خودروهای چینی

معرفی کراس اوور چینی SEM DX3

شاید این روزها نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نگاه‌ها را به خود معطوف کرده باشد اما ۱۱۶۳۸ کیلومتر آن‌طرف تر و در گوانگژوی چین نیز رویداد خودرویی دیگری در حال برگزاری است. خودروساز چینی South East Motor با یک کراس اوور کامپکت جدید به نام DX3 که توسط پینین فارینای ایتالیا طراحی شده در این نمایشگاه حضور یافته است. نسخه‌ی تولیدی این خودرو اوایل امسال و به فرم پیش‌نمایشی کانسپت هم نام در نمایشگاه پکن دیده شده بود و حالا مدل جدید آماده‌ی حضور در جاده‌های چین است.

sem-dx3-02

sem-dx3-03

sem-dx3-04

sem-dx3-01
در حقیقت این دومین باری است که این دو شرکت با یکدیگر همکاری دارند. بار اول سال پیش بود که کراس اوور بزرگ‌تر DX7 با طراحی پینین فارینا پدیدار شد. این شاسی‌بلند به عنوان “اولین شاسی‌بلند چینی با طراحی ایتالیایی” توصیف شد. هم‌اکنون با سفارش‌های ماهانه‌ی ۱۰ هزار دستگاهی که کمپانی هدف‌گذاری کرده به دنبال موفقیتی تجاری است. SEM و پینین فارینا برنامه‌هایی برای طراحی و تولید کراس اوورهای زیاد در ۵ سال آینده در بازار چین دارند.

sem-dx3-06

sem-dx3-09

sem-dx3-08
پینین فارینا که تحت تملک ماهیندرای هند قرار دارد تنها اقدام به کپی از DX7 نکرده چراکه ۷۵ درصد کراس اوور کوچک‌تر DX3 از برادر بزرگ خود متفاوت است و این تفاوت هم در بیرون و هم در کابین خودرو دیده می‌شود. این خودرو اسپورت‌تر و جوان‌پسندتر به نظر می‌رسد. زیر کاپوت قلب آهنین توربو با حجم ۱.۵ لیتری وجود دارد که به گیربکس ۵ سرعته ی دستی یا CVT متصل می‌شود.

با محبوبیت روزافزون کراس اوورهای کامپکت در چین،DX3 باید با رقبای سرسختی مواجه شود. شاید امضای پینین فارینا بتواند به این خودرو کمک کند اما تنها با تکیه بر طراحی نمی‌توان در سگمنت شلوغ CUV ها موفق بود. برادر بزرگ‌تر DX7 با توجه به برند نسبتاً ناشناخته‌ی SEM عملکرد خوبی داشته بنابراین برادر ارزان‌تر و کوچک‌تر این خودرو می‌تواند موفقیت دیگری را برای این برند رقم بزند. منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2099 ديدگاه)

    ماشین چینی که نیاز به معرفی نداره که.فعلا زمان میبره وقتی خودرو چینی رو معرفی میکنن ادم هیچان زده بشه الان با ابن کیفیتی که تو ایران تولید میشه واسه ادم هیچان نداره

    1. vahid 956

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      تیترو نخون به عکس نگا کنی میگی عه تویوتا راو۴

      1. Nissan...japan

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        منم فکر کردم قشقاییه!!!

      2. دانیال

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        دقیقا میخواستم همینو بگم

        1. دانیال

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (148 ديدگاه)

          اکانت دانیال هم زیاد شده، من به چین مشکوک شدم!

        2. دانیال

          ۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (71 ديدگاه)

          الان تو منی یا من توم؟:|

  2. امپراتور لامبورگینی

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    سایز تایر هاشو 😲😲😲😲😲😲😲😲
    باورم نمیشه بالاخره یک ماشین چینی با ساز تایر مناسب و شکیل دیدم.

    1. فرامرز

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      یاد سدان های سایز متوسط چینی با رینگ ۱۴ اینچی افتادم!!! بابا الآن خودروهای اروپایی اندازه پراید رینگ ۱۵ و بالاتر دارن. گلف ۲۰۰۹ خودم رینگ استانداردش ۱۶ اینچیه. بعد ما برای دنا با اون هیکل کرگدنی رینگ ۱۵ اینچی میندازیم. یا کیا ریو با رینگ ۱۳ اینچی!!!

  3. Bavaria

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اینجاست ک شاعر میگه: چین چیناتو بچین
    انقدر اینا خودرو تولید میکنن، من خسته شدم

  4. datsun

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    ماشاالله پدال
    امروز کلی مطلب در مورد بازار چین و ماشیناش گذاشت
    دمت گرم پدال واسه امروز دیگه کافیه …

  5. nima

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    چین چند تا خودرو ساز داره؟؟؟با چه سرعتی اینا خودرو تولید میکنن؟واقعا هر روز به ماشین جدید.آدم قاطی میکنه چی به چی بود.ولی از حق نگذریم خودروهای جدیدشون کاملا طراحی زیبا و به روزی دارن و حداقل در بحث ظاهر میشه گفت با کره ای ها برابر هستند

  6. وحید

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سوال!
    چرا خودروسازان وطنی تا حالا بیخیال استعاداد سرشار مهندسین طراحشون نشدن و یکبار نشده طراحی یکی ازخودروهاشونو بدن پینین فارینا؟

    1. دانیال

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      داداش خودروسازان وطنی از همون اول هم بیخیال استعداد سرشار مهندسای ایران بودن ولی چیزی که هیچوقت بیخیالش نمیشن دلالی و دزدیه!

    2. نوید جهرمی

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      دوستم بخش تحقیق و توسعه ایرانخودرو کاراموزیش رو گذروند. گفت اونجا مهندسای قابل و توانمندی داره. اما کاری که هر روز انجام میدادن اونجا روزنامه خوندن بوده. گفتم چرا اینجوره؟ سرمهندساشون گفته این بخش رو فقط نگه داشتن که بگن داریم. هر کار اضافه ای بخوایم انجام بدیم با مخالفت روبرو شده. نهایت دستور میدن که فلان اصلاح رو انجام بدید. ماهم انجام میدیم.در آخر یه طرح برامون میارن که فلان شرکت گمنام اروپایی انجام داده و اینو پیاده سازی کنید.
      تا وقتی مسئولانمون تا این حد دلسوزن میخوای استعدادای مملکتت شکوفا شن؟ امثال بیژن پاکزاد و کورش منصوری و رضوانی و… هم اگه ایران مونده بودن هیچی نمیشدن و الان اثری از کارا و موفقیاتاشون نبود.
      یادمه کورش منصوری میخواست نمایندگی تیونینگش رو ایران بیاره(یه ماه از اومدنش نگذشت که منحلش کردن) و یه ماشین ارزون حدود 12000 یورویی(زمانی که یورو 1200 تومن بود. تقریبا میشد قیمت پژو پارس) برای ایران طراحی و تولید کنن.اما اینقدر باهاش مخالفت شد که عطاش رو ب لقاش بخشید.

  7. Sardar

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تو نگاه اول حس کردم نسل جدید راو ۴ هست . اما هم داخلش هم بیرون از راو ۴ خوشکلتره ولی کیفیت بسیار بسیار فاصله زیاده. ۱۰ سال دیگه چین به ژاپن می رسه . بهتون قول می دم

  8. ReventОn

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    جلو تیوتا،عقب هیوندا داخل کامارو

  9. پژمان

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خیلی خوشگله !
    موتور خوبی هم داره
    خاک بر سرت سایپا
    طراحی داخلی هم در حد بنزه ???

  10. فرشاد سجادیان

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    وقتی حق داریم از کیفیت‌محصولات چینی و کپی‌کاری گله و‌شکایت کنیم که خودمون تو بازار‌جهانی و حتی داخلی، حرفی برای گفتن داشته باشیم، بازم دم چینی‌ها گرم که تحت هر شرایطی‌ میخوان مردمشون رو راضی کنن.

  11. سیاوش

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خدا می دونه از کدوم خودرو ی دیگه ای چقدر کپی کردن .

  12. فرشاد سجادیان

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به جز طرح‌چراغ عقبش، بقیه طراحیش قشنگه

  13. علیرضا .م

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    شبیه راو 4 شده

  14. sunmartin

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    یک کپی تمام کمال از استایل سانتافه هدآپ راو فور هنگ آورهای توسان و اسپرتیج . تریم داخلی دیسکاوریه بهر حال ترکیب خوب یاز آب دراومده ما که چینی زده شدیم وارد کنید ازینها حداقل بجای اقسام پژو و پراید و مشتقات رنو بالاخره sem یه آب و رنگی داره

  15. amin

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    آخه این کجاش شبیه سانتافه ست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!در ضمن تو دنیای امروز همه خودروها بلاخره یه شباهتهایی به هم دارند.نمیشه که شبیه کرگدن بزنن ماشین رو!!!!!!!!!

  16. علیرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    عقبش خیلی شبیه هندا hr-v شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا