خودروساز چینی لندویند که با کپی دقیق خود از رنجروور اووک مشهور شده بار دیگر بازگشته و این بار به دنبال فرصتهایی برای عرض اندام در بازار استرالیا میگردد.
لندویند تحت تملک گروه جیان لینگ موتورز چین بوده و تعدادی از شاسی بلندها را برای بازار داخلی چین تولید میکند. واکنشهای قانونی شدید مربوط به طراحی شاسیبلند X7 این خودروساز که کپی بیشرمانهای از رنجروور اووک است باعث شده تا عرضهی آن در برخی کشورها ممنوع و محدود شود.
هرچند به نظر میرسد استرالیا هنوز هم در لیست کشورهایی که لندویند میتواند در آن حضور پیدا کند موجود است. در این نوشتار ما برای اولین بار پشت فرمان لندویند لابرادور اسپورت ۲۰۱۷ نشستهایم.
لابرادور که شخصیت چینی مشابه با زودیاک است از نظر طراحی کاملاً به لندروور دیسکاوری اسپورت شباهت دارد و حتی میتوان یک قدم جلوتر گذاشته و آن را کپی دقیقی از دیسکاوری اسپورت دانست.
گرچه این برند هماکنون احمق نیست و در طراحی لابرادور اسپورت بهطور کاملا آشکاری از دیسکاوری اسپورت تقلید نکرده اما هنوز هم از بیشتر زوایا این شباهتها کاملاً واضح است.
حداقل از فاصلهی چند متری، لندویند کاملاً شبیه لندروور است. این خودرو از نظر پهنا ۱ میلیمتر و از نظر فاصلهی محوری ۳ میلیمتر طویلتر از لندروور است. با پارک بغل به بغل هر دو خودرو تفاوتها سریعاً آشکار میشوند.
لندویند به وضوح خودروی بزرگتری است اما در طراحی آن ستون C ضخیم دیسکاوری اسپورت و سقف مشکی سفارشی دیسکاوری اسپورت بهصورت استاندارد لحاظ شدهاند. در کل با توجه به کپی چینیها با خودرویی شیک طرفیم و تمامی نسبتها بهطور قابلتوجهی خوب از آب درآمدهاند.
اما سری هم به کابین بزنیم. در بخش جلویی شاهد طراحی کاملاً تر و تمیزی هستیم که این موضوع به اینترفیس سیستم مدیا نیز بسط یافته است. صندلیها کاملاً راحت بوده و ارگونومی کابین نیز به خوبی ساختههای اروپایی است.
این خودرو ۷ نفره است اما بجای آرایش مرسومتر ۲:۳:۲ از آرایش صندلیهای ۲:۴:۱ استفاده میکند. عرض بیشتر خودرو کمک چندانی به افزایش فضای داخل کابین نکرده و ما انتظار بیشتری در این بخش داشتیم.
در بخش عقب تنها یک صندلی کوچک قرار داشته و زمانی که از آرایش ۶ صندلی استفاده شود شاهد فضای صندوق ۹۸۲ لیتری خواهید بود که با استفاده از صندلی هفتم این فضا به ۶۹۸ لیتر کاهش مییابد.
زیر کاپوت لابرادور اسپورت از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت سوزوکی استفاده شده که قدرت ۸۸ اسب بخاری دارد. این پیشرانه در سوزوکی ایگنیس ۲۰۱۷ نیز وجود دارد.
صادقانه باید بگوییم استفاده از این پیشرانه باعث کم آوردن خودرو مخصوصاً در سرعتهای بالا شده است. لندویند گفته که این خودرو در تلاش برای جذب خریدارانی است که بخش اعظمی از وقت خود را در شهر و ترافیک میگذرانند؛ بنابراین ارائهی قدرت بیشتر اهمیت کمتری نسبت به آلایندگی تولیدی دارد. پیشرانهی لابرادور اسپورت در هر کیلومتر ۱۰۴ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
اگرچه هنوز عرضهی لندویند لابرادور اسپورت ۲۰۱۷ در بازار استرالیا تأیید نشده اما ما از حرکت رو به جلوی این کمپانی هیجان زدهایم و امیدواریم که در هفتههای آینده چیزهای بیشتری از ساختههای این شرکت را بفهمیم.
انتظار میرود بهای این خودرو از حدود ۵۶ هزار دلار استرالیا آغاز شود.
منبع: caradvice
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶امروز یدونه اش رو از نزدیک دیدم. اصن زیباییش حرف نداره.
قابل توصیف نیست واقعا
امير
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶چه جوری دیدی؟
کجا دیدی دقیقا؟
sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶من خود رنجروور اووک رو دیدم البت
ترکیه دیدم
فردا باز میرم همون خیابون اگه دیدمش عکس میگیرم زیر همین کامنته میذارم لینکش رو
M
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶بنظرم کار چینیه با ابهت تر از دیسکاوریه !! البته چطوری با 80 اسب میتونه اون رینگ و لاستیک به اون بزرگی رو بچرخونه ؟!؟ …. اولین ماشین چینی هست که میبینم رینگ بزرگ تر 13 اینچ استفاده کرده :)
ADAK
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶تو سرِ مال نزن !
88 اسب قدرت داره …
:-)
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶88 اسب بخار با اون قیمت
#ali.m#
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا یعنی چی یه شرکتی کلی هزینه کرده وقت گذاشته انرژی و پول صرف کرده .اونوقت یه شرکت بیاد یه جا ازش کپی کنه با. قیمت کمتر بفروشه .
واقعا بی شرمانس واقعا اگه اخرین ماشین رو زمین هم چینی باشه من پیاده میرم و نمیخرمش.
شاهين
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶من فکر میکنم اگر میزان فروشش به هر دلیلی بره بالا لندروور ازش شکایت کنه
اشکان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶عاغا من گیج شدم!این 88 اسب قدرت داره کلا?قیمتش 56 هزار دلاره?!!!!!
توجیهشون اینه که برا داخل شهره…خب دادا مگه یارو (چییییزه) که برا داخل شهر suv هفت نفره بخره?!!!!!گزینه های بسیاااار بهتری هست برا داخل شهر که هم جا داره و هم قدرتمند و ارزون تر…فولکس گلف☺
سروش شیرازی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶دلار استرالیا 2830 تومنه که میشه 158 میلیون ما وجدانا نمیارزه
سعید(تهران)
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶استرالیا بازار خودروی جالبی نداره، مالیات شدید روی خودروهای وارداتی برای حمایت از صنعت خودروی داخلی باعث افزایش قیمت تا حدود دوبرابر نسبت به آمریکا شده در عین اینکه هرگز صنعت خودروی داخلی بخاطر عدم حضور در بازار رقابتی نتونست رشد کنه وتقریبا امروز نابود شده(آشنا نیست؟) واردات خودروی چینی هم فقط بخاطر عرضه با قیمت مناسبتر صورت میگیره وگرنه مزیت فنی نداره، دقت کنید این ماشین ۵۶ هزار دلار استرالیا یعنی حدود ۴۰ هزار دلار آمریکا حساب کنید با این پول توی آمریکا چی میشه خرید…
سام
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز،استرالیا از چند ماه بعد دیگر صنعت خودروسازی ندارد!نظرتان را به بخش هایی از یک مقاله که چندی پیش در روزنامه دنیای خودرو شماره 437 (چاپ 20 فروردین 1396) چاپ شده جلب می کنم.این مقاله توسط سرکار خانم الهام دانیالی تدوین شده است.
«با توجه به آنکه کمتر کسی انتظار داشت که صنعت خودرو در استرالیا به پایان عمر خود برسد اما این اتفاق رخ داد و صنعت خودروی استرالیا در اکتبر امسال پس از 91 سال به کار خود پایان می دهد»
«با به وجود آمدن قطب های خودروسازی در دیگر نقاط جهان شرایط روز به روز برای تولید خودرو در این کشور غیر اقتصادی تر شد و مجموعه ای از عوامل اقتصادی دست به دست هم داد تا خودروسازان بزرگی را که در این کشور کارخانه داشتند،به این نتیجه برساند که دیگر تولید خودرو در استرالیا برای شان نفعی ندارد»
سعید(تهران)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶منم که غیر این نگفتم دوست خوبم…
علي
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کلا لندروور همیشه گفتم ی ماشین عادی و برای روزمره استفاده کردنه که کپی کردنش عین آب خوردن شده.
از خودرویی که زیر مجموعه کمپانی تاتا موتورز هندوستان باشه بیشتر از این نمیشه ازش خاص بودن انتظار داشت . ماشینی که زیاد تو خیابونا ببینی دیگه خاص و لوکس نیست که نمونه بارزش چگوار و لندورر .
با تچکر
یاسین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶علی جان چرا انقدر راحت این حرفو میزنی؟؟؟؟ اولا جگوار لندروور زیر مجموعه تاتا بودنش مثل زیر مجموعه بودن سئات به فولکس نیست که بخواد از دانش اون استفاده ای بکنه فقط سهامش دست اوناس مهندسی کاراش کاملا دست خودشه دوما ماشینهای جگوار لندروور رو زیاد میبینی؟؟ ما که ارزومونه ببینیم حالا داشتنش پیشکش
میدونم منظورت تو بازای خارجیه تو همون بازار خارجی هم جگوار لندروور ماشین عادی نیست ماشین های طبقه نسبتا ثروتمندن و ماشینهای خیلی خاصین
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش یاسین مثل اینکه تازه با کامنت های علی با تچکر آشنا شدی؟؟؟!!!
از نظر ایشون هر چیزی که انگلیسیا بسازن ایرادهای زیادی داره.?
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶یاسین جان برای کی توضیح میدی؟ این بابا رد داده :)) ترول سایتمونه دوسش داریم.
با تچکر
یاسین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا نمیدونستم خواستم هدایتش کنم مثل اینکه معلوم شد خودش هدایت شدس
با تچکر
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶علی داری راست میگی یا مسخره بازی درمیاری
به قول دوستمون علی 8 ساله از تهران
madjid
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶???????????????
علی خیلی حال میکنم با کامنت هات ….
محاله بخونمشون و خنده رو لبام نباشه.
ایرادایی که میگیری بعضی وقتا خیلی بی منطقن ولی به طرز عحیبی بامزه هستند.
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا منم کامنت های احمد باقری رو میخوندم از خنده دندون درد میگرفتم(در مورد پورشه)????
احمد جان بیا جات خالیه.??
Archi KHAN
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶آره …
راستی بچه ها کسی از احمد باقری خبر نداره ؟!!
نیستش ؟
کاندید نشده باشه ناقلا ، گرفتار کارای تبلیغاتی و ایناش باشه …
madjid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶داداج خنده چه ربطی به دندون درد داره ؟؟؟؟????
من فقط گفتم بانمکه.
اگر احمِد باقری تیکه هایی که به پورشه مینداخت اونقدر تکراری و خنک نبودن شاید به اون هم میخندیدیم.
احمِد باقری با علی خیلی فرق میکنه.
احمد فقط تکرار بود و تکرار و تکرار ….
e 36
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶یه قانون باید تصویب شه جلو این کثافت کاری چینیا گرفته بشه
یاسین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶((((گرچه این برند هماکنون احمق نیست و در طراحی لابرادور اسپورت بهطور کاملا آشکاری از دیسکاوری اسپورت تقلید نکرده اما هنوز هم از بیشتر زوایا این شباهتها کاملاً واضح است.))
بیشتر زوایا؟؟؟؟؟؟ خدا نشناس به دستگیره درم رحم نکرده
بعد 88 اسب بخار برای این وزن!!!!
فکر کنم مدیر این کمپانی از مدیران اسبق ایران خودرو یا سایپا بوده
CNA
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶تقریبا چیزی کم نزاشته از لحاظ ظاهری
ولی موتورش به درد موتور سیکلت میخوره
احسان(احسان سابق)
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶کپی کاری بسیار دقیقیه. با این وجود بسیار ازش متنفرم.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶«این خودرو از نظر پهنا 1 میلیمتر و از نظر فاصلهی محوری 3 میلیمتر طویلتر از لندروور است. …لندویند به وضوح خودروی بزرگتری است.»!!!!!!!…به وضوح؟!!!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶باید جلوی این شرکتارو گرفت…مدل قبلی لندویند حداقل جلوپنجره و سپر و داشبوردش با اووک متفاوت بود !… این شرکته روز ب روز داره پررو تر میشه!
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶بازم خوبه که با اون موتورش نمیتونه راه بره
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶انصافا تمیز درآورده!
عکس ششمی رو نگاه کنین. تشخیص اصل و بدل سخته.
البته کپی کاری خودروهای مشهور رو یه رذیلت اخلاقی میدونم.
ب ام و سلطان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶خوب و تیمیز درآورده دمش گرم کارش عالی بوده ابهتش از لندروور هم بالاتره
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ابهت این بالاتره؟
من اشتباه خوندم یا شما اشتباه میزنی
ahmad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ای بر پدر این چینی ها که هر چقدر جلوتر میریم بیشتر دارن گند میزنن به هویت خودرو ها!
امید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶سینا جان حالا شما واسه عکس چرا میری ترکیه؟!بیا تبریز هر رنگی بخوای هست عکس بگیر
ستار
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶به قول استادمون : «اینو که قبلا یکی ساخته اگه هنر داری یه چیز جدید بساز».
volvo fh
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶وزن زیاد,موتور ضعیف
بیشتر از یکسال موتورش دوام نمیاره,نابود میشه
تیبا ۸۰اسب بخار قدرت داره
ارش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ینی یه جورایی پرایده خودمون از این قوی تره !!!!۱۱
Infinite
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶پناه بر خدا… O.o
Amir.dp
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا معنیه اسپرت با 88 اسب بخار هم فهمیدیم.البته اگر اسبش واقعا اسب باشه
احمد
۱۲ خرداد ۱۳۹۶یاد گوشی های طرح اصل افتادم ال سی دی اصلی باطری اصلی حتی قاب اصلی اما پردازنده ضعیف آشغال
کپی می کنی یه موتور قوی بذار حداقل 110اسب رو داشته باشه 80 اسب چیه آخه برا اون اتاق و وزن