو میریزم دور و اعتراف میکنم.
بمبه.
R
۱۰ آبان ۱۴۰۳دنیای عجیبیه مشخصات یه شیرون سوپر اسپرت تو یه سدان صد هزاردلاری 🫤🫤🫤
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳فقط منم فکر میکنم عقبش شبیه لینکلن MKZ عه؟
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/07/Lincoln-MKZ-2.jpg
۱۰ آبان ۱۴۰۳خودشه شبیهش نیست
دکتر استاپ
۱۰ آبان ۱۴۰۳چجوری روشون شده رو یه ماشین چینی ۱۴۰ هزار دلار قیمت بزارن به قول مهدی میشه با این پول دوتا موستانگ خرید
درضمن هیچوقت اصالت یه ماشین چینی مثل پورشه بنز شورولت مکلارن … نمیشه
.khashayar
۱۰ آبان ۱۴۰۳یک نکته اینکه مدام دوستان میگن چین کمونیستیه بیشتر شبیه داستانه تا واقعیت . بعد از مائو و روی کار آمدن ** دنگ شیائوپنگ ** رویکرد چین به سمت سرمایه داری تغییر کرد. حتی مناطقی از چین مثل هنگ هنگ و …. کاملا به صورت بازار آزاده .
https://www.youtube.com/watch?v=-t5Rf6IlLPo
—————————————————————————-
متاسفانه بیشتر افراد و شرکت ها زندانی افکاری هستند که برای خودشون درست کردند و توانایی رها شدن هم ندارند. چرا که اصلا نمیدونند دارند اشتباه فکر میکنند.
Arshia m3csl
۱۰ آبان ۱۴۰۳۱۱۵ هزار دلار شیائومی؟ با این پول ترجیح میدم از یک خودرو ساز ماشین بخرم نه موبایل سازی که اولین باره ماشین پرفورمنس میسازه با ۱۱۵ هزار دلار یک پورشه کیمن میشه خرید یا پورشه پانامرا بیسیک یا بی ام و m3 تورینگ یت بنز cle53 که کیفیت ساخت بالاتری دارن و ماشین هایی هستن که تو لمانز و مسابقات gt3 و fia gt و داکار افتخار اووردن ماشین بالای ۶۰ هزار دلار اعتبار بالا و اصل و نصبش خیلی مهمه چون داری یک کالای گرون قیمت میخری
خرید این شیائومی مثل این میمونه جای امگا و اوریس و تگ هویر بری یک ساعت از ساعت سازی بخری که اولین سال تاسیسشه و اومده تو بازه قیمتی ساعت های لوکس
MOPAR
۱۰ آبان ۱۴۰۳من که تحسینش میکنم دمشون گرم یه محصول بی نقص با طراحی دوست داشتنی دادن بیرون که کابین چه بیرون عالی طراحی شده
MOPAR
۱۰ آبان ۱۴۰۳تایکان همینطوری افت فروش داره با اومدن این مخصوصا تو بازار چین اونم باقیمت نزدیک به 300 هزارتا تایکان باید چمدون هاشو جمع کنه
JaMsHiD-B
۱۰ آبان ۱۴۰۳شل کنید و از مسیر لذت ببرید . شروع شد
hosen
۱۰ آبان ۱۴۰۳واقعا عالی بوده
نصبت به اسب بخار و دانفورسی که تولید میکنه قیمت منطقی داره
حسن
۱۰ آبان ۱۴۰۳اخرش یه روزی باید پیش بیاد
دکونها را ورچینن اسب بخار باقیمت مناسب دست همه میرسه