برند مکسوس متعلق به گروه خودروسازی سایک چین، پیکاپ پرچمدار جدید خود بنام T90 را در بازار این کشور عرضه کرده است. این پیکاپ جدید در نسخههای دیزلی و تمام الکتریکی روانهٔ بازار شده است. T90 در طراحی بیرونی سبک زبان طراحی مکسوس را ادامه داده که ویژگی اصلی آن جلوپنجرهٔ هشتضلعی بسیار بزرگ است. این جلوپنجره با خطوط افقی پهن و کروم فراوان، حس لوکسی را به خودرو بخشیده است.
برای چراغهای جلو هم از طرح دوقسمتی که این روزها بسیار محبوب است استفاده شده است. در عقب T90 اما همان چراغهای عمودی معمول پیکاپها به چشم میخورد ولی این چراغها از پایین با نواری به هم متصل شدهاند تا نمای متفاوتی را ایجاد کنند. در بین چراغها هم پانل پلاستیکی مشکیرنگی با نوشتهٔ بزرگ MAXUS خودنمایی میکند. این پیکاپ چینی صرفاً بهصورت دو کابین اما با دو قسمت بار استاندارد و کشیده ارائه میشود.
در داخل T90 از طرح دورنگ مشکی و قرمز استفاده شده درحالیکه شکل کنسول میانی به سمت راننده تمایل دارد و طرح کلی نامتقارن داشبورد نیز روی موقعیت راننده متمرکز است. در اینجا، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی قرار گرفته که به یک نمایشگر ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی متصل شده است. این پیکاپ چنینی همچنین از قابلیتهای قابلتوجهی مثل کنترل از راه دور، تشخیص صدا، پخش موسیقی آنلاین، کنترل هوشمند خانه و… هم برخوردار است.
نسخهٔ دیزلی T90 با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بایتوربودیزل و یک نمونهٔ بایتوربودیزل دو سوپرشارژ ارائه میشود. پیشرانهٔ اول ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه دومی ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک و هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برخی از مدلهای T90 از دوازده حالت رانندگی مختلف برخوردار هستند که ازجملهٔ آنها میتوان به اکو، قدرت و معمولی به همراه 2H، 4H، اتوماتیک و 4L اشاره کرد.
نسخهٔ الکتریکی این پیکاپ چینی به یک موتور الکتریکی با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۸۸.۵ کیلووات ساعتی تغذیه میشود و با هر بار شارژ میتواند تا ۵۳۵ کیلومتر را طی کند. این نسخه از دو حالت شارژ سریع و آهسته برخوردار است که در حالت سریع، شارژ کامل باطریها تنها ۴۵ دقیقه طول میکشد. مکسوس T90 با قیمتی از ۱۲۹,۸۰۰ یوآن (۱۹,۸۰۰ دلار) تا ۲۹۹,۸۰۰ یوآن (۴۵,۸۰۰ دلار) به بازار عرضه میشود.
MM10000
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰Nice
بردیا
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه
دوستان یه سوال پیکاپ آسنا (آمیکو) میشه تقویتشون کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Ali_x76
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰راه اول : نصب سوپرشارژر و متعلقات ( میشه تا ۲۰۰ اسب سر چرخ روش حساب کرد )
راه دوم : تعویض موتور با نسخه های موجود ( 1UZ مثلا ) اون حدود ۱۸۰ اسب سرچرخ
راه سوم هم تقویت همون موتور فابریک : هدرز – مکش K&N – پورت و پولیش – کف تراشی – سبک سازی قطعات متحرک – ریمپ ) نهایتا ۱۴۰ اسب سرچرخ
نکته ( طبق داینوی topcarclub، آسنا حدود ۱۰۰ اسب سر چرخ به طور فابریکی داره )
بردیا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون
mahan
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بردیا جان پیکاپ اسنا توی افرود اتفاقا خیلیم خوبه یکی دوتا با ما اومد حتی افرود برفی هم اومدن خیلی هم خوبه.مخصوصا وسایل افترمارکت خفنی براش اومده.تقویتش اگه بکنن تو جاده شتاب و سرعتش زیادتر باشه خیلی خوب میشه وگرنه گشتاورش کافیه(البته از یک وانت فول سایز با این قیمت سرعتو شتاب انتظار نمیره ولی باشه که بهتر)
RezaRs
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چینا با سماجت خاصی در تلاشند ( البته برا رسیدن به نتیجه هیچ اصول اخلاقی کاری جلو دارشون نیست حالا تو این که کپی کاری عجیبی ندیدم اما بالاخره این مشکل رو دارند )
برعکس ایران … و سایپا …
Google
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بابا این جلوپنجره اژدها چیه همه تازگیا میذارن مگه یه ماشین چقدر هوا برای احتراق لازم داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰???
صد رحمت به طراحی پراید…
Amir Machine
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰این پیکاپ رو به مراتب متناسبتر از هیوندای سانتا کروز میدونم
لااقل تکلیفش با خودش معلومه
کوشا
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه که برا کوبیدن کره ایها حتی حاضرین به چینیا متمسک بشین:))))
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی اون هیونداس ، اینم یه برند چرت چینی ، پس لطفا قبل از کامنت گذاشتن یه ذره فکر کنید
Amir Machine
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من نه هیچ علاقهای به کرهایها دارم نه هیچ خصومتی، نه خوشم میاد از ماشین کرهای نه بدم میاد، هیچ حسی بهشون ندارم
پس تا یه نفر از یه ماشین کرهای انتقاد میکنه سریع جبهه نگیرید
اما در مورد سانتا کروز، این نظر شخصی منه، این ماشین تکلیفش با خودش مشخص نیست، نه وانته نه کراساوور، یه ترکیب مسخره بین این دوتاس که کارایی واقعی هیچکدوم رو نداره، نمیشه هر ایده مسخره و بیمنطقی رو عملی کرد و اسم نوآوری و جسارت روش گذاشت، سانتا کروز با موتور بنزینی چهار سیلندر، ساختار یونیبادی و فضای بار کوچیک اصلاً نمیتونه وظایف یک وانت واقعی رو انجام بده، اونم تو بازار آمریکا!
اما این مکسوس لااقل مشخصه چیه، یک وانت واقعیه و تواناییها و ویژگیهای خاص وانت رو داره
ضمناً، مکسوس مال گروه سایکه که بزرگترین خودروساز چینه نه یه برند چرت! سایک همون شرکتیه که MG رو داره و تو اروپا عرضه میکنه، سایک محصولات مکسوس رو غیر از چین تو استرالیا هم عرضه میکنه، محصولات برندهای مختلف سایک یعنی MG، رووی و مکسوس تو بیش از 60 کشور دنیا مثل هند، تایلند و سنگاپور و… عرضه میشن و گروه سایک پرفروشترین خودروساز چینی از لحاظ صادراته، سایک با غولهای خودروسازی دنیا یعنی جنرال موتورز و فولکسواگن جوینت ونچر داره
پس لطفاً شما قبل از کامنت گذاشتن کمی فکر و البته تحقیق کنید!
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰منم میدونم که وانت خوبی نیست ولی به نظرم زمانی میتونین با آمریکایی ها مقایسش کنین که خودش میخواسته مثل آمریکاییا باشه ، الان معلومه که هیوندا نمیخواسته یه وانت آفرود بسازه و بیشتر یه وانت مخصوص کار های روزمره هست تا یه وانت هرکول و آفرود و قدرتی
new Ramin
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا اقای امیر ماشین.
خیلی ها معلوم نیست چرا چنین چیز های رو میگن یکی گفته بود
برای ولوو خیلی زشته با جیلی همکاری کنه ! این نشون میده اون فرد اصلا از صنعت خودرو خبر نداره و فقط اومده حرفی زده باشه. بعد از اون اون دوستمون بیاد هرچی در مورد چینی ها بگه من اصلا نمیخونمش چون میدونم هیچ اطلاعی نداره. متاسفانه خیلی ها بدون اطلاع میان کامنت و نظری میدن و حتی یه سرچ ساده هم نمیکنن اصلا تاریخچه کمپانی رو بخونن. بهتر است اصلا به اینجور کامنت ها اهمیت ندهیم. بعضی ها کمبود دارن !
یکی که اسمش را نمیبرم در هر مطلب چینی نفر اول میاد میگه : نه به بنجل چینی . تابلو هست روی هوا کامنت میدهند و اصلا مطلب پدال رو نمیخونن. چند وقت بیش من با اون دستمون دعوام شد و گفتش سوار cs35 شدم آشغال است فلان و…
چندی بعد ازش 3 تا سوال بسیار ساده در باره امکانات و کولر و شیشه عقب cs35 پرسیدم اون دوستمون در افق محو شد ! چون دروغ گفته سوار شدم…
پس از اون اتفاق من با افراد دروغ گو و افرادی که فقط بلد هستن چینی هارو بکوبونن کاری ندارم.
porsche
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چه قشنگ
Reza Hosseini
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰پیکاپ که نباید سوسول باشه ?
پیکاپ باید ظاهرش زمخت و خشن باشه?
ولی در کل طراحی خوبی داره و رو کاغذ بد نیست و خوبه
در عمل باید دید
new Ramin
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰نسخه بنزینیش چه قدر گشتاورش بالاس…
حالا قدرت موتور احتراقی 211 اسب کمه
ولی گشتاور 500 نیوتون متریش خیلی زیاده
از پس بیشتر جاها و مسیر ها بر میاد.
نسخه برقیش هم خوبه ولی بنزینی مجموعاً بهتره. به عنوان یه پیکاب قیمت پایه 20هزار دلاری خوبه. ولی نسخه فولش 45 هزار دلاره که گرونه. به نظرم نسخه 26 یا 27 هزار دلاری خیلی خوبه . قیافش هم خوبه.
با اینکه با سایک و مکسوس زیاد حال نمیکنم ولی خب این خیلی جالبه…
آوان
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰موتور دیزلی هست ، موتورهای دیزلی قدرتشون کمتره ولی گشتاورشون بیشتره،در عمل گشتاور از اسب بخار مهمتره
new Ramin
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بله راست میگی اشتباه نوشتم بنزینی
منظورم دیزلی بود.
Roham
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نه الزاما
ولی بله، برای باربری گشتاور مهمتر از قدرته
زیزیگولو
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف پول?????
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحیش قشنگه ، حالا اینکه ضمخت نیست رو هم میشه نادیده گرفت ، ولی داخلش برای یه پیکاپ زیادی فانتزیه
میثم
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحیش خوبه
بخصوص داخل از خوب هم رد شده هرچند برای پیکاپ این طراحی داخای سوسول بازیه و تو کار خرابی زیاد داره
ولی اینا هنوز نتونستن یه موتور 6 سیلندر درست درمون رو همچین هیکلی بزارن
این ماشین با این موتور بعد از 2 سال استفاده و کارکشی میره برای سزارین
mahan
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰پیکاپ های چینی توی چند سال اخیر پیشرفت خوبی کردن.شاید مشکلات کم فرمانی و گیجی فرمان و موتور ضعیف و سفتی عجیب و سروصدای زیاد هنوز هم تو بیشترشون باشه ولی جدیدا بهتر شدن و جای رشد دارند.بنظرم لازم نیست اینارو با اسطوره ها مقایسه کنید چون جایز نیست ولی همین که با خودشون مقایسه کنی جای افرین گفتن دارند