جیلیخودروهای چینی

آشنایی با اولین شاسی‌بلند کوپه جیلی

کمپانی چینی جیلی تصمیم به گسترش سبد محصولات خود گرفته و این کار را با تولید شاسی‌بلند کوپه‌ی جدید انجام داده است.


این کراس اوور جدید که با کد FY11 شناخته می‌شود اوایل این ماه با انتشار سه تصویر رسمی به نمایش درآمده و حالا می‌توانیم نگاهی بهتر به آن بیندازیم چراکه تصاویر بیشتری از آن در رسانه‌ها منتشر شده است.


همان‌گونه که دیده می‌شود FY11 از شاسی بلندهای کوپه‌ی کنونی به ویژه ب‌ام‌و X4 الهام گرفته است. سپر جلو کاملاً شبیه کراس اوور باواریایی بوده و پروفایل جانبی و خط سقف خمیده نیز با نیم‌نگاهی به محصول ب‌ام‌و طراحی شده است؛ اما چراغ‌های جلو و عقب نیز مشابه محصولات آئودی می‌باشند. این خودرو همچنین از جلوپنجره و خط شانه‌ی عضلانی محصولات جیلی برخوردار است.


تأثیر گرفتن از ب‌ام‌و در کابین و مخصوصاً در فرم داشبورد و کنسول مرکزی دیده می‌شود. کنترل چرخان سیستم اطلاعات سرگرمی به وضوح از iDrive ب‌ام‌و گرفته شده اما اهرم تعویض دنده به محصولات اخیر آئودی شباهت دارد. کراس اوور FY11 همچنین از صفحه مرکزی بزرگ و پشت آمپرهای دیجیتالی سود می‌برد.


جیلی می‌گوید این شاسی‌بلند کوپه‌ی جدید ویژگی‌های اسپورت خواهد داشت و متمرکزترین خودرو روی راننده در تاریخ این شرکت خواهد بود. خودروی مورد بحث اولین محصولی از جیلی است که بر پایه‌ی معماری مدولار جمع‌وجور جهانی CMA ساخته شده است. این پلتفرم در ولوو XC40 و محصولات لینک اند کو نیز بکار می‌رود.


زیر کاپوت اسپورت ترین نسخه‌ی FY11 پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ولوو با قدرت ۲۳۵ اسب بخار قرار می‌گیرد. این شاسی‌بلند کوپه که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است طبق انتظارات در چند ماه آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر چند یه کپی همه جانبه از ب ام وست ، ولی باورش سخته یه محصول چینی اینقد با کیفت نشون داده بشه ، واقعا چه پیشرفتی کردن این نوپاهای چینی؟!؟!؟!؟

    1. مزدا

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      جیلی از وقتی که سهام ولوو رو خرید پیشرفت خوبی کرده

    2. داود

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جیلی مالک ولوو است

  2. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1735 ديدگاه)

    بحث اینه که یه کشور بخواد! وگرنه تو سال ۲۰۲۰ با اینهمه رفرنس و تکنولوژی و تبادل اطلاعات واقعا فکر کردین ساختن یه محصول در حد جهانی واسه یه کشور مثل ایران که پر از پول و نخبه هست اصلا کاری داره؟! همین امشب مسئول اراده کنه تا سال دیگه بهترین ماشین تو سطح دنیا رو میشه مثل اب خوردن ساخت این واسه مملکت مثل اب خوردنه اما متاسفانه یه عده بیگانه دارن رو این مملکت ریاست میکنن که نونشون تو عقب موندگی و انگشت به دهن موندن مردم واسه مال غربیاست

    1. Fk

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (8 ديدگاه)

      کم پیش میاد کامنت بذارم ولی شما خیلی راحت از رسیدن ب سطح جهانی حرف میزنید
      ب فرض محال باعملی شدن تمام پیش شرطهای شما که البته خیلی کلی بیان کردید این اتفاق سالها زمان میبره
      مرور کردن رشد اقتصادی چین رو و مطالعه اون رو بهتون توصیه میکنم
      پارامترهاو متغیرهای زیادی در توسعه اقتصادی مورد نیازه
      متاسفانه مردم کشور ما اهمیتی ب خودشون کشورشون نمیدن
      و تا مردم برای تغییر تلاش نکن هیچ اتفاقی نیفتاد
      دلیلشم واضحه
      مادامی که کشور ما ده درصد منابع دنیا رو در خودش داره همه دنیا میخوان ازش سود ببرن
      پس همه سعی خودشون رو خواهند کرد که ما سوار بر اسب توسعه نشویم

      1. farhad

        ۲۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (138 ديدگاه)

        در تایید حرفاتون باید بگم در کنار تمام فاکتورها بحث فرهنگ کلی و فرهنگ کاری رو نباید فراموش کرد هر موقع تونستیم سنت و مدرنیته رو تلفیق کنیم تازه میرسیم به سال 1860 اروپا بعدا به فکر توسعه همه جانبه ، از جمله توسعه اقتصادی و تکنولوژیک باشیم. شروع توسعه زمانی خواهد بود که بجای مقصر قلمداد کردن بیگانه شروع به تغییر اونهم از خودمون باشیم. همیشه دنبال مقصر گشتن راحت تر از فکر کردن به مسائل به شکل ریشه ای هست.

  3. حمید

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    پلتفرمش با ولو یکی هست پس ماشین خوبیه
    اسمش یکم بده جیلی
    در آینده لیند اند کو حرف‌ها ی زیادی واسه گفتن داره
    در جواب دوستمون در خصوص ساخت محصول. با استاندارد جهانی یکم سخته قضاوت کردن ولی نیاز به فراهم کردن یکسری امکانات داره و به نظرم یک محصول جهانی نیاز به دید جهانی داره بری تحقیق کنی جیلی این رو تو یک کشور دیگه طراحی کرده

    1. مهدی

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1735 ديدگاه)

      دوست عزیز من حرف از فراتر از خودرو میزنم ماشین که دیگه نماد تکنولوژی اصلا به حساب نمیاد. درصد زیادی از ایرانی هایی که میرن واسه تحصیل تو اروپا و امریکا تو دانشگاه ها از تاپ ریت ها هستن… فارغ های امیرکبیر و صنعتی شریف ما وقتی جذب شرکت ها و موسسات غربی میشن از نخبه های اونا محسوب میشن این یعنی این کشور نیروی انسانی و مغز داره فراتر از میانگین جهانی … پر از معادن طبیعی و انرژی و مواد اولیه… مگه برای ابرقدرت تکنولوژی شدن نیاز به چیز دیگه هم هست؟؟؟ پس فقط نیاز هست مسئول کشور خائن و عامل بیگانه نباشه تا از این پتانسیل ها استفاده کنه و بشه ابر قدرت

      1. Hossein.gh

        ۲۸ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (313 ديدگاه)

        حتی باهمین سنگ اندازیها و همین شرایط بازم وقتی یه مخترعی نخبه ای،یه وسیله ابدا یا اختراع میکنه نمیزارن اصلا حرکتی کنه،اگه مردم اینو بفهمن …

        1. شرایط بس ناجوانمردانه سخت است!

          ۲۸ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2341 ديدگاه)

          خب اگه بزارند حرکتی بشه که دیگه اوضاع اینجوری نمیمونه تو همین چند سال با وجود این همه تحریم که حتی خیلیاش تحریمای داخلی بود!!! چند تا خودرو ساختند ولی نزاشتند تولید بشه مگه همین چندتا خودرو الکتریکی نبود که کلی تو اینستا و تلگرام صدا کرد با وجود این شرایط سخت ساخته شدند ولی چند ماه بعدش فراموش شد وقتی با این شرایط اصن خودرویی تو ی کارگاه خانگی ساخته بشه کار کمی نیست.من با مهدی جان موافقم مهم خواستنه که شرایط برای ی عده تو نخواستن و عقب موندن خوب چون خودشون تو اون شرایط هیچی نیستند و کسایی که مخند گوشه ی خونه ها افتادند یا با درامد خیلی کم دارند زندگیشونو سپری میکنند.

      2. مهدی

        ۲۸ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        به این راحتی هم نیست اولا کسی که از شریف یا امیرکبیر به اروپا امریکا میره لزوما دانشی که در دانشگاه بدست اورده برای انها مهم نیست بلکه تلاش و پشتکار و هوشی که داره و بواسطه ان به شریف رفته مهمه در نتیجه این افراد در کشور مذکور بواسطه تلاش و اراده به موفقیت میرسند اما این موفقیت هم وابسته به ان شرکت و کشور میزبان است یعنی اکر طراح ایرانی بنز را به ایران خودرو ببیرید به دلیل سیستم مدیریتی انجا کاری از دستش بر نمیاید که هیچ بعد از مدتی مانند انها میشود پس تولید بنزو امثال ان نیازمند ساختار مدیزیت قوی میباشد نه افراد نخبه دوم اینکه چینی ها لزوما نیازی به طراحی ندارند انها کافیست قراردادی با ایتال دیزاین یا سایر برند های معتبر امضا کنند و‌ظرف چند ماه چندین طرح خودرو با کیغیت بالا در اختیار خواهند داشت قطعات کلیدی هم میتوانند از ژاپن کره یا اروپا وارد کنند و فقط کافیست کارگران خط مونتاژ قطعات را سر هم کرده و‌ارم شرکت را بچسبانند مانند جک که تا قبل از ۲۰۱۰ یخچال تولید میکرد

        1. Hossein.gh

          ۲۸ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (313 ديدگاه)

          اصلا راحتی و سختیشو بزاریم کنار،هرچی،ساختن یا نه؟ چند تا مورد تو همین چند سال بوده که یه عده مدیر غربگرا که دقیقا خودشون ژست انتقادی میگیرن جلوی پیشرفت رو گرفتن.همین آرین جمشیدی که ابتکار نسخشو پیچید

  4. Hossein.gh

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    حیف این طراحی داخلی و بیرونش ،فرم بدنش کپی x6 ،پلتفرمشم که مال ولوو،چرا با کپی کردن از ایکس شیش ،اسم کپی گذاشتن روش

  5. Khosrow

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    داخلش واقعا زیباست / خوشم میاد چینی ها کلا ترمز ندارن و بی محابا میرن جلو / دنیا رو تغییر خواهند داد به زودی ..

  6. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی داخلش رو از بی ام وZ4جدیدالگو گرفتن. بیرون هم X6. ولی درهر صورت جذابه

  7. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خودروهای چینی مانیتور جلوداشبوزد رو خیلی بزرگ میذارن که جالب نیست.تسلامدل3هم این حالت رو داره اونم به شکل مزحکی.تجسم کنیدشب داخل ماشین این همه نورمانیتور توصورتتون باشه. حتی اگه راحلی واسه این مشکل پیداکرده باشن بازم مانیتور تایه حدی جذابیت داره

  8. Divergence

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ماشین های چینی اگر میخوان با کیفیت به نظر برسند باید از قطعات کروم کمتر استفاده کنند. متاسفانه این چینی ها فکر میکنند هرچی کروم و زرق و برق دار تر باشه بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا