شرکت چینی و تازه تأسیس سِرس عرضهی شاسیبلند الکتریکی SF5 در آمریکا را به تعویق انداخت. گفته میشود هدف این شرکت عرضهی SF5 در آمریکا تا پایان سال جاری بود و هدف نهایی آن نیز تولید خودرو در کشورهای چین و آمریکا ذکر شده است. البته به نظر میرسد این اهداف بیش از حد خوشبینانه بودهاند.
یکی از کارکنان اسبق این شرکت که علاقهای به افشای نام خود نداشته ادعا میکند حدود ۳۰۰ نفر در دفتر این شرکت در سیلیکون ولی مشغول به کار بودهاند و ۹۰ نفر آنها هماکنون از شرکت خارج شدهاند. این مدیر اسبق سرس میگوید تعدیل نیروی این برند در بخشهای مختلفی همچون فروش، فناوری اطلاعات، بازاریابی، طراحی و عملیات صورت گرفته است.
سرس شاخهی آمریکایی شرکت خودروسازی چینی سوکون بوده و زمانی که تعدیل نیروی آن اعلام شد، جیمز تیلور که مدیرعامل اجرایی این شرکت میباشد به نوسانات اخیر اقتصاد چین اشاره کرده و جنگ تجاری بین این کشور و آمریکا را یکی از دلایل به تعویق افتادن عرضهی SF5 ذکر نموده است.
او نامهای را با این مضمون خوانده است:
در زمانی که سوکون چالشهای بسیار زیادی را مدیریت میکند، برندی جدید را در بازاری متفاوت راهاندازی کرده است. با اتخاذ چنین تصمیمات استراتژیکی ما باید کارهای لازم برای ایجاد بهترین فرصت برای موفقیت طولانیمدت را انجام دهیم.
سرس در ابتدا با نام SF موتورز شناخته میشد و کراس اوور الکتریکی SF5 را در ماه آوریل رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه آماده میشود که گرانترین نسخه از مجموعه باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و پیشرانههای الکتریکی با قدرت ۶۸۴ اسبی و گشتاور ۱۰۳۹ نیوتون متری استفاده میکند.
حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۸,عجب متقلب هایی هستن این چینیا ! هر کسی که یه بار پورشه ماکانو تو خیابون دیده باشه میفهمه که این اسباب بازی چینی یه کپیه!!
Seyed AMG
۳۱ تیر ۱۳۹۸بجز چراغ عقب من شباهتی بین این و ماکان نمیبینم که زیاد هم مهم نیست …
در ضمن به نظرم از بعضی جهات مثل پروفایل جانبی زییاتر از ماکان …
حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۸اصلا خجالتم نمیکشن و پررو پررو میخوان این کپی رو تو آمریکا!!! بفروشن! |:
تپه
۳۱ تیر ۱۳۹۸من که با دیدنش یاد مازراتی لوانته افتادم
حمید
۳۱ تیر ۱۳۹۸خیلی هم کپی نیست
The best or nothing
۳۱ تیر ۱۳۹۸کلا ما ایرانیا حسود کی بودیم ?
خودمون به هیچ جا نرسیدیم به کنار ، چشم دیدن پیشرفت بقیه رو هم نداریم ،آخه این کجاش کپیه برادران جان من..
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۸من از حسودی نگفتم دکتر جان! این شرکت چینی چه یه دونه چه صد میلیون از این ماشین بفروشه به حال من فرقی نداره. فقط به چشم من کپیه.
حسین دهمرد
۳۱ تیر ۱۳۹۸قیمت؟
بسطام
۱ مرداد ۱۳۹۸نمیدونم این مسخره کردن این و اون تا کجا میخواد پیش بره
فورد توافریقا ماشین میسازه میان میگن چرا افریقاییا ماشین میسازن؟
چین سهام بنز رو میخره میان میگن چین نباید بخره.
یه شرکت گمنام چینی که خودم تا الان اسمشو نشنیدم میاد ماشین با چنان استانداردی تولید میکنه که به راحتی به امریکا صادر میشه میان بهش گیر میدن.
اخه چتونه ملت؟
به تو چه کپی هست به تو چه چینی هست. به شما این ماشینو گفتن بیا بخر نخر.
کپی هست نهایتا میره شکایت میکنه. مثل شکایتی که جیپ از ماهیندرا کرد.
خودم وقتی دیدمش به یاد مزدا افتادم.
همین مونده یه عده بیان بگن چون این ماشین چهارتا چرخ داره و فورد هم چهارتا چرخ داره پس کپی هست
خودمون تو مونتاژ همین ماشینای چینی موندیم و ده سال دیگه به مونتاژ ماشینای چینی نمیرسیم بعد اومدیم این ماشینومسخره میکنیم
از اسمش معلومه. یه ماشین ساخت چین. انتظار بنز داری؟ با باطری ۹۰ کیلو واتی پنجاه هزار دلار قیمت داره. بنز با چنین اپشنی حداقل صد هزار دلار قیمت داره.
این شرکت میدونه فعلا هزینه ی الکی برا بعضی چیزا بیخودی هست. چون کسی براش صد هزار دلار نمیده و میره بنز یا تسلا میخره. پس میاد یه ماشین پنجاه هزار دلاری میسازه ولی با همون مشخصات بنز تا مشتری جذب بشه
بعدم استانداردهای امریکا اونقدر سخت هستش که نزارن هر ماشینی وارد کشورشون بشه. وقتی تونسته مجوز ورود بگیره یعنی کیفیتش بالاست.
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۸زیاد به خودت فشار نیار عزیز. برو یه لیوان آب سرد بخور. در ضمن من همینشم گیرم بیاد تو این اوضاع خیلیه و قصدم هم کبوندن چین نیست؛ منظور من اینه که تلاش صد ساله ی یه شرکت قابل احترام تر از این حرفاست که بی شرمانه کپی بشه. حالا به نظر من کپی هست و به نظر شما (و وزارت صنعت آمریکا) نیست. در ضمن اخلاق بد (مسخره بازی) دیگه ی ما ایرانیا رفتن به اوج منبره.