خودروهای چینی

چینی‌ها به تویوتا لندکروزر هم رحم نکردند!

در زمانه‌ای که اکثر خودروسازان جهانی و همچنین کمپانی‌های چینی به تولید محصولات الکتریکی روی آورده‌اند، شنیدن اینکه برخی خودروسازان همچنان پیشرانه‌ای ۸ سیلندر می‌سازند خبری خوشحال‌کننده می‌باشد. شاسی‌بلندی که در تصاویر مشاهده می‌کنید کپی تویوتا لندکروزر بوده و زیر کاپوت آن یک پیشرانه‌ی بزرگ ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری جا خوش کرده است.


این شاسی‌بلند همان‌گونه که انتظار دارید در چین و توسط گروه‌های تِک CHTC ساخته می‌شود. این هولدینگ در زمینه‌های متنوعی همچون ساخت و فروش محصولات خودرویی، شیمیایی و ماشین‌آلات فعال است.


زیربرند خودروساز این هولدینگ CHTC موتور نام دارد و در چین خودروهایی با برند هنگتیان هم می‌فروشد. آن‌ها طیف وسیعی از اتوبوس‌ها و کامیون‌های الکتریکی را نیز به فروش می‌رسانند.


اما شاسی‌بلند مورد بحث ما نشانی متفاوت با خودروهای برند هنگتیان دارد. بنا به اطلاعاتی که در پایگاه اطلاعات وزارت صنعت چین ثبت شده، برند شاسی‌بلند ۸ سیلندر یاد شده تیانما می‌باشد.

این هم یکی دیگر از کارهای عجیب‌وغریب خودروسازان چینی است زیرا قبلاً نیز تیانمای دیگری وجود داشته که از همان مشخصات استفاده کرده اما یک کمپانی کاملاً متفاوت است!

اوایل سال جاری CHTC موتور و تیانما اتو با یکدیگر به توافق رسیدند تا شرکتی جوینت ونچری برای ساخت خودروها در منطقه اقتصادی یان تأسیس کنند. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۰۰ هزار دستگاهی خواهد داشت. کارخانه یاد شده بنا به گفته شرکت مورد بحث تولید کننده‌ی شاسی‌بلندی بزرگ، مدرن و حرفه‌ای خواهد بود!


به نمای پشت این خودرو نگاهی می‌اندازیم. در سمت چپ شاهد نشان هنگتیان چین هستیم که نام چینی CHTC می‌باشد. البته خود این لوگو هم کمی گیج‌کننده است. این لوگو جدید بوده و نه توسط CHTC و نه توسط تیانما بکار نرفته است. این هم از عجایب چینی!

در سمت راست هم نشان L4600 را می‌بینیم که احتمالاً به نام خودرو و ظرفیت پیشرانه ۸ سیلندر اشاره می‌کند. شاید هم نام واقعی خودرو همین باشد!

تصویری هم از کابین منتشر شده که در آن یک صفحه لمسی بزرگ و گیربکس دستی قدیمی و حتی ترمزدستی قدیمی‌تر به چشم می‌خورند.


خب حالا به پیشرانه می‌رسیم. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری قدرت ۲۸۰ اسب بخاری داشته و باعث می‌شود خودرو به حداکثر سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو ۱۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است!

پیشرانه توسط شرکتی با نام فوتی پاور ساخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده و تحت تملک CHTC قرار دارد. موضوع عجیب اینکه در وب‌سایت این شرکت تنها به پیشرانه‌ای ۶ سیلندر و ۳ لیتری اشاره شده و خبری از این پیشرانه ۸ سیلندر نیست!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. هادی 8 سیلندر

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (458 ديدگاه)

    عجب چیزیه چین دیگه رسید به قله وارد فاز هشت سیلندر و شش سیلندر شد
    تو زمینه گیربکس هم پیشرفت کنه دیگه تمومه

  2. حسین

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    من یک سوال دارم ، ایا شرکت های داخلی اجازه تولید خودرو هایی با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی را دارند؟

    1. کامیاب

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      شرکت های داخلی هیچ کدوم توان تولید موتور نیم لیتری تیک سیلندردو زمانه واس موتور چمن زنی ندارن،چه برسه به موتور هایی با حجم بیش از 2500سی سی.
      البته قانون شفافی هم در این مورد وجود نداره

    2. الکی

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      یه نکته اینه که چرا بسازن؟
      وقتی میتونن همینا رو قالب کنن چون مردم میخرن و هیچ زوری بالا سرشون نیست مغز خر نخوردن که یه چیز بهتر بسازن
      هر وقت فعلیا فروش نرفت خب اونوقت میرن یه مرحله بالاتر و یه چیز بهتر میسازن مردم بخرن

      بعد اینکه دو سال قبل سایپا یه انجین سه سیلندر معرفی کردش. این انجین رو به اسم بومی و غیره نشون مردم دادن. ولی همه فهمیدن نه سایپا ساخته و نه ساخت ایرانه. بلکه سایپا ۳۲۰۰ میلیون دلار از دولت گرفت بعدم دو میلیون دلار به یه شرکت اتریشی دادن و این شرکت اتریشی با ۲ میلیون دلار این انجین سه سیلندر رو برا سایپا طراحی کردش.
      سایپام ۳۱۸ میلیون دلارو گذاشت تو جیبش

      وقتی سایپا میتونه ۳۲۰ میلیون اونم به دلار برا طراحی یه انجین ساده ی سه سیلندری بگیره و بعدم با دو میلیون دلار طراحیشو به یه شرکت اتریشی بده مغز خر نخورده که بیاد هزینه کنه خودش طراحی کنه
      بعدم طراحی کنه چند میلیاردی اونم به دلار پول میگیره

    3. رضا

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      CHTC کمپانی فوق العاده ای هست در امریکا اروپا و استرالیا تولید داره

      در ایران هم نماینده رسمی دارن برای تولید و عرضه به منطقه
      یعنی میتونه اینجا تولید بشه و به اروپا- کشورهای منطقه MENA و CIS صادر بشه

  3. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    اجازه داشته باشن توانش ندارن تو پیشرانه هزارو چهارصد و هزار سیصد پراید و ۲۰۶ زاییدن هنوز قطعات گیربکس پراید وارداتیه

  4. R

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    حضرت l۴۶۰۰

  5. احمدرضا

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    لامصب مو نمی زنه

  6. Sina

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (384 ديدگاه)

    280 اسب برای این حجم از موتور کم نیست؟
    بنظرم بازدهیش نسبت به حجم موتورش خیلی کمه
    تویوتا اریون با موتور 3.5 لیتری شش سیلندر تقریبا بین 260 تا 270 اسب قدر تولید میکنه

    1. الکی

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      گشتاورشم مهمه
      وگرنه تراکتور فوقش هفتاد اسب بخار تولید کنه
      یا کامیون فوقش ۶۰۰ اسب بخار تولید کنه که شاید کمتر از یه موستانگ باشه.
      ,ولی خب این یه مدل ساخت چینه
      همونقدری که پول میدی همونقدرم اش میخوری
      موتور اصل تویوتا ۶ لیتری میخوایی بایدخب باید پولشو بدی
      پولشو نداری به همین قانع باش
      گرچه همینم به راحتی استانداردای اروپا رو پاس میکنه

  7. الکی

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر طرحی که باشه هرچقدرم که کپی باشه حداقل اونقدری استانداردهاشون بالا هستش که وارد اروپا بکننش
    اگه به مشکلات حقوقی کپی رایت برنخورن
    وقتیم که وارد بازار اروپا بتونن بکنن یعنی اندازه سئات لئون استانداردشون بالاس

  8. ADAK

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    آرم ش که کُپ اینفینیتی شده …

  9. GOD BLESS AMERICA

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اتفاقا” من خوشم اومد ازش .
    فقط یه تیون موتور و اضافه کردن سوپر شارژر نیاز داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا