فولکسواگن به توسعهی برنامههای خود در چین از طریق تأسیس برند خودروی الکتریکی ارزانقیمت و با همکاری جک ادامه خواهد داد. این برند جدید بخشی از استراتژی خودروساز آلمانی به منظور افزایش فروش خودروهای الکتریکی خود در بازار چین خواهد بود. Jochem Heizmann مدیرعامل فولکسواگن چین این سخنان را تائید کرده است. فولکسواگن و جک یادداشت تفاهمی برای تأسیس یک کمپانی جوینت ونچر جدید را به امضا رساندهاند.
فولکسواگن و جک با تأسیس این برند به ساخت خودروهای جدید با وجود پلتفرمهای موجود تسریع خواهند بخشید. طبق گفتههای اتوموتیونیوز اروپا اخبار رسمی دراینباره بعدتر اعلام خواهد شد. در خط تولید کنونی جک دو مدل الکتریکی به چشم میخورند. IEV5 یک سدان کامپکت ۴ درب است که باتری ۲۳ کیلووات ساعتی داشته و پیشرانهی الکتریکی آن قدرت خروجی ۶۷ اسب بخاری دارد. جک ادعا میکند که محدودهی حرکتی مجموع این خودرو ۲۰۰ کیلومتر میباشد. IEV6S نیز یک هاچبک ۵ درب است که به لطف باتری ۳۳ کیلووات ساعتی و پیشرانهی ۱۱۴ اسبی محدودهی حرکتی ۲۵۱ کیلومتری دارد.
جک نهمین خودروساز بزرگ چین است اما پیشروی بازار خودروهای الکتریکی این بازار محسوب میشود. این کمپانی همچنین مدلهای بسیاری را با پیشرانههای احتراق داخلی میسازد که خودروهای تجاری نیز از آن جملهاند.
روابط دو کمپانی در سالهای قبل ظاهراً به دلیل کپی جک از طراحی آئودی A6 شکراب شده بود مخصوصاً اینکه نام آن خودرو نیز شباهتهایش با آئودی را پنهان نمیکرد.
استراتژی خودروی الکتریکی فولکس برای کاهش آلایندگیهای خودرویی جدی است. در برخی شهرها عرضهی خودروهای الکتریکی حتی شاید تنها راه کمپانی برای فروش خودرو باشد. برخی برندها پیش از این به این تغییرات واکنش نشان داده و مدلهای الکتریکی انحصاری بازار چین را عرضه کردهاند. دایملر با دنزا ۴۰۰ این کار را انجام داده است.
منبع: motor1
ارش
۱۷ مهر ۱۳۹۵خودرو سازهای چینی اونقد کپی کاری خواهند کرد تا اخر برندهای معروف وادار به همکاری باهاشون بشن
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵این چین همه کار میکنه
علیرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۵مجبوره داداش/شکم 1میلیاردو 300میلیون ادمو باید پر کنه
احمد باقری
۱۷ مهر ۱۳۹۵همیشه در حال توسعه.
علي
۱۷ مهر ۱۳۹۵منو یاد داستانهای جک و لوبیای سحر آمیز انداخت.?
Elemento
۱۷ مهر ۱۳۹۵.
من کلا از جک خوشم نمیاد.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵چرا؟؟؟؟
باز خوشگل تر از محصولات داخلی که
YAS
۱۷ مهر ۱۳۹۵ادم بعضی وقتا تو مواجهه اولش با یه ماشینی از اون ماشین بدون دلیل بدش میاد.مثلا من خودمم با وجودی که میدونم ماشین های فرانسوی اونقدر را هم بد نیستن و گذشتشون عالیه و…اما بازم بدم میاد ازشون و این که من از فرانسوی ها بدم میاد و فلانی از کره ای و یکی از ژاپنی و یکی هم از جک حتما دلیل بر بد بودن اون کمپانی نیست فقط سلیقه و زاویه دید اوله.
احمد
۱۷ مهر ۱۳۹۵کجا شبیه آئودی خودروهای هیوندا رو کپی میزنند بلغورا
میثم
۱۷ مهر ۱۳۹۵ماشین های ساخت چین روز به روز در حال بروز رسانی و پیشرفت هستن و این موضوع غیر قابل انکار. اما من با توجه به تجربه هایی که از خودروهای سبک و سنگین چینی دارم هیچ وقت محصولات خودرویی و موتوری چینی رو به کسی پیشنهاد نمیدم.
امین
۱۷ مهر ۱۳۹۵از این که جک دارم خوش حالم. حداقلش اینکه کیفیت خوبی داره و توش راحتم. زنده باد جک جی 5 اتومات و کارخانه جات جک در چین که روی مشتریای خودشو با این خبرها شاد نگاه داشته.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵جک حتی بهتر از پرشیا
بهاری
۴ دی ۱۳۹۵اخه پرشیا در مقابل جک چی داره مقایسه می کنی-
حمیدرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۵این مدل a6 فکر کنم هرگز تولید نشد احتمالا به همین دلیل باهم همکاری کردن کاشکی ما هم حداقل یه جوینت ونچر با این شرکتای چینی میزدیم که بتونیم یکمی تکنولوژی حداقل تکنولوژی کپی کردنو وارد کنیم تا بتونیم کم کم پیشرفت کنیم و خودمون مستقل بشیم