عضو هیات علمی دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر ایران بازار اصلی و عمده صادرات خودروسازان چینی است، بااینحال پیشبینی میشود با روند فعلی رشد کیفی این خودروها در سال ۲۰۲۰ شاهد صادرات گسترده خودروهای چینی به اروپا باشیم. شهرام آزادی اظهار کرد: تا حدود یک دهه قبل خودروسازان چینی بههیچوجه در سطح دنیا مطرح نبودند و شاید از صنعت خودروی ایران نیز عقبتر بودند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با این حال در یک دهه اخیر خودروسازان چینی سرمایهگذاری بسیار زیادی با حمایت دولت این کشور برای توسعه محصولات داشتهاند، خاطرنشان کرد: در همین راستا خودروسازان چینی با بسیاری از خودروسازان مطرح بینالمللی مانند بامو، فولکسواگن، فورد و جیام به مشارکت در تولید پرداختهاند. عضو هیات علمی دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی ادامه داد: خودروسازان چینی در یک دهه اخیر سرمایهگذاری زیادی در حوزه ساخت قطعات و سیستمهای خودرو کردهاند و در این زمینه از قطعه سازان صاحبنام بینالمللی همچون بوش کمک گرفتهاند ضمن اینکه با شرکتهای مطرح بینالمللی در حوزه تولید قطعات اصلی خودرو همچون زد اف و پانچ پاور تک وارد مشارکت شدهاند.
محمود
۳۰ مرداد ۱۳۹۷کافیه یه نگاه به خودرو های لینک اند کو ((lynk co)) بندازین تا به سرعت پیشرفت چین پی ببرین. عالیه وبی نقص.
HAMID.HEMI
۱ شهریور ۱۳۹۷فقط در یک جمله بگم صنعت خودرو سازی چین پیشرفتش رو مدیون ایران هست. یک بازار انحصاری و بدون مسئولیت و خدمات پس از فروش که مهیا شده برای آزمون و خطا. به عبارت ساده تر با سر کچل ایرانی ها اوستا شدن!
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۷عکس آخری لعنتی چقدر طراحیش بی نقص و مدرنه
دانیال
۳۰ مرداد ۱۳۹۷منم داشتم دقیقا به همین فکر می کردم. نه تنها بی نقص ه خیلی خیلی گیراست. آدم دوست داره همینطوری نگاش کنه
حمید
۳۰ مرداد ۱۳۹۷سلام
این عکس اخری مربوط به چری اکسید هستش که چری اونو به عنوان برند لوکس خودش مطرحش کرده و اخیرا هم در یکی از کشورهای امریکای جنوبی که فکر کنم شیلی بود رونمایش کرد.
عالی بود ولی در اون موقع که من در موردش مطالعه میکردم؛ موتورش تو ذوقم زد و فکر میکنم یکی از همین موتورهای معمولی اخیر چری روش گذاشته که ضعف شرکت را در زمینه طراحی موتور نشون میده.
امیدوارم اطلاعات به درد خورده باشه
یا علی
حسن
۳۰ مرداد ۱۳۹۷در موقع نمایش اگزید اعلام شد موتور هیبریدی داره.یعنی یه موتور توربو ۱۵۰۰ سی سی و دو موتور الکتریکی که مجموعا بالای ۲۰۰ اسب قدرت تولید می کنند و شتاب صفر تا صدش ۶ ثانیه است.
Sajjad
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ایران
بهشت خودروهای بدون تست ایمنی و با لقب سلطان
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۷اول کمی تحقیق کنید بعد نظر دهید
چین بیشتر از ۹۹۰ مدل خودرو تولید کرده که حدود ۲۴۰ تاش شاسی بلند است، چین بهشت مشتریان هست که واردات خودرو آزاد است با کمترین تعرفه ممکن، آن وقت تولید کنندگان مجبور میشوند طراحی بروز و کیفیت بالا داشته باشند تا خریدار داشته باشند و نه مثل ایران همه چیز انحصاری براشون آماده باشد و اصلا نیازی به زحمت کشیدن نداشته باشند
http://chinamobil.ru/eng/modellist.php?vendor=&pr=0&la=1&mb=1&cr=1&bs=1&jp=1&tr=1&pc=1&bt=1&yf=0&yt=0&cp1=0&cp2=0
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۷اول کمی تحقیق کنید بعد نظر دهید
چین بیشتر از ۹۹۰ مدل خودرو تولید کرده که حدود ۲۴۰ تاش شاسی بلند است، چین بهشت مشتریان هست که در آن کشور واردات خودرو آزاد است با کمترین تعرفه ممکن، آن وقت تولید کنندگان مجبور میشوند طراحی بروز داشته باشند و کیفیت بالا ببرند تا خریدار داشته باشند و نه مثل ایران همه چیز انحصاری براشون آماده باشد و اصلا نیازی به زحمت کشیدن و تلاش نداشته باشند
http://chinamobil.ru/eng/modellist.php?vendor=&pr=0&la=1&mb=1&cr=1&bs=1&jp=1&tr=1&pc=1&bt=1&yf=0&yt=0&cp1=0&cp2=0
Amir. noghte
۳۰ مرداد ۱۳۹۷تجربه رانندگی چند ماهه با
چری آریزو 5
ایکس 33
جیلی ec7
و هایما توربو
رو دارم واقعا نسبت به قیمتی که دارند ارزش خرید دارند و از ماشین های ایرانی بهتر هستند
مخصوصا چری و جیلی
کاش هایما هم وارد میشد و دست ایران خودرو نمیافتاد ،این ماشین با موتور گیربکس بسیار خوب ( نسب به قیمتش) مونتاژ خوبی نداشته و یه سری ایراد های پیش پا افتاده داره که واقعا عقب موندگی مونتاژ ایران خودرو مشخصه
datsun
۳۰ مرداد ۱۳۹۷یه سری ها که کلا فنی ماشین براشون مهم نیست
براشون فرق نمیکنه ماشین ساخت آلمان باشه یا ژاپن باشه یا کره یا چین فقط نگاه ماشین میکنن میگن عجب ماشینیه
یه سری ها هم مجبورن بین ماشین ایرانی و چینی یکی رو انتخاب کنن
ستار
۳۰ مرداد ۱۳۹۷واقعا عمده صادرات خودروسازی چین ایران؟؟؟چجور استاد دانشگاهیه
همین چنتا مدل منتاژی که با کرمان موتور و ایران خودرو سایپا میزنه؟؟
حمیدرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷فکرکنم ایران دومین بازار خارج از چین خودروهای چینی هست اول الجزایر هست ولی این از نظر تعداد هست نه تنوع چون در روسیه و برزیل و حتی کشورهای عربی همسایه ایران تنوع برندینگ ماشین های چینی خیلی بیشتر از ایران هست
کسی آینده رو پیش بینی نکرده همه فکر می کردیم کره با اون مدلهای زیبا و با کیفیتش بتونه جا پای برندهای بزرک بگذاره ولی با یه حرکت تویوتا و فورد و فولکس جایگاهشون دوباره رفت پایین چینی ها هم ممکنه در یک بازه زمانی به جایگاه بالایی برسن ولی ممکنه بازهم افت کنن
البته ممکنه برعکسم بشه
پویان
۳۰ مرداد ۱۳۹۷چینی ها هنوز از بقیه عقب تر هستند .ولی به نظر من تا 2020 از نظر کیفیت به اونا میرسن.
البته خودروهای برقی که تا چند سال دیگه متداول میشن خیلی از قطعات پر استهلاک خودروهای فعلی رو ندارن .و اختلاف بین ماشینای مختلف کم میشه .
چینی ها خیلی خوب دارن روی خودروهای برقی سرمایه گذاری می کنن .
حمید
۳۰ مرداد ۱۳۹۷همین ها هم فردا تا کارشون تو دنیا گرفت میرند
Genius
۳۰ مرداد ۱۳۹۷کجای کارید که همین چینی های بی شناسنامه قیمتشون برابری میکنه با ده سال حقوق و مزایای کارگر و کارمند:=(
رسما شرایط جوری داره پیش میره که خودرو و کامپیوتر و موبایل و سفر و… از زندگیها حذف خواهد شد و به حدودا یک قرن پیش بازخواهیم گشت!!
مهدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷البته وقتی صحبت تولید خودرو در شطح کیفی زیر استاندارد های غربی باشه طبیعی هستش که قیمت هم رقابتی میشود و چینی ها میتونن خوب بفرشون اما زمانی که بحث استاندارد های غربی پیش میاد و سلیقه مشکل پسند امریکایی تغجبی نداره قیمت یه هایما به پرادو نزدیک بشه و اونجاست که ربودن دل یه شهروند غربی کار سختی برای برندهای ناشناخته چینی باشد البته هنوز کارگر چینی ارزان بود و مزیت رقابتی ایجاد مینماید اما به زودی با بالاتر رفتن سطح زندگی چینی ها دیکر کارگر چینی ارزان نیست و موقع ظهور قدرت های جدیدی مثل هند و پاکستان اروپای شرقی و افریقاست که دیگر برند های چینی در کار تولید رقبای سخت پر تلاش و البته ارزانتری پیدا میکنن
پویان
۳۰ مرداد ۱۳۹۷کارگر چینی دیگه ارزون نیست .ولی هند و پاکستان و اروپای شرقی هنوز کاملا زیرساخت لازم رو ندارن. واگه داشتن همین الان کارخونه ها میرفتن . چینی ها هم برای پیشگیری ازین موضوع به شدت روی رباتیک سرمایه گذاری کردن که علاوه بر قیمت کمتر محصول کیفیت بهتری هم به دست می یاد
مهدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷سرمایه گذاری کردن برادر الانم هند در حال تبدیل شدن به بزرگترین قطعه ساز دنیاست بنگلادش و پاکستان هم با رشد افتصادی زیاد در حال گرفتن بازار از چینی ها هستن الان لباس های تایلندی و بنگلادشی حتی به ایران هم رسیدن و دارن چینی ها رو در این صنعت به چالش میکشن صنعت رباتیک هم نیاز شدید به دانش و سرمایه گذاری بلند مدت داره که غربی ها قبلا وارد شدن چین در تلاش هست در مقابل رقیب بزرگی مثل هند و کشورهای شرق اروپا قافیه نبازه که البته با جنگ اقتصادی ترامپ کارش سخت تر هم میشه
پویان
۳۱ مرداد ۱۳۹۷لباسای بنگلادش خیلی با کیفیته .بله میبرن منم گفتم .پولی در کوتاه مدت احتمالش کمه. چینی ها شرکتای روباتیک اروپا رو دارن میخرن
مهدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷https://eghtesadbartar.com/blog/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86/
حسین دهمرد
۳۱ مرداد ۱۳۹۷عه اینا رو از کجا کشف کردی آفرین استاد.
مهدی
۳۱ مرداد ۱۳۹۷خوشگلی با اصالت فرق داره دوستان
جلو پنجره لکسوس
طرح کاپوت و چراغ ها از مزدا
……شتر گاو پلنگ
خط فکری و انسجام و امضا در طراحی هنوز وجود نداره
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۷تا چند سالە دیگە تو ایران خرید خودروی چینی هم فقط برای ثروتمندها امکان پذیر خواهد بود و لوکس حساب میشن و برای مردم عادی هم فکر کنم خودروهای هند جایگزین بشن.خلایق را هرچه لایق
مهدی دهقان
۱ شهریور ۱۳۹۷همین الانشم چینیا لوکس حساب میشن حتی پرایدم داره لوکس میشه همه چی قیمتش ۲ تا ۳ برابر شده جز حقوق کارگر و کارمند جزء کی فکرشو میکرد ۴۰۵ قیمتش ۵۰ تومن بشه با حقوق ۲_۳میلیونی حد اقل ۵ سال طول میکشه ۵۰ میلیون جمع کنی که اون موقع دیگه همون پژو ۱۰۰ میلیون قیمتش شده