اوشن که برندی متعلق به چانگان است، در نمایشگاه چنگدو امسال در ماه جولای کراساوور جدیدی بنام X5 را رونمایی کرد اما پسازآن دیگر خبری از این خودرو نبود تا اینکه حالا تصاویر رسمی آن منتشر شده است. این تصاویر، کراساوور زیبا و شیکی را نشان میدهند یعنی صفاتی که نمیتوان آنها را به خیلی از خودروهای چینی نسبت داد. به عقیدهٔ برخی، در طراحی اوشن X5 از مازراتی لوانته الهام گرفته شده که این الهامات را بیشتر میتوان در قسمت جلوی خودرو با چراغهای باریک LED و جلوپنجرهٔ زاویهدار با پرههای عمودی منحنی مشاهده کرد.
در عقب X5 نیز چراغهای LED باریکی به چشم میخورد که همراه با دو سر اگزوز کرومی و یک دیفیوزر تهاجمی تا حدودی کراساوورهای لکسس را به یاد میآورند. این کراساوور جدید چینی از روکشهای پلاستیکی مشکیرنگی برخوردار است که در اطراف دهانهٔ گلگیرها و در سراسر رکابها کار شده است. همچنین خودرویی که تصاویر دیده میشود روی رینگهای مشکی براقی قرار گرفته است. کراساوور جدید اوشن ۴,۴۹۰ میلیمتر طول، ۱,۸۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۸۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۱۰ میلیمتر است.
در داخل X5 یک صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی جلبتوجه میکند. غربیلک فرمان ساده، دستهدندهٔ بزرگ، قاب کرومی دریچههای تهویه و تریم دورنگ مشکی قرمز در صندلیها، کنسول مرکزی و رو دریها هم از دیگر ویژگیهای کابین این ماشین هستند.
اوشن X5 در ابتدا صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه میشود که این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیرو را به چرخهای جلو منتقل کند. گفته شده بعداً یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۳۰ اسب بخاری هم برای این خودرو ارائه خواهد شد. اوشن X5 از ماه نوامبر با قیمت پایهای در حدود ۱۲۰ هزار یوآن معادل ۱۸ هزار دلار در چین عرضه خواهد شد.
ارشیاSVJ
۱ مهر ۱۳۹۹این چینیا کلا با awd اشنایی ندارن انگار!!!????
پارسا عشق ماشین
۱ مهر ۱۳۹۹ولی به جاش با 1.5 لیتری توربو رو بهش خیلی علاقه دارن
CBR
۱ مهر ۱۳۹۹اشغال چینی +++++++
دنا پلاس _ _ _ _ _
زیزیگولو
۱ مهر ۱۳۹۹این یکی آشغاله اون یکی زُباله
علیx76
۱ مهر ۱۳۹۹به دلایل مختلف
یکی اینکه نیاز ندارن
احتمالا پلت فرم ماشین هاشون قابلیت اضافه کردن میل گاردان و دفرانسیل عقب رو نداره
هزینه های تولید براشون به صرفه نیست
در اخر هم کدوم ادم عاقلی با هاچبک های کراس اور نما آفرود میره؟
همون بهتر که اینها تک دف هستن و پاشون رو از گلیمشون درازتر نکردن
برای افرود یه جیپ صحرا یا شهباز یا لندکروز FJ40 با حداقل هزینه و استهلاک
پارسا عشق ماشین
۱ مهر ۱۳۹۹می تونم بگم کوپی نیس و طراحیشم بد نیست ولی اون نا موزونی رو داره و می تونم بگم طراحیشون هنوز باید روش فکر بشه و من میگم که داخلشم که زیاد معمولیه اگر پاش به ایران باز بشه بیشتر بالای 800 باشه زیاد نیستش.
parvaz
۱ مهر ۱۳۹۹درسته از مازراتی اوانته الهام گرفتن ولی بیش از حد مثل بقیه محصولاتشون ناشیانه نیست، در کل بد نیست
MAHDI
۱ مهر ۱۳۹۹کابینش رو با کابین سری1 هاچبک ب ام و مقایسه کن.دقیقا همونه، مخصوصا جلوداشبورد.
parvaz
۲ مهر ۱۳۹۹حوصله نداشتن داخل کابینشو کپی پست کردن
محمد
۱ مهر ۱۳۹۹چانگان یهو چه انقلابی تو طراحیاش داد – دمش گرم و دم هر ملتی که با تلاش و پشتکار خودش نه صرفا آرزوی مرگ کردن برای بقیه کشورای دیگه و فقط نازیدن به تاریخش پیشرفت میکنه گرم
مانی
۲ مهر ۱۳۹۹بیرون و درون تمامش کپیه،کدوم انقلاب؟
پیمان
۱ مهر ۱۳۹۹دوستان فقط به قیمت پایه توجه کنید، فقط ۱۸هزار دلار
با دلار ۳۰۰۰۰ تومان هم میشه ۵۴۰ میلیون. دنا پلاس توربو چقدر بود؟
مهرداد
۱ مهر ۱۳۹۹طراحی اینو با توسان جدید مقایسه کنید. هر چقدر این طراحی مدرن رو با عناصر زیبا ترکیب کرده هیوندای راه مخالف این رو رفته و برای مدرن کردن از خطوط شکسته بی هدف استفاده کرده. دیگه باید گفت بعضی از چینی ها حداقل از نطر طراحی از مدل های جدید هیوندای بهترن. اونم خودروسازی که زمانی از طراحی هاش با عناوین زیبا و مدرن یا می شد
(Saeed(peugeot
۱ مهر ۱۳۹۹عقبش یه اسکی روی محصولات بی ام و هست ….خصوصا چراغاش ….
ولی این چینیای بی دین و ایمون به کجا دارن میرسند آخهههههه
MAHDI
۱ مهر ۱۳۹۹طراحی بیرونش مازراتی هستش و کابینش دقیقا شبیه کابین ب ام و سری1 جدید هستش البته جز دسته دنده که متفاوت هستش.
سورنا
۱ مهر ۱۳۹۹ینی ۱۰۰ سال دیگه هم بگذره همیشه باید یکی دونفر باشن از این حرفای … بزنن و به همه کشورها گیر بدن ولی خودشون تو فقر و بدبختی غرق شده باشن …
MAHDI
۱ مهر ۱۳۹۹اولا کسی مسخره نکرده. حتی اگه این ماشین مال ژاپن هم باشه داریم از شباهت های انکار نشدنی میگیم.
ابن ماشین بیرونش کاملا شبیه کانسپت SUV مازراتی هستش و داخلش رو شکل سری 1 ساختن.
ما داریم در مورد طراحی حرف میزنیم.و الا تست که نکردیم ببینیم چطور ماشینی هستش. خودتو اذیت نکن??
مهران
۲ مهر ۱۳۹۹متاسفانه همینطوره ما به جای اینکه کاری بکنیم فقط داریم با تحقیر چینی ها دل خودمونو خوش می کنیم.و اونها با سرعت نور در تسخیر دنیا.
رامین
۱ مهر ۱۳۹۹مگه دین و ایمون ملاک به جایی رسیدنه ؟؟
تحت پیگرد
۱ مهر ۱۳۹۹اول دیدم فکر کردم مزراتی سرعت پیشرفت اینها عجب نجومیه یک میلیارد و اندی جمعیت یه کله کار می کنند حالا ما هشتاد میلیون فقط می خوابیم و میگیم این چه وضع مملکته
رضا 57
۱ مهر ۱۳۹۹من طرفدار چین نیستم ولی این حجم از پیشرفت قابل تحسین هست .
زیزیگولو
۱ مهر ۱۳۹۹حیف از دوزار پول
REZA
۱ مهر ۱۳۹۹ای کاش کارخونه های اشغال ساز ما کپی کارهای خوبی بودن وای کاش ذره ای به فکر مردم . راستی قیمتهاشون تا کجا میخواد بالا بره با هرسه ماه یکبار که مجوز گران کردن رو بهشون تقدیم کردن تعزیرات کجایی دقیقا کجایی
زیزیگولو
۱ مهر ۱۳۹۹بنده ی خدا تعزیرات با خودشونه
OMID
۱ مهر ۱۳۹۹ظاهرش از جلو یاد آور بلیزر هست ولی نه درحدی که بهش گفت کپی
ولی داخلش کاملا کپی ب ام و هست
حسن
۱ مهر ۱۳۹۹بزنم به تخته عجیب زیباست بعضیا نمیتونند ببینند خداشفا بده
مهران
۲ مهر ۱۳۹۹متاسفانه نقطه نظرات بسیاری از دوستان نه از روی آگاهی بلکه ناشی از تحقیر و عقده های درونی است. پیشرفت چشمگیر خودروسازان چینی نه تنها در استایل بلکه در کل صنعت خودرو جهان خودرو را متعجب نگران کرده و حتا به تحسین وا داشته . و ما که در این بازار و سایر بازارهای جهانی ورشکسته و عاری از دانش هستیم فقط به غر زدن و تخریب آنها مشغولیم. به جای اینکه درس بگیریم و پیدا کنیم چرا به اینجا رسیدیم.