گروه بایک موتور با شریک خود دایملر موافقتنامهای امضا کرده که طبق آن مدلهای جدیدی را بر پایهی پلتفرم مرسدس E کلاس قدیمی توسعه خواهد داد.
طبق اخبار اتونیوز اولین مدل عرضه شده احتمالاً نسخهی تولیدی مدل D80 خواهد بود. این خودرو سدانی میدسایز بوده و در سال ۲۰۱۸ در بازار داخلی عرضه خواهد شد. سایر مدلها نیز یک شاسیبلند و MPV خواهند بود.
خودروهای جدید بایک که بر پایه مرسدس شکل خواهند گرفت از قوای محرکهی ساخت دایملر (که در خودروهای سواری بکار میبرد) سود خواهد برد. از جملهی این پیشرانهها میتوان به نسخههای بنزینی ۳ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۸ لیتری توربو خواهد بود.
سدان و شاسیبلند جدید بایک که از پلتفرم قدیمی مرسدس بنز استفاده خواهند کرد با برند بایک سنووا عرضه خواهند شد و مدل MPV نیز برند ویوانگ را خواهد داشت. بایک کمپانی خودروسازی چینی است که مقرش در پکن بوده و خودروهای سواری را با برندهای بایک و سنووا و ون های کامپکت خود را با برند ویوانگ عرضه میکند.
این خودروساز در حال حاضر از افزایش قابلتوجه فروش خود در ۷ ماههی اول سال ۲۰۱۶ در بازار داخلی لذت میبرد. بایک در ۷ ماهه اول سال ۲۳۲ هزار دستگاه خودرو سبک را فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد را نشان میدهد.
منبع: carscoops
بهنام
۱ شهریور ۱۳۹۵فقط پیشرفتشون رو ببین !
کاری به این که خودروهاشون خوب هستن یا نه ندارم ولی پیشرفتشون قابله تحسینه راه درستی انتخاب کردن ، همه که از اول خودروساز نبود به عنوان مثلا هیوندایی 30 ساله پیش رو با الان مقایسه کنید
چیزی که مشخصه با این تلاش و پشت در اینده رقیب جدی برای برند های معروف خودروسازی میشن
فقط الان نمیدونم خودروساز های خودمون رو باید با کی مقایسه کنیم ، جایی هم هست خودرو سازیش از ایران بد تر باشه لطفا بهم بگین حداقل بدونم دلم خوش باشه 😅
بهنام
۱ شهریور ۱۳۹۵جواب سوالم پیدا کردم ?
ما که خودرو سازی نداریم لگن سازیه !!!
لگن سازی هم فقط خودمون دانش و تکنولوژیش رو داریم فعلا که رقیب نداریم
uss zumwalt DDG-1000
۱ شهریور ۱۳۹۵دمت گرم
سعید اسی
۱ شهریور ۱۳۹۵سلام دوستان جان …
اینکه کجاییه رو بیخیال بشیم … واقعا پیشرفت رو ببینین
پیشرفت که چی بگم … طرز تفکر
.. اونا رفتن سراغ پلتفرم های قدیمی بنز … چون میدونن … هرچی هم هست از تمام پلتفرمای حال حاضرشون بهتره … اونوقت تو ایران پراید رو میان اون لچکی عقب رو پر میکنن میگن امنیت 3 ستاره .. سر دنده رو عوض میکنن میگن حالت اسپرت
داش بهنام مطمئنم اگه از ایران خودرو و سایپا بدبخت تر هم پیدا کنیم
حداقلش اینهواحترام به مشتری (مشتری مداری) دارن و ایربگ رو جزء ساده ترین نیاز های خودرو میدونن .. نه مثل ایران ایربگ میذارن به عنوان آپشن باز بگیم اگه 10 12 تا بذارن آره ترکوتدن … اما واسه راننده آپشن نیست . نیاز خودروئه …
حميد
۱ شهریور ۱۳۹۵افرین چه کار جالبی
مجید
۱ شهریور ۱۳۹۵با سلام
به نظر من این ماشین فقط به درد بازار چین و کشورهای توسعه نیافته مثل ایران میخوره چون اولا کیفیتش به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات اصلی (حتی کره ای) نیست و دوما وقتی به استهلاک بیافته خرجش ده برابره میشه چون مهندسی نمونه اصلی رو نداره در ضمن هنوز هم ک هنوزه تو بازار آمریکا یا اوروپای غربی هیچ برند چینی نمایندگی نداره چون نه استاندارده و نه سازمان هایی مثل یورو NCAP یا IIHS تاییدشون میکنن حال قضاوت با خوانندگان محترم
Developer
۱ شهریور ۱۳۹۵پس تاکسی های جیلی تو لندن چیکار میکنن ؟؟ شما که میگی هیچ ماشین چینی تو اروپا نیست و استاندارد نیستن ، جیلی چینی نیس؟؟
مجید
۱ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز اون ماشینا هم حداقل امتیاز رو کسب کردن و اگه مقالات این سایت رو هم دنبال کنی میبینی ک سهم ماشینای چینی تو اروپای غربی 1 درصد بازار چین هم نیست در ضمن همچین میگی ک انکار مثل ایرانه ک ماشیناشون همه جا ریخته برو یه چک بکن شما همون سایت یورو ن کپ رو یا تو گوگل بزن chines butte cars اگه مطالعه کنی متوجه میشی
Elemento
۱ شهریور ۱۳۹۵کلا سطح کیفیت ماشین های چینی در حد داچیا هم نیست.
کورش
۱ شهریور ۱۳۹۵یکی از بازارهای خودروهای چینی، کشور استرالیاست. در ضمن نمایندگی های خودروهای چینی در دبی روزبروز در حال افزایش است.
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۵من دو هفته پیش یه پستی گذاشتم رد شد
ولی چین 5 سال دیگه هیوندای و فیات و پژو و اشکودا و سئات می گیره حالا ببین کی گفتم
Elon Musk
۱ شهریور ۱۳۹۵تا 50 سال دیگه هم نمیگیره.
خیالت تخت.
حالا ببین کی گفتم.
شما همه چیزو در کمیت میبینی.
hekmat
۱ شهریور ۱۳۹۵خود خودرو سازان خارجی میگن در آینده ماشین های چینی بازار تمام دنیا رو میگیره
اینو خودشون گفتن تو تخته گاز هم بهش اشاره شده
دوچرخه سوار
۱ شهریور ۱۳۹۵خودروهای چینی همین الان هم از خیلی از خودرو سازها پیش افتادن .
دوچرخه سوار
۱ شهریور ۱۳۹۵راستی برای تایید حرفم mg GS را به شما معرفی میکنم .
چین ظرف ده سال از چری ویانا به اینجا رسیده .
continental
۱ شهریور ۱۳۹۵ماشالا چقدر لوکسه چینی ها واقعا پیشرفتی داشتن داخلشو از ولوو تقلید کرده هر چی هست واقعا لوکسه.
omid
۲ شهریور ۱۳۹۵کار به جایی رسیده که این شرکت چینی پلتفرم سری E رو که حتما یک پلتفرم خیلی فوق العاده است برای شروع کار و پیشرفت از مرسدس خریده ، که تا همین پارسال روی خط تولید بوده. اون وقت ایران خودرو بعد برجام مذاکره کرده با مرسدس که بتونه این مدل از خط خارج شده رو تحت لیسانس و با نظارت مهندسان مرسدس بنز توی شرکت ستاره ایران (مجموعه تاپ خودرو که زمانی سری E دو نسل قبل رو مونتاژ می کرد به صورت قطعات آماده که حتی بدنه رنگ شده و موتور و تجهیزات فنی و تزیینات داخلی و … بصورت آماده میاد و اینجا فقط چسب و پیچ میکنن! ) فقط مونتاژ کنن. این خودش ارزش ایران خودرو رو در مقایسه با چینی ها نشون میده چون مرسدس شرکتی نیست که به راحتی پلتفرم تحت اختیار شرکت دیگری قرار بده !
فقط باید افسوس خورد به خاطر مدیران نالایق و منفعت طلب و مافیاباز و سیستم مدیریت فاسد دولتی و ما مردمی که هیچ تغییر اساسی تو رفتارمون نشون نمیدیم و سریع به صف میشیم برای ثبت نام خودروهای معلوم الحال.
احمد باقری
۲ شهریور ۱۳۹۵روز به روز پیشرفت و همکاریهای بیشتر.