چری برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ از تیگو ۸ بهعنوان بزرگترین کراساوور خود رونمایی کرد و حالا بعد از گذشت تنها دو سال اقدام به فیسلیفت آن نموده است. البته این نسخهٔ جدید با نام تیگو ۸ پلاس معرفی شده که این یعنی به سبک خودروسازان چینی (و همینطور ایرانی!) در کنار نسخهٔ قبلی بهعنوان مدلی جدیدتر و گرانتر تولید و عرضه خواهد شد.
طی این فیسلیفت، بخش جلویی تیگو ۸ بهطور کامل بازطراحی شده و حالا با جلوپنجرهٔ هشتضلعی جدید و چراغهای LED باریکی در طرفین آن، زیباتر از قبل به نظر میرسد؛ اما این تغییرات نمای جلویی تیگو ۸ پلاس را بسیار به شاسیبلند چینی مکسوس D90 شبیه کرده است که نشان میدهد چینیها در کپیبرداری به برندهای هموطن خود هم رحم نمیکنند!
در عقب تیگو ۸ چراغهای متصلبههم قبلی با نمونههای جدید مجزایی جایگزین شدهاند و جا پلاک هم از روی سپر به میان آنها منتقل شده است. در پروفیل جانبی خودرو، تریم کرومی بالای پنجرهها نمای لوکسی را ایجاد کرده درحالیکه رینگهای بزرگ ۱۹ اینچی جدید هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی این کراساوور جدید چینی هستند. چری اما از داخل تیگو ۸ پلاس فعلاً تصویری منتشر نکرده و نمیدانیم کابین این نسخهٔ جدید چه تغییراتی را تجربه کرده است.
طی این فیسلیفت، عرض، ارتفاع و فاصلهٔ محوری تیگو ۸ تغییری پیدا نکرده و مثل قبل به ترتیب برابر با ۱,۸۶۰ میلیمتر، ۱,۷۴۵ میلیمتر و ۲,۷۱۰ میلیمتر است اما طول آن با افزایش جزئی ۲۲ میلیمتری به ۴,۷۲۲ میلیمتر رسیده است. تیگو ۸ قبلی با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو به بازار عرضه میشود اما گفته شده این نسخهٔ جدید صرفاً با موتور قویتر ۱.۶ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد. چری تیگو ۸ پلاس ماه آینده رسماً در نمایشگاه پکن معرفی خواهد شد.
کافر مقدس
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خودش که هیچ لوگوش هم آدمو یاد اینفینیتی میندازه
M.A.S
۱۲ شهریور ۱۳۹۹به نظر من خیلی کپی کاری توش دیده نمیشه
شبیه تیگو 5X ,7pro و همچنین این X22 فیس لیفته که پدال مطلبشو گذاشت
به نظرم زبان طراحی چری خیلی قشنگ اما بدون دوامه
و اما از دو سال پیش قراره این مدل وارد بازار ایران بشه اما هنوز نیست و اگه بیاد احتمالا زیر 800 نمیدنش
گفته بودن قراره با انجین 2000CC با قدرت محدود شده 170 اسب و گشتاور 265 نیوتن متر بیاد و به خاطر بنزین ایران که مث آب میوه هستش نمیشه 1600CC توربو رو که 197 اسب و 290 نیوتن متر گشتاور داره عرضه کنن…
چرا اینقد ما از چین عقبیم چراااا ؟؟؟!!
(ولی خودمونیم چرا هرگز به کلشون نمیخوره که لطف کنن چهار چرخ اینا رو متحرک کنن؟اخه من موندم اینقد سخته؟!)
Hadi
۱۳ شهریور ۱۳۹۹بالاخره یه ماشین چینی با رینگ بزرگتر از ۱۷ اینچ دیدیم…
طراحیش انصافا جذابه…
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این بیاد ایران،میترکونه
مهرداد كمال
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خوب شده در ظاهر
Zonda R
۱۲ شهریور ۱۳۹۹داره تو ایران همراه اکسید مراحل ازمایشی شو طی میکنه
من بارها دیدمشون تو خیابون
هنوز نیومده بیات شد..
AMIR-REZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۹نسبت به قبل بهتر شده ولی ای کاش عقبشو با همین گرافیک داخلی اما به صورت پیوسته طراحی میکردن…..
XLE
۱۲ شهریور ۱۳۹۹چراغ جلوش انگار لیفانx70
عقب شبیه هنتنگ ولی چراغا توشون انگار پژو هست
موتورشم همون ۱.۵ ولی خیلیی خوبه.
ماشین خوبیه
باید برای ایرانیا آرزو باشه که بخرن
و برای چینیا آرزو باشه که توی آمریکا و اروپا بفروشن
حالا یکی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹موتورش 1.6
XLE
۱۲ شهریور ۱۳۹۹نه عزیزم اگر مطالعه کنی متوجه میشی که بنزینیش همون ۱.۵ هست
و دیزلیش ۱.۶
محمدرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این دفه به اینفینیتی و آئودی حمله کردن
مانی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ولی موتوری همشون همیشه به پژو حمله میکنن
NAVID۰۰۹۸
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این چری هستشو
خوب نگاش کنید
اون زمان که تازه اومده بود ما مسخرشون میکردین ، همون زمان میگفتیم نگاه ایران خودروسازی داره ک۶ اکر الان شروع کنیم ببینید ۲۰ سال دیگه خودکفا میشیم …
خب…حالا ۲۰ سال از همون زمان گذشت … چی شد …
چری شد اینی که شما میکنید
هیوندای کیا هم شد اینی که دارید میبینید
و اما ، ما
ما هم شدیم هنوز اَندَرخم یک کوچه با پای برهنه که امروز شروع کنیم یا فردا .
اینا را گفتم که به دلتون صابون نزنید که اوضاع خوب میشه و در آینده خودروساز میشیم ، ما تا این وضع را داریم خوب که نمیشیم هیچ … ، پولامونو با نیروی انسانیمونو هَرز میکنیم تا جایی که من نمیدونم آخرش چی میخواد بشه .
یعنی ایرانخودرو با سایپا و دورووَریاشون یه چاه فاضلاب بکنند ، کَلَشونو از نوک تا پا بکنند توش تا قهوهای بشوند تا بلکه دلمون یکم خنک بشه ، مفتخورای حرومخور نابود کننده بیتالمال که به اسم اشتغالزایی فقط آشغالزایی داشتند نه هیچ ??? .
مهدی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ما که خوب نگاه کردیم ولی از روی عکس نمیشه به چیزی پی برد حالا اگر شما این قدر توانمندید که پی به درون خودرو و فاکتور های خرید و مشنری مداری و هزار شاخص دیگه با یک عکس پس میبرید من به شما تبریک میگم و امید وارم دولت محترم از این حجم از استعداد های نهفته کمال استفاده ببره
SS
۱۳ شهریور ۱۳۹۹خودروسازهای داخلی همین عکس رو هم نمیتونن فوتوشاپ کنن چه برسه به ساختن
شما حتما مهندس همین شرکتها هستید که فکر میکنید دنا پلاس با پلتفرم 40 سال قبل نهایت تکنولوژی در جهان هست
من به شخصه خودرو چینی نمیخرم اما اگر در پیشرفت خودروسازهای چینی شک دارید باید بدونید همین چری مجوز صادرات به بازار آمریکا در سال آینده رو گرفته پس نیازی به قضاوت از روی عکس نیست.
در ضمن بهتره کلمه “مشتری مداری” رو در چند فرسخی خودروسازهای داخلی هم قرار ندید
پیمان
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بهتر شده، خوبه چینی ها هم اگه ماشین خوب درست کنن رقابت تو صنعت خودرو بیشتر میشه که هم برا مشتری ها خودرو بهتره هم علاقه مندا.
Hadi
۱۲ شهریور ۱۳۹۹چیزی بهتر نمیشه با بالارفتن چین اونم به وسیله ی اسکی از رو آمریکا ! اسکی رفتن چین باعث نمیشه چیزی بهتر بشه فقط به شعور مخاطب توهین میشه !¡
پیمان
۱۳ شهریور ۱۳۹۹درسته اما طبقه تجاری امریکا وقتی تکنولوژی و کارخونه هاشونو برا چند دلار سود بیشتر بردن یه کشور دیگه، همون موقع زد کشور خودشون شرط بستن… جورج واشنگتن و توماس جفرسون هم اگه الان زنده بود یه انقلاب دیگه میکردن تو امریکا، آمریکای الان با امریکایی که داخل قانون اساسی و اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا نوشته شده خیلی فاصله گرفته
رامتین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹طراحیش خوبه و موتورش هم قابل قبول و جای تشویق داره موتور 1.5 لیتری که در تمام محصولات چینی وجود داره، به زور از روی این ماشین حذف کردند.
حسن
۱۲ شهریور ۱۳۹۹طراحی محصولات چری جدیدا خوب و جذاب شده و نیم نگاهی به کره ای ها داره.موتور ۱.۶ توربو با نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار قدرت واقعا خوبه گرچه فکر نکنم بنزین ایرانی با جهاز هاضمش بخونه.
AP
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این که شکل سورنتوه!!!