خودروهای چینی

معرفی سدان برقی SU7، اولین خودروی شیائومی برای رقابت با تسلا و پورشه

شیائومی اولین خودروی خود را رونمایی کرده است. این یک سدان الکتریکی پیشرفته با حداکثر ۵۷۰ اسب بخار قدرت است که قصد رقابت با تسلا مدل S و پورشه تایکان را دارد.

غول سازندهٔ گوشی‌های هوشمند، شیائومی اولین خودروی خود را با نام SU7 رونمایی کرده است. شیائومی حدود سه سال پیش برنامه‌های خود برای خودروسازی را علنی کرد یعنی زمانی که در اوایل سال ۲۰۲۱ مدیرعامل و مؤسس این شرکت در یک سخنرانی عمومی گفت شیائومی ۱۰ میلیارد یوآن معادل ۱.۴ میلیارد دلار در خودروسازی سرمایه‌گذاری می‌کند.

حال پس از گذشت ۱۰۰۰ روز از اعلام این برنامه، اولین خودروی شیائومی رسماً رونمایی شده است. این خودرو یک سدان الکتریکی است که در دو نسخهٔ SU7 و SU7 Max به بازار عرضه خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ SU7 به یک موتور الکتریکی ساخت خود شیائومی در عقب مجهز است که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به باطری ۷۳.۶ کیلووات ساعتی CATL مجهز است که با هر بار شارژ کامل برد ۶۷۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

نسخهٔ پرفورمنس SU7 Max اما به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و چهارچرخ محرک است. این نسخه ظرف تنها ۲.۷۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند در ۱۰.۶۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. SU7 Max از باطری‌های ۱۰۱ کیلووات ساعتی CATL بهره می‌برد که شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این باطری‌ها با تنها ۱۰ دقیقه شارژ، ۳۹۰ کیلومتر برد را فراهم می‌کنند که این رقم با ۱۵ دقیقه شارژ به ۵۱۰ کیلومتر می‌رسد. SU7 همچنین خودرویی بسیار آیرودینامیک است که ضریب درگ تنها ۰.۱۹۵ Cd آن در بین همهٔ خودروهای تولیدی کمترین است. لیداری که بالای شیشهٔ جلوی خودرو نصب شده نیز از فرم صاف سنگریزه‌ها الهام گرفته است. SU7 با ۴,۹۹۷ میلی‌متر طول، ۱,۹۶۳ میلی‌متر عرض و ۱,۴۵۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۳,۰۰۰ میلی‌متری، کمی از پورشه تایکان بزرگ‌تر است. صندوق بار این خودرو ۵۱۷ لیتر ظرفیت دارد درحالی‌که در جلو هم به یک صندوق ۱۰۵ لیتری مجهز است.

در داخل خودرو شاهد یک نمایشگر مرکزی ۱۶.۱ اینچی 3K به همراه دو نمایشگر کوچک‌تر ۷.۱ اینچی برای سرنشینان عقب هستیم. هدآپ دیسپلی ۵۶ اینچی با قابلیت نمایش ناوبری، سیستم‌عامل HyperOS با تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۹۵ و سیستم رانندگی خودکار بنام شیائومی پایلوت با تراشه انویدیا Orin-X هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. SU7 قصد دارد در چین با پورشه تایکان و تسلا مدل S رقابت کند. شیائومی می‌خواهد در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج شرکت خودروسازی برتر جهان تبدیل شود. SU7 اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد اما شیائومی فعلاً قیمت آن را اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Soroush

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    چراغ،سپرجلو و کاپوت به خودروهای مک‌لارن به ویژه ۷۲۰ و۷۵۰شباهت داره

    موافقم 101
    مخالفم 2
    1. AHMADREZA

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (878 ديدگاه)

      عقبش هم شبیه به استون مارتینه

      موافقم 44
      مخالفم 5
      1. Mercedes

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (956 ديدگاه)

        نه نیست
        جلوش شبیه مک لارنه
        عقبش خطی هست دیگه خیلی از شرکت ها خطی میزنن
        مال استون مارتین هم فرق داره اگر دقت کنی ، مخصوصا تو مدل های dbs، dbx دقت کنی قشنگ فرق داره با این

        موافقم 33
        مخالفم 5
        1. اصالت یعنی چین

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (21 ديدگاه)

          شما یک ایرانی هستید و باید منتظر فیس لیفت دنا باشید کسی که به این خودرو ایراد میگیره توان انتخابش رو داره اونی که این رو ساخته هم از شما بیشتر میفهمه جوری بسازه که مکلارن و استون شکایت نکن
          پدال اون کامنت رو پاک کن

          موافقم 26
          مخالفم 52
        2. علی

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (292 ديدگاه)

          فقط میشه گفت اووووف اافرین کاش ما هم کمونیست بودیم👏👏👏

          موافقم 8
          مخالفم 21
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2910 ديدگاه)

          خوب که نگا کنین، فقط کره شمالی کومونیست واقعی هست و حکومت چین به خوبی تونسته نوع خاصی از نظام سرمایه داری باشه
          هم اکنون هزاران کارخانه دار با ثروت بیش از 10 میلیون دلار در چین حضور دارن، حقوق مدیران و کارگران و مهندسان در رده‌های مختلف، تفاوت داره
          چنین چیزی در یک سیستم کومونیستی غیرممکنه

          موافقم 70
          مخالفم 5
        4. علی

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (292 ديدگاه)

          جناب اشتری چین به ارزشهای کمونیست وفاداره منتهی تونسته مثل روسیه با اصلاحات و درک نیازهای بونی جامعه به پیشرفت برسن کاری که ما هم باید انجام بدیم ن با اجرای الگو وارداتی که برای کشور ما تجویز میکنن

          موافقم 8
          مخالفم 5
        5. علی

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (292 ديدگاه)

          جناب اشتری عزیز چین و روسیه کمونیست هستن منتهی با اصلاحات بومی با توجه به فرهنگشون به الگو پیشرفت بومی رسیدن کاری که ما هم باید انجام بدیم ن اینکه نسخه شکست خورده کشورهای دیگه وارد کنیم که قبلن امتحان شده و شکست خورده

          موافقم 8
          مخالفم 3
    2. پیام

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      یه مشت آشغال به اسم ماشین

      موافقم 22
      مخالفم 115
      1. amir

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        شیافومیه در اصل اسمش

        موافقم 9
        مخالفم 70
        1. Car love

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (700 ديدگاه)

          اره واس صنعت خودرو جاپون اسمش اینه🤣🤣

          موافقم 7
          مخالفم 15
    3. Mehdi TuRbO

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      داشتم با خودم میگفتم چقدر جلوش برای اولین ماشینش زیبا طراحی کرده که تا کامنتت دیدم گفتم اره
      یعنی همان اولش حس کردم اشناس خیلی ولی فکر کردم مال رندرایی که قبلا دیدم
      قبول دارم طراحیش کپی صد در صد مکلارن ولی به این بدنه و طراحی ۴ در جلوش خیلی بیشتر از خود مکلارن به نظرم نشسته این جلو به خودروهای ۴ در و تو این سبک بدنه که مثل مدلای ام جی بیشتر نشسته

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. Amirreza.M

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (303 ديدگاه)

        خیلی قشنگ کپی شده اما کم لطفی نیست بگیم کپی از اصلش بهتر در اومده؟

        موافقم 18
        مخالفم 2
    4. ALI A

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      طراحیش میتونست اینقدر کپی نباشه و متفاوت باشه… ولی احتمال زیاد از باقی جهت ها ماشین خوبی هست… احتمال اینکه آینده به ایران صادر کنن هم هست…

      موافقم 24
      مخالفم 6
    5. Mercedes-Benz

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      خوبه باید منتظر قیمتش بود
      طراحی بیرونیش از اس پلد بهتره ولی داخلش عین همونه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    پشتش منو یاد استون میندازه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. ARIAN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    اصلاً هم جلوش شبیه محصولات مکلارن نیستا🤔

    موافقم 21
    مخالفم 11
    1. mahan

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (158 ديدگاه)

      آقا به خدا بهتر! الان دیگه همه چینیا جدید که میاد فقط یه دونه ریسه میکشن از اینور تا اونور ماشین به اسم ترند روز. باز این یه چراغ درست و حسابی داره حتی از کپی. با اینکه اصلا از شیائومی خوشم نمیاد ولی طراحی این ماشین قشنگ و دلنیشینه

      موافقم 22
      مخالفم 2
  4. blackwing

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    تا اندروید چند ساپورت میکنه ؟ 😂🤦🏻‍♂️

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (956 ديدگاه)

      نمیدونم ولی I car تا ios ۲۰ ساپورت میکنه خیالت راحت

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. amir

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      نهایت ۶ ۷
      بالاتر از اون هنگ میکنه
      خواستی برو هواوی بگیر این رابط کاربری مععععوووو عش بیشتر از این جواب نمیده

      موافقم 11
      مخالفم 25
  5. امیر

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    تنها ماشین چینی هست که به دلم میشینه به حدی که دوست دارم یکی ازشو داشته باشم !

    موافقم 24
    مخالفم 7
  6. هلهل

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اصلا نظر اینایی که هر چینی میبینن میگن فلان جاش شبیه فلان اروپاییه فلان جاش شبیه هیوندا هست و … خوشم نمیاد ولی این دفعه بدون شک چراغ های مک لارن ۷۲۰اس رو کپی کردن رو ماشین . البته آدم به فکر واداشته میشه که آیا این چراغ های زیبای مک لارن که تقلیدشون کرده رو انتخاب کنه یا چراغ های زشت مدل ۳ که طراحی اصیل تری داره

    موافقم 25
  7. sina

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    از سرعت تولید خودروهای برقی تو چین برق تولید میکنن!

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (158 ديدگاه)

      جمله خیلی دقیق و سنگین بود👌

      موافقم 18
      مخالفم 1
  8. محمد

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    به عنوان اولین تجربه چیز بدی نشون نمیده ظاهراً ، اتفاقا خیلی خوبه شرکت هایی مثل شیائومی ، هواوی و اپل وارد صنعت خودرو شدن ، با سرمایه عظیمی که این شرکت ها دارن قطعا رقابت رو داغ تر میکنن

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. فندق

      ۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      اپل نه توروخدا
      سامسونگ بیاد خوبه
      ولی اپل نه
      وامونده بیاد بدبخت میشیم تا ابد یه طراحی میزنه بعد بقیه شرکت ها هم از روش کپی میکنن تا ابد مجبوریم هر ۲۰ سال یبار یک طراحی جدید ببینیم!

  9. sinasvj

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اسب بخار به لطف آرمیچر تبدیل شده به مسخره بازی هرکی میاد برای اولین بار ماشین بزنه یهو میبینی 1000 اسب قدرت داره دیگه صنعت خودرو مثل قبل نیست هعععی

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. 🤡

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    تو را چه به ماشین برو گوشیتو تولید کن

    موافقم 9
    مخالفم 17
    1. Xia

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شیاومی حتی گلدون هم داره .

      موافقم 13
  11. H2

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مثل اینکه هزینه تحقیق و توسعه این ماشین چند برابر معمول صنعت خودروسازی بوده
    این تاثیر مستقیمی بر رقابت پذیری و سوددهی برند داره و اگه اون هزینه ها رو خوب سرشکن نکنه ممکنه شکست بخوره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. سوشیانت

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    این چینی فن ها خیلی باحالن یکی از کاربران گفته بود چون چین تو صنعت گوشی خیلی قویه پس تو صنعت خودرو هم همینه! یعنی تا حالا تو عمرم انقدر دو تا جمله ی بی ربط ندیده بودم! چین هر چند پیشرفتش خوبه ولی هنوز نه در حد کمپانی های معتبر مثلا اون نیو به هیچ عنوان نمیتونه با خودرو های فوق لوکس رقابت کنه چون دست ساز نیست زیکر(جیلی) هم با اون سدانش که این همه گفت خیلی خفنه و میخواد با تسلا اس پلد و لوسید سافایر رقابت کنه از موتور شرکت ژاپنی nidec استفاده کرده شیائومی هم هر چند خودروی خوبی ساخته ولی با پرچمدار تسلا نمیتونه رقابت کنه

    موافقم 4
    مخالفم 26
  13. yaghoub

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    برقی سازی به سود شرکت های نوپا هست . به راحتی وارد رقابت می‌شوند.
    اگر قرار بود تو انجین های درون سوز رقابت کنند به سختی میتونستند به کمپانی های قدیمی تر نزدیک بشن .

    موافقم 19
  14. Mmz1387

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    من هم شیائومی دارم هم شیائومی رو خیلی دوست دارم و بی صبرانه منتظر این ماشین بودم ولی واقعا خیلی چیز عجیب غریب تری تو ذهنم بود نه یه برقی ساده که اگه دقت کرده باشید تو خود چین نمونه این ماشین بسیار زیاده
    جدا از اینکه جلوش شبیه مک لارنه و بغلش پورشه تایکان ولی عقبش تا حدی شبیه هیوندای آیونیک ۶ هست

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. Siyavash

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (812 ديدگاه)

    برایه ساخت اولین ماشین واقعا خیلی خوبه..نمایه جلو شبیه مک‌لارن و پورشه پانامرا هست از پشت شبیه جنسیس هست.و از بغل مثل تسلا هست…رینگ هاشم تا حدودی از لامبورگینی تکنیکا الگو گرفته…کاری به این حرفا ندارم،من از این ماشین خوشم میاد ظاهرش به دلم نشت و قدرت مناسبی داره و حس میکنم تویه فیس لیف اولش خیلی خیلی بهتر بشه…💯

  16. sina

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    درک نمیکنم بازار هدف این خودرو رو

    خب مومن یه سدان 200 اسبی خانواده بساز با برد عالی و قیمت مناسب تا جاتو تو بازار باز کنی

    موافقم 12
    مخالفم 5
  17. مهردادکمال

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    بهترین ماشین تاریخ چین اونم با اختلاف

    موافقم 7
    مخالفم 3
  18. ADAK

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    حکایت اون شده که یه دکمه داست براس کت دوخت!!!
    شیائومی هم یه باطری داشت براش ماشین ساخت

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا