گروه فناوری جیلی بهعنوان یکی از زیرمجموعههای این غول بزرگ چینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵ هزار ایستگاه تعویض باتری در سراسر این کشور راهاندازی کند. سرویس تعویض باتری این شرکت با نام E-Energee در کنفرانس اینترنتی Wuzhen به نمایش گذاشته شد.
این برنامه از سال ۲۰۱۷ با بیش از هزار نفر در تیم توسعه و تحقیق پیگیری شده و اولین نمونه آن در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در چونگ کینگ ساخته شده است. در یک سال اخیر تعداد این ایستگاهها در ۱۰ استان افزایش یافته و با توسعه بیشتر آنها در سرتاسر کشور، افراد بیشتری از این امکان بهرهمند خواهند شد.
فرایند تعویض باتری کمتر از یک دقیقه یا دقیقاً ۵۹ ثانیه به طول میانجامد. درحالیکه پیش از این زمان این فرایند در هنگام معرفی آن ۹۰ ثانیه اعلام شده بود. در این روش یک باتری خالی با یک باتری کاملاً شارژ شده مشابه به طور کامل جایگزین میشود. این زمان در مقایسه با شارژ در جایگاههای شارژ و حتی در مقایسه با سوختگیری در پمپبنزینها بسیار کمتر است. به لطف خدمات ثبتنام و پرداخت اتوماتیک، راننده حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو هم ندارد.
در حال حاضر عمده مشتریان این سرویس، ناوگان حمل و نقل است که زمان کمتری برای شارژ نیاز دارند. خودروهای الکتریکی متفرقه برای استفاده از این فناوری نیازمند پلتفرمی سازگار با آن هستند و بنابراین هر خودرویی از هر شرکتی نمیتواند وارد ایستگاههای تعویض باتری شود.
NIO هم همانند جیلی از ایستگاههای تعویض باتری استفاده میکند و میخواهد این فناوری را به اروپا نیز برساند. زمان تعویض باتریهای خودروهای NIO حدود ۳ دقیقه میباشد.
Erfan
۱۲ مهر ۱۴۰۰خیلی ایده جالبیه و سریعتر و مطمئن تر از شارژ ولی خب اینطوری یا باید همه شرکت ها پلتفرم باتری یا نحوه تعویضش رو به یه شکل یا اینکه هر کدوم برای خودشون جداگانه اینارو بسازن که هم هزینه بالایی داره هم هیچوقت یونیورسال نمیشه.
در ضمن حتمن باید یک سیستمی هم براش در نظر بگیرن که در این چرخه باتری های خراب رو تشخیص بده و از تحویل گرفتن یا دادن اونا خودداری کنه.
رادمهر
۱۲ مهر ۱۴۰۰واقعا تعویض باتری در 1دقیقه گزینه خیلی مناسبیه دیگه مشکل زمان شارژ نداره
خیلی عالی هم هست.
آقا یکی میشه اینو برای من توضیح بده؟👇😂😅
https://www.instagram.com/p/CQp9UlfglFE/
قدیم چینی ها شب میخوابیدن صبح پا میشدن رکورد میزدن ولی الان به1ساعت نمیکشه میان رکورد تعویض باتری میزنن!خداوکیلی این همه پیشرفت از کجا میاد؟؟ جون هرکی دوست دارید 1 درصد از اون پیشرفتتون رو به ما هم بدید🙏
@سردبیر. پیشنهاد میکنم مطلب بعدی این فیلم رو پوشش بدید. زیادی برگ ریزونه.
اخه 19ثانیه تعویض باتری؟؟😐 میگن دست بالای دست بسیار است یعنی این دیگه.
ممد ژانگولر
۱۲ مهر ۱۴۰۰دیگه کم کم باید بپذیریم چین حرفهای زیادی برای گفتن داره و هممون مثل برده باید بگیم چشم 😿
Reza Waffen SS
۱۲ مهر ۱۴۰۰کار از پذیرفتن گذشته باید تسلیم شد کلا
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰بله حالا فهمدید که چینی ها میتونن بهترین باشن
حسین دهمرد
۱۲ مهر ۱۴۰۰ما هم وقتی کپسولی میاد بوق میزنه میبریم کپسولای خالی رو میدیم و کپسول پر تحویل میگیریم. گاهی ام کپسول نو گیرت میاد گاهی ممکنه شیرش به سختی بسته بشه. این باطریا هم ممکنه ظرفیتشون افت کرده باشه. راستی این باطریا که با آب خنک میشه اتصالات اونو چیکار میکنن؟ بعدم تقریبا نیم تن وزن باطریاس
امیرعلی
۱۲ مهر ۱۴۰۰در اصل من با ایستگاه های سوپرشارژ تسلا موافق ترم
تسلا ۶ سال پیش این طرح رو داد ولی یک سری عیب هایی داره این طرح که فعلا بهتره از سوپرشارژ استفاده کرد
چینی ها هم هدف جز تبلیغ شرکتشون رو با این کار ها ندارن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ مهر ۱۴۰۰نمیدونم چرا این بلندپروازی هاشون به دست هیچکی نرسیده!🧐😂 پس اون مدله که ۱۰۰۰کیلومتر برد داشت چی شد؟
porsche
۱۳ مهر ۱۴۰۰دو ماه بعد میاد پوزه ی تسلا رو به خاک بماله (همینطور بنز)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مهر ۱۴۰۰هی میاد و هی میاد ولی مشخص نیست! منتظریم!
Sina10
۱۲ مهر ۱۴۰۰به نظرم این ایده شکست میخوره
اخه مثلا رفتی با ماشین افرودر برقی وسط طبیعت ، برقت تموم کرد ، باتری تعویضی میخوای از کجا بیاری؟
این سیستم فوق فوقش تو شهر جواب میده و نه خارج از اون
اگه این سیستم رو برای ماشین های کوچیک شهری پیاده کنن احتمال موفقیت داره ولی این سیستم نباید به هر خودرویی انتقال پیدا کنه
یکی از دوستان به وضعیت عمر باتری یا اینکه امکان داره ظرفیتشون کم بشه اشاره کرد ،
یا اینکه اصلا هزینه این سیستم چجوریه؟ باتری که ارزون نیست ، الان نگم گرونترین عضو هر ماشین برقی ، یکی از گرون ترین بخش هاشه ، اونوقت تعویض باتری اونم بعد از هر بار اتمام شارژ چجوری میشه؟
اگه کسی دقیق تر اطلاع داره لطفا در این باره بگه ، سوالات زیادی درباره این سیستم وجود داره برام
MC20
۱۳ مهر ۱۴۰۰… من ، نی ام ، لایق این مهمانی گند و مردار ، تو را ارزانی .
Achtung
۱۳ مهر ۱۴۰۰مثل نوشابه که شیششو میدی پرشو میگری