جیلی چند وقت پیش کراساوور کاملاً جدید آیکون را معرفی کرد و حالا رسماً فروش آنرا بهصورت آنلاین آغاز کرده است. این شرکت در ساعات قبل از آغاز فروش آیکون بیش از ۳۰ هزار سفارش خرید برای آن دریافت کرده که این یعنی آیکون میتواند به محبوبترین کراساوور جیلی تبدیل شود. پیشنمایش این خودرو نیز در سال ۲۰۱۸ با معرفی کانسپت آیکون صورت گرفت.
جیلی در طراحی و ساخت آیکون جاهطلبیهای جهانی داشته و آنرا در پنج مرکز طراحی جهانی خود طراحی کرده است. بهعنوانمثال، بخش بیرونی خودرو در استودیوی جیلی در کالیفرنیا توسعه یافته و کابین آن در استودیوی این شرکت در بارسلونای اسپانیا طراحی شده است. سپس همهچیز در استودیوی جیلی در شانگهای بررسی شده و تکمیل گردید.
این تلاش گسترده نشان میدهد که محصولات آیندهٔ جیلی از همین زمان طراحی سادهگرایانهٔ آیکون استفاده خواهند کرد. ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ بیرونی این کراساوور چینی میتوان به نیمرخ برآمده، چراغهای جلوی دوقسمتی، جلوپنجرهٔ موسوم به گسترش کیهانی، گرافیک حلقهٔ بینهایت چراغهای عقب و دستگیرههای بیرونآی درها اشاره کرد.
در داخل خودرو نیز طراحی حلقهٔ بینهایت در قسمت دریچههای تهویهٔ میانی و کنسول مرکزی دیده میشود اما ویژگی اصلی کابین آیکون دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. این روزها اما مهمترین مسئله برای چینیها شیوع ویروس کرونا است و به همین دلیل آیکون به سیستم تصفیه هوای هوشمند جدیدی (IAPS) مجهز شده که با هماهنگی با سیستم تهویهٔ مطبوع، عناصر مضر موجود در هوای کابین مثل باکتریها و ویروسها را از بین میبرد.
در بخش ایمنی هم آیکون به سیستم رانندگی هوشمند L2+ مجهز شده که با دوازده رادار اولتراسونیک، رادار موج میلیمتری و پنج دوربین وضوحبالا کار میکند. کروز کنترل هوشمند، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده، پارک اتوماتیک و… هم از دیگر سیستمهای کمکرانندهٔ این کراساوور سابکامپکت هستند. آیکون همچنین از سیستم دوربین ۳۶۰ درجهٔ بهبودیافتهای هم برخوردار است که نمایی ۱۸۰ درجه از اطراف خودرو را ارائه میکند.
آیکون در چین با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت عرضه میشود. موتور بنزینی ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه سیستم ۴۸ ولت نیز میتواند بهطور موقتی ۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۵ نیوتن متر گشتاور را به آن اضافه کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد.
به گفتهٔ جیلی، این کراساوور سابکامپکت در هر صد کیلومتر ۵.۷ لیتر بنزین مصرف میکند و ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. آیکون با قیمنی بین ۱۱۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۶,۵۰۰ دلار تا ۱۲۸,۸۰۰ یوآن معادل ۱۸,۳۰۰ دلار در چین عرضه میشود.
Malt hill
۷ اسفند ۱۳۹۸خوشگله.
GERMANY
۲۴ اسفند ۱۳۹۸نظر شخصی : اگه بخوام کلی توضیحش بدم اینو میگم: لندروور چینی!!!!
مصطفی
۷ اسفند ۱۳۹۸اینو میگن یه تبلیغ درست و حسابی “سیستم محافظت در برابر کرونا”.
حسین دهمرد
۷ اسفند ۱۳۹۸از سیتروئن کاکتوس قشنگتره
ADAK
۷ اسفند ۱۳۹۸اونوقت ما میخوایم خودمون را با این چین مقایسه کنیم
امیر
۷ اسفند ۱۳۹۸رقیب قدر کیا سول سانگ یانگ تیولی و سیتروئن c4 این کاش ما در کشور دلال نداشتیم هر کسی نون زحمت خودش میخورد
پویا
۷ اسفند ۱۳۹۸خداییش مفته!!
احمدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۸خداییش از رقیبای کره ای کم نداره ولی تنها چیزی نداره شانسه
هم کابینه زیبایی داره و هم طراحی زیبا و پخته ای داره و هم قیمت مناسبی داره
پویا
۷ اسفند ۱۳۹۸روح نداره
Mad.z.Max
۸ اسفند ۱۳۹۸کاملا موافقم.
درواقع میشه گفت شخصیت مستقل نداره. مثلا با اینکه کاملا سعی کردن جهانی پسند باشه طراحیش، ولی توی قسمتای خاصی مثل پروفایل جانبی مخصوصا سقف و پنجره ها، یا قسمت بالایی جلوپنجره، شباهت فاحشی با لندروور میبینیم که اصلل جالب نیس..
سیامک
۱۳ اسفند ۱۳۹۸شرکت های مطرح چین رسما کپی کاری رو کنار گذاشتن و توی مقاله اشاره شده که 5 مرکز تحقیق و توسعه ماشین رو ساخته که یکیش آمریکاست و یکی بارسلون پس دیگ بحث کپی مطرح نیست