گریت وال به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چین، برنامه خود را برای ورود گسترده به بازار آمریکا تا سال ۲۰۱۵ اعلام کرد. به گفته مدیر عامل این شرکت، آنها با خودروهای SUV خود به بازار ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین و سخت ترین بازارها وارد خواهند شد.
گریت وال اولین خودروساز چینی خواهد بود که به طور گسترده محصولات خود را وارد بازار آمریکا خواهد کرد. این امر پس از سالها تجزیه و تحلیل و با توجه به نگرانی های مربوط به کیفیت محصولات با صبر و تأخیر همراه شده و اکنون که ثبات مالی و رشد کیفی در این خودروها دیده می شود، تلاش برای ورود به این بازار نیز آغاز شده است. ممکن است این خودروها حتی در خود آمریکا مونتاژ شوند. گریت وال سال گذشته ۶۷۷ هزار دستگاه خودرو ساخت و امسال قرار است این میزان را به ۸۰۰ هزار دستگاه برساند که ۱۳۰ هزار دستگاه از آن صادر خواهد شد. به نظر شما موج چینی، خودروسازان مطرح آمریکایی و اروپایی را به دردسر خواهد انداخت؟۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
just u.s
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲دوستان توجه داشته باشید که خودروهای چینی در صورت ورود به جاده های ایالات متحده باید از فیلتر استاندارهای سخت ایمنی و کیفیت عبور کنه بعد مجوز ورودش صادر بشه مثل ایران نیست که جنس بی کیفیت سرازیر کشور بکنن هم پولمون بره هم جونمون هم اسایشمون.
حسین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲بستگی به مشخصات ماشین های صادراتی شون داره!
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴هیچکدوم خوب نیستن
بهزاد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ورود به بازارهای سطح اول جهان مثل آمریکا و اروپا موجب میشه کیفیت قطعات و ساخت ماشین بالاتر بره و همچنین مسائل ایمنی و زیست محیطی هم در نظر گرفته بشه و همین تغییرات گسترده باعث افزایش قیمت محصولات تولیدی می گردد که با توجه به اسم برند و سابقه ی اون کار بسیار سختی رو پیش روی شرکتهای چینی خواهد گذاشت.
به نظرم بهترین راه کار برای شرکتهای چینی و هندی که میخواهند بازارهاشون رو گسترش بدن خرید شرکتهای مطرح جهان که دچار مشکلات مالی هستند میباشد تا نیازی به تبلیغات گسترده بازاریابی و آزمون و خطا نباشه همون کاری که هندی ها با جگوار و دوو و … و چینی ها با ولوو و ام جی و… در حال انجامش هستند میتونند با خرید شرکتهایی چون سوزوکی و میتسوبیشی و گروه ps و opel و… به این امر سرعت بیشتری دهند.
البته چینی ها بدجوری به مسائل ملی گرایی گرایش دارند و دوست دارند با برندهای ساخت خودشون این مسیر رو طی کنند که باید صبر کرد و دید…
چین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲البته نمیتونن با خودروسازای ما رقابت کنند.چون ما با تیبا و پراید و رانا بازار اروپا و آمریکا را فتح خواهیم کررررررررررد.بعدشم ملت میگن چینیا بنجل سازن! پس شرکتای ما چیکاره اند؟؟؟؟؟؟؟
amin
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲خیر
اميد(هنر هفتم)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ورود به بازار آمریکا سخته و ماندگاری سخت تر از اوون
بعله…چینی ها هم پیرو مکتب هیوندایی هستن و همون راه رو ادامه میدن برای دسترسی به بازار دنیا
ناظر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲بنظرتان تو خواب هم میشه دید محصولات ایرانگاری و ساپیاکبک به آمریکا صادر بشه ؟؟؟
اسی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲خداکنه چینی هاوارد بازارامریکا بشن و استراژی ساخت محصولات رو درکشورماهم تغییربدن نه اینگه اشغال هاشون رو برای مابفرستن وخوباشوبرای امریکایی ها
ماکه از ایران خودرو سایپاو… دل سرد شدیم
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲امریکا هم سگی خری شد!!!!!
saeed
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا شاید باورتون نشه ولی ویران خودرو یه ماشین به آمریکا صادر کرده!! باور نداری خودت ببین :)
http://www.machinemag.com/364-peykan.aspx
ناظر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲پسرم اول خوب تحقیق کن بعد نظر بده
اون پیکان انگلیسی هست نه ایرانی
_____
http://www.machinemag.com/ViewNews.aspx?viewid=5169
_____
…یک دستگاه humber sceptre که در حکم خواهر hillman hunter یا پیکان ما محسوب میشد، برای فروش گذاشته شده بود. او بارها عکسهای سایت را بررسی کرد و هنگامی که متوجه شد مکان فروش آن در لسآنجلس است، سریعاً به محل بازدید رفت. گاراژی که تعداد زیادی اتومبیل آمریکایی و اروپایی قدیمی در آنجا دیده میشد و در گوشهای از آن این خودروی آبی رنگ، پارک شده بود. گرچه وضعیت آن جالب نبود ولی برای یک ایرانی، گزینه مناسبی جهت بازسازی به شمار میرفت. طبق قوانین e-bay، آگهی این خودرو باید یک هفته برای بازدیدکنندگان سایت باقی میماند، ولی «روبرت» نمیخواست حتی یک هفته صبر کند. بنابراین تمام مبلغ را به مالک پرداخته و خودرو را از وی خرید. مالک به او گفت که این «هامبر» مدل 1967 است و همان سال توسط پدر وی از انگلستان به ایالاتمتحده آورده شده و مورد استفاده روزمره او بوده است.
فرزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۲با عرض سلام به همه پدالیها
من فقط بعضی از مطالب رو که میخونم همچین یه خورده شاخ در میارم.ببینید چینیها دارند به مهد SUV صادراتشون رو اغاز میکنند .من تعجب میکنم که بعضی از اقایون فقط مخالفن و ساز ای چه بدبخت شده امریکا که ماشین چینی میخواد که نه وارد کرده در اصل چون تمام تشریفات اداری را انجام دادن فقط مونده زمان ورود.اولا به قول یکی از دوستان که به حق هم گفته بود واردات ماشین اونم از نوع شدیدا امریکائی کار ساده ای نیست مطمئنا از سدهای بزرگی که براشون در نظر گرفته شده به خوبی عبور کردن.دوستان باید خاطرشون باشه وقتی که ماشینهای کره ای همزمان با ماشینهای المانی و فرانسوی وقتی که وارد ایران شدند شاید 2 در صد بازار اسیا رو داشتند چون اون موقع هم همین بحصها بود که بی ام دبلیو کجا النترا کجا یا این که کریسیدا کجا و سوناتا کجا و الی اخر.اما چینیها به نظر من یک اشتباه بزرگی کردند که شاید سالها تاوانش رو بپردازند و اون هم شعار ماشین لوکس ولی با یک سوم قیمت یا شایدم بیشتر دوستان متخصص بهتر میدونند که همینEC7 EMGRAND تنها ماشین کارخانه جیلی که از قضا صاحب ایرانی تبار ساکن عربستان داره نیست.به سایت خود کارخانه مراجعه بکنیدهمه این اطلاعات هست .اینها با ازمون و خطا به این نتیجه رسیدند که چه ماشینی بهترین مخاطب رو داره وهمینطور اینده کمپانی.بهتره بجای این همه انتقاد یه خورده انصاف هم به خرج بدیم مرسی از همگی
BEHZAD
۲۸ شهریور ۱۳۹۲خدا پدر چینی ها رو بیامرزه اگه اینا نبودن یک گوشی موبایل یا یک ماشین ایرانی مثل سمند یا پژو ایرانی را به چه قیمتهایی بالا قالبمون میکردن این تولیدات بازهم اقتصاد دنیا را معتدل کرده وگرنه این برندهای معروف خون مردم رو توشیشه میکردن راستی مگه خبرندارین قطعات بیشتر این خودروهای مارکدار چینی هستن خبر ندارین برین مطالعه کنین !
حميد
۱۶ آبان ۱۳۹۲همین هاوال که دیار خودرو داره پیش فروش میکنه تبلیغاتش رو در امریکا شروع کردن و شرکت های لیزینگ امریکا در حال بازاریابی برای اجاره دادن این خودرو از جولای سال آینده هستن تا نظر مشتریان رو به سمت محصولاتشون جذب کنن. یعنی انقدر به تولیداتشون اعتماد دارن که میخوان ابتدا با لیزینگ خودشون رو ثابت کنن و بعد به فروش بالا برسن، جالبه بعضی ها تو همین سایت درباره هاوال گفتن اشغاله! ما باید ازین خواب بیدار شیم، و بفهمیم که دنیا درحال پیشرفته و ما فقط بلدیم افراط و تفریط کنیم، ماشین ژاپنی رو بپرستیم و به چینی فحش بدیم و خیال کنیم خیلی باکلاس هستیم، در حالیکه خودرو چینی نصف قیمت خودرو معادل ژاپنی قیمت داره
ایرانی
۱۵ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز چین
ای کاش توانایی تولید کامل همین پرایدورانا وتیا رو هم داشتیم تا اونجایی که من مطلع هستم حداقل قطعه ای مثل ای سی یو ساخت خودمان نیست البته نه به دلیل جهانی شدن صنعت وتولید هرقطعه از یک خودرو در یک کشور دیگر بلکه به دلیل ضعف
چون شوربختانه بدلیل حمایت های بی حدومرز ودرنتیجه عدم وجودرقابت خودروساز داخلی خود راملزم به هیچ هزینه ای برای پژوهش نمیداند
راد
۱۳ آبان ۱۳۹۴اگه آمریکا اجازه ورود به چینیها میده فقط بخاطر رفاه وحمایت مردمش اینکارو میکننه ولی دولت ما فقط حامی چندتا سهام دار رانتخواره.آمریکا با اینکار حس رقابت وحذف حاشیه امنیت رو برای کمپانیهای داخل بوجود میاره .ولی نمایندهای ما با تعرفه۱۰۰۰درصدی انحصار ابدی رو تقدیم دو نازدونه(ایران خودرو وسایپا) میکنه .