ابر خودروی چینی BYD یانگ وانگ U9 در مشهورترین پیست اروپا یعنی نوربرگ رینگ حضور یافته است.
BYD به یکی از بزرگترین خودروسازان جهان از نظر میزان فروش تبدیل شده است. این خودروساز اگرچه اکثراً خودروهای ارزانقیمت را تولید میکند اما در سبد محصولات خود شاهد خودروهایی گرانقیمت و سطح بالا نیز هستیم. چینیها با برند یانگ وانگ خود میخواهند مشتریان برندهای لوکس ساز معتبر را جذب کنند و یکی از راههای انجام این کار عرضه یک سوپرکار برقی و پرفورمنس است. این سوپر اسپرت بدون آلایندگی یانگ وانگ U9 نام دارد و قرار است به عنوان خودروی پرفورمنس الهامبخش عمل کند. به تازگی نمونههای پیشتولیدی U9 راهی نوربرگ رینگ شده تا در تستها شرکت کند. این کار نه تنها به بهبود عملکرد خودرو در پیست کمک میکند بلکه هویت ذهنی BYD و یانگ وانگ به عنوان شرکتی که فعلاً سنخیتی با لاکچری یا پرفورمنس بودن به ویژه در چین ندارد را تغییر دهد.
این یک حرکت هوشمندانه محسوب میشود و ما را به یاد هیوندای میاندازد که اهمیت تست خودروها در جهنم سبز به منظور بهبود کاراکتر خود را فهمیده بود؛ اما حضور در پیست نوربرگ رینگ فقط به این موارد منحصر نمیشود چراکه U9 مشخصاتی دارد که آن را به یک سوپر اسپرت جدی بدل میکند. یانگ وانگ U9 در جهنم سبز واقعاً سریع به نظر میرسد و رانندگان تست خودرو را به شدت تحتفشار قرار میدهند. این خودرو کاملاً به پیچها حمله کرده و ترمزهای سنگین را تجربه میکند به گونهای که دیسکهای ترمز داغ و قرمز میشوند.
با وجود چهار موتور برقی، قدرت ترکیبی BYD یانگ وانگ U9 به ۱۲۸۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۶۸۰ نیوتون متر میرسد. البته با وزن حدود ۲۵۰۰ کیلوگرمی، این خودرو وزن پایینی ندارد و نمیتواند خودروهایی همچون تسلا مدل S پلد یا لوسید ایر را به چالش بکشد هرچند صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۲.۳۶ ثانیهای باعث میشود این خودرو جزو پرشتابترین وسایل نقلیه روی کره زمین باشد. ریمک نورا که از چهار موتور برقی با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت استفاده میکند بسیار سریعتر است و مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۸.۵ ثانیه طی میکند درحالیکه این رقم در یانگ وانگ به ۹.۸۷ ثانیه میرسد. بازهم باید گفت U9 بسیار سریع است و رکورد ۴۰۰ متر آن را میتوان با پورشه ۹۱۱ توربو S مقایسه کرد. با قیمت حدود ۲۳۰ هزار دلاری در چین، BYD یانگ وانگ U9 در مقایسه با عملکرد و ظاهر خود قیمت بسیار مناسبی دارد.
این خودرو از پلتفرم برقی سفارشی استفاده میکند و سیستم تعلیق سطح بالای آن علاوه بر ارائه سواری مناسب باعث میشود امکان راندن آن با سه چرخ وجود داشته باشد. همچنین باید توانایی شارژ باتری اشاره کرد که میتوان در عرض ۱۰ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی را به ۸۰ درصد رساند. باتری ۸۰ کیلووات ساعتی خودرو از نوع تیغهای LFP است و با یکبار شارژ توان پیمایش ۴۶۵ کیلومتری را ارائه میکند. البته باید دانست دستیابی به چنین شعاع حرکتی در دنیای واقعی غیرممکن خواهد بود زیرا استانداردهای CLTC چین بسیار خوشبینانه است و با اندکی فشار بیشتر روی پدال گاز توان پیمایش خودرو کاهش خواهد یافت. BYD روی برند یانگ وانگ حساب ویژهای باز کرده و دیگر محصول آن یعنی U8 به عنوان شاسیبلندی برقی کاملاً نظرات را به خود جلب کرده است. البته تنها مشکل این خودروها به حضور در بازارهای اروپا و آمریکا مربوط میشود چراکه اکثر خریداران نمیخواهند حدود ۲۳۰ هزار دلار را برای خودرویی با نام یانگ وانگ بپردازند. این شرکت برای بازارهای خارج از چین باید نام بهتری را انتخاب کند.
mercedes
۱۴ تیر ۱۴۰۳چپ نکنی بچه خوشگل
HR3
۱۴ تیر ۱۴۰۳تهش رقیب آکورا NSX باشه در حد آوازه و نام اونم ابداً نیست
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۳معلومه که نیست
SMS
۱۴ تیر ۱۴۰۳خوبِ برقیه سریعه چینی
ali_x76
۱۴ تیر ۱۴۰۳قیمت و وزنش با در نظر گرفتن ظرفیت باطری، بالا به نظر میرسن.
اگه باطریش ۱۲۰ کیلووات ساعتی بود، وزن ۲.۵ تنی و قیمت ۲۵۰ هزار دلاریش منطقی میشد.
نشناسی بهتره
۱۴ تیر ۱۴۰۳نباید انتظار داشت با وزن ۲.۵ تنی رکورد بزنه و بره بالای جدول(البته اینش غیرممکنه)
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳واسه رکورد نیومده که
تفلی اولین سوپراسپرتشه
نباید انتظار داشت با گنده های بازار در بیفته
با این قیمت اصلا سوپر اسپرت نمیشه خرید
معمولا سوپر اسپرت ها از رنج 400 هزار شروع میشن
تو این قیمت تهش پورشه بشه گرفت
علی Shelby
۱۴ تیر ۱۴۰۳جلوش شبیه به مک لارن هست
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳ولی خیلی زیباتر و مدرن تره
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳رقیب مستقیم کونیگزگ
𝐀𝐥𝐢
۱۴ تیر ۱۴۰۳کونیگزگ حرفه اش تو هایپر کار سازی بعد انتظار داری این جارو برقی تازه وارد رقیب مستقیمش باشه؟
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳با تاپ اسپید ۳۰۹ حتی از چارجر دیتونا ۱۹۶۹ هم کند تره😂
نشناسی بهتره
۱۴ تیر ۱۴۰۳کریستفن کونیگزک بعد از دیدن این کامنت:جدی میفرمایین؟
پس ما اینارو(یسکو-آگراRS-جمرا)از کجامون درآوردیم؟؟
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳ابر خودرو فرق نداره آسیایی باشه یا اروپایی مهم اینه از کشور جهان اولی باشه که علم و تکنولوژی و زیرساخت لازم برای تولید ابر خودرو داشته باشه که چین فنشو داره
نشناسی بهتره
۱۴ تیر ۱۴۰۳اصالت چی؟ داره؟
فک کردی قراره حریف پورشه و فراری و بوگاتی بشه؟
هه هه جوک زیبایی بود…
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳کشور چین هم تمدن چندین هزار ساله داره
اصالت یعنی جلب رضایت خریدار
هرکی بوگاتی خریده راضیه و هرکس ماشین چینی خریده راضیه و الی آخر
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳فکر کنم خودکشی کنه از میزان بداهه هایی که شنیده
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻بیااااااااا بروووووو باباااااااا
B
۱۵ تیر ۱۴۰۳۱۳۰۰ اسب و ۲.۵ تن
یسکو ۱۶۰۰ اسب ۱۳۰۰ کیلو
شتابش که در حد s پلده با این وزنش که تو پیستم به هیچ عنوان نمیتونه خوب باشه رقیب کونیگزگ ؟
JaMsHiD-R1988
۱۴ تیر ۱۴۰۳اون کسی که خواست تورو به راه راست هدایت کنه خودش چپ کرده جوجو😏
RezaRs
۱۴ تیر ۱۴۰۳۶۰۰ کیلوگرم از تسلا مدل اس که یه سدان برقیه سنگین تر
۱۰۰ کیلوگرم از ام ۵ جدید که اینهمه بهش توپیدیم سنگین تر اصلا چه مهندسی تو این به کار رفته که با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی به این وزن و قدرت رسیدن بی وای دی فقط حجم کارش بالاس مهندسیش مسبت به خیلی از برقیای بازار مثل ریماک و تسلا پایین تره
بیخبر
۱۴ تیر ۱۴۰۳من طرفدار این ماشین نیستم اما کمپانی که تنها بعد ۱۳ سال از تاسیس شدنش ، به جایی میرسه که سالی ۳ میلیون خودرو میفروشه و سوپراسپرت ۱۳۰۰ اسبی میزنه بسیار جالبه
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳سوپر اسپرت ۱۳۰۰ اسبی با شتاب و سرعت کمتر از سدان برقی تسلا مدل اس پلد!!!
بیخبر
۱۵ تیر ۱۴۰۳من عاشق این برند و ماشین نیستم اما چند تا نکته هست که برای قضاوت منصفانه باید توجه کرد
این ماشین نزدیک نیم تن وزن بیشتر داره که دلایل خودشو داره برای مثال :
سیستم تعلیق پیشرفته ای داره که با ۳چرخ میتونه حرکت کنه و تعویض چرخ بدون جک رو هم ممکن کرده و قابلیت چرخش تانک هم داره همچنین داخل ماشین کاملا لوکس کار شده و مثل تسلا برهوت نیست . داخلش تماما چرم مرغوبه حتی سقف ماشین چرم کار شده
تاپ اسپیدش ۳۱۰ تاست که بسیار خوبه . اون بال عقب و داون فورسی که تولید میکنه طبیعتا تاپ اسپیدو محدود میکنه . وگرنه میتونه به سرعتای بالاتر هم برسه
پرفورمنسی در این حد برای یه کمپانی ۱۳ ساله اونم چینی که تا چند سال پیش هیچ بازیگر مهمی در خودروسازی نبود واقعا جای توجه داره
از لحاظ زمانی ، وقتی تسلا مدل S رو داد ، این کمپانی هم متولد شد ! و حالا از صفر خودشو به اینجا رسونده که رقیب بزرگ تسلاست و در فروش هم تقریبا تسلارو مغلوب کرده
https://cnevpost.com/2024/07/03/byd-bev-sales-to-overtake-tesla-2024/
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳جناب بی خبر از کامنت شما کاملا مشخصه که دوی بی وای دی تعصب دارید الان قابلیت حرکت با سه چرخ اصلا کاربرد خاصی نداره قابلیت چرخش تانکی هم در یک خودروی سوپر اسپرت هیچ کاربردی نداره و باید بیشتر به پرفورمنس توجه بشه نه لوکس بودن بی وای دی این همه ادعا داره حداقل میتونست بیاد مدل بال عقب کوچک رو هم ارائه کنه مثل کوروت و به مشتری حق انتخاب بده ولی تواناییش رو نداره در ضمن هر ماشینی که پرفروشه لزوما به معنای خوب بودن نیست مشخصات و توانایی ماشین مهمه
Absurd Hero
۱۴ تیر ۱۴۰۳با این وزن فقط میتونه با m5 رقابت کنه
amirboss
۱۵ تیر ۱۴۰۳اگه یه مقدار واقع بین باشیم میبینیم بی وای دی با چه جسارتی یه محصول با مشخصات بالایی ساخته و حالا هم که داره تو جهنم سبز تست میزنه.
نمیخام طرفداری این برند رو کنم ولی واقعا روی این خودرو کار شده و جدا از مشخصه فنی فقط ساخت یه پلت فرم اختصاصی خودش دانش بالایی میخاد
KOATEON
۱۵ تیر ۱۴۰۳چند وقت پیش داشتم تو سایت های خرید و فروش خودرو تو دبی چرخ میزدم چشمم خود به این ماشین و قیمت جالبی که تو اون سایت گذاشته بودن. به احتمال زیاد واقعی نیست ولی قیمتش رو از یه لامبورگینی کونتاش LPI800 گرونتر گذاشته بودن ، ۱۳ میلیون درهم !
پیمان
۱۵ تیر ۱۴۰۳همه با سرعت نور درحال پیشرفت وما….
تعمیرکارهای ما یه موتور ای اف سون که مال بیست سال پیش نمیتونن تعمیر کنن اینارو دیگه کی میخواد رفع عیب کنه اگه مشکلی پیش اومد براش
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۳حتما بی عرضه بودن
دیا
۱۵ تیر ۱۴۰۳از چین و هرچی جنس چینیه متنفرم. حتی بهترینهاش یه مشکلی داره. ولی در کل باید از این کشور ترسید بد جوری داره بازار رو تصاحب میکنه.
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۳از آمریکا و غرب بیشتر باید ترسید،در ضمن سابقه استعمارگری هم دارند و کشور ما از این لطفشون مصون نبوده.
دکتر استاپ
۱۵ تیر ۱۴۰۳جوک سال:
چین سوپرکار ساخت😂😂😂
Roody
۱۸ تیر ۱۴۰۳متاسفانه دیدگاه تمام دوستان مخالف محصولات چینی متعصبانه ست.درست مثل زمانی که ماشینای ژاپنی واردبازار شدن(به نقل از پدرم).خوشبختانه واقعیت هیچ اعتنایی به تعصب نداره.