نمونهٔ پروتوتایپ شیائومی SU7 اولترا با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه در نوربرگرینگ، با اختلاف زیادی رکورد پورشه تایکان توربو GT را شکسته است.
شیائومی چند ماه پیش سوپرسدان SU7 اولترا را در قالب پروتوتایپ معرفی کرد و وعدهٔ عرضهٔ نسخهٔ تولیدی آن را در سال آینده داد. این شرکت که قصد دارد به یکی از پنج خودروساز بزرگ جهان تبدیل شود، برنامههای زیادی دارد که یکی از آنها، تولید سریعترین سدان پیست نوربرگرینگ است. حال شیائومی اولین گام برای دستیابی به این هدف را برداشته و با پروتوتایپ SU7 اولترا در نوربرگرینگ تایم چشمگیر ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه را ثبت کرده است. با این تایم، SU7 اولترا میتواند سریعترین سدان جهنم سبز لقب گیرد اما همانطور که گفته شد، این رکورد زنی با یک پروتوتایپ انجام شده و تلاش رسمی با مدل تولیدی در سال ۲۰۲۵ صورت خواهد گرفت.
پروتوتایپی که در نوربرگرینگ این رکورد را به ثبت رسانده، خودرویی لخت و بدون داشبورد و با فرمان مسابقهای بوده است. حتی در طول رکورد زنی در پیست، یک بار پدال گاز خودرو از کار افتاد و راننده چند بار به آن ضربه زد تا دوباره فعال شد ولی حتی با وجود این مشکل هم SU7 تایم شگفتانگیزی را ثبت کرده است. برای مقایسه، تایم پورشه ۹۱۱ GT2 RS که زمانی رکورد سریعترین خودروی تولیدی نوربرگرینگ را در اختیار داشت، ۶ دقیقه و ۴۷.۲ ثانیه است. همچنین شیائومی با اختلاف زیادی، رکورد پورشه تایکان توربو GT با ۷ دقیقه و ۷.۵ ثانیه را هم شکسته است؛ بنابراین، احتمالاً این شرکت چینی سعی خواهد کرد با نسخهٔ تولیدی SU7 اولترا پورشه را به چالش بکشد.
پروتوتایپ SU7 اولترا به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۵۴۸ اسب بخار قدرت تولید میکنند. به لطف این نیرو، سوپر سدان برقی شیائومی ظرف تنها ۱.۹۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اینها اعداد بسیار چشمگیری برای شرکتی محسوب میشوند که به ساخت گوشیهای هوشمند شهرت دارد و تازه وارد دنیای خودروسازی شده است. این نشان میدهد که خودروسازان چینی با تمام قوا به دنبال رقابت با غرب هستند و حتی قصد دارند بر نوربرگرینگ که دههها قلمروی خودروسازان آلمانی مثل مرسدس و پورشه بوده است هم سلطه پیدا کنند.
SMS
۱۰ آبان ۱۴۰۳توقعی هم نبود با دو برابر مشخصات و قدرت پورشه آخر بشه
net
۱۰ آبان ۱۴۰۳چراغ متصل عقبش برعکس چراغ عقب متصل هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم هست
همایون
۱۰ آبان ۱۴۰۳چینیها همه کارشون کلاهبرداریه.یعنی چی ماشین رو لخت کردی حداقل سیصد چهارصد کیلو وزنشو کم کردی بعد رفتی رکورد زدی که بشی تیتر روزنامه ها و پیش فروش رو شروع کنی چند هزارتا تو ساعت اول بفروشی.این وسط آبروی پورشه و ریمک و بقیه رو که با ماشین تولیدی رکورد زدن روهم ببری.بعد ما میگیم ایلان ماسک کلاهبرداره
Mosafer
۱۰ آبان ۱۴۰۳این شرکتهای چینی حسابی دارن موی دماغ همه میشن
JaMsHiD_R1988
۱۰ آبان ۱۴۰۳بزار بشه مو دماغ تا تو پاچه کنان بفهمن خودروسازی یعنی چی
ارسلان
۱۱ آبان ۱۴۰۳چینی ها کلا کلاهبردارند ، هوآوی هوآوی ام که میکردند گندش در اومد که تحریم هارو دور میزده…..البته تو دزدی خوب پیشرفت کردند واقعا، خیلی خوب سر tsmc و کلاه گذاشته بودند
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۳شیائومی تو اولین تجربه خودروسازیش اینطوری پرقدرت ظاهر شده ، خاک برسر اون مونتاژ کار هایی که چهل و پنج ساله درجا میزنن ، البته این خبر مال دو روز پیش بود و مقدمه ای برای معرفی نسخه تولیدی su7 اولترا که اونم دیروز معرفی شد ، در خوب بودن این ماشین همین بس که جیم فارلی مدیرعامل فورد اخیرا تو یه پادکست گفته که برای بررسی این ماشین رو از شانگهای به شیکاگو وارد کردن و در طی شش ماه گذشته باهاش رانندگی کرده و اینقدر خوشش اومده از ماشین نمیخواد پسش بده ، رقابت و بازار آزاد برای مصرف کننده ها معجزه میکنه
amirkhanzadeh
۱۰ آبان ۱۴۰۳هعی گفتی ما چی می سازیم اونا چی می سازن
MOPAR
۱۰ آبان ۱۴۰۳برگام
مردیم از خوشی
۱۰ آبان ۱۴۰۳حتی این جا هم باگ داشته پدال گاز از کار افتاده ولی بخاطر پردازنده قوی جبران کرد ( پیشرانه )
با این رکورد فروش این خودرو هم به شدت میره بالا
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳حالا میفهمم چرا زر ماکارون هم میخواست خودرو تولید کنه!!
حالا میفهمم جرمی کلارکسون از دنیای خودروی امروز متنفره و ترجیح میده یک کافه بزنه و بشینه همونجا پیش رفقاش…
والا بخدا
دیگه شور همه چی درومده
JaMsHiD_R1988
۱۰ آبان ۱۴۰۳مکلارن اگه سدان میزد
JaMsHiD_R1988
۱۰ آبان ۱۴۰۳لعنتی از 911 992 GT3 RS سریع تره
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳1500 اسب بخاره یعنی 1000 اسب بیشتر از اون
تازه تمام الکتریکی هم هست
.khashayar
۱۰ آبان ۱۴۰۳اینم از یک شرکت بی تجربه که اومد رکورد نوربرگرینگ رو شکست.
————————————————–
شرم بر کل خودروسازی جهان
شرم بر تکنولوژی های بی مصرف که فقط بهانه ای شده که مردم رو بچاپند.
شرم بر تحقیق و توسعه های توخالی
شرم به هایپرلگن ها میلیون دلاری بی مصرف
JaMsHiD_R1988
۱۰ آبان ۱۴۰۳جا داره بگم که درود به شرافتت که حق ترین حرف رو زدی
دانیال_Surrey،England
۱۰ آبان ۱۴۰۳ماشینو باز کنی میبینی کلی قطعه از اروپا و آمریکا و…رو این ماشین سواره.
تیم مهندسینشم وضعش همینه.
آخرین رکوردشکن چینی nio بود که ماشین کلا تو اروپا مهندسی شده بود.
این رکوردم برای اینه که اینا بیان اینطوری برای حزب کمونیست چین تبلیغ کنن،معلوم هم نیست تحت چه شرایطی زده شده هزارتا اما و اگر داره.
! i M α η δ υ α R
۱۰ آبان ۱۴۰۳{{{ _Surrey،England : این رکوردم برای اینه که اینا بیان اینطوری برای حزب کمونیست چین تبلیغ کنن … }}}
اقتصاد چین یک اقتصاد شبه کومونیستیه …
در حقیقت کومونیسم ، پوسته ای خالی و ظاهریه که دور اقتصاد کاپیتالیستی چین کشیده شده و مردم چین و همه دنیا می دونن که اقتصاد چین ، تلفیقی از کاپیتالیسم و لیبرالیسم هست …
حزب کومونیست چین ، توی دهه 60 میلادی ، تلاش داشت تا به مردمش باورهاش و رویاهاش رو بفروشه ، اما وقتی دید با رویا و باور ، نمیشه شکم 10 به توان 9 نفر رو سیر کرد ، درهای کشورشون رو به روی دنیای کاپیتال و لیبرال ، باز کردن و ثمره اش رو هم دیدند و بعد از 60 سال ، امروز دیگه همه می دونن که اقتصاد چین ، اقتصاد کومونیستی نیست ، که حزب کومونیست چین ، بتونه دستاوردهای این اقتصاد پویا و مولد رو به نام خودش ، به مردم بفروشه …
کوبا و ونزوعلا و ایران و روسیه و سوریه و بلاروس و کره شمالی و …
این کشورها اقتصاد کومونیستی دارند و دیگه نیازی به گفتن شرایط اقتصادی این کشورها نیست …
امین
۱۱ آبان ۱۴۰۳ظاهرا ماشین زیر نظر شخص شما توسعه دادند که از ریز ب ریز قطعات ش خبر داری!!!!
انکار واقعیت همون کاری بود که خودرو ساز ایرانی انجام داد و بعد از ۴۵ سال ، ناتوان بدهکار و عقبمانده است
مثل اونها نباشیم و واقعیت بپذیریم و برای پیشرفت تلاش کنیم.
نفی دیگری مارو بالا نمیبره
در ضمن رکوردگیری دارای گواهی رسمی ثبت رکورد پیست هست
عکس دوباره بادقت ببینن
R@min
۱۰ آبان ۱۴۰۳نه ببین جیم کلارک گفته نوربرگرینگ خفن ترین پیست دنیاس هر کی توش رکورد میزنه تو لیگ دیگس بقیه پلشتن.
آلمانیا دارن چوب همون تبلیغات و تیتر سازی های الکی میخورن اونم با شیائومی 😂😂
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۳عیب نداره، ما مردم خودروسازی که بهتره رو انتخاب می کنیم و غربی ها ورشکست می شن.
Absurd Hero
۱۰ آبان ۱۴۰۳فکر کنم یه باتری با ظرفیت پایین و سبک روش گذاشتن که وزنش زیاد نشه و فقط بتونه یکی دو دور پیست رو راه بره ؟
B
۱۰ آبان ۱۴۰۳خیر
hosen
۱۰ آبان ۱۴۰۳واقعا دست خوش دارن این چینی ها
اونقدری پیشرفت کردن که با برند هایی نظیر پورشه سرشاخ میشن
ali
۱۰ آبان ۱۴۰۳با سلام
به نظرم این مقایسه کانسپت با یه خودرو تولیدی اصلا مقایسه درست و صحیحی نیست.چون کانسپت هست و برا جبران وزنش خیلی چیزای غیر ضروری رو از روش حذف کردن که تو مدل تولیدی روش خواهد بود.حتی مطمعننا باطریها رو هم برداشتن تا سبک تر بشه.چون الان تبلیغات و بزرگنمایی چینی ها بسیار زیاده و خیلی وقتها هم دیدم که چه کلاهی تو تبلیغات سر مردم میزارن.یه مثال بارزش همون نئو که تو پیست برنامه گرند تور دور زد با قدرت بیش از 1000 اسب (فکر کنم 1500 اسب بخار بود)از یه مک لارن سنا با قدرت 725 اسب بخاری زمان طولانی تری زد.اینم مطمعننا ریگی به کفشش هست.(وقتی طرف برا تبلیغ عکس دوربین موبایلش میاد از کانن استفاده می کنه،باید همیشه شک کرد به این اعداد و ارقام)
حسن
۱۰ آبان ۱۴۰۳بوگاتی همینجوری 490 تا زد همه به به چه چه کردن
امین
۱۱ آبان ۱۴۰۳این کانسپت نیست.
نسخه پیش تولید است. این دوتا باهم خیلی فرق داره.
حسن
۱۰ آبان ۱۴۰۳چیه پروتوتایپ را صد بار نوشتی چه فرقی داره مهم توان انجام کاره که انجام داده
بوگاتی هم با یه پروتوتایپ 490 تا را زد بعدم اصلا نساختش هیچ وقت هم بهش اشاره نکردین الان چه چیزی فرق کرده شیائومی را نمودی
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳داداش بوگاتی بهت گرون فروخته یا ویرون رو جای شیرون بهت داده
علیرضا انصاری
۱۰ آبان ۱۴۰۳خارج از هر تعصبی ، خودرو سازی چین داره با شتاب خیلی زیادی پیشرفت میکنه
علی
۱۰ آبان ۱۴۰۳فقط اون سرعت گیری لحظه ایش. یعنی پا رو میزاشت روی پدال ، ماشین پرواز می کرد