شرکت چینی Xpeng مشخصات و قیمت سدان تمام الکتریکی P5 را در کشورهای دانمارک، هلند، نروژ و سوئد اعلام کرد. P5 چند ماهی است که در بازار چین عرضه شده است و از باتری ۶۶ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر استفاده میکند. این خودروساز میگوید سدان الکتریکیاش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیهای دارد اما مهمتر اینکه P5 شعاع حرکتی ۴۶۵ کیلومتری را ارائه میکند.
این خودروی چینی بهصورت استاندارد با شارژر ۱۱ کیلوواتی و درگاه شارژ CCS2 عرضه میشود و میتوان از شارژر سریع ۷۰ کیلوواتی نیز برای آن استفاده کرد. در این صورت برای شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری ۳۶ دقیقه زمان نیاز خواهد بود. P5 همچنین مشابه هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 از ویژگی خودرو به لود سود میبرد. خریداران دانمارکی برای این سدان الکتریکی باید ۳۹۰ هزار کرون معادل ۵۶۸۲۳ دلار پرداخت کنند. قیمت P5 در هلند برابر با ۴۸ هزار یورو معادل ۵۲۰۳۳ دلار، در نروژ برابر با ۳۸۰ هزار کرون یا معادل ۴۲۷۱۷ دلار و در سوئد برابر با ۵۵۰ هزار کرون معادل ۵۷۸۲۵ دلار خواهد بود.
تمامی نسخههای Xpeng P5 در بازار اروپا بهصورت استاندارد با سیستم دستیار راننده XPILOT 25 عرضه میشوند که دارای ۵ رادار باکیفیت، ۱۲ حسگر اولتراسونیک، ۴ دوربین برای رانندگی و ۸ دوربین برای پشتیبانی از XPILOT است. این سیستم همچنین شامل کروز کنترل تطبیقی، کنترل خودرو بین خطوط و دستیار تعویض لاین حرکتی است.
از جمله تکنولوژیهای مهم موجود در کابین نیز میتوان به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، سرویسهای آنلاین، بهروزرسانی از راه دور، سانروف پانورامیک با آفتابگیر برقی، صندلیهای گرم شونده جلو و عقب، شارژ بیسیم، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، پایش فشار باد لاستیکها و کنترل حرکت در سرپایینی اشاره کرد.
خریداران اروپایی قادر خواهند بود این خودرو را با رنگهای خاکستری، مشکی یا سفید برای بدنه و رنگهای مشکی و قهوهای برای کابین سفارش دهند. رزرو آنلاین P5 در دانمارک، هلند، نروژ و سوئد شروع شده است اما هنوز مشخص نیست اولین نمونهها چه زمانی به دست مشتریان خواهند رسید.
حامد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱کاش اخبار خودروهای چینی رو نمیزاشتین.
Reza Waffen SS
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱سعی کنیم تعصب رو بزاریم کنار
پویان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱براب چی نذارن حامد. چین الان پیشرو خودروهای برقی. شده
احمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱پس چرا توی “بهترین خودروهای برقی از نگاه تاپ گیر” یه چینی نبود 😂
بهرامی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شما مثل اینکه از مسائل سیاسی خبر نداری و چشم و گوشت به برنامه های خارجی و نظرهای اوناست که اکثرا اروپایی و آمریکایی هستن. تو هر زمینه ای متاسفانه ملاک افراد جهان به خصوص کشورهای توسعه نیافته یا عقب مانده ، شده برنامه ها و افراد مطرح اروپایی آمریکایی. خب معلومه یه برنامه ای که مجری هاش انگلیسی هستن قصد دارن آلمانی ها رو بکوبن که دیدیم چه جوری می کوبن. ولی خب همه می دونن خودروهای آلمانی چند سر و گردن بالاتر از آشغال های انگلیسی هستن. در مورد گوشی و لپ تاپ و لوازم برقی و خودرو هم به همین شکله و در مورد چین هم به همین شکله.
شما هیچ وقت از یه نفر یا یه برنامه یا یه کشور بت نساز.
کافر مقدس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱تازه اننوس شده و معنی ش با عرضه متفاوته باید بره تو صف استاندارد پاس کردن
تو سایت ش اون قسمت GLOBAL FOOTPRINT & DIVERSE TALENT BASE رو بخونید از دوستان سیلیکون ولی هستن تا آمستردام پایگاه استعدادی شون از این جاها میاد byd و یکسری دیگه هم اینجوریه اینا فرق دارن با امثال لیفان های بازار ما که تماما بیس چینی دارن
ولی p7 ش که از این بهتره خوبه نفروخته یکم درگیر شده با شبیه بودن خارجی با لوسید و داخلی با تسلا بعیده تو بازار ev فروش خوبی داشته باشن چون خیلی ها اومدن و رفتن. این روزها ev ساختن راحته ولی موندن سخت . آمار ارقام میگه آینده هم دست تسلا و لوسید و ریویان و امثال اعهم خواهند بود تو بازار ev . ریویان و لوسید هم یهو اومدن ولی موندن. چینی ها هم خیلی یهو اومدن ولی مثل لوسید و.. نموندن
چین به خاطر شرایط کشورش اجبار به تولید ev دارن و خیلی هم ساختن و البته که خیلی از ماشین هاشون مشکل فنی دارن که ما تو اخبار نمیبینم اینجا ولی تو کامیونیتی خودشون ماشینهای زیادی مشکل فنی دارن . پدال که قطعا از این اخبار نمیذاره ولی ماشین ev از نوع چینی اللخصوص در کشور خودشون هم مشکل ولیوو دارن و هم مشکلات فنی . ریشه مشکل ولیوو شون هم از اونجایی میاد که وقتی ماشین کار میکنه مشکلات فنی خودشو نشون میده و شدیدا میخوره تو سره قیمت اینم فکت ش که رامین نیاد ماست بماله :)) رسما دارن میرن به خاطر مشکلات استهلاک ماشیناشون یارانه بدن به مشتری
https://asia.nikkei.com/Spotlight/Caixin/Why-electric-vehicles-have-trouble-retaining-their-value-in-China#:~:text=In%20China%2C%20EVs%20don't%20hold%20on%20to%20their%20value,than%20they%20were%20probably%20worth.
فقط همین یه تیکه رو بخونی کافیه
Coming back from buybacks یعنی میدونن چه گندی زدن . در buy back چینی ها رکورد دارن کجا مثلا تسلا این حجم buy back داره! از مشکلات تایکان کلی فیلم و مطلب هست ولی چینی نه!
.ولی ما تو اخبار چی میبینم؟ بهه بهه فلانی فلان ماشین رو ساخت . خوب ساخت تو مصرف و استفاده مشتری ماشین چه شرایطی داره؟ چرا اخباری از مشکلات ماشین بعد از فروخته شدن نمیذارن براتون . چرا نظرات مشتری های این نوع ماشین هارو نمیبینید شما . هیچ ماشینی تو اخبار خوب نیست در عمل باید مشخص بشه که خیلی از این ماشین ها جا زدن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱هدف ما جذب تمام سلیقه هاست
شاهد هستین که اخبار خودروهای چینی در پدال، طرفداران زیادی داره
احمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای اشتری
همشون یکی هستن
یا نهایتا دوتان که هی زیاد میشن 🙂
mohamadreza83
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱طرفدار نداره
در خوشبینانه ترین حالت ۲_۳ تا اکانت ؛ دوستدار خودروهای چینی هستن که اونها هم به احتمال زیاد دارن توسط یک نفر اداره میشن .
Dianyoshani
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱منظورشون اینه که مقاله های مربوط به ماشین های چینی زیاد بازدید میخورن
پویان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ممنون جناب اشتری. شما اخبارخودورهای چینی رو به صورت استاندارد منتشر میکنید. نه زیاد نه کم. و گر نه خبر خودرو چینی خیلی زیاد هست.
حسین دهمرد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی کلیک میکنی بازدیدش میره بالا و این واسه تحریریه به معنی اینه که مخاطب داره.
حسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شما سعی کن بجای پذیرش بی چون و چرای پروپاگاندای رسانه های دوزاری و زرد نفشی تو پیشرفت کشورت داشته باشی
بهتر از از اینه که یه مشت عقب افتاده درب و داغون حس تتنفر کاذب بسازن برات نسبت به کشورها و از اونطررف به سادگی ت بخندن
Avan
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شما دوست نداری، اخبار خودروهای چینی را نخون. وضع شما مثل اونهایی که میگن چون ما دوست نداریم زنانمون برن ورزشگاه برای بقیه هم حرامه
meysam
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱چرخاش کوچیکه
قیمتشم برای یه ماشین چینی به نمور بالاست
دیگه مشکل خاصی نداره
فرامرز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱۴۸۰۰۰ یورو درسته از مدل ۳ یا آی ۴ ارزونتر درمیاد ولی با همین پول میشه ۳۳۰ ای (پلاگین هیبرید) گرفت یا ۵۳۰ بنزینی گرفت.
Jhy
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا طرفدار خودروهای چینی نیستم و به هیچ وجه به نظرم هیچکدومشون ارزش خرید ندارن ولی ماشینایی که به عنوان هم قیمتش گفتین به ترتیب حدود ۵و ۱۰ هزاریورو گرونترن
Jdm باز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱کابینش یخورده ناشیانه طراحی شده وفقط خواستن یه نمایشگر عموی گنده بندازن روش
طراحی بیرونی طبق معمول بی اصالته ولی کپی کاری زیادی نکرده خوشبختانه و از نظر طراحی بیرونی میشه گفت خوب عمل کردن
قیمتش بنظرم بالاس و نمی ارزه که پنجاه و پنج هزار دلار بدی براش
من با این قیمت ترجیح میدم به عنوان ماشین تمام برقی، سراغ موستانگ mach E برم یا مدل های y و ۳ تسلا که فک کنم قیمتشون همین حدودا باشه دقیق اطلاع ندارم
ممد ژانگولر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱با این برند و قیمت نمیارزه
تو اروپا سرکاریه
جواب نمیده
هر چند که نگاه به ماشین هم مثل قبل نیست
همه یک ماشین خوب برقی میخوان که بی سر و صدا جابجاشون کنه
الان فقط تو اینستا ی مشت بچه پولدار دارن روی تعداد سیلندرای ماشیناشونو مانور میدن که بیشتر جنبه انگیزشی و تبلیغ داره
دو روز بعد میذارن برای فروش 😁
Reza Waffen SS
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱من که پسندیدم اگه تعصب و عقده رو بزاریم کنار واقعا تلاش چینی ها ستودنیه
mohamadreza83
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا کاری به خوب یا بد بودن این ماشین ندارم ؛
چون تا وقتی پشت فرمون یه محصول نشینم درمورد کیفیت سواری و لذت رانندگیش… اظهار نظر نمیکنم ؛
تجربه هم به من ثابت کرده لذت بردن از رانندگی و سواری از یه ماشین چیزی فراتر از عدد و رقم روی کاتولوگ و تست و بررسی و نظرات مجلات هست.
ولی فاکتوری که من توی اکثر چینی های ٫٫٫٫وارد شده به ایران٫٫٫٫٫ ندیدم ؛ « سیستم تعلیق » بود .
اتفاقا روز جمعه سوار تیگو ۷ مدل سال ۹۷ یکی از آشنایان شده بودم ؛
ردیف عقب بودم
لعنتی انگار یدونه ورق آهنی گذاشته بودی زیرت ؛ ۴ تا هم چرخ پایینش نصب کرده بودی داشتی راه میرفتی ؛
هر چی از مزخرف بودن سواریش بگم براتون کم گفتم .
نکته عجیب تر سروصدای سیستم تعلیق بود ؛ هر دفعه که میفتاد روی دست انداز ؛ یه صدای بشدت آزار دهنده از تعلیق عقب بلند میشد ؛
اینطور بگم که فرقی با تراکتور نداشت ؛
همین ماشین توی تیر ماه سال ۹۸ چندین روز دست خودم بود و باهاش رانندگی کردم و اون موقع اصلا وضعش اینطور نبود .
الان حدود بعد از ۳ سال به این روز افتاده ؛ خلاصه که بعد از یه مدت نه چندان طولانی نشستن توی ردیف عقب کمر درد گرفتم.
مسئله دیگه باز شدن کابین از همدیگه بود ؛
رودری ها یجوری بود که انگار ۱۰ سال از ماشین کار مشیدن ؛
یعنی اتاق و کابین ماشین اون جزم و جفت بودن ومحکم بودن قطعات سر همدیگه رو کلا از دست داده بود .
جالبه ماشین هم حدود ۷۰ تا کار بود .
با اسپورتیج ۲۰۱۵ هم کلی رانندگی کردم ؛ ولی الله وکیلی با وجود خشک بودن سواری که داشت ؛ اصلا از سیستم تعلیق و فنر بندی صدای ترق ترق بلند نمیشد .
بدترین نکته توی اسپورتیج مربوط میشه به نمایشگر تهویه هوا ؛
متاسفانه کره ای ها یه ذره بی فکری کردن و نمایشگر رو توی عمق داشبورد تعبیه نکردن ؛ برا همین توی تابستون موقع روز ؛ آفتاب درست میخوره وسط نمایشگر واقعا تنظیم سیستم تهویه و دیدن اطلاعات تهویهای مثل دما و … مکافات میشه .
پویان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شرکت عالی. عالیتر از اروپاییها. رقیب تسلا.
در برقیها چینی ها عالی پیش میرن
Jdm باز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا و اروپا: نخوندم
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱صفحه نمایش بسیار بزرگی داره و نامناسب است
مرتضی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱چراغای جلوش شبیه تارا شده😂
new RAMIN
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱الان بوگاتی سواران ایران میان میگن اروپایی ها ماشین چینی نمیخرن اما…
https://bestsellingcarsblog.com/2022/04/norway-march-2022-tesla-holds-30-8-share-in-market-up-6-bev-up-to-record-85-6-share/
در 3 ماه نخست سال 2022 چینی ها در نروژ عالی عمل کردن.آمار قشنگ مشخصه جالبه فقط 1 مدل تو نروژ فرستادن و دارن میخرن نروژی ها. اگه 4 یا 5 تا مدل عرضه بشه قطعا بازار زیر رو میشه. البته کلا 6 ماهی هم نیست که رفتن(منظورم هم هونگکی هم byd هم nio بود)
در هلند هم اوضاع جالبه. همچنان تقریبا 5 ماهی میشه لینک اندکو 01 هایبرید پرفروش ترین هایبرید هلند هست.جالبه یه مدل فرستاده هلند جزوه20مین برند پرفروش شده لینک اندکو.اگه 3 یا 4تا بفرسته خدا میدونه چی میشه…تو آلمان هم لینک اندکو مدل01 هایبرید یه 2 ماه پیش عرضه شده فروشش جالبه. همون best selling car blog و insideevs بچرخید آمار فروش هارو براتون میاره.پیدانکردید هم درصورت نیاز بگید لینک بدم…
بریم سراغ xpeng
Xpeng آش های زیادی برای اروپا پخته… امسال قراره در هلند دانمارک آلمان سوئد عرضه بشه. تو نروژ هم که هست. خودروی پرنده xpeng x2 همین الان تو نمایندگی xpeng تو دانمارک هستش میتونید برید ببینید.آدرس هم خواستید در خدمتم! البته برای خریدش باید 2024الی2025 اقدام کنید.
درخودروی برقی واقعا هیچ دلیلی نداره که ماشین های برقی خوب چینی رو ول کنم برم برند بخرم…اللخصوص پیمایش و زمان شارژ خیلی مهمه.من هیچ وقت در خودروی برقی مشخصات و تونایی رو فدای لوگوی بی ارزش کاپوت نمیکنم…البته اگر اون برند خودروی عالی بزنه قطعا اونو میخرن ولی فعلا جز 3 یا 4 مورد ندیدم خودرو برقی قیمت مناسب برند معتبر که خفن و خوب باشه.
Xpeng p5 که پدال مطلب گذاشته تقریبا هیچ رقیبی نداره. اون خودروهای برقی اروپایی تو این رنج قیمت 50هزار یورو اصلا قابل مقایسه با xpeng p5 نیستن.تنها رقیب درست حسابی xpeng p5 فقط فقط تسلا مدل 3 هست که انتخاب بینشون برمیگرده به تجربه واقعی از هردو خودرو. از اینجا نمیشه گفت. هیوندای آیونیک و کیا ev6 هم فکر نکنم سیستم نیمه خودران داشته باشن پس باز قابل مقایسه نیستن.
اگر اتفاق عجیبی رخ نده و قرار باشه آینده از آن خودروهای برقی باشه متاسفانه یا خوشبختانه چین صنعت خودرو رو را خواهد بلعید…
Jdm باز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بشین تا چین ببلعه صنعت خودرو رو…
بهرامی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بلعیده خبر نداری. صداش بعدا در میاد
Alan.r
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نمای عقبش کپی شده از تاراست😂😂😂😂
امیرشایان فرازی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بازم تسلا بازی کرده تو رو
ولی خب بدک نشده
MHM2025
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا اگه با این قیمت بخواد وارد سوئد بشه، خیلی کم فروش خواهد داشت یا اینکه فروشی نخواهد داشت! اخه نزدیک ۶۰۰ هزار کرون!!!
بابا بیخیال، کی میاد تسلا مدل ۳، پول استار ۲، ولوو سی ۴۰، فولوکس واگن ای دی ۴، کیا ای وی ۶، هندا ایونیک ۵ رو بذاره کنار بعد بخواد چنان پولی رو به یه ماشین چینی بده!
ولی تو گزینه های بالا که گفتم، تسلا پیشرو همه برقی هاست! یعنی اینقدر این ماشین زیاده که ماشین های برقی دیگه به چشم نمیان!