خودروسازان چینی در آمریکا محبوبیتی ندارند اما کمپانی خودروی گوانگژو یا همان گک موتور میخواهد این تصویر ذهنی را تغییر دهد. گک چینی یک شاسیبلند دو درب خوشچهره با نام Enverge را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. شاسیبلند یاد شده بهصورت رسمی در سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا عرضه خواهد شد.
طراحی کانسپت مورد بحث آیندهنگرانه بوده و از آنجایی که دارای قوای محرکه الکتریکی است بنابراین از شاخصههای طراحی کنونی صنعت خودرو برخوردار میباشد. نمای جلوی بدون جلوپنجره به گک اجازه میدهد تا نشان بزرگ خود را بر پیشانی خودرو بچسبند و چراغهای جلو نیز حرف اول را در این بخش میزنند. از دیگر مشخصات میتوان به چراغهایی اشاره کرد که همانند LED های بکار رفته در کانسپت تویوتا FT-AC میباشند.
نمای جلو شبیه یک مار خشمگین بوده و برای یک کراس اوور الکتریکی کاملاً گیرا و با ابهت میباشد. کانسپت Enverge دارای نمای عقبی است که یادآور تویوتا پریوس بوده و طراحی چراغهای عقب نیز به گونهای صورت گرفته که این نما را تحت تأثیر خود قرار دهد. طراحی کلی این شاسیبلند مخصوصاً زمانی که با دربهای گالوینگ آن روبرو شوید برجسته از کار درآمده است.
گک ادعا میکند طراحی این خودرو برای جذب مشتریان جوان آمریکایی بوده است. اگر طراحی بدنه باعث جلب نظر خریداران نشود قطعاً کابین آن نظرشان را جلب خواهد کرد. غربیلک فرمان Enverge از مدلهای فرمول ۱ الهام گرفته و دکمههای معدودی روی آن قرار دارند. بجای داشبوردی مرسوم شاهد صفحهنمایش تخت و بزرگی هستیم که اطلاعات اساسی نظیر سرعت، ناوبری و… را ارائه میکند.
درحالیکه اکثر خریداران از نشستن در صندلی راننده لذت میبرند اما سرنشینان بخش عقب این شاسیبلند شاهد تکنولوژی بالاتری خواهند بود. تکنولوژی واقعیت مجازی پانورامیک اطلاعات جالبی را به سرنشینان ارائه میکند.
این شاسیبلند ادعا میکند خروجی ۲۴۰ اسبی بخاری داشته و آن را به تمامی چرخها منتقل میکند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز کمتر از ۴.۵ ثانیه اعلام شده و سقف سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت میباشد.
نسخه تولیدی کانسپت Enverge قطعاً خودرویی جالبتوجه به منظور ورود به بازار آمریکا خواهد بود.
Saeed Boroomand
۲۷ دی ۱۳۹۶میزان بردش جای سوال داره.
amin
۲۷ دی ۱۳۹۶چقدر خوبه!!!
سعید سابق
۲۷ دی ۱۳۹۶خدایا طراحی رو ببین به کجا رسیده… برای سقف تمام شیشه میزارن بعد شیشه های بقل رو حذف می کنن …
F۲۲RAPTOR
۲۷ دی ۱۳۹۶سخت نگیر برادر کانسپته دیگه
بعدشم شیشه هاش فک کنم هست ولی طوریه که تو کابین دیده نمیشه فقط از تو کابین بیرون دیده میشه
F۲۲RAPTOR
۲۷ دی ۱۳۹۶چینیا وقتی دیدن با محصولات سنتی و بنزینیشون تو بازارهای کلیدی فروشی ندارن،تصمیم خوبی گرفتن که اقدام به تولید محصولات الکتریکی کنن
Saeed Boroomand
۲۸ دی ۱۳۹۶چین تعداد زیادی از آلوده ترین شهر های دنیا رو دا ره و علی رغم پیشرفت خوبشون توی زمینه ماشین های درون سوز، دولت تصمیم گرفت برای کاهش آلایندگی مقداری سوبسید به سایر ماشین ها بده و این بود که توی حوزه ی الکتریکی هم وقت بیشتری گذاشتن و نتیجش رو هم میبینن.
بر عکس، اما نظر شما در مورد امریکا درسته، گروهی توی امریکا متوجه شدن که مقدار زیادی نفت شیل و گاز و زغال سنگ دارن و اگه قیمت این ها و حجم بازارشون کاهش پیدا کنه اهمیت استراتژیک این منابع زیر سوال میره و علاوه بر این همه ی این منابع دست رفقا هست و چرا بریم سراغ حوزه الکتریکی…
تعدادی از بهترین موسسه های تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا توی چین هستن و تعدادشون و کیفیت کارشون هم در حال افزایشه، و واقعا اگه ماشین های برقی هم نبودن باز هم رقابتی میشدن یکم دیرتر. امریکا برتری تکنولوژیک دستش بوده همیشه اما به خاطر منافع شرکا و برادران ممکنه همونطور که مزیت نیروی کار ارزون و منیوفکچرینگ رو از دست داد این رو هم از دست بده…
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶F22RAPORTER
وشاید هم در آینده رقابت سازی کنه
F۲۲RAPTOR
۲۷ دی ۱۳۹۶رپورتر؟
???
درستش رپتوره
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶ببخشید
اشتباه تایپی بود :) :)
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶عذر میخوام :) :)
F۲۲RAPTOR
۲۷ دی ۱۳۹۶خواهش???
Muty
۲۸ دی ۱۳۹۶انصافا عالیه …
behrooztr
۳۰ دی ۱۳۹۶به کجا چنین شتابان
مگه چند ساله اینا خودرو ساز شدن ؟ چرا نمیان تو ایران دوره ببینن ؟؟؟؟؟؟
تا خودروسازی را یاد بگیرن !!!! باید یاد بگیرن محصولات دهه هشتادی اروپا را مونتاژ کنن !!
فقط موندم اینا که دین و مصب ندارن چطوری خدا کمکشون میکنه ؟؟؟؟
حمید شیرازی
۲۶ بهمن ۱۳۹۶خیلی جالبه ، واقعا چین سریع پیشرفت کرد واقعا محشره