انتشار مشخصات و تصاویر اولیه زیکر EX1E نشان دهنده شباهت عجیب این خودرو به رولزرویس کالینان است.
شاسیبلند برقی زیکر EX1E در بخش عقب خودرو از در پشتی دو قسمتی سود برده و به نظر میرسد کلیت طراحی آن کاملاً مشابه رولزرویس کالینان باشد. همانطور که میدانید زیکر برند برقی و سطح بالای گروه جیلی است که سال ۲۰۲۱ تأسیس شده و سبد محصولات فعلی آن شامل چهار خودروی ۰۰۱ لیفت بک، ۰۰۹ مینی ون، ایکس کراس اور و ۰۰۷ سدان است. زیرک اوایل امسال در اولین عرضه عمومی سهام خود در بورس نیویورک توانست سرمایه ۴۴۱ میلیون دلاری به دست آورد. این برند در سال جاری میخواهد دو خودروی میکس و آرک را عرضه نماید که اولی یک مینی ون و دومی شاسیبلند است.
سال آینده شاهد سه محصول جدید زیکر خواهیم بود که یکی از آنها شاسیبلند بحثبرانگیز EX1E است که به تازگی برخی جزئیات آن در رسانهها منتشر شده است. پیش از این هیچ اطلاعاتی از شاسیبلند EX1E در دست نبود اما حدس زده میشد کد مخصوص این خودرو به ابعاد و کلاس آن اشاره داشته باشد. با این تفاسیر انتظار داریم این خودرو یک شاسیبلند فول سایز و پرچمدار باشد.
چند روز قبل اسناد ثبت شده زیکر درباره این خودرو منتشر شد که یکی از آنها به طراحی در پشتی خودرو اختصاص داشت. در این طرح نمای عقب خودرو به عنوان یک شاسیبلند پرچمدار به نمایش درآمده است. EX1E دارای خط سقف تخت و سانروف بزرگی است و در تصاویر مربوط به آن ستونهای D بزرگ و تریم پلاستیکی اطراف قوس چرخها دیده میشود. اسپویلر سقف، درگاه شارژ روی گلگیر، چراغهای عقب ذوزنقهای شکل مشابه رولزرویس کالینان و… جزو دیگر ویژگیهای طراحی خودرو محسوب میشود.
در عقب این محصول جدید نیز مشابه شاسیبلند رولزرویس است و بخش پایینی آن را میتوان تا کرد درحالیکه بخش بالایی به سمت بالا باز میشود. بر اساس اسناد ثبت شده، هر دو بخش در عقب EX1E بهصورت برقی باز و بسته میشوند. نکته جالب اینکه استایل زیکر EX1E مشابه خودروهای فعلی این برند نیست و آنچه در این شاسیبلند دیده میشود زبان طراحی موسوم به انرژی پنهان است. ظاهراً چینیها میخواهند با ظاهری منحصربهفرد روی وضعیت خاص این شاسیبلند تأکید نمایند. احتمالاً زیکر EX1E از پلتفرم SEA جیلی استفاده میکند و سال آینده راهی بازار چین خواهد شد تا با برندهای مطرح دنیا رقابت کند.
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳آخه این اگزوز رولزرویس هم حساب نمیشه، معادل چینی رولزرویس؟
مزدا
۱۴ تیر ۱۴۰۳من ورت از اگزوز همون تخمش هست😁😁😂
S
۱۴ تیر ۱۴۰۳منظورت*
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳😂
بدبخت
۱۴ تیر ۱۴۰۳همه شرکتهای خودروسازی جهان بصورت متحد، ابتدا باید یک پرونده مشترک ایجاد کرده و در مرکز بینالمللی حل و فصل اختلافات سرمایهگذاری، از چین بخاطر این کپی کاریهاش شکایت کنند. چون چین به سادگی حق مالکیت فکری رو نقض میکنه. باید چینیهای راهزن رو به دادگاه لاهه کشید.
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳راستی علی جردن کو
ارسلان
۱۴ تیر ۱۴۰۳من هیچ وقت نفهمیدم این حق مالکیت یعنی چی….غربی ها خودشون ام رعایت نمیکنند ، نمونه اش توییتر که صد مدل ازش کپی شده ، یا یاهو وقتی وجود داشت گوگل پشم ام نبود پیشش ، الان گوگل یاهو و نابود کرده….یا مثلاً اینستاگرام که پیشنهاد خرید استپ چت و داد وقتی اون ردش کرد رفت ازش کپی کرد….در زمینه سوشال مدیا اصلاً غیر کپی نداریم….
.
.
کلا این قانونه چرت و پرته…خاک بر سرشون با این قانون گذاشتنشون…. تو هیچ صنعتی نه انتشار مقاله نه پتنت بدرد نمیخوره ، کسی ایده بدرد بخورو لو نمیده با این کثافتکاری ها که بدزدندش… دنیا دنیای دزدیه
froG-driVer
۱۴ تیر ۱۴۰۳من به این کاری ندارم که چرنچته و کپبه و چی ولی پدال جان خواهشاً مطالب رو دیر بارگذاری نکنید
Amiro
۱۴ تیر ۱۴۰۳جواب رولزرویس رو میشه از چهره اش تشخیص داد
اگه دقت کرده باشید یه صورت نخوندم و نشنیدم و اهمیت نمیدمی همراه با غرور 🗿🗿🗿
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Mansory-Cullinan-Lambo-Urus-G63-Drag-Race-5.jpg
دیجی
۱۴ تیر ۱۴۰۳چین بعد سرویس کردن برند های شاخ لباس و کتانی و بعد لوازم خانگی وبعد موبایل حالا سراغ تک نک ابر برندهای ماشین رفته تا اوناهم سرویس کنه
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳توهم چینی فن ها:
Mercedes
۱۶ تیر ۱۴۰۳وقتی به کل رسانه های دنیا میگی چینی فن 😂
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۳اگر یه ماشین چینی دیدین که کپی نبود خیلی جای تعجب داره!!!!! ……….. از روی دست بزرگان کپی کنی و بعد بخوای باهاشون رقابت کنی 🤦
𝐀𝐥𝐢
۱۴ تیر ۱۴۰۳دقیقا همینش برام خندهدار
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۳دقیقاً … این استراتژی خنده داری واسه رقابت با بزرگان هستش 🤦
Amir
۱۴ تیر ۱۴۰۳واقعا هیچ خلاقیتی ندارن
این چه فرقی با رولزرویس داره
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳صدرصد باکیفیت تر از رولزرویسه به عبارتی نسخه اصلاح شده و بروز شده ی رولزرویسه
Taha Ayoobi
۱۴ تیر ۱۴۰۳علی جردن خداوکیلی چی کشیدی کامنت گذاشتی؟
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۳رولزرویس کالینان چینی!
تیتر اول خبرو دوبار بخون
در این صورت همه خبرنگاران جهان مصرف کننده هستند :|
mojavad
۱۴ تیر ۱۴۰۳حتی اگهههه بهترین متریالو استفاده و بتوووونن موتور بدرد بخور درست کنن اصالت نزدیک به رولز رویس نمیتونن بسازن
عرفان
۳ مهر ۱۴۰۳کپی کردن یا نکردن .یعنی فقط با این جملات صنعت خودروسازی چین و به خیال خودمون تحلیل کردیم غافل از اینکه اینوکمپانیا باچنان سرعتی تو بیست سال اخیر رشد کردند که نمیشه سادهلوحانه بگیم کپی . از داخل کابین صندلیها داشبورد تجهیزات امکانات موتور لاستیک کابین رنگ و جزییات ریزی که فقط باید بگم از همین الان هم طراحی اتومبیلهاشون داره به سمت داشتن اصالت خودشونو و عرض اندام کردن واسه رقبای اروپای و آمریکا ی و اسیایه