آستون مارتین، پورشه و تسلا شاید از نمایشگاه اتومبیل دیترویت کنارهگیری کرده باشند، ولی این کمپانی گوانگژو اتومبیل گروپ (GAC) است که میخواهد در روزهای آینده، سه مدل خودروی جدید در دیترویت معرفی کند.
«GAC موتور» کمپانیای است که پایگاه آن در چین است و سالهای زیادی است که به فروش محصولاتی چون «ترامپچی» و «گونو» میپردازد. GAC مدل ترامپچی را در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده است.
این خودروساز چینی قصد دارد که در دیترویت از آخرین نسخه ترامپچی با عنوان GS7 رونمایی کند؛ یک شاسیبلند متوسط که شباهت زیادی به GS8 دارد، امّا ابعادش کوچکتر است و به جای ۷ صندلی، از یک طرح ۵ سرنشینه در آن استفاده شده است. گفته میشود که این مدل جدید از یک موتور توربوی «۲.0T سری G» برای پیشرانه استفاده خواهد کرد.
GAC در همین حال از یک کانسپت کراساور هیبریدی با عنوان «اِناسپیریت» و همینطور مدل الکتریکی GE3 پردهبرداری خواهد کرد. این کمپانی در نمایشگاه امسال دیترویت، برای اولین بار از صحن اصلی نمایشگاه برای عرضه محصولاتش استفاده میکند؛ جایی که بزرگانی چون لکسس، تویوتا و ولوو، و البته تازهواردان دیگری چون «پیکسار» و «ولترون موتورز» نیز حاضر هستند. فنگ زینگیا (Feng Xingya)، مدیر ارشد GAC در نشست خبری در این رابطه میگوید:
بسیار خرسندیم که شاسیبلند میانسایز GS7 را در جلوی چشمان مخاطبان جهانی در دیترویت معرفی خواهیم کرد. همچنین در مورد مدلهای جدید هیبریدی و الکتریکیمان واقعاً هیجانزده هستیم.
به گفته GAC، اِناسپیریت یک کانسپت کراساور پلاگین هیبرید است که برای جلب توجه خریداران «نسل هزاره» بازار خودرو طراحی شده است؛ نسلی که از طبیعت متفاوت هیبریدیها لذت میبرد. به علاوه، این کانسپت، ترکیبی از بهترین المانهای سدان، شاسیبلند و کانورتیبل را در کنار یکدیگر دارد و در نتیجه، حداکثر لذت و آزادیِ عمل را در رانندگی فراهم میکند.
همچنین این خودروساز «دولتی» چینی، قرار است که یک مدل جدید تمامالکتریکی نیز در دیترویت معرفی کند. GE3 خودرویی است که به گفته کمپانی سازندهاش، میتواند مسافتی در حدود ۳۰۹ کیلومتر را با یک شارژ کامل طی کند. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید مهندسیشده GAC ساخته میشود که «با شارژ سریع DC و شارژ با سرعت کمتر AC هماهنگ است».
البته هنوز قیمت و جزئیات دیگر این مدلها اعلام نشده و احتمال میرود که در روزهای برگزاری نمایشگاه دیترویت، خبرهای بیشتری از آنها منتشر شود.
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵بازار امریکا خیلی دیر به برندهایی که نمیشناسه اعتماد میکنه. و خیلی راحت به برندهایی که نتیجه نگیرن پشت میکنه.
چینی ها بهتره به جای بازار امریکا اول بازار کشور خودشون رو فتح کنن. بعد از این که تونستن توی استرالیا و کانادا عرض اندام کنن، اونوقت میتونن به بازار امریکا فکر کنن.اگه من صاحب یه همچین شرکتی بودم و حتما میخواستم به بازار امریکا وارد شم پونتیاک یا هامر یا …. رو میخریدم و اون وقت وارد بازارش میشدم.
منظورم کلی بود و کاری به خوبی و بدیشون ندارم.
(ali (CHEVY NOVA
۲۱ دی ۱۳۹۵نوید جان داداش موضوع اینکه جنرال موتورز برند پونتیاک رو به هیچ وجه نمیفروشه
این رو چند بار هم گفتم سال 2009 یه فرد ثروتمند خواست کل پونتیاک رو از جی ام بخره اما جنرال موتورز حاضر نشد بفروشش با اینکه خیلی هم اون زمان بدهکار بود
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵علی آقا
یک سوال داشتم
در مورد فروش پونتیاک به پارس خودرو چه نظری داری ؟
مثل این که تا مراحل آخر هم پیش رفته. GM کاملا راضی بوده. اما از آخر طرف ایرانی مخالف کرده …
در این مورد چی فکر میکنی ؟
(ali (CHEVY NOVA
۲۱ دی ۱۳۹۵داداش اون یه پیشنهاد از طرف پارس خودرو بود و بس
و اصلا هم جنرال موتورز نمیخواست پونتیاک رو بفروشه چون اگه به فروختن زیر مجموعه بود الدزموبیل رو که 6 سال قبل تر از پونتیاک تعطیل شده بود رو میفروخت
جنرال موتورز سال 2010 مشتری دست به نقد پونتیاک رو رد کرد اون وقت شما میگی راضی بود پونتیاک رو به پارس خودرو بفروشه؟؟؟؟؟
الان هم مهم اینکه پونتیاک برا جی ام هست وبرام کافیه همین
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵ممنون .
فکر کردم اطلاعاتت از من بیشتره ، ببینم چی فک میکنی.
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵مثال زدم. اما قلبی میگم حیف برندهای امریکاییه که به دست غیرشون بیفته.
اون جریان خرید هامر توسط چینی ها هم مثل همین قضیه پونتیاک منتفی شد؟
حميد
۲۱ دی ۱۳۹۵چقدر شبیه لند کروزر شده با چراغهای جدید تالیسمان رنو
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵.
دلم نمیخواد این حرف رو بزنم ولی خوشم اومد ازش.
vahid 956
۲۱ دی ۱۳۹۵خودرو سازی دولتیه؟ خاااک
اینا چرا از ما درس نمیگیرن?
هر صنعت و اقتصادی که دولتی بشه محکوم به تباهیه
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۵طراحی عالی . موتورشم که بد نیست کیفیت مناسب ودر اخر قیمت نسبتا خوب