جیلیخودروهای چینی

انتشار تصاویر رسمی جیلی امگرند مینی

به‌تازگی تصاویر رسمی از کراس‌اوور جدید جیلی که فعلاً با نام امگرند مینی شناخته می‌شود، منتشر شده است. بااین‌حال هنوز مطمئن نیستیم که آیا این کراس‌اوور کوچک با همین نام به بازار چین عرضه خواهد شد یا نه. همچنین در تصاویر منتشر شده از امگرند مینی بر روی پلاک آن نام V01 به چشم می‌خورد که گفته می‌شود کد داخلی آن است درحالی‌که در برخی دیگر از تصاویر نام Vision X1 بر پلاک خودرو نفش بسته است. قرار است این ماشین در چهارماههٔ دوم سال جاری به بازار چین عرضه گردد.

geely_vision_x1_2

امگرند مینی بر اساس خودروی کوچک قدیمی جیلی یعنی پاندا ساخته شده است. این هاچ‌بک قدیمی به این دلیل پاندا نام گرفته است که طراحی آن مانند یک پاندا به نظر می‌رسد. این ماشین برای اولین بار توسط برند GLEagle به بازار عرضه شد و سپس به برند جیلی منتقل شد درحالی‌که لوگوهای GLEagle همچنان بر روی آن باقی هستند. پاندا با پیشرانه‌های ۱ لیتری ۶۸ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری ۹۵ اسب بخاری با قیمتی بین ۳۶,۰۰۰ یوآن (۵۳۰۰ دلار) تا ۴۹,۹۰۰ یوآن (۷۲۰۰ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

اما بازگردیم به امگرند مینی. در این ماشین هم مانند تمامی کراس‌اوورها، برای ایجاد نمایی مشابه یک کراس‌اوور، قطعات پلاستیکی به قسمت‌های زیرین و اطراف گلگیرها و همین‌طور ریل‌هایی روی سقف آن اضافه شده است. این کراس‌اوور کوچک از همان پیشرانه‌های پاندا استفاده خواهد کرد و برای انتقال نیروی آن‌هم دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ نیمه اتوماتیک AMT ارائه شده است.

geely_vision_x1_3

در نمای جلویی امگرند مینی شاهد طراحی قابل قبولی هستیم درحالی‌که فرم جلوپنجرۀ آن طبق زبان طراحی جیلی و مشابه دیگر ساخته‌های این شرکت چینی طراحی شده است. رینگ‌های این کراس‌اوور کوچک نیز طراحی زیبا و قابل‌توجهی دارند و طراحی نمای عقبی آن‌هم به‌خوبی صورت گرفته است. در این بخش دورتادور شیشۀ عقب و قسمتی از درِ صندوق به رنگ مشکی درآمده و چراغ‌های عقب نیز تقریباً در ستون‌ها و نزدیک به شیشۀ عقب قرار گرفته‌اند که از این لحاظ تا حدودی به هاچ‌بک پاندا شباهت دارد.

geely_vision_x1_4

با نگاهی به تصاویر داخلی امگرند مینی، یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در میانهٔ داشبورد به چشم می‌خورد درحالی‌که صفحه آمپر آن نیز از نوع دیجیتالی است. این دو ویژگی به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌های آن ارائه می‌گردد. همچنین پیش‌ازاین هم یک تصویر جاسوسی از نمای داخلی امگرند مینی منتشر شده بود که به‌احتمال‌زیاد متعلق به یک نسخۀ تمام الکتریکی برای آینده است چراکه بجای دسته‌دنده یک انتخاب‌گر حالات رانندگی در کنسول وسط آن به چشم می‌خورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه مقدار زیاد شبیه x22 چری نیست؟

  2. <<<<<

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    اینقدر که تو ایران اخبار چینی ها دنبال میشه تو خود چین نمیشه!!

  3. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چین داره دنیای خودرو سازی تسخیر می کنه حتی تو زمینه ماشین های الکتریکی هم پیشتازه دمش گرم خودش با تلاشو و پشتکار به دنیا تحمیل کرد

    1. Ali

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اگه منظورتون از کل جهان ، ایران با چندتا کشور عقب افتاده دیگست بله داره تسخیر میکنه.

  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    خدایا
    شر این ماشینهای بی هویت و بی اصل و نسب چینی رو از مملکت ما دور کن
    به نظر من ماشینی که از امکانت بی بهره هست اما برند با پشتوانه ای هست 10000000 بار بهتر از ماشینی هست که پر از امکانات هست اما بی هویت و بی پشتوانه هست

    1. رامکال

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      اوه اوه اوه
      علی مواظب باش الانه که چینی های مقیم ایران بهت حمله بکنند.(شوخی میکنم)
      توی دشت آزادگان که مشغول به کار بودند.
      اگر بیاید اهواز ازشون گهگاهی میبینید.
      فکر کنم توی محله کوروش یک چند تا خونه سازمانی دارند.
      عشقشون گوشت های خیس و بوداری مثل مرغ و ماهی.
      نمیدونید که وقتی این مغازه ها رو میبینند چشماشون چه برقی میزنه!!!!!!!!
      اه اه اه اه.

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        رامکال بزار بیان

        1. ahmad

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (659 ديدگاه)

          پدال این روزا محل تجمع چینی سواراست!
          ببین لامصبا چطور دارن پای کامت های ما دیسلایک میذارن خخخخ

          بعضی از این دوستان جوری روی لگن های چینی تعصب دارن که خود مرحوم مائو روی محصولات ساخت چین نداشت!

        2. amin

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          والا ما هیچ تعصبی نداریم و هروقت که پولمون برسه خودروی بهتر میخریم!!!!متاسفانه پول نیست وگرنه ما هم بدمون نمیاد خودروی بهتر سوار بشیم.یعنی در واقع هیچکس بدش نمیاد!!!!

  5. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    من خودم اصلا حاضرنیستم ماشین چینی سوار شم. به دلیل دو خاطره ی تلخی که از هوو و لنت های ترمز چینی دارم که الان موقع مناسبی برای صحبت کردن در موردش نیست. ولی از ماشین های چینی دلزده شدم و واقعا میترسم .

    حاضرم تویوتا کریسیدای 1990 رو با افتخار سوار شم ولی پول به لیفان 820 ندم.
    میتسوبیشی پاژروی 1986 رو خیلی بیشتر از MVM X33 میپسندم.

    اما همیشه از حضور برند های خودروساز ( نه قطعه ساز) چینی در ایران استقبال میکنم. افرادی که مثل من خوششون نمیاد سوار نمیشن. اما فایده ی حضورشون اینه که بازار رقابتی میشه و خودروسازان دیگه نمیتونن قیمت ها رو هر روز به هر بهانه ای افزایش بدن.
    هر رقیبی که اضافه بشه به نفع مصرف کنندست.

    مطمئن باشین اگر رقیب شایسته ای برای هیوندای سانتافه مثلا BYD Tang در ایران وارد بشه اصلا قیمت سانتافه اینقدر بالا نمیره.

    البته در مورد جیلی و کمی هم MG ، این حس رو ندارم و به نظرم ماشین های نسبتا با کیفیتی میزنن. محصولات این 2 شرکت از ماشین های داخلی اگر بهتر نباشن ، مطمئئنا بدتر نیستن.

    1. ahmad

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      داداش شما بدجوری داری اشتباه میکنی!!!
      کدوم رقابت؟!
      چینی ها که همشون با زد و بند و رانت و گرفتن خط مونتاژ دولتی دارن آشغال عرضه میکنن!
      هم سود گزاف خودشونو برمیدارن، هم سوبسید و دنگ دولت رو میدن، هم شریک تجاریشونو تغذیه میکنن! (همه کاراشونم با جلب رضایت صنایع دولتی انجام میشه!)
      اخیراً هم که رابطشون با دو مونتاژکار بزرگ داخلی گل و بلبل شده!
      توی قیمتگذاری و حجم عرضه هم که طبق رسم سنتی ایرانخودرود و سایپا جوری عمل میکنن که جا به همه برسه و فضا واسه هیچکی تنگ نشه!!! (عدم رقابت)

      ته قضیه فقط ما شدیم موش آزمایشگاهی و سکوی پرتاب صنعت چین!
      تهش هم هیچ چیزی جز ضرر به بازار داخلی ما نمیرسه!
      الان چین به ما صادرات میکنه تا محصولات خودشو بسنجه و توسعه اولیه رو انجام بده، چند وقت دیگه که کیفیت محصولاتش به حد استاندارد جهانی رسید و تونست به اروپا و آمریکا صادر کنه، اون موقع مارو ول میکنه!
      ما این وسط فقط آشغالدونی هستیم!

  6. ali

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    طراحی بیرونی و داخلیش خوبه و خوشکله… قیمتش هم واقعا خوبه… جیلی هم نشون داده از وقتی ولوو رو خریده کیفیتش واقعا خوب شده… با قیمت 5300 تا 7000 دلار واقعا ارزش خرید بالای داره… من اگه با قیمت خوبی بیاد ایران حاضرم بخرم…(تو مناطق آزاد کشور هم جیلی پاندا ارزون ترین ماشین بود 27.28 تومن میتونستی صفرشو بخری کسایی هم که داشتن راضی بودن . این مدلم که فیس لیفت اون هست..اینای هم که تو پدال زندگی میکنن شب و روز کامنت خنده دار میزارن برن ماشین بخرن اگه پولش رو دارن ! بعد چینی چینی کنن !!!) ( برو عمو جون به درس و مشقت برس….!)

  7. Continental

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    داداش ماشینایی داخلی که اصلا قابل مقایسه با چینی نیستن سگ چینیا به ماشینای داخلی می ارزه

  8. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جیلی چین تو جهان داره تبدیل به برند میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا