کرایسلر ۳۰۰ یک سدان بزرگ و پا به سن گذاشته است که به این راحتیها بازنشسته نمیشود. نسل فعلی این خودرو حدود ۱۰ سال است که در بازار حضور داشته و البته ریشه پلتفرم آن به سال ۲۰۰۵ بازمیگردد. شایعات زیادی درباره خاتمه تولید این خودرو به گوش میرسد شایعاتی که میتوانند رنگ واقعیت به خود بگیرند اما امروز اینگونه نخواهد بود.
طبق خبر منتشر شده توسط کارز دایرکت، این سدان فول سایز برای مدل سال ۲۰۲۱ بازخواهد گشت. البته کرایسلر تنها دو تریم برای ۳۰۰ عرضه خواهد کرد و شما شاهد آیتمهای ویژهای همچون چرم ناپا و تریم چوب نخواهید بود. دلیل آن نیز حذف تریم های لیمیتد و 300C از این خانواده است. البته طرفداران هِمی نباید ترسی به دل راه دهند زیرا هنوز هم گزینه پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری به عنوان یک آپشن در مدل دیفرانسیل عقب 300S وجود دارد.
تنها تریم دیگر نیز ۳۰۰ تورینگ است که بهصورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک و با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری در دسترس میباشد. این پیشرانه قدرت ۲۹۲ اسب بخاری داشته و نسخه 300S از پیشرانه ۳۰۰ اسبی بهصورت استاندارد سود میبرد. قیمت این خودرو تنها ۴۹۵ دلار افزایش یافته هرچند اگر خواهان قدرت بیشتر باشید باید مبلغ بالاتری را بپردازید. قیمت مدل مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر هزار دلار افزایش یافته و بنابراین اگر خواهان مدل 300S با پیشرانه همی باشید باید حدود ۴۳ هزار دلار بپردازید.
اما پاسخ خریداران چه خواهد بود؟ ۳۰۰ قبلاً نیز خودرویی با زمان قرض گرفته از مقامات برای زنده ماندن بوده است. فروش این خودرو در سال پیش با افت ۲۰۱۹ به ۲۹۲۱۳ دستگاه رسیده است. همچنین فروش این خودرو زمانبر بوده و بیش از نیمی از مدلهای ۲۰۱۹ این خودرو فروخته نشدهاند. ۳۰۰ تنها خودروی سواری بین مینی ونهای کرایسلر بوده و در واقع یکی از معدود سدان های آمریکایی در دسترس میباشد.
آیا ۳۰۰ برای سال ۲۰۲۲ هم عرضه خواهد شد؟ پیشبینی این امر سخت است اما با فروش رو به کاهش و عرضه تنها دو تریم، آینده این خودرو روشن به نظر نمیرسد.
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۳۹۹البته این زنده بودن بیشتر حکم کُما را داره براش !
جواد خطر
۹ شهریور ۱۳۹۹داش اینجارو بات مُوافِقَم
یانکی
۹ شهریور ۱۳۹۹کرایسلر باید رو برقیها تمرکز کنه.
M.A.S
۱۰ شهریور ۱۳۹۹فک کنم میخوان به فروش چارجر کمک کنن چون اون فک کنم فروشش رو به افزایش بره با معرفی ردای
البته الانم خیلی پرفروشه
Hussein
۹ شهریور ۱۳۹۹ماشین با اصالتیه
اما دنیا داره سمت شاسی ها میره باید هرچه زود تر کرایسلر باید یه فکری براش بکنه و یا فیس لیفتشو بزنه یا خاتمه
اینطوری موفق تره کم تر ضرر میکنه
محمد
۹ شهریور ۱۳۹۹جذاب
زیزیگولو
۹ شهریور ۱۳۹۹تو عکسای کرایسلر ۳۰۰ جدید تغییرایی مثل جلو پنجره جدیدو طراحی تازه چراغای جلو عقبو لوله های اگزوز جدیدو بازنگری تو طراحی داخل کابین دیده میشه
ایمان
۹ شهریور ۱۳۹۹هنوزم به بسیاری از ماشینهای موجود ترجیحش میدم
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹بهترین سدان امریکایی درکنار چارجر که همچنان هستند و رقیب میطلبند
لوکس در کنار قدرت
مثلا سری ۵ و ۶ یا ای کلاس و سی ال اس یا اس ۹۰ چی دارن که این نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونا فقط یه اسم و یه آرم جلوی سپرشون چسبوندن
امیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز نظرتون بسیار محترمه اما در چندین کامنت دیگه هم دیدم ک کمی تعصب دارین و شاید عمدا قصد بد جلوه دادن دوستان امریکایی رو دارید!
لطفا کمی ملایم تر کامنت بزارید که مبادا سوتفاهم پیش نیاد
خودروهای اروپایی ک فرمودید قطعا در خیلی از موارد برتری بی چون و چرایی نسبت به کرایسلر و کلا سدان های امریکایی دارن
سدانهای امریکایی در وحله اول قدرت مد نظرشونه !
Hamidreza
۱۰ شهریور ۱۳۹۹امیر عزیز
ایشون کاملا ضد آلمان هستند …
با ایشون کاری ندارم
اما بنظرم بین سدان های آمریکایی کادیلاک در حال حاضر حرف اول رو میزنه …
سدان های اروپایی هم واقعا جذاب هستند
بنظرم ای کلاس چه از نظر طراحی داخلی چه بیرونی ؛ چه کیفیت و چه راحتی از این خودرو برتر هست ؛ اگه برتر نبود اینقدر محبوب نبود!
این حجم از تعصب دلیلی نداره … لازم نیست همه جا حرف آلمان رو بزنیم
هم آلمان هم آمریکا در پیشرفت خودرو سازی جهان سهم زیادی داشتند و تکنولوژی های بسیاری رو وارد این صنعت کردند!
امیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹دقیقا همینطوره اما کرایسلر و چارجر تاریخچه بسیار پرباری دارن و مهمتر ازون به هیچ وجه اصالت خودشونو از بین نبردن
کادیلاک سدان های بسیار خوبی داره
لوکس و با کیفیت و تکنولوژیک اما کمی اروپایی شدن و اگه به امار فروش هم توجه کنید، چارجر و کرایسلر۳۰۰ محبوبیت بیشتری دارن(البته مدتیه کرایسلر افت کرده ک دلیلش کاملا مشخصه)
کوشا
۹ شهریور ۱۳۹۹ماشین آمریکایی مورد علاقم… امروز تو یوتیوب یه ویدئو ازش دیدم داشتن می شستنش دلم ضعف می رفت!!! از معدود ماشیناییه که طراحیش هیچ وقت برام قدیمی نمیشه در حالی که فیسش مال ده سال پیشه! نمیدونم چطور اپل و دل و اچ پی تو ایران می تونن فعالیت کنن ولی ماشینای آمریکایی نه!
امیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹چون بعضی از خودروهای امریکایی کاریزما دارن و موجب گناه و فساد میشن….?
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹آلمانی ها خیلی دوس دارن اخرین بازمانده های سدان های امریکایی هم نابود بشن تا سری ۵ و ای کلاس و آ۶ خودشون رو به رخ بکشن
اما نه هنوز چارجر با قیمت گمتر و امکانات عالی پرقدرت ترین سدان دنیاست
کل ام ۵ ها و ام ۴ ها و سری ۵ ها و ای کلاس ها و ای ۶۳ ها هرگز محبوبیت چارجر رو نداشتن و نخواهند داشت
من ضد آلمانم
MOHAMMAD
۱۷ دی ۱۳۹۹جناب آقای ضد آلمان نظرت فکر کنم فقط برای خودت محترمه چون هیچ کسی یا بگم بیشتر کسی حرفتو قبول نداره چارجر عالیه ولی هیچوقت به پای سدان های لوکس اروپایی مثل بنز ب ام و آئودی بنتلی و بقیه نمیرسه
Sina
۹ شهریور ۱۳۹۹واقعا یکی از بهترین ماشینایی که الان آمریکا میسازه
ali
۹ شهریور ۱۳۹۹کرایسلر باید نسل جدیدشو با المان های مدرن نزدیک به همین طراحی تولید کنه تا فروش خوبی داشته باشه…میتونه وزنش رو هم کمتر کنه و هیبریدیش رو هم تولید کنه…
بهزاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹زندست اما با تنفس مصنوعی
Hadi
۱۰ شهریور ۱۳۹۹باید یه تغییر نسل اساسی بده
و گر نه محکوم به فناست…
Mf1
۱۰ شهریور ۱۳۹۹کرایسلر 300 2006 زیباترین طراحی داشت که زیباتر از اون تا حالا ندیدم حتی زیباتر از رولزرویس
علی
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ماشینی که وقتی والتر وایت به سیم آخر زد خریدش!
هاتف
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ظاهر “هنوز” جذابی داره ولی داخلش واقعا قدیمی شده.
اکیپ چارجر، کرایسلر ۳۰۰، چلنجر اکیپ پیرمردای جذابه
ارشیاsvj
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ظاهرش داره اروم اروم پیرمردی میشه.
امیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹از اینکه بخوان الکتریکی کنن یا با موتورهای ضعیف یا توربو عرضه کنن، بنظرم تولیدش متوقف بشه و با همین اصالت به کارش خاتمه بده، خیلی جذاب تره و برای همیشه مثل وایپر و دیگر محصولات افسانه ای این شرکت تو ذهن طرفداراش میمونه
البته امیدوارم وایپر دوباره برگرده!
Viper GTS-R
۱۰ شهریور ۱۳۹۹امیدوارم وایپر برنگرده! وایپر بدون موتور ۸.۴لیتریش اصالتی نخواهد داشت. دوست دارم همین ذهنیت از وایپر برام بمونه
مهدی موتورز
۱۰ شهریور ۱۳۹۹۸ لیتر
امیر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹نسل اخر ۸.۴ لیتر بود دوست عزیز