Aiways و بایتون دو شرکت چینی هستند که در حال حاضر به دنبال عرضه کراس اوورهای الکتریکی U5 و M-Byte در قاره اروپا میباشند.
Aiways U5 از طریق برنامه اشتراکی آنلاین عرضه خواهد شد و گفته شده اولین نمونههای آن در ماه آگوست قابل سفارش خواهند بود. طبق گفته سازنده، فروش U5 در دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ و سوئیس شروع شده و بعد از آن نیز شاهد عرضه این خودرو در سایر بازارهای اروپایی خواهیم بود.
نیروبخش U5 پیشرانه الکتریکی ۱۹۷ اسبی بوده و گفته شده شعاع حرکتی آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.
اما بایتون هم از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ کراس اوور الکتریکی M-Byte را در آلمان، سوئیس، نروژ، فرانسه، هلند و سوئد عرضه خواهد کرد. قیمت این خودرو از حدود ۴۵ هزار یورو شروع خواهد شد و البته این قیمت فعلاً بدون اعمال مشوقهای دولتی محاسبه شده است.
نیروبخش این خودرو نیز باتری ۷۲ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۷۲ اسبی میباشد. M-Byte طبق ادعای بایتون برد حدود ۳۶۰ کیلومتری خواهد داشت. هر دو شرکت موردبحث قراردادهایی با شرکای محلی برای فروش و سرویس محصولات خود در چندین کشور اروپایی امضا کردهاند.
اما آیا اروپاییها واقعاً این خودروها را میخرند؟ تا زمانی که قیمت خرید مهم نباشد پاسخ این سوال احتمالاً مثبت خواهد بود. برای مثال بایتون M-Byte با قیمت ۴۵ هزار یورویی حدود ۱۳ هزار یورو ارزانتر از تسلا مدل Y میباشد. همچنین خودروهایی همچون آئودی e-tron بهای نزدیک به ۷۰ هزار یورو دارند.
بنابراین تا زمانی که تصور شما از یک خودروی الکتریکی چیزی شبیه داچیا یا هیوندای کنا باشد شاید شما باید نگاهی به محصولات این دو برند چینی داشته باشید.
Moein
۲۴ اسفند ۱۳۹۸درد و مرض رو به کل دنیا پخش کردید حالا وقتشه جنسهای شخمیتون رو قالب کنید
آخ که چقدر متنفر شدم جدیدا از اون قیافه های مزخرف تون??
AMG_63
۲۴ اسفند ۱۳۹۸دقیقاً ، و این تازه شروع بازیشونه .
رئیس جمهورشون بعد از کلّى سکوت اومد و از مردم کل دنیا عذر خواهى کرد و گفت که کشورش حاضره به دلیل ضرر و افت سهام شرکت هاى اروپایى و آمریکایى ، سهامشون رو خریدارى کنه ، یعنى اینکه عملاً جنگ بیولوژیکیشون رو با دنیا اعلام کردن و نیتشون که انحصارى کردن بازار دنیا به نفع خودشونه رو بیان کرده و الان منتظر جوابه !!!
اینم از این خبر که نشون میده همه جوره آماده نفوذن .
از آب گل آلود ماهى گرفتنه به نوعى
مهدی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸اگر یکم با بازار بورس و مالی اشنا باشی متوجه میشی که در شرایط رکود اقتصادی جالا جنگ یا کرونا یا هر دلیل دیگه صف فروش در بازار بورس عظیمی مثل چین اتفاق می افته و سهام داران خارجی پول هایی که باعث چرخش اقتصاد چین میشد با خودشون میبرن و به اصطلاح صف فروش ایجاد میشه و طبیعتا این صف فروش سهام دار چینی که جایی برای خروج سرمایه نداره و از طرفی ضرر هم کرده تحت فشار روانی میزاره عملا اقتصاد لطمه میخوره در این شرایط مثل سال ۲۰۱۰ در امریکا دولت چین وارد عمل شده و با تزریق دلار به بورس و ایجاد صف خرید مصنوعی هم سرمایه داران و پول های خارجی تشویق به ماندن میکنه و هم از ضرر بازار های مالی جلوگیری میکنه پس قطعا این نقشه که چین فرضا بخواد بورس خودش با خاک یکسان کنه و بعد بیاد سهام اروپای ها و امریکایی بخره و انحصاری کنه جوکه . یک دلیل دیگه اینه که با فرضا با خروجی سرمایه های غربی و سرازیر شدن ان به کشوری مثل هند عملا رشد اقتصاد هند دو تا سه برایر چین میشود و تیر خلاص به اقتصاد چین خواهد خورد اونم با جنعیت بسیار زیاد هند
GERMANY
۲۴ اسفند ۱۳۹۸دمت گرم خنک شدم
OPEL
۲۴ اسفند ۱۳۹۸برین همون ویروس بسازین شما رو چ ب صنعت
علی
۲۴ اسفند ۱۳۹۸طرفدار نظریه توطئه نیستم
ولی اگه ثابت بشه که این یه جنگ بیولوژیکی بوده چی میخوای بگی ؟
لطفا زود قضاوت نکنید ومنتظر نظر دانشمندان و متخصصان باشید
(طرفدار چینم نیستم)
مهدی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸جنگ بیولوژیک کاملا بعیده اولا که خود امریکا درگیر کرده که با توجه به حجم اقتصاد امریکا و پولی که در بازار های مالی وال استریت جابهجا میشه این شیوع در خود امریکا به ضرر اونا هستش دوما اقتصاد امریکا دانش محور و اقتصاد چین تولید محور هستش و در واقع دانش امریکا در چین تبدیل به تولید میشه و خوابیدن تولید در به ضرر اقتصاد امریکا هم هست این فرضیه که امریکا میلیارد دلار ضرر کنه تا چند بشکه ایران به زور میفروشه قیمتش بیاره هم شبیه جوک هستش و برای این کار راه های ساده تری هم هست
PARSA
۲۱ آذر ۱۳۹۹وقیقا درست میگید???
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۸با وجود داچیا سیات و رنو نمیتونن وارد اروپا بشن این شرکتها بازار خودروی اقتصادی گرفتن کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب کار برای چین مشکل کرده
Hadi
۲۴ اسفند ۱۳۹۸۴۵هزار یورو!!!؟؟
از سری ۳ هم گرونتره
واقعا اونی که میخره…