پس از گذشت مدتزمان زیادی از طرح شکایت لندروور علیه شرکت چینی لندویند در دادگاه چینی به خاطر ساخت کپی رنجروور اووک بنام لندویند X7، سرانجام سازندهٔ بریتانیایی در این دعوای حقوقی پیروز شد. دادگاه ناحیهٔ چاویانگ پکن به این نتیجه رسیده که رنجروور اووک اصلی پنج الِمان طراحی منحصربهفرد دارد که این المانها بهطور مستقیم توسط شرکت Jiangling (مالک برند لندویند) در کراساوور X7 کپی شده است. بدین ترتیب دادگاه حکم به توقف فوری تولید و فروش X7 داده و سازندهٔ چینی را به پرداخت جریمه و خسارت به جگوار-لندروور محکوم کرده است.
جگوار-لندروور این حکم را در نوع خود اولین حمایت از یک شرکت خارجی در صنعت خودروسازی دانسته است. سرپرست حقوقی جهانی جگوار-لندروور آقای «کیت بنجامین» در این بار گفته است:
ما از تصمیم دادگاه پکن استقبال میکنیم زیرا اعتماد ما به سرمایهگذاری در چین و همینطور قضاوت منصفانهٔ دادگاههای چینی در رابطه با مالکیت معنوی را تقویت میکند. این حکم نشانهٔ روشنی از قانونی است که بهطور مناسب برای حمایت از حقوق مصرفکنندگان که بهاشتباه نیفتند و گمراه نشوند و همینطور محافظت از سرمایهگذاریهای تجاری در طراحی و نوآوری تدوین شده است.
لندویند X7 برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. قیمت این کراساوور در چین از ۱۲۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۹,۳۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ رنجروور اووک در چین برابر با ۳۷۵,۸۰۰ یوآن معادل ۵۵,۹۰۰ دلار است. این یعنی قیمت X7 نزدیک به سه برابر از اووک کمتر است. کپی اووک در چین به خودروی بسیار محبوبی تبدیل شد اما حالا پس از حدود سه سال دعوای حقوقی، سرانجام عدالت اجرا و لندویند از ادامهٔ تولید این ماشین منع شد.
AMANTE
۵ فروردین ۱۳۹۸تقریبا میشه گفت یه سیاست از طرف چین هم پشت این پیروزی لندروور هست.
چون قبلا هم شرکت های زیادی مثل بی ام و، مینی و… شکایت کرده بودن ولی به نتیجه ای نرسیدن.
مزدا
۵ فروردین ۱۳۹۸خدایش دلم خنک شد از این حکم داداگاه
s.h
۵ فروردین ۱۳۹۸خدا وکیلی خیلی زور داره
شما با زحمت و هزینه فراوان یه کاری کنی و به سر انجام برسونی بعد از کلی پول طراحی دادن یکی بیاد یه چراغ عوض کنه و یه موتور اشغال بندازه روش و بده به نام تو بیرون تو هم هیچ جوره نتونی ثابت کنی طرحت دزدیده شده
مثل این میمونه شما یه لباس تولید کنید ( این مورد رو دیدم ) با کلی هزینه طراحی بعد یه نفر بیاد یه پارچه اشغال رو به لباس شبیه شما تبدیل کنه با یه رمان و دکمه کمتر یا بیشتر بعد یه جورایی به نام و شکل شما بفروشه کسی اکثرانم فقط ظاهر براشون مهمه بعد گردن نگیره و تو روت بگه واسه تو اینو نداره
Danial
۶ فروردین ۱۳۹۸طرز فکر تو کاملاً نشون میده تو کشوری با شرایط ایران زندگی میکنی عین من و عین خیلی از بچه های سایت تو هم فکر میکنی که این موضوع درش دست های پشت پرده و باند بازی و این چیزا دخیل بوده که این شکایت به نتیجه رسیده منتها اگر یک جهان اولی بودیم این فکر به ذهنمون میرسید که:
“آفرین بالاخره چینی ها یک گام به جلو برای حمایت از مصرف کننده برداشتن”
شاید این گامی که به جلو برداشتن باعث بشه تا صنعت خودروی این کشور به شکل کامل (گفتم به شکل کامل) از کپی برداری اون هم به زور خارج بشه چیزی که ما هم آرزو داریم برای کشورمون اتفاق بیفوته
AMANTE
۶ فروردین ۱۳۹۸منظورم منم باند بازی و دست های پشت پرده نبود.
منظورم سیاست هایی در زمینه حق کپی رایته که تو اروپا، آمریکا و بعضی کشور های آسیایی و… به خوبی رعایت میشه.
Abbas
۵ فروردین ۱۳۹۸آخه تا چه حد بی شرمی،لامصب به هیچیش رحم نکرده،من که امیدوارم کل خودروسازی چین با خاک یکسان شه حتی اگه فضاپیما تولید کنن
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۳۹۸چه عجب
بخدا اگر یک دهه پیش بود یا همین ۵ سال پیش هم ، قبول نمیکردند و تنها دلیلش هم اینه که چین دیگه پیشرفت کرده به سبب کپی کردنهای مختلف خودش و این رای دادگاه نوش داروی پس از مرگ سهرابِ .
دادگاههای چین هم مثل دادگاههای ایران ، سیاسیون و ثروتمندان میچرخونندشون ، احتمالا رنجروور را به گریه انداختن و دیدن منفعت لندویک در خطر نیست ، برای همین ، این رای را به نفع لندروور دادند .
عماد
۵ فروردین ۱۳۹۸سیاست های ترامپ در مقابل رفتارهای ناعادلانه اقتصادی چین تو این نتیجه بی تاثیر نیست.
ارشک
۵ فروردین ۱۳۹۸جالبه که در طراحی به نظرم لندویند که کپی شده است در برخی جهات قشنگتر از اصل جنس دراومده.
Khosrow
۵ فروردین ۱۳۹۸اره لندویند از اون یکی! روور تره ..