جیلی رسماً بزرگترین کراساوور تاریخ خود را با نام هائویو (HaoYue) معرفی کرده و قصد دارد با این مدل سه ردیفه (هفتنفره) وارد سگمنت D کراساوورهای بازار چین شود. این بخش در چین هماکنون تحت سلطهٔ برندهای جوینت ونچر خارجی است اما جیلی امیدوار است با ارائهٔ جدیدترین تکنولوژیهای هوشمند خودرویی و پیشرانههای کارآمد در پکیجی کاملاً رقابتی، در این کلاس شرایط سختی را برای رقبا ایجاد کند.
این کراساوور بزرگ که تحت مفهوم «زیبایی گسترده» جیلی شکل گرفته است، بدنهای عضلانی دارد که گلگیرهای برجسته، جدیدترین نسخه از جلوپنجرهٔ جیلی و چراغهای تمام LED از ویژگیهای آن هستند. هائویو ۴,۸۳۵ میلیمتر طول، ۱,۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۸۰ میلیمتر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۱۵ میلیمتر است. این کراساوور پرچمدار جیلی با هدف برقراری تعادل بین فضا و کارایی، در دو نسخهٔ پنجنفره و هفتنفره عرضه میشود.
صندلیهای ردیف دوم و سوم هائویو تاشو بوده و کاملاً مسطح میشوند تا در صورت لزوم ظرفیت بار را به حداکثر برسانند. در صورت خواباندن هردو ردیف صندلیهای عقب، فضای داخلی بخش عقبی خودرو به ۲.۲ مترمربع میرسد و فضای صندوق بار به ۲۳۶۰ لیتر افزایش پیدا میکند. به گفتهٔ جیلی، هائویو فضای پای زیادی را هم ارائه میکند و افرادی با قد ۱.۹ متر بهراحتی میتوانند در داخل آن بنشینند. همهٔ صندلیهای این کراساوور نیز قابل تنظیم هستند و بهعنوانمثال پشتی صندلیهای ردیف دوم آن در هشت جهت مختلف قابلیت تنظیم دارند. همچنین خریداران میتوانند ترکیب هفت صندلی VIP را هم سفارش دهند که صندلیهای شخصی قابل تنظیم را به همراه دارد.
در داشبورد هائویو دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به چشم میخورد که یکی برای صفحه آمپر و دیگری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی GKUI جیلی در نظر گرفته شده است. این سیستم به سرنشینان اجازه میدهد تا از طریق یک دستیار صوتی با هوش مصنوعی، با خودرو ارتباط برقرار کنند. این ماشین از نمایشگر سربالای پیشرفتهٔ ناوبری هم برخوردار است.
جیلی ادعا میکند که هائویو فاقد بوی مضر خودروهای نو است زیرا تمام متریال داخلی آن تحت آزمایشهای دقیق محیطی با سطحی ۲۰ برابر بالاتر از استانداردهای ملی چین قرار گرفته است. این کراساوور بزرگ همچنین به سیستم تصفیهٔ هوای نوع CN95 هم مجهز شده که گفته میشود از سرنشینان حتی در برابر ویروس هم محافظت میکند. علاوه بر این، در هائویو ۱۷ سیستم کمکرانندهٔ سطح دو هم ارائه شده است که شامل رانندگی نیمهخودکار و پارک اتوماتیک یک دکمهای میشود.
جیلی برای این کراساوور فول سایز جدیدترین پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ خود را در نظر گرفته ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه بهصورت استاندارد به چرخهای جلو منتقل میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. به گفتهٔ رسانههای چینی، بعداً یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده است هم برای هائویو ارائه خواهد شد.
Zonda R
۷ تیر ۱۳۹۹جیلی
چانگان
Byd
با کیفیت ترین خودروهای چینی
مسعود
۷ تیر ۱۳۹۹یه چینی خوش ساخت ! خوشم اومد
L
۷ تیر ۱۳۹۹بسه دیگه
روزی ۳ تا پست راجع به ماشینای زشت و بیخود چینی میزارید
یکم به چیزای دیگه هم به غیر از ماشینای چینی و کوروت و فراخوان فورد اهمیت بدید لطفا
L
۷ تیر ۱۳۹۹قصدم بی احترامی به سایت خوب پدال نیستا اما اینا رو واقعا از ته دل و به عنوان پیشنهاد گفتم ?
Carbonado Aventador
۷ تیر ۱۳۹۹به به به این دو روز گذشته دوتا شاسی بلند چینی خوب معرفی شد!!
.
این ماشینارو میبینم هم خوشحال میشم از پیشرفت چین،هم حسرت میخورم واسه خودمون که هیچ پیشرفتی نکردیم در صنعت خودروسازی!!!
.
پ.ن:
اون اساتیدی که از سایز رینگ و لاستیک ایراد میگرفتن ،تو این ماشین تناسبات رعایت شده!
Mohsen. G
۸ تیر ۱۳۹۹بحث ایراد گرفتن نیست عزیزم، به هر حال مهندسین و طراحان این کمپانیها به مراتب از همه اعضای این سایت حرفه ای تر و صاحب نظر تر هستند و اساسا ما در جایگاهی نیستیم که از اونها ایراد بگیریم، بلکه صرفا همه ما آزادیم که نظرمون رو در مورد خودرو های این کمپانیها مخصوصا طراحی خودرو هاشون ابراز کنیم و اصلا دلیلی نداره که نظراتمون درست باشه یا اونها از معایب تولیداتشون آگاه نباشند… تو این خودروی جیلی هم باز سایز رینگها کوچکتر از جثه ماشینه… فقط مختص چینیها هم نیست، تو رکستون g4 که جدیدا وارد کشور شده هم این عدم تناسب دیده میشه. ..
AMIR-REZA
۷ تیر ۱۳۹۹موتورش نسبتا خوبه حداقل از اون موتور 1.5 لیتر اون بائوجون که مطلبش چند تا پایینتر بود که خیلی بهتره
ولی وقتی به سایز چرخ ها از یک فرسخی هم نگاه کنی میتونی بفهمی یک ماشین چینیه
new reventon
۷ تیر ۱۳۹۹کیفیت در حد کره ییا
با قیمت پایین تر
pooriya.bmw.germany
۸ تیر ۱۳۹۹کاش جیلی بیاد ایرانخودرو و سایپا هم مثل پروتون بخره تا ماشین ها شو بصورت ریبج شده در لیران بفروشه ما هم از شر ایرانخودرو و سایپا راحت شیم
دولت هم به یه پولی میرسه ما هم از ماشین های چهل پنجاه سال پیش نجات پیدا میکنیم
Hadi
۸ تیر ۱۳۹۹طراحی خوبی داره ?…
MehdiTurbo
۸ تیر ۱۳۹۹یه روزی جیلی میشد با ۶۰ تومن خرید ۴ ۵ سال پیش اگه الان اون روز بود اینو میشد با ۹۰ خرید.