زیرمجموعه آلمانی شرکت چینی بایتون با حکم دادگاهی در این کشور اروپایی مجبور به اعلام ورشکستگی شد.
بایتون یکی از استارت آپ های الکتریکی شناخته شده در کشور چین بوده و زیرمجموعه خود در آلمان را قبلاً تأسیس کرده است. البته این کمپانی اخیراً با مشکلاتی دست به گریبان بوده و نیمی از کارکنان خود در آمریکا را به مرخصی فرستاده است. سخنگوی بایتون در آلمان میگوید کارکنان کارخانه این شرکت در آلمان نیز دستمزدهای خود را دریافت نکردهاند.
همچنین رسانههای محلی گزارش دادهاند ساختمان بایتون آلمان چندین ماه است که خالی بوده است. دانیل کرچرت مدیر اسبق بامو پیش از این جایگاه خود به عنوان مدیر اجرایی بایتون آلمان را در جولای ۲۰۲۰ ترک کرده و این شرکت چینی از انتخاب جانشین او خودداری کرده و بنابراین کسی مسئول زیرمجموعه بایتون در آلمان نیست.
دادگاه مونیخ به بایتون آلمان دستور اعلام ورشکستگی داده است. دانیل کرچرت نیز به عنوان بدهکار شناخته شده و یکی از وکلای آلمانی به عنوان مدیر موقت ورشکستگی این مجموعه انجاموظیفه خواهد کرد.
برخی رسانهها مدعی هستند کرچرت در سال ۲۰۲۰ به دنبال اعلام ورشکستگی این شرکت بوده اما مدیران چینی این ایده را نپذیرفته و همین موضوع دلیل ترک زیرمجموعه بایتون در آلمان توسط این مدیر ارشد بوده است.
این اخبار درست سه ماه پس از اعلام اینکه بایتون با شرکت سازنده آیفون یعنی Foxconn همکاری خواهد کرد منتشر میشوند. ظاهراً قرار است بایتون با همکاری این شرکت و مجموعههای دیگر خودروی M-Byte را تا سهماهه اول ۲۰۲۲ روانه خط تولید کند.
new Ramin
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه پس از کرونا دولت چین زیاد از بایتون حمایت نکرد همچنین به علت کرونا کمپانی بایتون نیمی از کارمنداشو اخراج کرد.
تا مرز ورشکستگی رفت ولی ورشکست نشد
بایتون خیلی مشکل مالی داره. بایتون لقمه بزرگی برداشته و اولویت اولش اروپا و امریکاس. جالب اینجاس سال 2017 وقتی بایتوت اولین خودروشو رونمایی کرد و گفت تا 2020 وارد امریکا میشه خیلی ها براش سر و دست شکوندن و کلی سفارش دادن !
اما متاسفانه کرونا ساخت خودشون خودشون رو بدبخت کرد !! ولی من خیلی به بایتون اعتماد داره ولی حیف خیلی مشکل مالی داره…
میثم
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چه خبره این همه نمایشگر
شب موقع رانندگی حتی بهش نگاه هم نکنی پدر چشمو درمیاره
مسعود
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چیه داخل این؟؟
این اول تلویزیون یا اتاق گیم بوده بعد بیرونش بدنه بهش وصل کردن…
حتی از نصب نمایشگر رو فرمونم نگذشتن
جلوشو نمیگرفتن تو نسلای بعدی احتمالا بیرون بدنه و رو جعبه هم نمایشگر میزدن حوصله ماشین عقبی سر نره…
مسعود
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من بهتره این ماشین های بی نام و نشون چینی دیگه سریعا وسایلشونو جمع کنند و بزنند به چاک برگردند کشور خودشون. تو اروپا این ماشین ها هیچ خواهانی ندارند و از نظر کیفیت و استهلاک به افتضاحند و به درد نمیخورند. هیچ کس ماشین اروپایی رو ول نمیکنه این ماشین های بیکفیت و آشغال رو بخره
زیزیگولو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ای کاش کل کمپانیهای خودروسازی چین بساطشون از بازار خودرو جمع بشه مخصوصاً از ایران
پویان
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در ماشین برقی به خاطر نداشتن خیلی قطعات خودرو احتراقی استهلاک خیلی پایینتره.
خودرو برقی قبلا نوشتم بیشتر تامین مالی مهمه .
تا دو سال دیگه خیلی از خودروها ی چینی با اروپایی رقابت می کنند.و حتی بهتر هم خواهند بود.
چینی ها خودروساز خیلی دارن .برای همین طبیعیه که بعضیشون بنجل باشند .ولی قابل تعمیم به همه نیست
زیزیگولو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پرطرفدارترین کالاهای ایرانی تو کشور چین، اول و آخر نفت و انرژی هستش و بعد از اینا مواد اولیه مثل سنگ آهنو مواد معدنی واسه اینکه چینیا کمبود مواد معدنی دارن ولی از اون طرف پرطرفدارترین کالاهای چینی تو ایران چه کالاهایی هستن!!؟؟؟ میشه گفت الآن اکثر مردم ایران مخالف کالاهای بنجل چینی از جمله ماشینای بنجل چینی هستن ولی مسئولین بدون توجه به خاسته مردم به کارشون ادامه میدن و به واردات از چین ادامه میدن!!!
حمید عاشوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان ما فندلاند و نروژ و آلمان نیستیم که از وجود کالای چینی مینالین..بفرض همین کالای چینی تو بازار جمع شه..مثلا کرمان موتور دیگه خودروی چینی نزنه..ایرانخودزو و سایپا هم نزنن.بجای جک اس5 و هایما و … جایگزین چی داریم؟نیسان با مدل قشقایی یا سوزوکی ویتارای 2021 میان جایگزین شن؟بعضی دوستان هنوز نفهمیدن تحریم صنعت خودروی ایران چه تبعاتی داشته و داره؟خلاصه بگم..اگه سود تولید خودرو تو ایران برای کمپانیهای بزرگ باشه هفتاد درصد هم باز کمپانیهای پدر و مادر دار نمیان..پژو با اون وضعیت داغونش میتونست با سود حاصل ازحضور تو بازار ایران خیلی از مشکلاتشو حل کنه ولی باز دمشو گذاشت رو کولشو در رفت…یه کم واقع بین باشیم..چشمهامونو باز کنیم ببینیم اطرافمون چی میگذره..اگه عرضه قطعات بی کیفیت چینی تو بازار قطع شه تبعاتش و اثراتش از جیب من و شما در میاد.فک کنین روزی برسه که یه جفت ایربگ پراید بشه 30تومن..
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من با حرف هات کاملا مخالف هستم
تمام این تحریم ها رو فاکتور میگیریم
خُب
زمانی که تحریم نبودیم هم یه کارمند اداره نمیتونست یه ماکسیما مونتاژی بخره .یا یه پرادو
یا هر ماشینی
جهنم در هر صورت جهنم هست
چه گرم
چه سرد
چه با تحریم
چه بی تحریم
نگاهی به وضع قبل تحریم بنداز
هیچ فرقی با الان نداره
یک فرق داره فقط
اون موقع پراید رو میتونستی بخری
الان نمیتونی همون پراید هم بخری
دستت به کدوم ماشین خوب میرسید که الان که تحریم شدیم نمیرسه
هیچ ماشینی
یعنی قبل تحریم من و تو میتونستیم حتی مدل پایه بدون آپشن بنز سال رو بخریم یا بی ام و
یا مدل کارکرده لندکروز
خیر
حسین دهمرد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مخالفم. اصلا چه دلیلی داره حتما تولید کنیم کسی اگه خودروساز باشه با تحریم هم میسازه کسی که عرضه ساختن نداره همون بهتر که تحریم بشه و هیچی نسازه. به درک مستقیم وارد کنیم مثه همه دنیا.
new Ramin
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خودرو آشغال و بی کیفیت چینی بنجل !!
پدال این کامنت های حاوی مطالب خنده دار رو بی زحمت منتشر نکن به خدا اصلا زشت هستن. چرا زشت هستن … چون…
دهه 1975 نظر مردم در مورد خودرو ژاپنی
آشغال بی کیفیت زشت زباله !
دهه 1990 به بعد : شاهکار های مهندسی !
.
دهه 1985 و 1990 نظر مردم در مورد خودرو کره ای : آشغال بی ریخت بی حویت و بد !
دهه 2015 به بعد : بسیار خوب هستن و برخی موارد بهتر از خودرو های کلاس خودشون یعنی آمریکایی و ژاپنی هستن.
.
دهه 2005 الی 2010 نظر مردم در مورد چینی ها : حرف های همیشگى و مسخره.
دهه 2025 الی 2028 به سمت اینده :واقعا بی نظیره هستن بسیار لوکس و زیبا هستن
مسیری که ژاپن تو 50 سال طی کرد همون مسیر رو حدود 85 درصدش رو کره ای ها تو 25 سال طی کردن. حالا همون مسیر رو چینی ها 75 درصدش رو در 15 سال طی کردن.
چینی ها تا سال 2025 بیش از نیمی خودرو جهان هستن و همه اونهارو میخرن. محبوب هم خواهند بود الان میگید نه… ولی تاریخ اینو ثابت کرد.
یادی از گذاشتی میکنم…
( چینی ها تا کجا پشرفت کرده اند ؟ مقایسه چانگان cs75 پلاس با مکسوس D60 ) اینم لینک خود سایت پدال. فقط بدونید این مطلب برای 1 مرداد 99هست.
یعنی 9 ماه پیش.
.
http://www.pedal.ir/خودروهای-چینی/مقایسه-چانگان-cs75-مکسوس-d60
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دلمون خنک شد…