جیلیخودروهای چینی

انتشار تصاویری از جیلی فاریزون FX، ترکیب کراس‌اوور و پیکاپ

این روزها پیکاپ‌ها بسیار ارتقاء پیدا کرده‌اند تا جایی که گاهی بجای حمل بار، برای حمل‌ونقل خانوادگی مورداستفاده قرار می‌گیرند. حال با توجه به این موضوع، جیلی اقدام به ساخت یک کراس‌اوور پیکاپ کرده است. این پیکاپ عجیب که FX نام دارد، توسط برندی بنام فاریزون (Farizon Aut) ساخته شده که متعلق به جیلی است. به گفتهٔ رسانه‌های چینی، این ماشین بر اساس کراس‌اوور جیلی Boyue Pro ساخته شده و اواخر سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در چین خواهد شد.

FX و Boyue Pro تا ستون‌های D تقریباً باهم یکسان هستند اما بعد از این قسمت، FX برای تبدیل شدن به یک پیکاپ، فرم کاملاً متفاوتی به خود گرفته هرچند که قسمت بار آن کوچک به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور پیکاپ با ۴,۹۰۵ میلی‌متر طول، ۳۶۱ میلی‌متر از Boyue Pro کشیده‌تر است. عرض و ارتفاع FX نیز به ترتیب برابر با ۱,۸۳۱ میلی‌متر و ۱,۷۱۳ میلی‌متر بوده و محورهای آن از یکدیگر ۲,۶۷۰ میلی‌متر فاصله دارند.

طول، عرض و ارتفاع قسمت بار این کراس‌اوور پیکاپ چینی هم به ترتیب ۱,۱۲۵ میلی‌متر، ۱,۲۳۰ میلی‌متر و ۴۶۰ میلی‌متر گزارش شده که چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد. برای FX تنها یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو در نظر گرفته شده که متعلق به Boyue Pro است. این موتور با تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت، امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای کراس‌اوور پیکاپ جیلی فراهم می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. بچه مشهد

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اکثرا کسی دید خوبی روی ماشین چینی نداره
    موافقها لایک
    مخالفها دیسلایک

    1. Zonda R

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      چون علم خودرویی تو ایران نیست
      اولویت مردم بازار دست دوم هست تا لذت بردن نسبی
      خودروهای چینی در زمان چری ویونا باعث شرم بودن ولی امروز خودروهایی میسازن که حداقل از محصولات ایرانی 50 سال جلوتره
      پلتفرم های جدید استفاده میکنن و امکانات مناسبی هم دارن
      ژاپن کره المان در حال حاضر برای اکثر قشر مردم ارزو هست و چینی ها هم دارن میرن برای دست نیافتنی شدن
      یادمون باشه پلت فرم بهترین خودروی تولیدی ایران خودرو برای 37 سال پیشه

      1. meysam

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3630 ديدگاه)

        مسئله همینه که شما داری با تولیدات داخل مقایسه میکنی.
        مگه ما خودروسازیم؟ اینایی که دارن تولید میکنن مگه خودرو هستن؟ مگه چین ماشین با تکنولوژی 40 سال پیش داره ارائه میده؟
        نه اونا دارن تمام تلاششونو میکنن که جدیدترینها و بهترینهای خودشونو ارائه بدن که قابل قیاس با برندهای معتبر نیستن که اگه بودن خود چینیها مثل ژاپنیها باید برندهای ملی خودشونو بیشتر از باقی برندها میخریدن

      2. بچه مشهد

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (101 ديدگاه)

        کاملا با دیدگاهت مخالفم چون خودرو در ایران داره به مردم تحمیل میشه و با اینکه این همه فارغ التحصیل مهندسی مکانیک با رتبه های عالی در داخل کشور و حتی خارج از کشور داریم ولی هیچ وقت کشور و صنعت خودرو سازیمون روشون سرمایه گذاری نمیکنه و سرمایه و بودجه در اختیارشون نمیزاره و اینها سر از خارج از کشور در میارن و گاهی اوقات خبر از خارج از کشور میرسه که یه ایرانی برای فلان برند معروف مثل بنز یا بی ام و طراحی کرده و یا اینکه فلان آقای ایرانی یکی از مدیران ارشد کمپانی نیسان در ژاپن میشود و یا …… حالا نمیخوام چون همشهریمه ازش طرفداری کنم ولی آیا امثال منصوری که داره در مشهد در زمینه خودرو و تیونیگ خودرو کار و فعالیت میکنه نمیتونه بهتر از چینیهای کپی کار طراحی کنه؟؟؟ حالا منصوری فقط یکیشونه چون ما مثل منصوری زیاد تو ایران داریم ولی بهشون بها داده نمیشه ولی در عوض یه مشت دلال و سودجو شدن همه کاره خودرو کشور

  2. WORTH

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    پروردگارا…?

  3. مهرداد كمال

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    زشت و بی تناسبه در کل

  4. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چنین حماقتی فقط از چینیا برمیاد

  5. سینا BMW

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    جیلی اومد و لوتوس و ولوو رو هم گرفت که نابودشون کنه با این کارا،
    من هم میام یه ماشین درست میکنم جلوش اسپرته و وسطش کراس اوور و عقبش وانت و بین وسط و عقبش مینی ون و بین وسط و جلوش ماسل کاره
    بعدش یه موتور برقی و موتور ۴ سیلندر و یه سیستم هیدروژنی میزارم.
    کنار چرخاش هم یه سیستمی درست میکنم که بتونه ماشین داخل ریل قطار هم حرکت کنه.
    آخه هر چیزی رو نباید با کراس اوور ترکیب کرد.

  6. مدیرعامل

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    هر کس از چینیها طرفداری میکنه یا چینی سواره یا یه سودی از واردات و مونتاژ خودروهای چینی میبره

    1. Irani

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (141 ديدگاه)

      الان یکی بخواد هندا 125 ایرانی بگیره، کدوم شرکت بهتر و به صرفه تره؟ (کویر، زیگما، نامی، احسان و …)
      صفر بگیریم به صرفه تره یا دست دوم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا