خودروهای چینیگک موتور

گک موتور با سدان الکتریکی Aion S رقیب تسلا می‌شود

شرکت چینی گک موتور با معرفی سدان الکتریکی جدید Aion S در نمایشگاه گوانگژو قصد دارد به جنگ با تسلا برود. Aion S که سال آینده به بازار عرضه می‌شود، یک سدان تمام الکتریکی است که طراحی شده تا عملکردی مشابه تسلا را با قیمت معقول‌تری در اختیار خریداران قرار دهد. گک فعلاً اطلاعاتی زیادی از این خودرو منتشر نکرده اما آن‌را خودروی بسیار آئرودینامیکی می‌داند که با ضریب درگ ۰.۲۴، آئرودینامیکی تقریباً مشابه تسلا مدل ۳ دارد.

با اینکه Aion S خودروی بشدت آئرودینامیکی است اما با جلوپنجره‌ای باریک که توسط چراغ‌های LED احاطه شده است، از دماغه‌ای نسبتاً سنتی برخوردار است. در بخش پایینی نیز ورودی‌های هوای بزرگی دیده می‌شود که البته به‌احتمال‌زیاد نمایشی هستند. با حرکت به سمت پروفیل جانبی خودرو، رینگ‌های جذابی جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که یک خط مشکی‌رنگ هم از میان ستون C عبور کرده است. در بخش عقبی خودرو هم چراغ‌های LED باریکی به چشم میخورد که به‌هم متصل هستند.

هرچند گک مشخصات Aion S را اعلام نکرده اما گفته است که این سدان تمام الکتریکی با یک‌بار شارژ باطری‌هایش می‌تواند مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو همچنین از سیستم ثبات بدنه ساخت بوش و همین‌طور تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح دو هم برخوردار است. این تکنولوژی شامل سیستم‌های پارک خودکار، سیستم کمکی پیمایش و سیستم کمکی ترافیک می‌شود.

درحالی‌که ممکن است برخی در توانایی گک برای رقابت با تسلا تردید داشته باشند اما این شرکت چینی کاملاً از ادعای خود دفاع کرده و اظهار داشته است که طی یک دههٔ گذشته بر پنج تکنولوژی اصلی شامل باطری‌ها، موتورهای الکتریکی، واحد کنترل، سیستم‌های ادغام‌کننده و سیستم‌های الکترومکانیکی تسلط پیدا کرده است. این شرکت در ادامه خاطرنشان کرده است:

«در گذشته مردم تویوتا، هوندا و هیوندای را هم مورد تمسخر قرار می‌دادند اما امروزه هرگز این‌طور نیست».

بااین‌حال تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا این شرکت چینی به هدف خود می‌رسد یا نه. این در حالی است که گک پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قصد دارد سال آینده فروش محصولات خود را در ایالات‌متحده آغاز کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Lancia stratos

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    قیافه ش لامصب اسوه ی اصالته، ترکیبیه از المان های سواری های تویوتا، سیتروئن و ولوو

    1. Mohammad

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      چراغ های عقب که مال چارجر هست
      ولی مسئله اینه تسلا رقیب واسه سدانش نمیخواد
      تسلا رقیب واسه رودستر میخواد
      با اون مشخصات فرا زمینی

      1. حامد

        ۱۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (831 ديدگاه)

        داداش الان خیلی از ماشینا چراغ عقبشون پیوستس
        هر ماشینی که چراغش پیوسته باشه که کپی از چارجر نیست
        آئودی هم چراغش پیوسته شده
        پورشه هم همینطور
        خودروی الکتریکی بنز هم همینطور

        1. Mohammad

          ۱۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          خوب فکر کنم همه میدونن اولین بار کدوم ماشین چراغ هاش این مدلی بوده حامد

  2. david

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    جلوشو از تویوتا گرفته عقبشم از آئودی اینجوری میخواد با تسلا رقابت کنه!

    1. emad1990

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      «در گذشته مردم تویوتا، هوندا و هیوندای را هم مورد تمسخر قرار می‌دادند اما امروزه هرگز این‌طور نیست».
      فکنم روی صحبتش با ماست

  3. david

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    البته عقبش بیشتر شبیه سیتروئنه

  4. ایمان

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4058 ديدگاه)

    میگن چینی زود میشکنه ولی این چینی ها همه رو میشکنن
    نخود ، پیاز ، گوشت و سیب زمینی
    بازارو قبضه کرده جنس چینی

  5. me84

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من که خوشم اومد.

  6. احمدرضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    خخخخخخ
    رقیب تسلا ! ؟
    با طراحی اسکی؟

  7. مرتضی مقدم

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    بستگی به مشخصات واقعی و کیفیتش داره که بتونه رقیب تسلا محسوب بشه یا نشه.اما از نظر ظاهری قیافه متعارف تری داره وبه نظرم ظاهر بهتری نسبت به تسلا داره.

  8. Elmiraj

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    با نصب یک باتری و الکتروموتور رو یه شاسی و بدنه کپی شده از این و اون که نمیشه با تسلا رقابت کرد…!!!
    .
    زمان تحقیق و توسعه همه‌ی خودروهای ساخته شده توسط این استارتاپ های چینی روی هم اندازه Model 3 تسلا نبوده …

  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    در دنیای موبایل هم ، چینیها در اون اوایل زیاد پا تو کفش بزرگها میکردن ، اما دیدیم که از این همه چینی ، فقط هوآوی پیروز شد ، اما در پشت رقبای برتر کره ای و آمریکائی .

    من فقط اینو میدونم که دنیای الان ، به سبب هزینه های سربار زیاد ، دنبال کیفیت میگرده و اگر این خودرو خوش ساخت و خوش کیفیت به همراه کارایی بالا باشه و حتی پائینتر از تسلا ، ولی باز پرفروش و پر تقاضا میشه ، به سبب قیمت فوق رقابتی چینیها .

  10. حمیدرضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از حرف تا عمل خیلی فاصلست ولی معمولا این تلاش ها به جای درستی میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا