سام کاویانی: بهتازگی جیلی یوآن جینگ X1 (YUANJING X1) یا امگرند مینی روانه بازار خودروی چین شده است. بهای آن از رقم ۳۹,۹۰۰ یوآن (۵,۹۰۰ دلار) آغاز و به عدد ۵۷,۹۰۰ یوآن (۸,۵۵۰ دلار) ختم میگردد. این خودرو یک کراس هاچبک کوچک به شمار میآید که جلوپنجره خاص جیلی بر پیشانی آن نقش بسته و ریلهای سقفی زیبا و رینگهای براق و مهیج در آن دیده میشوند. این خودرو به هدف جلب آن دسته از خریداران جوانی که دنبال گزینهای برای خودروی اول خود بوده و در شهرهای کوچک ساکنند، خلق و تولید گردید.
یوآن جینگ X1 بر مبنای خودروی جیلی پاندا (PANDA) تکوین و توسعه یافته است. همان پلتفرم، همان پیشرانهها و همان پیکره را در اینجا شاهد هستیم. طراحان جیلی کار خود را به نحو احسن در تبدیل آن گربه پیر (پاندا) به مدل جدید X1 انجام دادهاند، تحولی که انجام آن بهنوبه خود یک هنر است.
پیشرانه یک لیتری بدون هیچگونه تغییری در مدل جدید یوآن جینگ X1 نیز بهکار رفته است، اما پیشرانه ۱.۵ لیتری جای خود را به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری به توان ۸۸ اسب بخار داده است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، جیلی یوآن جینگ X1 با گیربکسهای ۵ سرعته دستی و همچنین ۴ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. نیروی حاصل از پیشرانه به محور جلوی آن منتقل میشود.
طول/عرض/ارتفاع جیلی یوآن جینگ X1 معادل ۳۷۷۸/۱۶۶۳/۱۵۱۹ میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با ۲۵۰۳ میلیمتر است.
در نمای خارجی، زههای پلاستیکی مشکی در پیرامون دهانه گلگیرهای جلو و عقب و نیز رنگ مشکی بهکاررفته در ستونهای B و C، نمایی اسپرت را برای نیمرخ یوآن جینگ X1 به ارمغان آوردهاند. فریم شیشه عقب آن نیز به رنگ مشکی است.
شرکت جیلی بهترین عملکرد خود را درون کابین این خودرو اعمال و به نمایش گذاشته است. و در جای خود میتوان آن را زیباترین نمای ظاهری در این سگمنت خودرویی برشمرد. طرح رنگ “نارنجی با مشکی” صندلیهای آن عالی است، فرمان کف تخت آن از فرم خوشایندی برخوردار است و وجود پدالهای سوراخدار در زیر پای راننده با توجه به پیشرانه ۸۸ اسب بخاری این خودرو کمی بیشازحد تند و اسپرتی است.
بر روی داشبورد آن از تریم فیبرکربن مصنوعی استفاده شده است و پانل ادوات پشت فرمان آن نیز شبیه به یک ویدئو گیم است. صفحه نمایش لمسی بهکاررفته در کابین از سایز بسیار بزرگی معادل ۱۱.۶ اینچ بهره میبرد که در نوع خود “بزرگترین” در میان تمامی خودروهای این کلاس است. این صفحه، هر چیزی از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا سیستم مسیریاب ماهوارهای و رادیو را کنترل میکند و همچنین به سیستم WiFi نیز مجهز است. ازآنجاییکه جیلی یوآن جینگ X1 جوانان را هدف قرار داده است، سیستمعامل موجود در کابین آن نیز از نامی خوشایند برخوردار است: X-FUN
منبع: CARNEWSCHINA.COM
محمد
۸ تیر ۱۳۹۶این نظرسنجی ها چی شد آخه پدال جان؟؟
وسط راه تموم شد؟؟
چرا دیگه نزاشتید بقیه رو؟؟
TUNING
۹ تیر ۱۳۹۶سری دوم دوئل ها تموم شد
منتظر سری سوم هستیم تا شروع بشه
?Chalenger?
۸ تیر ۱۳۹۶کلا قسمت عقب یه کپی هست از چری x22 چراغ های جلوهم کم و بیش شبیه به چراغ های x22 هست ولی داشبوردش از نظر من برای یک خودروی چینی واقعا عالی هست ولی در کل خودروی خوب و با ارزشی هست نسبت به قیمتش
علیرضا میرزایی
۸ تیر ۱۳۹۶خیلللی خوبه
اگه با قیمت حدودا 35 تومن بیاد ایران عااالی میشه ,
به جای اون ام وی ام 110 هههه???
محمد
۸ تیر ۱۳۹۶بعید میدونم کمتر از 50 بدنش اونم تو ایران
محمد
۸ تیر ۱۳۹۶فک نکنم کمتر 50 بدنش
جوکر
۸ تیر ۱۳۹۶به نسبت قیمتش خیلی عالیه! برای مناطق آزاد خیلی خوبه خریدش وگرنه بخوان با پلاک ایران واردش کنن قیمت بالایی مثل همیشه روش میذارن!
حمیدرضا
۹ تیر ۱۳۹۶قیمت بالاترین تیپش حدود ۳۴ میلیون تموم میشه ظاهرش خیلی شبیه چری هست که البته کلا چینی ها تقریبا زبانشون مشابه هم هست جیلی هم که شرکت خوشنامی هست احتمالا میتونه فروش مناسبی داشته باشه ولی قدش برای کراس بودن خیلی کوتاهه ولی کاش میشد از این قبیل هم وارد کشور بشه خصوصا با قیمت کارخانه
ahmad
۹ تیر ۱۳۹۶خخخخخ
انصافا اسمو داشته باشید!
فرض کن به طرف میگی ماشین چیه؟
میگه یوان جینگ!
یا مثلا میخواد آگهی کنه میگه جینگ فروشی یا میگه جینگمو گذاشتم واسه فروش!
(نمیدونم اسمش فقط واسه من جالبه یا شما هم مثل من فکر میکنید! :) :) :) :) :) )
9090
۱۸ تیر ۱۳۹۶یکعده از ملت ایران هنوز دست از مسخره کردن اسم و لهجه دیگر ملل و کشورها برنداشته بیماری خود برتر بینی دارند در حالی که یک چراغ این ماشین را نمیتوانی ببندی چه برسه به طراحی و ساختش شما نصف این را بساز اسمش را هر چی دوست داشتی بزار
ahmad
۲۴ تیر ۱۳۹۶بابا 9090 چطور شد که تز روشنفکری گرفتی؟! :)
بله اسمش مسخره است چون که اصالت پشتش نداره
چون که به زبان و آوای پارسی ما ایرانی ها مسخره به نظر میرسه
من یادم نمیاد که در جایی از کامنتم ادعای خودروسازی کرده باشم. فقط به عنوان یک شهروند و مصرف کننده ترجیح میدم اتومبیل هایی که ارزش کافی رو طبق معیار های من دارن انتخاب کنم نه اینکه واسه هر آت و آشغال عجق وجق و گمنامی که شما بهش میگی ماشین و از نظر من زباله است تب کنم! :)
مخلصت برم ای روشن فکر! :)
محسن
۱۷ تیر ۱۳۹۶انقدر بیخودی قیمتشو بالا نبرید.این خودرو خیلی کوچیک هست و با دلار گرون ایران هم حساب کنیم میشه 21تومن.اگه ایران مونتاژ بشه تقریبا باید 30تومن بدن بازار.تقریبا با احتساب هزینها 6تومنی تو هر خودرو سود براشون میمونه.در نهایت باید گفت از لحاظ ظاهری چه داخل چه بیرونش زیباست.امیدوارم بیاد ایران و میتونه جایگزین خوبی برای پراید باشه.
مهدی
۲۱ تیر ۱۳۹۶داستان ماشین های چینی خیلی ساده هستش یک سری شرکت هایی در چین هستن که کارشون ساخت موتور هستش مثل میتسوبیشی یا فاو که محصولات تویوتا تحت لیسانس میزنن حالا یک شرکتی مثل جک که تا چند سال پیش یخچال تولید میکرده میبینه بازار یخچال کساده میاد سمت خودرو خیلی راحت یک قرارداد با طراحانی مثل ریکاردو یا ایتال دیزاین میبندن موتور هم از همین شرکت ها میگیرن میمونه اتاق که اونم کار سختب نیست برای کم شدن درد سر لوازم یدکی و خدمات پس از فروش هم هر یکی دوسال مدل عوض مبکنن چند هزار تایی میریزن تو بازار قطعات هم زیاده مشکل حل میشه