خودروهای چینی

معرفی اکس‌پنگ G9، کراس‌اووری الکتریکی با هدف عرضه در خارج از چین

شرکت چینی اکس‌پنگ (Xpeng) در حال جهانی شدن است زیرا این شرکت در نمایشگاه گوانگژو کراس‌اوور کاملاً جدید G9 را معرفی کرده که اولین محصول این شرکت محسوب می‌شود که از ابتدا هم برای عرضه در بازار چین و هم بازارهای بین‌المللی طراحی شده است. G9 که پرچم‌دار اکس‌پنگ محسوب می‌شود، قابلیت کسب پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ و همین‌طور مطابقت با استانداردهای سخت‌گیرانهٔ WVTA اروپا را دارد.

از این جاه‌طلبی‌ها که بگذریم، G9 کراس‌اوور شیکی به نظر می‌رسد که بخش جلویی آن با یک نوار LED سراسری و چراغ‌های اصلی در زیر آن، نمای متفاوتی دارد. زیر این چراغ‌ها هم دو سنسور لیدار تعبیه شده است. پروفیل جانبی خودرو طراحی ساده‌ای دارد که دستگیرهای مخفی و رینگ‌های ۲۱ اینچی آئرودینامیک در آن جلب‌توجه می‌کنند. این خودرو همچنین خط شانهٔ برجسته‌ای دارد و طراحی کلی اتاق آن کیا سورنتو را به یاد می‌آورد.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه G9 می‌توان به سقف شیشه‌ای پانوراما و قاب مشکی‌رنگ پنجره‌ها اشاره کرد که تا انتهای ستون C ادامه پیدا کرده است. طراحی ساده اما لوکس و مدرن این خودرو در قسمت عقب آن‌هم با چراغی که به شکل یک نوار سراری در کل عرض خودرو کشیده شده ادامه پیدا کرده است. یک اسپویلر و تریم مشکی براق در سپر هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

اکس‌پنگ فعلاً مشخصات فنی G9 را منتشر نکرده اما اعلام کرده است که این کراس‌اوور پرچم‌دار به قوای محرکهٔ جدیدی با نام XPower 3.0 مجهز می‌شود. این قوای محرکه از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و با پنج دقیقه شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر برد داشته باشد.

همچنین به گفتهٔ اکس‌پنگ، G9 اولین خودروی مجهز به سیستم نیمه خودران XPILOT 4.0 خواهد بود. این سیستم علاوه بر سنسورهای لیدار مذکور، از دوربین جلوی ۸ میلیون پیکسلی و دوربین‌های جانبی ۲.۹ میلیون پیکسلی هم بهره می‌برد که به لطف این دوربین‌ها و سنسورهای مختلف می‌تواند رانندگی خودکار هوشمندی از شروع حرکت تا زمان پارک کردن را ارائه کند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    چرا خیلی از طراحی ها این جوری شدن خیلی زشت هست
    فکر میکنن اگه جلو پنجره نزارن خیلی ظاهر خودرو مدرن میشه

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. سعدی

      ۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جلو پنجره یا front GRILL, یک طرح طبیعی و مرد نیاز در اتومبیل‌های بنزینی ک با آب و هوا خنک می شوند اما در اتومبیل‌های برقی نیازی به آن نیست.

  2. احمدرضا

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    چقدر خبر از چین و چینی

    موافقم 9
    مخالفم 3
  3. پویان

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (827 ديدگاه)

    این خودروساز خوبه. حتی از بنز هم میتونه بهتر باشه. پیش به سوی فتح بازارها. فقط مشکل تعرفه ای بعضی کشورها مثل آمریکا ممکنه مانع ایجاد کنه.
    الان آقای آریان میاد مگیه بنز اصالت داره و… آخرش هم مینویسه ما مرسدس بنز داریم

    موافقم 10
    مخالفم 19
    1. AMG GT R

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      شما بزار از جنسیس جلو بیفته حالا شاید تو خواب بتونه با مرسدس رقابت کنه

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. new RAMIN

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اینکه هنوز یه عده فکر میکنن چین هیچی نیست به این علته که خبر ندارن که چین چه چیز هایی ساخته. اقای amg gt r بار ها گفتم باز هم میگم. خودرو های چینی خیلی وقته از کره و حدودا 1 سالی میشه از ژاپن جلو زدن… در دنیای الکتریکی فاصله شون خیلی بیشتره و بعید میدونم رقبای آسیایی تو خوابشون هم به این چینی های زرنگ در بحث خودرو الکتریکی برسن! حتی تو الکتریکی ها چین فاصله ای از آلمان و آمریکا نداره حتی از اونا هم تو یه سری زمینه ها جلوتره!

        در یه ماشین برقی مهمترین فاکتور زمان شارژ و میزان پیمایش هست که هم کره جنوبی هم ژاپن هم آلمان بازی رو بدجوری به چین باخته…فقط آمریکا با اون کمپانی های تازه تاسیسشون ماشین های الکتریکی با برد بیشتر از ماشین های چینی میسازن.

        یه سوال میکنم… انصافا رو راست باش…
        50هزار دلار پول بنز EQC میدی پیمایش 460 کیلومتر
        64 هزار دلار پول میدی جنسیس G80 پیمایش 480کیلومتر
        47هزار دلار پول میدی چانگان آواتر E11 پیمایش 700کیلومتر
        75هزار دلار میدی اون گریت وال مکا دراگون پیمایش 800کیلومتر
        50هزار دلار پول میدی تویوتا bz4 پیمایش 470کیلومتر

        3 تا کراس اوور گفتم و 2تا سدان. 2تا چینی. یکی آلمانی یکی ژاپنی یکی هم کره ای همه شون هم برقی هست. تو شهری مثل تهران بخواهی ماشین برقی بخره انصافا کدومو انتخاب میکنی؟ نه خداوکیلی کدوم؟

        در ماشین برقی (تا زمانی که باتری های پیشرفته نیان)مهمترین فاکتور میزان پیمایش بالا و شارژ سریع هست. حالا کمپانی میخواد اهل برزیل با 1 سال سابقه باشه یا میخواد کمپانی 200 سال سابقه باشه…اون خودرویی پر فروش تره که میزان پیمایش خوب و شارژ سریع داشته باشه و گارانتی خوب به مشتری بده و طراحی هاش هم منطقی باشه : )

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. AMG GT R

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1090 ديدگاه)

          من کاری به کیفیت قدرت برد و‌‌‌… نداشتم
          منظورم آمار فروش بود
          مرسدس بنز هم در اصل محصولاتش در چین تولید میشن
          تسلا هم همینطور
          خود کمپانی های چینی هم از جنس آشغال دارن تا باکیفیت
          من منظورم حضور در بازار های جهانی بود
          در آخر هم من نه از آمریکا و نه از چین و نه از هیچ ابر قدرتی خوشم نمیاد
          چون ظالم هستن
          اون کرونا هم چین و آمریکا ساختن
          #تعصب روی کشور های دیگه نداشته باشیم

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. مسعود

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (73 ديدگاه)

          دوست عزیز همه جا فقط بحث قیمت و امکانات نیست . مسائلی مثل قابلیت اطمینان، نمایندگی در دسترس، هزینه نگهداری ، قیمت دست دوم و مثلا تو همین ایران تعمیرکار وارد و در نهایت برند بودن اهمیتش خیلی بالاتره. وگرنه خیلی از محصولات فولکس یا پژو یا رنو ممکنه از تویوتا از نظر امکانات بالاتر باشن ولی باز هم مردم تویوتا رو میخرن.
          در ضمن همه مردم نگاه تخصصی ندارن و به قولی رند بازارو میخرن.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. بهزاد

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          برد بلند در انتخاب تاثیر زیادی نداره و محدوده ای که میتونه خریدار را راضی نگه داره در حدود ۵۰۰ کیلومتر هست و بالا بردن ظرفیت باتری یکی از ساده ترین کارها برای خودروسازان میباشد.
          حالا وارد بحث کیفیت باتری و موتور برقی نمیشیم که در اونجا هم به مرور تفاوت ها نمایان خواهد شد.
          مورد بعدی شارژ سریع هست که الان شرکت ها از ۴۰۰ ولت رسیدن به ۸۰۰ و تمامی هم نداره و فقط برای باز کردن چشمان قی گرفته شما عارضم این فن آوری چند سال قبل توسط تامین کنندگانی مثل هیتاچی و دلفی عرضه شده و اینقدر به نام دیگران نزنید‌.
          https://eepower.com/news/hitachi-in-mass-production-of-high-voltage-and-high-output-ev-inverter/
          هیتاچی این نوع شارژر را در سال ۲۰۱۸ معرفی و در ۲۰۱۹ تولیدشو آغاز کرده و طبق گفته ی مدیرانش به ۱۲۰۰ ولت هم خواهد رسید!
          مشکل شما که گرفتاری برقی دوستان دیگر هم هست اینجاست که بسیار تک منبعی شدید و فکر میکنید فقط یک جا دارن برای آینده ی صنعت نقشه میکشند.

        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یه جوری میگی چینیا خوبن انگار داخل کشور های دنیا غوغا به پا کردن!
          توی کشور خودشونم فروش ندارن که تو حالا داری تبلیغ می‌کنی! سالیانه صدها هزار دستگاه تویوتا و فولکس لکسوس رنجروور و بنز و …. توی چین عرضه میشه چینیا نهایت ۲۰,۳۰درصد بازار رو تشکیل بدن که اونم برای فقیر فقرا هاشونه! خوبه یه نگاهی به آمار فروش بندازی! نه از چانگان موبیل! از سایتای معتبری مثل goodcar badcar…

          موافقم 3
          مخالفم 5
        5. new RAMIN

          ۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          (یه جوری میگی چینیا خوبن انگار داخل کشور های دنیا غوغا به پا کردن!
          توی کشور خودشونم فروش ندارن که تو حالا داری تبلیغ می‌کنی! سالیانه صدها هزار دستگاه تویوتا و فولکس لکسوس رنجروور و بنز و …. توی چین عرضه میشه چینیا نهایت ۲۰,۳۰درصد بازار رو تشکیل بدن که اونم برای فقیر فقرا هاشونه! خوبه یه نگاهی به آمار فروش بندازی! نه از چانگان موبیل! از سایتای معتبری مثل goodcar badcar…)

          بچه جان بیا پایین سرمون درد گرفت…
          فروش ندارن؟ فقط 20 درصد یا 30 درصد بازار رو در اختیار دارن؟🤣 بد نیست اشاره کنم سال 2021 برند های چینی 53درصد از بازار چین رو در اختیار داشتن.

          اره فقیر فقرا هستن به جای آئودی e tron میرن hiphi X که 125هزار دلار قیمت داره میخرن…hiphiX پرفروش ترین خودرو الکتریکی گران چین ماه سپتامبر بوده. بالاتر از تسلا ای ترون eqs تایکان و…درضمن آمار فروش اون chinamobil هست که اتفاقا در بحث آمار فروش خودرو ها در چین خیلی معتبره. درضمن وبسایت معتبر آمار فروش carsalesbase هست… اون هم آمار فروش چین رو هر ماه میزاره…

          موافقم 6
          مخالفم 3
        6. علی

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          اقا رامین اگه 1 ساله از ژاپن جلو زده پس چرا من هرچی رو میکنم یه فن ژاپنیه همش بالاترش و میاره

          مثلا هونگچی S9 با 400 کیلومتر بر ساعت و شتاب 1.9 ثانیه ای سریعترین و پر شتاب ترین ماشین چینه

          بعد اون سوپرا ناگاتا میاره که 3000 اسب بخاره و شتاب 1 ثانیه ای داره
          1 خالی

          یا افرود هاوال میارم که از تپه و کوه میره بالا اون فیلم افرود بهترش از لندکروز و میاره

          به نظر من چین کره جنوبی و از همه لحاظ رد کرده اما هنوز ژاپن و نگرفته

          ولی به زودی میگیره …

        7. علی

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (377 ديدگاه)

          در ریپلای به کامنت قبلی خودم علی جان شما اونموقعه اطلاعاتی از ماشینهای چینی و ژاپنی نداشتی که اگه میدونستی فن ژاپنیه درباره سوپرا ناگاتا و شتابش خالی میبنده و ماشینی به نام فارنوا اتلو پر شتاب ترین ماشین جهان وجود داره و هامر هم خیلی وقته توسط یه خودروساز چینی خریداری شده همچنین فیلمهای جدیدی از افرود هاوال دیدی و لکسوس LX 2022 و در کنار خودرویی مثل حتی بی وای دی تانگ قویترین نسخه گذاشتی تازه فهمیدی که از ژاپن جلوتره چین

    2. احمدرضا

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      اون زمان که مرسدس داشت قله ها رو فتح می‌کرد چین وجود نداشت چه برسه به خودروسازیش
      اون زمان که مرسدس داشت تمام تکنولوژی های ماشینی رو به اسم خودش ثبت می‌کرد چین خودروسازی نداشت

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. پویان

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (827 ديدگاه)

        ربطی نداره اون زمان که داشت، فلان می‌کرد. یه زمانی بزرگترین تولیدکنندگان موبایل جهان موتورولا نوکیا الکاتل و اریکسون بودن. حالا کجا هستن؟ نمیگم بنز این طور میشه. ولی این که از گذشته بخوای برای تمام دوران نتیجه بگیری اشتباهه

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. احمدرضا

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (878 ديدگاه)

          من داشتم راه مرسدس رو میگفتم مرد کوچک
          اگر دقت کنی گفتم که اون زمان داشت قله ها رو فتح می‌کرد یا تکنولوژی جدید به نام خودش ثبت می‌کرد

          منظور من این بود که تویی که راحت یه اشغال رو با مرسدس مقایسه میکنی مرسدس بعد از 100 و خورده ای سال به اینجا رسیده که رو دست اس کلاس لوکس تر نیس

          موافقم 2
          مخالفم 10
        2. new RAMIN

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @احمدرضا

          (منظور من این بود که تویی که راحت یه اشغال رو با مرسدس مقایسه میکنی مرسدس بعد از ۱۰۰ و خورده ای سال به اینجا رسیده که رو دست اس کلاس لوکس تر نیس)

          اون بالا هم از amg gtr سوال پرسدیم ولی جواب نداد… تو هم احتمالا جوابی نداری. در دنیا الکتریکی برند ارزشی نداره…فقط مشخصات خوب گارانتی بالا قیمت منطقی حرف اول رو میزنه، نه برند و اصالت.

          لوکس تر از اس کلاس نیست!؟؟ اس کلاس نسل جدید خیلی خوبه ازش خوشم میاد ولی با این کامنتت، بنتلی مولسان(با اینکه تولید نمیشه دیگه) بنتلی فلاینگ اسپور رولزرویس گوست و فانتوم رو بردی زیر سوال…

          موافقم 7
          مخالفم 5
        3. احمدرضا

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (878 ديدگاه)

          رامین

          گفتی برند ارزش نداره
          برو بگرد بهترین شرکت که بیشترین گارانتی و داره انتخاب کن
          نه برو ببین موتورش قوی هست یا نه
          نه برو ببین ماشینش مشکل مونتاژی داره یا نه
          فقط گارانتی رو نگاه کن 😐😐

          مرسدس بنز وقتی سوار میشی اندازه چیزی که سوار میشی بهت سواری میده
          مرسدس انقدر خوبه که ماشین های چهل سال پیشش هنوز که هنوز ارزش صد تا چینی داره
          مرسدس اس ال اس رو ساخت که بعد از نزدیک دو دهه هنوز نه تنها هیچ خودروسازی بلکه حتی خودش هم نمی تونه مثل اون خلق کنه

          چینی ها فقط قشنگی و آپشن دارن بعد از دو دهه استفاده کجا میرن؟
          ماشینهایی میشن مثل لیفان 520 که اصن نه ارزش خرید داره نه خریدار
          ماشین باید عین دوست با آدم باشه نه اینکه بعد از ده سال عوضش کنی چون دیگه بدرد نمیخوره

          اکثرشون یه موتور یک و نیم دارن
          از شاسی بلند گرفته تا هاچ‌بک و سدان بماند که تمام طراحی هاشون کپی هستش از جلو یه ماشین از پشت یکی از بغل یکی دیگه

          در ضمن تویی که چینی بازی و ادعا میکنی چینی ها از دنیا تو سال 2030 جلو میفتن الان چرا توی بحث لوکس ها حرفی از لوکس های چینی مثل هونگچی نزدی؟
          خودت قبول داری وقتی حرف از ماشین واقعی بزنی باید امثال رولزرویس و بنتلی رو بگی

          موافقم 2
          مخالفم 8
  4. پرهام رهام

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اصلا جالب نمیشه ماشین بدون جلو پنجره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. میثم

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ماشین برقی جلوپنجره نمی‌خواد

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. AMG GT R

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      میدونم نیاز نداره
      شما به جگوار یا جنسیس نگاه بنداز
      زیبا هستن

  6. میثم

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    سرعت پیشرفتشون اعجاب انگیزه
    واقعا طراحی زیبا و پخته‌ای داره
    ای کاش یه عکس از داخلش هم بود

    موافقم 11
  7. علی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    توی متن : معرفی نسخهٔ تولیدی لینکلن زفیر، سدان باشکوهی برای چینی‌ها
    اولین کامنت به در گفتم که دیوار بشنوه !!!

  8. علی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    خیلی خوبه اگه تلاششون رو بکنند مطمئنن یه روزی صاحب صنعت خودروی الکتریکی جهان خواهند شد

    از همین الان میگم به زودی ماشینی میسازند که در آفرود لندکروز و میگیره

    و به زودی ماشینی میسازن که تو سرعت تواتارا رو میگیره ببینید کی گفتم !

    موافقم 10
    مخالفم 5
  9. مرتضی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (197 ديدگاه)

    جلوش بیشتر از مدل سدان بهش میاد

  10. رضا

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    چین تا ۵ سال دیگه از تمام آلمانیا جلو میزنه ، همین الان این اتومبیل از خیلیهاشون بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اکس پنگ!😂😂😂خدایی اسمشم عجیبه…
    درموردش نظری ندارم، عقبش کپی نوینگیتور شده…

    موافقم 2
    مخالفم 3
  12. Reza Waffen SS

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بازم یه چینی خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا