شاید این روزها نمایشگاه خودروی لسآنجلس نگاهها را به خود معطوف کرده باشد اما ۱۱۶۳۸ کیلومتر آنطرف تر و در گوانگژوی چین نیز رویداد خودرویی دیگری در حال برگزاری است. خودروساز چینی South East Motor با یک کراس اوور کامپکت جدید به نام DX3 که توسط پینین فارینای ایتالیا طراحی شده در این نمایشگاه حضور یافته است. نسخهی تولیدی این خودرو اوایل امسال و به فرم پیشنمایشی کانسپت هم نام در نمایشگاه پکن دیده شده بود و حالا مدل جدید آمادهی حضور در جادههای چین است.
در حقیقت این دومین باری است که این دو شرکت با یکدیگر همکاری دارند. بار اول سال پیش بود که کراس اوور بزرگتر DX7 با طراحی پینین فارینا پدیدار شد. این شاسیبلند به عنوان “اولین شاسیبلند چینی با طراحی ایتالیایی” توصیف شد. هماکنون با سفارشهای ماهانهی ۱۰ هزار دستگاهی که کمپانی هدفگذاری کرده به دنبال موفقیتی تجاری است. SEM و پینین فارینا برنامههایی برای طراحی و تولید کراس اوورهای زیاد در ۵ سال آینده در بازار چین دارند.
پینین فارینا که تحت تملک ماهیندرای هند قرار دارد تنها اقدام به کپی از DX7 نکرده چراکه ۷۵ درصد کراس اوور کوچکتر DX3 از برادر بزرگ خود متفاوت است و این تفاوت هم در بیرون و هم در کابین خودرو دیده میشود. این خودرو اسپورتتر و جوانپسندتر به نظر میرسد. زیر کاپوت قلب آهنین توربو با حجم ۱.۵ لیتری وجود دارد که به گیربکس ۵ سرعته ی دستی یا CVT متصل میشود.
ارش
۱ آذر ۱۳۹۵ماشین چینی که نیاز به معرفی نداره که.فعلا زمان میبره وقتی خودرو چینی رو معرفی میکنن ادم هیچان زده بشه الان با ابن کیفیتی که تو ایران تولید میشه واسه ادم هیچان نداره
vahid 956
۱ آذر ۱۳۹۵تیترو نخون به عکس نگا کنی میگی عه تویوتا راو۴
Nissan...japan
۱ آذر ۱۳۹۵منم فکر کردم قشقاییه!!!
دانیال
۱ آذر ۱۳۹۵دقیقا میخواستم همینو بگم
دانیال
۱ آذر ۱۳۹۵اکانت دانیال هم زیاد شده، من به چین مشکوک شدم!
دانیال
۲ آذر ۱۳۹۵الان تو منی یا من توم؟:|
امپراتور لامبورگینی
۱ آذر ۱۳۹۵سایز تایر هاشو 😲😲😲😲😲😲😲😲
باورم نمیشه بالاخره یک ماشین چینی با ساز تایر مناسب و شکیل دیدم.
فرامرز
۲ آذر ۱۳۹۵یاد سدان های سایز متوسط چینی با رینگ ۱۴ اینچی افتادم!!! بابا الآن خودروهای اروپایی اندازه پراید رینگ ۱۵ و بالاتر دارن. گلف ۲۰۰۹ خودم رینگ استانداردش ۱۶ اینچیه. بعد ما برای دنا با اون هیکل کرگدنی رینگ ۱۵ اینچی میندازیم. یا کیا ریو با رینگ ۱۳ اینچی!!!
Bavaria
۱ آذر ۱۳۹۵اینجاست ک شاعر میگه: چین چیناتو بچین
انقدر اینا خودرو تولید میکنن، من خسته شدم
datsun
۱ آذر ۱۳۹۵ماشاالله پدال
امروز کلی مطلب در مورد بازار چین و ماشیناش گذاشت
دمت گرم پدال واسه امروز دیگه کافیه …
nima
۱ آذر ۱۳۹۵چین چند تا خودرو ساز داره؟؟؟با چه سرعتی اینا خودرو تولید میکنن؟واقعا هر روز به ماشین جدید.آدم قاطی میکنه چی به چی بود.ولی از حق نگذریم خودروهای جدیدشون کاملا طراحی زیبا و به روزی دارن و حداقل در بحث ظاهر میشه گفت با کره ای ها برابر هستند
وحید
۱ آذر ۱۳۹۵سوال!
چرا خودروسازان وطنی تا حالا بیخیال استعاداد سرشار مهندسین طراحشون نشدن و یکبار نشده طراحی یکی ازخودروهاشونو بدن پینین فارینا؟
دانیال
۱ آذر ۱۳۹۵داداش خودروسازان وطنی از همون اول هم بیخیال استعداد سرشار مهندسای ایران بودن ولی چیزی که هیچوقت بیخیالش نمیشن دلالی و دزدیه!
نوید جهرمی
۲ آذر ۱۳۹۵دوستم بخش تحقیق و توسعه ایرانخودرو کاراموزیش رو گذروند. گفت اونجا مهندسای قابل و توانمندی داره. اما کاری که هر روز انجام میدادن اونجا روزنامه خوندن بوده. گفتم چرا اینجوره؟ سرمهندساشون گفته این بخش رو فقط نگه داشتن که بگن داریم. هر کار اضافه ای بخوایم انجام بدیم با مخالفت روبرو شده. نهایت دستور میدن که فلان اصلاح رو انجام بدید. ماهم انجام میدیم.در آخر یه طرح برامون میارن که فلان شرکت گمنام اروپایی انجام داده و اینو پیاده سازی کنید.
تا وقتی مسئولانمون تا این حد دلسوزن میخوای استعدادای مملکتت شکوفا شن؟ امثال بیژن پاکزاد و کورش منصوری و رضوانی و… هم اگه ایران مونده بودن هیچی نمیشدن و الان اثری از کارا و موفقیاتاشون نبود.
یادمه کورش منصوری میخواست نمایندگی تیونینگش رو ایران بیاره(یه ماه از اومدنش نگذشت که منحلش کردن) و یه ماشین ارزون حدود 12000 یورویی(زمانی که یورو 1200 تومن بود. تقریبا میشد قیمت پژو پارس) برای ایران طراحی و تولید کنن.اما اینقدر باهاش مخالفت شد که عطاش رو ب لقاش بخشید.
Sardar
۱ آذر ۱۳۹۵تو نگاه اول حس کردم نسل جدید راو ۴ هست . اما هم داخلش هم بیرون از راو ۴ خوشکلتره ولی کیفیت بسیار بسیار فاصله زیاده. ۱۰ سال دیگه چین به ژاپن می رسه . بهتون قول می دم
ReventОn
۱ آذر ۱۳۹۵جلو تیوتا،عقب هیوندا داخل کامارو
پژمان
۱ آذر ۱۳۹۵خیلی خوشگله !
موتور خوبی هم داره
خاک بر سرت سایپا
طراحی داخلی هم در حد بنزه ???
فرشاد سجادیان
۲ آذر ۱۳۹۵وقتی حق داریم از کیفیتمحصولات چینی و کپیکاری گله وشکایت کنیم که خودمون تو بازارجهانی و حتی داخلی، حرفی برای گفتن داشته باشیم، بازم دم چینیها گرم که تحت هر شرایطی میخوان مردمشون رو راضی کنن.
سیاوش
۲ آذر ۱۳۹۵خدا می دونه از کدوم خودرو ی دیگه ای چقدر کپی کردن .
فرشاد سجادیان
۲ آذر ۱۳۹۵به جز طرحچراغ عقبش، بقیه طراحیش قشنگه
علیرضا .م
۲ آذر ۱۳۹۵شبیه راو 4 شده
sunmartin
۲ آذر ۱۳۹۵یک کپی تمام کمال از استایل سانتافه هدآپ راو فور هنگ آورهای توسان و اسپرتیج . تریم داخلی دیسکاوریه بهر حال ترکیب خوب یاز آب دراومده ما که چینی زده شدیم وارد کنید ازینها حداقل بجای اقسام پژو و پراید و مشتقات رنو بالاخره sem یه آب و رنگی داره
amin
۲ آذر ۱۳۹۵آخه این کجاش شبیه سانتافه ست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!در ضمن تو دنیای امروز همه خودروها بلاخره یه شباهتهایی به هم دارند.نمیشه که شبیه کرگدن بزنن ماشین رو!!!!!!!!!
علیرضا
۳ آذر ۱۳۹۵عقبش خیلی شبیه هندا hr-v شده