چشم اندازکرایسلرهفته نامه

بهترین ون کار اند درایور: کرایسلر پاسیفیکا

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

کرایسلر پاسیفیکا
پس از اینکه کرایسلر پاسیفیکا در سال ۲۰۱۷ توانست عنوان بهترین ون سال را کسب کند امسال نیز تلاش داشت تا از عنوان قهرمانی خود در برابر جدیدترین نسل هوندا اودیسه که برای سال ۲۰۱۸ کاملاً دگرگون شده دفاع نماید. این دو خودرو در جنگی با نقاط قوت و ضعف فراوان حضور دارند. نهایتاً این پاسیفیکا بوده که توانسته عنوان بهترین ون سال را دوباره از آنِ خود کند که البته ارگونومی فوق‌العاده آن در کسب این عنوان بی‌تأثیر نبوده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که نسخه پلاگین هیبریدی پاسیفیکا به این عنوان دست پیدا نکرده زیرا ترکیب پیشرانه ۶ سیلندر با دو پیشرانه الکتریکی غیر قابل پیش‌بینی بوده و چندان جالب نیست.

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا
اول شدن پاسیفیکا در این کلاس جای تعجب زیادی ندارد زیرا در تست مقایسه‌ای که اخیراً انجام شده این خودرو توانسته جدیدترین نسل هوندا اودیسه و تویوتا سی‌نا را شکست دهد. باز هم با راندن این ون می‌توانیم از شاسی توانا، پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۷ اسبی قدرتمند و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نرم لذت ببریم.

کرایسلر پاسیفیکا
این خودرو دارای سیستم تعلیقی بوده که برای راحتی سرنشین تنظیم شده و فرمان سبک و احساسی آن نیز مانور دادن در فضاهای تنگ را عملی آسان کرده است. با این حال، پاسیفیکا در راه‌های پرپیچ‌وخم نیز دست‌بسته نمی‌ماند.

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا
به جز مدل پایه، تمامی نسخه‌ها با صندلی‌های ردیف دوم عالی ارائه می‌شوند که باعث می‌شود صندلی‌های کاپیتانی این ردیف به کف خودرو تا شوند. البته یک صندلی سفارشی را می‌توان بین دو صندلی کاپیتانی اضافه کرد تا فضا برای ۸ نفر مهیا شود. اگرچه ما طرفدار پوشش نازک صندلی و راحتی کمتر نیستیم اما کرایسلر حداقل آپشن صندلی‌های راحت‌تر و جداشدنی را در نظر گرفته که باعث می‌شود نیازهای خریداران این کلاس یعنی تطبیق‌پذیری بالا و کاربرد زیاد کاملاً برآورده شوند.

تقریباً هرکجا را که نگاه کنید شاهد فضاهای ذخیره‌ای خواهید بود و همچنین پورت‌های USB زیاد به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی عقب با ارتباطات HDMI از شاخصه‌های مهم کابین هستند.

کرایسلر پاسیفیکا
به همه این موارد باید طراحی جذاب بدنه، کنترل‌های ارگونومیک بدنه و سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای را افزود که شاید خلاقانه‌ترین سیستمی باشد که در بین رقبای خود دارد.

کرایسلر پاسیفیکا

مشخصات کرایسلر پاسیفیکا

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، دیفرانسیل جلو، ۷ یا ۸ نفره، ۴ درب ون
  • قیمت پایه: 28090 تا ۴۴۷۹۰ دلار
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۷ اسب بخاری
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک
  • وزن خالص: 1973 تا ۲۰۱۸ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۳ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: 15.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.۴/۸.۴/۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تو این ماشینا به نظر من طراحی کیا سدونا (کارنیوال) از همه بهتره

    1. یانکی

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      هر چه زود تر کرایسلر بر اساس این پاسیفیکا یه کراس اور 7 سرنشینه تو ابعاد تراوز تولید کنه و از قدرت کامل موتورش که 305 اسبه بهره ببره واقعن میترکونه ای لعنت به مارچیونه که گیر داده به آلفا و مازراتی که اصلن سود ده نیستن بجایه اینکه پلت فرم جدید سهم 300c چارجر چلنجر گرند چروکی دورانگو و جورنی باشه سهم آلفا شد همین الان فروشه این محصولات با پلت فرم قدیمیشون عالیه اگر نسل جدیدشون بیاد آمار بی نظیری ثبت میکنند

  2. تیاگو

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بهترین وسیله برای سفر

  3. کارل شلبی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تواین کلاس واقعا پاسیفیکیا رو برتر میدونم???

  4. me84

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی داشبردش با آدم حرف می زنه.

  5. ایلیا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    این ون چقدر تحسین شد توی این چند سال اخیر!
    واقعا هم فوق العادست هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجیش

  6. فرامرز

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    نیمکت های تاشو عقب رو خیلی جالب طراحی کردن که در صورت خوابوندن با کف خودرو هم سطح میشن. تو مدل ۸ نفره با خوابودن صندلی های عقب فضا خیلی زیاد میشه و اگه از قبل ماشین رو نشناسین باور نمیکنین اون پشت صندلی هم هست. من که اولین بار تو ویدئو دیدم کف کردم

  7. امیر رضا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یه دونه از اینا داشتم به این جمله میرسیدم:
    همه ی ایران سرای من است…
    طراحی ملایم و آرامش بخش،شتاب خوب،کیفیت خوب،سانروف بزرگ،فضای زیاد برای وسایل،دو صندلی تک نفره برای ردیف عقب،قیمت مناسب و خیلی چیزای دیگه…

  8. مانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ حال کردم یه ماشینِ آمریکایی تونست رقیب‌های ژاپنی جدیدتر از خودش رو شکست بده

  9. MOBIN POURMAND

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این همون ماشینه نیست ک تو اول فست اند فریوس ۷ پل واکر داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا