شرکت چینی ژیپنگ ادعا میکند خودروی مونا M03 آیرودینامیک ترین سدان برقی تولید انبوه دنیاست.
این برند امروز اعلام کرد مونا M03 جدید کمترین مقاومت را در برابر باد دارد و ضریب درگ آن به ۰.۱۹۴ میرسد. همچنین ژیپنگ با اعلام این خبر اظهار داشت نام خودرو از M03 به مونا M03 تغییر کرده است. چینیها با انتشار تصویری به جزئیات طراحی بدنه که باعث شدهاند آیرودینامیک آن بهبود یافته و همچنین شعاع حرکتی بهتری داشته باشد اشاره کردهاند. باید دانست روشهای مختلفی برای افزایش شعاع حرکتی یک خودروی برقی بدون نصب باتری بزرگتر وجود دارد و یکی از آنها کاهش مقاومت در برابر باد است. در واقع بهترین روش برای بهبود توان پیمایش یک خودرو کاهش وزن و یا بهبود آیرودینامیک آن خواهد بود به این معنی که خودرو برای حرکت رو به جلو نیازمند انرژی کمتری است.
دادهها نشان میدهند کاهش ۰.۰۸۵ ضریب درگ ژیپنگ مونا M03 باعث افزایش ۶۰ کیلومتری شعاع حرکتی آن میشود. این عملکرد همچنین به معنی کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی در صد کیلومتر است؛ اما بزرگترین عاملی که ضریب درگ ژیپنگ مونا M03 را کاهش داده سیستم جلوپنجره ورود هوای فعال با طول ۱ متر است که ۱۵.۶ کیلومتر توان پیمایش خودرو را بهبود میبخشد. از دیگر عناصر مرتبط با آیرودینامیک سدان یاد شده میتوان به صفحه هدایت باد در بخش عقب، لاستیکهایی با مقاومت کم در برابر باد و… اشاره داشت.
همچنین باید به این نکته اشاره کرد که به لطف انتشار جزئیات مونا M03 در وبسایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین میدانیم این خودرو وزن پایینی در مقایسه با سایر محصولات برقی دارد. بسته به مدل تولیدی، مونا M03 وزن ۱۶۳۱، ۱۶۶۱ و ۱۷۳۹ کیلوگرمی خواهد داشت. البته اشارهای به توان پیمایش خودرو نشده و تنها برخی اخبار اولیه درباره شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری آن منتشر شدهاند اما با توجه به آیرودینامیک خوب و وزن پایین شاید شعاع حرکتی مونا M03 به حدود ۶۰۰ کیلومتر برسد مگر اینکه باتری آن ظرفیت بالایی نداشته باشد.
کوچکترین سدان تولیدی ژیپنگ طول/عرض/ارتفاع ۴۷۸۰/۱۸۹۶/۱۴۴۵ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۱۵ میلیمتر میرسد. در ابتدا امکان انتخاب این خودرو با دو موتور برقی که خروجی ۱۸۸ یا ۲۱۵ اسب بخاری دارند وجود خواهد داشت. انتظار میرود قیمت مونا M03 نیز حدود ۲۱ هزار دلار باشد. سری محصولات مونا حاصل همکاری شرکتهای دیدی و ژیپنگ هستند و گفته میشود مونا مخفف عبارت “ساخته شده با هوش مصنوعی جدید” است.
علی جردن
۴ تیر ۱۴۰۳M3 برقی اگه تونستی در حد و اندازهای مونا ظاهر بشی موفق شدی.
یک پست قبل تر کاملا توضیح دادم…
Taha Ayoobi
۴ تیر ۱۴۰۳آها یعنی مونا موفق شده.
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۳واقعا کلاهتو قاضی کن این الان از مدل اس پلد بهتره؟
با یه موتور برقی کم توان ۲۰۰ اسبی و ایرودینامیک ادعاییی بهتر از تسلا بردش از پلد کمتره تازه داخل استاندارد های اسون چینی نه استاندارد epa که فنی تر و سخت ترند پرفورمنس اونم نداره سیستم خودرانی به اون خوبیم نداره ظاهرشم حتی در حد اون نیست
تسلا فن نیستم و اتفاقا از تسلا هم خیلی خوشم نمیاد ولی لطفا با فکت خرف بزنید و اعداد قابل استنادی برای ادعا هاتون داشته باشید تسلا سالانه بیشتر از هر خودروسازی خودروی تمام برقی میسازع ( امار byd به خاطر جمع محصولات پلاگین هایبریده) تسلا ارزونترین ماشینش تازه برچسب قیمتی ۴۰ هزار دلاری داره و تا بیش از ۱۲۰ هزار دلار میرسن قیمت ماشیناش در قیاس با چینی هایی که زیر ۳۰ هزار دلارن و هزاران مدل متنوعن باز داره بیشتر میفروشه نمیگم تسلا خوبه ولی واقعا چینی ها دیگه ازش بالاتر نیستند
تسلا یه رکورد مهم هم داره که جا دارم اشاره کنم زشت ترین و غیر کاربردی ترین پیکاپ برقی جهان سایبرتراک:))))
Mostafa
۴ تیر ۱۴۰۳این چه اسمیه فک کنم مواد میزنن اسمارو میزارن
👌
۹ تیر ۱۴۰۳پیشرفت با سرعت نورررر..