YU7 بهعنوان دومین خودروی شیائومی پس از سدان SU7، با ۶۸۱ اسب بخار قدرت، سال آینده راهی بازار خواهد شد.
خودروسازی شیائومی پسازاینکه با سدان SU7 برای اولین بار وارد بازار خودرو شد، حالا دومین محصول خود را در قالب کراسآور اسپرت با نام YU7 معرفی کرده است. این خودرو که قرار است اواسط سال ۲۰۲۵ راهی بازار شود، بشدت از زبان طراحی برادر سدان خود پیروی میکند. شباهت این دو خودرو آنقدر زیاد است که صرفاً ارتفاع کمی بلندتر YU7 آن را از SU7 متمایز میکند.
با نگاهی به پروفیل جانبی شیائومی YU7، کاملاً فراری پوروسانگوئه به ذهن میآید زیرا دهانهٔ گلگیرها و برجستگی گلگیرهای عقب شباهت زیادی به کراساوور ایتالیاییها دارد. بااینحال، شیائومی از کپیبرداری کامل خودداری کرده و در جلو همان چراغهای سدان SU7 را به کار برده که شبیه مکلارن 750S به نظر میرسند. در عقب نیز چراغهای LED سراسری و یک اسپویلر دُم اردکی بیشباهت به آستونمارتین نیستند تا پکیج سوپرکارهای گرانقیمت در این شاسیبلند شیائومی تکمیل شود!
این ماشین با ۴,۹۹۹ میلیمتر طول، ۱,۹۹۶ میلیمتر عرض و ۱,۶۰۰ میلیمتر ارتفاع همراه با فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۰ میلیمتری، ابعادی کاملاً مشابه با همتای سدان دارد بهجز ۱۴۵ میلیمتر ارتفاع بیشتر که شخصیت شاسیبلند آن را نشان میدهد. شیائومی هنوز از داخل YU7 تصویری منتشر نکرده ولی اگر طراحی بیرونی را ملاک قرار دهیم، این کراساوور در داخل هم باید کاملاً مشابه SU7 باشد. این یعنی احتمالاً در داخل دومین خودروی شیائومی شاهد همان نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۶.۱ همراه با داشبورد ساده و غربیلک فرمان سه پره خواهیم بود.
مثل سدان شیائومی، روی سقف YU7 هم سنسور لیدار دیده میشود که نشان از وجود قابلیتهای پیشرفتهٔ رانندگی خودکار دارد. این شاسیبلند جدید چینی به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی با ۲۹۵ اسب بخار قدرت در جلو و دیگری با ۳۸۶ اسب بخار قدرت در عقب قرار دارد. مجموع خروجی این موتورها ۶۸۱ اسب بخار قدرت است که باعث میشود YU7 از سدان SU7 Max با حداکثر قدرت ۶۶۴ اسب بخار قویتر باشد.
تأمین انرژی این موتورها هم توسط باطریهای ساخت CATL صورت میگیرد ولی شیائومی فعلاً ظرفیت این باطریها را اعلام نکرده است. این در حالی است که SU7 با سه پکیج باطری ۷۳.۶ کیلووات ساعت، ۹۴.۳ کیلووات ساعت و ۱۰۱ کیلووات ساعت عرضه میشود و شعاع حرکتی آن حداکثر ۸۰۰ کیلومتر است. اگر YU7 هم از همین باطریها استفاده کند، با توجه به ارتفاع بیشتر و آیرودینامیک ضعیفتر، انتظار میرود کمی برد کمتری داشته باشد.
سازندهٔ چینی فعلاً در مورد قیمت شاسیبلند خود هم حرفی نزده است ولی رسانههای چینی به قیمت پایهای بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار یوآن معادل ۳۴,۵۰۰ تا ۴۱,۵۰۰ دلار اشاره کردهاند که YU7 را کاملاً در برابر تسلا مدل Y قرار میدهد. برای مقایسه، قیمت SU7 از نزدیک ۳۰ هزار دلار آغاز میشود که با اختلاف از تسلا مدل ۳ ارزانتر است. این خودرو در کارخانهٔ شیائومی در پکن تولید میشود یعنی جایی که بهتازگی به رکورد تولید ۱۰۰ هزار دستگاه SU7 رسیده است.
amir
۲۰ آذر ۱۴۰۳الهام🚫
کپی✅️
ممد ژانگولر
۲۰ آذر ۱۴۰۳خداوکیلی کیف کردم به نظر عالیه فقط موندم چرا انقدر حجم فضای کاپوت نسبت به اتاق زیاده . مگه برقی نیست ؟! خوب میتونست طول ماشینو بیشتر بده فضای کابین .
shirko
۲۰ آذر ۱۴۰۳جلوفراری پورسانگوئه ، عقب استون دی بی اکس 😁
کولول خودرو شناس
۲۰ آذر ۱۴۰۳هیچ الهامی هم نگرفته تنها نسخه کراس اوور ماشین خودشه دیگه
Amirreza.M
۲۰ آذر ۱۴۰۳همون سدانش هم از مکلارن کپی کرده خب…
البته با وجود کپی به نظرم طراحیش رو خیلی قشنگ و هماهنگ درآورده و چه سدانش چه کراس اوورش طراحی خوبی دارن
amir
۲۰ آذر ۱۴۰۳آخه مسئله اینجاست که ماشین خودش همونطور که دوستان هم بارها اشاره کردن کپی واضح از چراغ های مک لارنه مگر اینکه مدافعان پکن و شانگهای خودشون رو به ندیدن بزنن
کولول خودرو شناس
۲۰ آذر ۱۴۰۳این کاملا درسته
محمد
۲۰ آذر ۱۴۰۳حقیقتا که شیائومی خودروساز برازنده ای میشه و قدم های اولیش فوق العاده درست برداشته شده
MehdiTurbo
۲۰ آذر ۱۴۰۳تو این رنج قیمت ارزش خرید خوبی داره البته بین برقیا
عملا سی هزار دلار میدی پورشه کاین سوار میشی از لحاظ طراحی و استایل بدنه تو اون لوله از بیرون
علی ====
۲۰ آذر ۱۴۰۳کپی زیباتر از اصل
Kiarash
۲۰ آذر ۱۴۰۳حاصل ازدواج مکلارن و فراری پوروسانگوئه
مازیار
۲۰ آذر ۱۴۰۳احتمالا شیائومی دروازه پذیرش خودروهای چینی بشه
OMID-LAMBO
۲۰ آذر ۱۴۰۳الان یه عده میان ایراد میگیرن در حالیکه پول خریدن لوگوش رو هم ندارن
ماشینایی چینی کپی کارن درست ! ولی چرا مایی که لگنهای 30 سال پیش رو سوار میشیم و ضعیف ترین و مسخره ترین خودروسازای دنیا رو داریم باید ایراد بگیریم ؟؟
مدیر عامل فورد حاضر به برگردوندنه شیایومیش نشده و 6 ماه از رانندگی باهاش لذت برده
تو پیست نوربرگرینگ رکورد زده
توی این مدت کم که خودروسازیش رو شروع کرده اینقدر پیشرفت کرده و ما از پشت گوشیامون ایراد میگیریم ازش
سلمان خان
۲۰ آذر ۱۴۰۳جالب اینه گوشیامونم از همون برنده😂😂
محمد
۲۰ آذر ۱۴۰۳طراحی هماهنگ و زیبایی داره حالا یه عده بیان بگن کپی از فلان ماشین هاست ، خب یه سری ویژگی های طراحی از المان های ترند شده زمان خودش پیروی میکنه و چیز عادی هست ، اینکه بگیم کپیه نه از زیباییش و نه از مشتری هاش کم نمیکنه ، شیائومی واقعا برند خلاق ، نوآور و باکیفیتی هست تقریبا همه چیز تولید میکنه و توی همه محصولاتش نوآوری رو همراه با کیفیت و قیمت مناسب میشه دید ، یه زمان نه چندان دوری هم موبایل های این برند رو مسخره میکردن ولی امروز پا به پای بقیه از پایین رده تا پرچمدار داره رقابت میکنه همین مسخره کردن و لودگی ها توی معرفی اولین خودروش هم اتفاق افتاد ولی وقتی کیفیتش تو همون محصول اول ثابت شد دهان منتقدان بسته شد ، هوآوی و شیائومی برخلاف انتظار قدرتمند به صنعت خودرو وارد شدن ای کاش اپل از این رقابت کنار نمیکشید ، هرچی شرکت های بیشتری وارد صنعت خودرو بشن من و شمای مصرف کننده به محصولات بهتری دسترسی پیدا میکنیم
hosen
۲۰ آذر ۱۴۰۳این چینی ها کی میخان دست از کپی کاری بکشن بیرون
Arash Kashani
۲۰ آذر ۱۴۰۳از موفقیت شیائومی تو دنیای خودروسازی توی همین مدت محدود نمیشه به راحتی گذشت
SU7 یکی از جذاب ترین گزینه های برقی توی رنج قیمت زیر 50 هزار دلاره
نسخه پرتوتایپ SU7 هم رکورد سریع ترین ماشین سدان تو نوربرینگ رو میزنه
حالا هم YU7 با رنج حدودی قیمت اعلام شده
میشه گفت شاید بهترین گزینه توی اون رنج قیمتیه
681 اسب بخار قدرت
طراحی فراری پوروسانگوئه
و شعاع حرکتی 800 کیلومتری که فوق العادس تو این رنج قیمتی
راوی
۲۰ آذر ۱۴۰۳گوشی شیاوومی داشتم بعد از 7 سال باتریش خراب شد
خودروهای شیاوومی هم بخاطر تکنولوژی متوسط باتری ها بعد از 7 سال رو دست صاحبشون میمونن
ALI.A.NLANSR
۲۰ آذر ۱۴۰۳حتی اینام فهمیدن که زبان طراحی داشته باشن ولی ایرانخودرو…..
Galant.VR4(JDM)
۲۱ آذر ۱۴۰۳منکه حال کردم
مطمئنم بخاطر همین ظاهرش که سایپا و ایرانخودرو سوار های عزیز ازش ایراد میگیرن باعث فروش خوب و محبوبیت روز افزون شیائومی میشه
متخصصان طراحی عزیز بجای هیت کردن این برین به فکر خودتون باشین که اطلس و آریا تو پاچتون نکنن
Trump
۲۱ آذر ۱۴۰۳مکفراری مارتین :))