Lynk & CO برند تازه تأسیس مشترک جیلی و ولوو است که کار خود را با معرفی کراساووری بنام ۰۱ آغاز کرد. حال چند روز پیش در تاریخ ۱۷ نوامبر، این شرکت فروش کراساوور خود را در چین آغاز کرده و رکوردی شگفتانگیز را به ثبت رساند. هنگامیکه فروش کراساوور ۰۱ بهصورت آنلاین در چین آغاز شد، تنها در مدت ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه، ۶ هزار دستگاه سفارش خرید دریافت کرده و به خودرویی با سریعترین فروش در تاریخ چین تبدیل شد. لینکاند کو برای زمان فروش این خودرو سه روز را در نظر گرفته بود اما کل تعداد برنامهریزیشدۀ آن تنها ظرف ۱۳۷ ثانیه به فروش رسید که فراتر از انتظارات بوده است.
برخلاف اکثر خودروسازان که برای محصولات خود تیپهای گوناگون و لیست طولانی از آپشنها را ارائه میکنند، کراساوور ۰۱ بهمنظور سادهسازی روند خرید، در پکیجهایی از پیش تعیین شده به فروش میرسد؛ بنابراین همانطور که قبلاً گفته شده بود، این ماشین دارای یک تیپ پایه با لیستی طولانی از آپشنهای قابل سفارش نیست بلکه بهصورت یک تیپ کاملاً مجهز و با یک قیمت، انتخاب سادهای را ارائه میکند. کراساوور ۰۱ در چین با قیمتی بین ۱۵۸,۸۰۰ یوآن تا ۲۰۲,۸۰۰ یوآن معادل ۲۴,۰۵۵ دلار تا ۳۰,۷۲۰ دلار به فروش میرسد؛ اما این قیمتها فقط مخصوص بازار چین است و لینکاند کو گفته است ۰۱ در اروپا با قیمت بالاتری عرضه خواهد شد.
کراساوور لینکاند کو ۰۱ بر اساس پلتفرم ولوو XC40 ساخته شده و در بازار چین با دو پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ عرضه میشود که از ولوو مشتق شدهاند. موتور اول یک واحد ۱.۵ لیتری سه سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و دومی یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت است. البته در آینده قوای محرکهٔ دیگری هم به این لیست اضافه خواهد شد که ازجملهٔ آنها میتوان به یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی اشاره کرد. قوای محرکهٔ این مدل متشکل از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر و یک موتور الکتریکی خواهد بود؛ اما ارائهٔ پیشرانهٔ دیزلی برای ۰۱ برنامهریزی نشده است.
نسخههای ارزانقیمتتر این کراساوور چینی بهصورت دیفرانسیل جلو با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهند شد اما انتقال نیرو در مدلهای چهارچرخ محرک توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت خواهد گرفت. فروش ۰۱ از سال ۲۰۱۹ در اروپا آغاز میشود درحالیکه لینکاند کو قصد دارد در سال ۲۰۲۰ به بازار ایالاتمتحده هم وارد گردد. این کراساوور هماکنون در کارخانهٔ تولید ولوو XC40 در چین تولید میگردد درحالیکه ساخت کارخانهٔ دوم در چین نیز در حال انجام است. علاوه بر این، لینکاند کو با توجه به گسترش بازار خود به اروپا و ایالاتمتحده، قصد دارد از کارخانههای ولوو در بلژیک و در کارولینای جنوبی در آمریکا هم برای تولید محصولات خود استفاده کند.
معاون ارشد شرکت لینکاند کو آقای «Alain Visser» در رابطه با برنامهها و سیاستهای این شرکت گفته است:
«ما تولد برند لینکاند کو را دقیقاً یک سال پیش اعلام کردیم و حالا تنها ۱۲ ماه بعد فروش اولین محصول این برند را آغاز کردهایم. ما به سرعت عمل خود افتخار میکنیم. ماه وعده دادیم که همهٔ معادلات را برهم خواهیم زد و حالا این سفر آغاز شده است. ما در نمایندگیهای فروش خود اضطراب ناشی از انتخاب و سفارش آپشنهای گوناگون را از بین بردهایم. ما میخواهیم موانع و پیچیدگیهای مالکیت یک خودرو را بشکنیم. ارائهٔ قیمت ثابت، مدل مشخص و گارانتی مادامالعمر، تمام جزئیات و پیچیدگیهای خستهکننده در هنگام خرید خودرو را حذف میکند و خریداران را قادر میسازد که بر روی چیزهای سرگرمکننده تمرکز کنند. علاوه بر این همیشه گفتهایم که تولیدات ما جهانی خواهند بود؛ بنابراین هماکنون در حال مذاکره با ولوو هستیم تا ببینیم که در کارخانههای آن شبکهٔ کوچکی برای تولید محصولات ما وجود دارد یا خیر».
Mohammad
۱۱ آذر ۱۳۹۶ظاهرش ترکیبی از لینکلن فراری اسپورتج و رنجروور
با کیفیت خوب
***
۱۱ آذر ۱۳۹۶همه چیزش کنار…
فقط
تو 2 دقیقه
6000 نفر
انلاین
تو یک سایت
ثبت نام کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما؟ اینجا ؟ ایران ؟ ثبت نام ؟ چند دقیقه؟ ساندرو؟ببخشید؟؟؟
ونوم اف ۵
۱۱ آذر ۱۳۹۶ثبت نام تو ایران هم فرمالیته هستش و موقع ثبت نام دسترسی به سایت رو میبندن
Mehdi TuRbO
۱۲ آذر ۱۳۹۶تو ایران برای پارتی بازی به ی حد فروش ک میرسه سایتو میبندد.
بهرام
۱۱ آذر ۱۳۹۶همه چیزش به کنار عجب نمای عقبی داره ???
حامد
۱۱ آذر ۱۳۹۶این ماشین شبیه همه چیزه? از ماکان بگیر تا اسپورتیج QL ?
بیژن
۱۱ آذر ۱۳۹۶یه حسی به من میگه از جلو یادآور فورد ماستانگه…!.??
بیژن
۱۱ آذر ۱۳۹۶جسورانه تر اینکه، چینی ها قیمت اعلامی رو برای داخل کشورشون گفتن، وبرای صادرات به اروپا ، بهای این خودرو بالاتر خواهد بود!!
اونوقت فرغون سازهای ما تا اونجا که در توان دارن میتپونن به ملت.و خبر قیمتهای شگفت انگیز پراید ، سمند و… باید توو کشورهای همجوار بشنویم.
وطنم پاره ی طنم…
حسین
۱۱ آذر ۱۳۹۶چینی ها استاد دامپینگ اند در کشور های صادراتی! با یه محصول قضاوت نکن!
و قیمت ماشین هم خیلی به قوانین اون کشور ربط داره!
فرامرز
۱۲ آذر ۱۳۹۶آره چینی ها استاد دامپینگ هستن مخصوصاْ تو کشور خودشون. و درسته قیمت های تخیلی بازار ایران به قوانین انحصارطلبانه وزارت و فرغون سازا ربط داره و آقای بیژن هم اعتراضش به همینه!!!
Majidsh
۱۱ آذر ۱۳۹۶جای گریه داره برای ما
چینی ها دارن مسیر رو درست میرن
انتظار رسیدن به هدف تو مدت زمان کوتاه رو ندارن ولی سرعت خوبی هم تو پیشرفتشون دارن
الان مملکت ما شده زمانی که همه میگن کی بود کی بود من نبودم
و با بالا آوردن گند کاری قبلیا هم فرصت واسه خوردن خودشون پیدا میشه و هم فشار از روشون برداشته میشه
هیچ دستگاه نظارتی هم که خدا رو شکر وجود نداره
چون خودشون هم دستشون تو دست عزیزانه
حمیدرضا
۱۱ آذر ۱۳۹۶در عرض یکسال سرعتشون وحشتناکه طراحی ماشین هم انصافا خوبه البته باید منتظر نسخه های الکتریکی بود تا قضاوت درستی داشته باشیم چون این برند اعلام کرده بود خودروهاش برقی خواهند بود
ونوم اف ۵
۱۱ آذر ۱۳۹۶جلو پنجره قشنگی داره حالت اخمو و عصبی میشه توش دید
sevlan
۱۱ آذر ۱۳۹۶یه جورایی انگار سه تا خودرو رو گذاشتن رو هم و پرس کردن شده این ، از بالا فراری ۵۹۹ ،وسط موستانگ نسل قبل و پایینشم بی ام و های M ده سال قبل ، عجیب و غریبه ،ولی واقعا این چینی ها عجب استقبالی کردن ازش ،شاید یه دلیلشون استفاده از فن آوری های ولوو باشه با قیمت ارزونتر و صد البته کیفیت بهتر به یمن ولوو.
ADAK
۱۱ آذر ۱۳۹۶حَیفی 30 دلار
مگه یکی مغزه (!) داشته باشه …
Mehdi TuRbO
۱۲ آذر ۱۳۹۶کیفیتش نسبت به قیمتش خیلی خوبه،فک کنم بهترین خودرو چینی همین باشه.همین ک کپیه کپی نیست خیلی خوبه از چین انتظار نداشته باشید اصن شبیه نباشه اتفاقن به نظر من اصن کپی نکرده.