خودروساز چینی زیکر از باتریهای جدید CATL با نام کیلین برای خودروی برقی آینده خود با شعاع حرکتی بیش از ۱،۰۰۰ کیلومتر استفاده میکند.
سازنده چینی زیکر (Zeekr) که در زمینهی تولید خودروی برقی فعالیت میکند، با CATL برای استفاده از باتریهای جدید کیلین (Qilin) این شرکت به توافق رسیده است.
به گزارش carscoops، باتریهای کیلین شرکت CATL مبتنی بر نسل سوم فناوری CTP هستند و راندمان استفاده از حجم ۷۲ درصد و چگالی انرژی تا ۲۵۵ وات ساعت بر کیلوگرم دارند. این باتریها میتوانند یک خودروی برقی با شعاع حرکتی بیش از ۱،۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) ارائه دهند و از فناوری پیشرفته خنککننده سلولهای سطح بزرگ برخوردار باشند. مسئولان CATL ادعا میکنند که باتری جدید کیلین میتواند ۱۳ درصد بیشتر از باتری ۴۶۸۰ تسلا با استفاده از سیستم شیمیایی یکسان و همان اندازه بسته، انرژی ارائه دهد.
اولین خودروی زیکر که از باتریهای پیشرفته استفاده میکند، مدل ۰۰۹ خواهد بود. زیکر ۰۰۹ که از سبک بدنه ون چندمنظوره (MPV) لوکس بهره میبرد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید.
چند تیزر از این خودروی برقی در هفتههای اخیر منتشر شده است. آنها نشان میدهند که زیکر ۰۰۹ طراحی کاملاً رادیکالی دارد و از چراغهای LED جذاب N شکل و چراغهای عقب LED پیچیده با نوار روشنایی برجسته بهره میبرد. این خودرو از پلتفرم معماری تجربه پایدار جیلی استفاده میکند.
مدل دوم که از باتریهای کیلین شرکت CATL استفاده میکند، نسخه ویژهای از اولین مدل تولیدی زیکر با نام ۰۰۱ خواهد بود. این نسخه که به سادگی نسخه کیلین نام دارد، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه میشود و شعاع حرکتی بیش از ۱،۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) را ارائه میدهد.
زیکر و CATL با شراکت استراتژیک پنج ساله موافقت کردند که به گفتهی مسئولان آنها، عرضه و تقاضا را تقویت خواهد کرد و پیشرفت فناوری صنعت جدید انرژی را ترویج میکند.
دکتر رابین زانگ، بنیانگذار و رئیس CATL، در این زمینه گفت:
ما با رعایت اصل ارائه راهحلها و همراهی تلاشهای مشترک، متعهد هستیم که خودروسازان را قادر به ساخت برندهای جهانی و خودروهای سطح بالا با فناوریها و راهحلهای پیشرو در زمینهی باتری خودروی برقی و در نتیجه حرکت جهانی به سمت حملونقل الکتریکی کنیم.
soulsmaster
۹ شهریور ۱۴۰۱مسافتی که خودروهای برقی میتوانند بپیمایند با سرعت زیادی در حال افزایش است.
ولی مشکلی که این اعداد دارند این هست که در شرایط ازمایشگاهی و متعادل هستند و مثلا این خودرو در جاهای بسیار گرم و یا سرد این بازده را ندارند.
T
۹ شهریور ۱۴۰۱پیشرفت چینی ها قابل تحسین ولی بازم میگم تو اروپا حتی ۵۰ دستگاه در سال هم نمیتونن بفروشند و اروپایی ها فقط پژو و رنو و اوپل یا بنز و بی ام وه میخرن
حاضرم شرط ببندم
بیقراق
۹ شهریور ۱۴۰۱هونگچی تو هلند تا الان 600 دستگاه فروخته(برای یه برند لوکس ساز و گران قیمت عدد قابل قبولی هست)
نیو تو نروژ، هلند، سوئد، سوئیس و مجارستان 10 هزار دستگاه فروخته
بی وای دی هم بزودی وارد بازار آلمان میشه
چری هم در ایتالیا 20 هزار خودرو فروخته
نوید AJ
۱۰ شهریور ۱۴۰۱من که ندید میگم محصولات قوی و با کیفیتشو بیارن کانادا، یه سیستم فروش لیزینگی راحت هم بزارن، خوب میتونن بفروشن.
Reza
۹ شهریور ۱۴۰۱پیشرفت چینی ها مثل همسایه بالایی ماهست (خاطره) سرسامآور
T
۹ شهریور ۱۴۰۱بیراق حالا ببین بی ام وه چقدر فروخته
بیقراق
۹ شهریور ۱۴۰۱بی ام و تو چین چه قدر میفروشه؟ یا فروخته؟ بعدشم! حاجی خودت داری میگه بی ام و! ماشالله 100 سال داره خودرو میسازه و درجه یک بوده. من فقط میخواستم بگم که حرفتون اشتباه هست. الان امجی مولان و… تو چین تولید میشن میرن اروپا!!
بیقراق
۹ شهریور ۱۴۰۱راستی. بی ام و 100 سال داره تو اروپا فعالیت میکنه. این زبون بسته های چینی تازه فهمیدن خودرو چی هست و باید چه طوری خودروی خوب یا متوسط تولید کرد.
Payfast
۹ شهریور ۱۴۰۱این زیکر بعد از byd و جیلی بزرگترین خودروساز چین هست بنظرم