هوآوی بیشتر به خاطر ساخت گوشیهای هوشمند مشهور است اما این شرکت حالا اولین خودروی خود را معرفی کرده است. این خودرو که SF5 نام دارد، یک کراساوور هیبریدی از نوع افزایشدهندهٔ بُرد است و با برند سِرس (Seres) به بازار عرضه میشود. هرچند SF5 ظاهر چندان چشمگیری ندارد اما از چراغهای جلوی باریک با دیلایتهای متمایز و جلوپنجرهٔ ادغامی با بدنه بهره میبرد. بدنهٔ سیال و دستگیرههای در مخفی هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو هستند. این کراساوور جدید چینی ۴,۷۰۰ میلیمتر طول، ۱,۹۳۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۲۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۷۵ میلیمتر است.
در داخل SF5 یک صفحه آمپر دیجیتالی پشت غربیلک فرمان دو پره قرار گرفته است؛ اما با توجه به اینکه هوآوی در ساخت گوشیهای هوشمند تخصص دارد، عجیب نیست که این کراساوور به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با نمایشگری بزرگ مجهز شده است. این سیستم در عوض چند ثانیه به گوشیهای هوشمند متصل میشود و بهطور خودکار اطلاعات موسیقی و ناوبری را بین این دو انتقال میدهد. در اینجا همچنین تکنولوژی تشخیص صدا، سیستم صوتی با یازده بلندگو و دو سابووفر، تهویه، گرمکن و ماساژور صندلیهای جلو، تریم چوبی، شیفتر دوار، نورپردازی داخلی و سانروف هم وجود دارد.
در SF5 مهندسان توجه ویژهای به کاهش سروصدا و لرزش داشتهاند و به همین دلیل، خودرو به شیشهٔ جلوی دولایه و مقادیر زیادی از مواد عایق صدا مجهز شده است. به لطف این اقدامات، به گفتهٔ سازنده، سطح سروصدای داخلی SF5 در حالت درجا به تنها ۳۸ دسیبل رسیده است. این خودرو در بخش ایمنی هم به رادار موج میلیمتری، سنسورهای اولترا سونیک و مجموعهای از دوربینها مجهز شده که به سیستمهای دستیار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، حفظ حرکت میان خطوط و هشدار برخورد جلو امکان فعالیت میدهند.
SF5 در بخش قوای محرکه از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور دارند. برای شارژ کردن باطریهایی که این موتورها را تغذیه میکنند نیز یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بهعنوان ژنراتور در نظر گرفته شده است. کراساوور هوآوی به لطف این ترکیب ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. SF5 میتواند تا ۱۸۰ کیلومتر را صرفاً بهصورت الکتریکی طی کند اما بُرد کلی آن به لطف پیشرانهٔ افزایشدهندهٔ بُرد به ۱۰۰۰ کیلومتر میرسد. این خودرو همچنین میتواند بهعنوان یک باطری هم عمل کند و برق موردنیاز همهچیز از تلویزیون گرفته تا خودروهای الکتریکی دیگر را تأمین کند.
سرس SF5 هماکنون در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمده و بهزودی در فروشگاههای هوآوی هم حضور خواهد یافت. قیمت این کراساوور هیبریدی چینی از ۲۱۶,۸۰۰ یوآن معادل ۳۳,۳۰۰ دلار آغاز میشود و قرار است تحویل آن به خریداران از ماه آینده آغاز گردد.
GT
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه، بر خلاف بقیه خودرو های چینی ظاهر معقولی داره
هواوی چقدر سریع حررفش را عملیاتی کرد!
ای کاش اون کانسپت سونی هم تولید میشد، اونم خیلی خوشگل بود
parsa_ashgh.mashine
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰جالبه یه استارتاپ با دستای هواوی تونست خودرو ساز بشه ولی 100 ها خودرو ساز استارتاپ می خواستن بریزن تو بازار دنیا ولی بخاطر دلیل مالی نتونستن
NAVID۰۰۹۸
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه !
معرکست ، از شرکتی که اولینش را چنین تولید کرده باید لرز بیوفته به جون جهانیان !
حالا فهمیدید چرا آمریکا ورودش را سیاسی جلوه داد اما هوآوی با قدرت ایستاده و اینجور که بوش میاد ، در آینده شیائومی و هوآوی قرار هست بشوند سطح اول تکنولوژیک جهانی !
همینش هم از تسلا بهتره !
آمریکا دیگه نمیتونه جلوی پیشرفت تکنولوژی و کالاهای چینی را بگیره و از طرفی هم روسیه دیوونهاَش کرده در بحث نظامی !
یه زمانی میگفتند آمریکا رو به اُفول است و ما میخندیدیم ، هنوز هم میخندیم به این حرف اما دیگر یواش یواش باید فکر دومی در جهان باشد و نقشه به این شکل میشود :
۱- چین
۲- آمریکا
۳ – روسیه
Reza
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰???
زیزیگولو
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین چینی نخرین????نه به خودروهای بنجل چینی????
GT
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰((SF90 میتواند تا ۱۸۰ کیلومتر را صرفاً بهصورت الکتریکی طی کند اما بُرد کلی آن به لطف پیشرانهٔ افزایشدهندهٔ بُرد به ۱۰۰۰ کیلومتر میرسد.))
آقای دهقان لطفا SF90 را اصلاح کنید
ممنون
ارشیا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰الان یکی میاد میاد هممون رو خل میکنه.
خوب میدونید کیو میگم?????
GT
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خودش که میگفت که یه فیس لیفت سنگین داشته و نظراتش تغییر کرده
ولی آخرش گفت پلتفرمش هنوز مال خودرو چینی هست
رامین بهت پیشنهاد میکنم از پلت فرم MSB گروه فولکس واگن استفاده کنی که با بنتلی کانتیننتال و فلایینگ اسپور و پورشه پانامرا که خیلی بهشون علاقه داری مشترک میشی ?
جناب ایکس
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین نیستی احیااً؟؟؟
GT
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خیر
اصلا کدوم نظرات من شبیه رامین هست؟!
لطفا زود قضاوت نکنید
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی اراده میکنه به طرفه العین محصولو میده بیرون… هواوی انگار خیلی براش مهمه اولین باشه
عاشق پدال
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا همین سیستمه که باعث شده چین سال پیش امریکا رو جلو بزاره.
شاید فکر کنین چین هنوز امریکا رو رد نکرده. اما دو ماه پیش رد کرد.
و همین سیستم بود امریکا رو کرد رتبه یک دنیا.
خیلیا میگن چین تکنولوژی میدزده. اما مهمترین چیزیکه چین دزدید سیستم اقتصادی مدیریتی و تامین زنجیره بود.
هیچ کشوری مثل چین نمیتونه اینطوری یه محصول رو از صفر به تکامل برسونه.
و این همون چیزیه که کشورها تو یه کشور دیگه کارخونه میزنن اما هیچوقت این سیستمو بهشون نمیدن.
ژاپن با اون عظمت و صلح جوییش هیچوقت حاظر نشد فولاد مبارکه رو سر و سامان بده. یه زمانی خیلی از شرکتای داخلی مشاور از ژاپن اوردن. اما مشاورها هیچوقت اموزش ندادن چطور باید این سیستم تولید و زنجیره ی تامین رو ایجاد کرد. هیچکی اموزش نمیده. شما حتی به عنوان دانشجو بری ژاپن بهت اموزش نمیدن. تو دانشگاه دروس تئوریک رو میگن اما اصلی ها رو تو بخش نیرو انسانی شرکتهای داخل کشورشون اموزش میدن که معمولا ۱ تا ۲ ترم هست.
و این دلیلیه که ما هی مقاله مینویسیم اما ژاپن حتی کمتر از ما مقاله مینویسه. چون اونا یکی دو ترم میرن داخل شرکت و ایده هاشون تبدیل به یه موضوع تجاری و پتنت میشه. ما فقط مقاله مینویسیم. همین یکی دو هفته پیش خبرشو خوندم کشورای جهان سوم تو مقاله نویسی پیشرفت کردن. با این مقاله ها هیچی در نمیاد. تبدیل به یه دومینو شده. تا جایی که میدونم صنعتی اصفهان و امیرکبیر تنها دانشگاه هایی هستن که سعی میکنن سیستم اموزش-پژوهش-تولید رو اجرا کنن. شریف که خدا بیامرزتش فقط یه اسم مونده. پارتی بازی و روابط خانوادگی کلا شریفو نابود کرد.
Milad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰زارت
اپل حالا گفت من می خوام ماشین خودم بزنم حالا بقیه شرکتا گفتن ما هم میزنیم البته این وسط هواوی از حول حلیم افتاد تو دیگ نمی دونم هواوی کجاشو ساخته ادعا می کنه ماشین خواستم بگو می خوام دلالی کنم دیگه
اگه اینظوریه اونوقت باید سامسونگ هم بگه چون من پنل های بی ام و میزنم باید بگم منم خودروسازم
این شرکت های چینی بخصوص خودروسازیشون مثل قارچه الان هستن ال و بل هستن فردا دیگه نیستن حالا هر چقدرم پیشرفت کنن بازم کپی کارن حتی کره ای ها با اون عظمتشون چون تولید کننده علم نیستن حالا هرچقدر چیزهای پرزرق برق بسازن بازم کپی کارن
هروقت دانشمندا و نخبه کشورا به سمت چین رفتند اونوقت قبول می کنیم که چینی ها پیشرفت دارن می کنند
محمد مختاری آذر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰550 اسب بخار فقط 33000 دلار!!!! چقدر ارزون با این کار ارزش خودرو رو پایین میارن
پورش 911 با 500 اسب بخار 160هزار دلار
علی turbos
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خب به نظرت این دوتا رومیشه باهم مقا یسه کرد ؟؟؟!!
BenzSLR
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰نسبت به ماشین چینی های دیگه خیلی بهتره از قیمت تا امکانات و قدرت . فقط خدا کنه کیفیتشم بالا باشه.
میثم
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰با موتور افزایش دهنده برد بجای استفاده از باتریهای بزرگتر که سنگینتر و گرونتر هستن خیلی موافقم.
راندمان خیلی بالا میره و فشار حداقلی رو موتور بنزینی هستش و با مصرف سوخت ناچیز زیر 1.5 لیتر
نمیدونم تویوتا چرا همچین سیستمی تولید نمیکنه
mohsen.g
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا کاربردی هست مخصوصا واسه کشورهایی که هنوز سوخت فسیلی واسشون ارزون تموم میشه… ما باید دنبال این تکنولوژی باشیم…
FARAZ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یه چند روز دیگه میبینیم….
خودرو هواوی با 4 لنز برای دوربین عقب
اصلی
واید
ماکرو
تله
و….. ?
Nima RST
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط من فک میکنم داخل همه ماشینای برقی شبیه همه؟
بهنام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰همون بهتر وایسته دنیا ماپیاده شیم .
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حرف من درست در اومد
من گفته بودم اگه بسازن ماشین پیشرفته ای میسازن
البته خیلی پیشرفته نیست اما یه پیشرفتگیی داره
از همه عجیب تر قیمتش هست که خیلی پایینه
دانیال
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰هواوی کارش ۲۰ِ
Amirreza
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به عنوان اولین خودروش خیلی خوبه ، یعنی واقعا خوبه
حسین دهمرد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰قیمت پایینش باور کردنی نیست