با وجود آپدیت مدل بزرگ سدان کرایسلر برای ۲۰۱۵، این خودرو اساساً همان مدل قبلی در زیر پوستهای جدید است. در کرایسلر ۳۰۰ جدید تغییراتی مانند یک جلوپنجره جدید، طراحی تازه چراغها، لولههای اگزوز جدید و ارتقای سیستم فرمان و تعلیق و همچنین بازنگری در طراحی داخل کابین دیده میشوند. البته همین موارد کافی است تا این مدل دیفرانسیل عقب کرایسلر همچنان با ظاهری زیبا وارد دومین دهه از پرچمداری این کمپانی شود.
کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۵ یک سدان چهار در فولسایز با طیف وسیعی از تجهیزات و آپشنها است. در کمترین سطح از این مدل، یک سدان خانوادگی مجهز شاهد هستیم و این در حالی است که بالاترین نسخههای آن در سطح خودروهای لوکس ظاهر میشوند. این خودرو بر روی فاصله محوری ۳۰۵۳ میلیمتری خود، طولی به اندازه ۵۰۴۴ میلیمتر دارد؛ یعنی همان ابعادی که در مدل سال گذشته وجود داشته است. البته اگر بخواهیم مقایسهای با گذشتهها و به عنوان مثال خودروهای دهه ۹۰ میلادی کرایسلر داشته باشیم، این طول حدود ۱۵۰ میلیمتر از آن مدلها بیشتر است. ابعاد کرایسلر ۳۰۰ کنونی برای استفادههای روزانه حالت بسیار مناسبی دارد؛ این خودرو به اندازه کافی در داخل کابین فضا دارد و همچنین ابعاد آن به اندازه کافی کوچک است تا بتواند به راحتی جای پارک خود را پیدا کند. این خودرو در کنار پسر عموی مشابه مکانیکی خود، یعنی دوج چارجر، آخرین سدان امریکایی است که موتور V8 و دیفرانسیل عقب را ارائه میدهد؛ چیزی که به عنوان یک شرایط مناسب برای یک خودرو با عملکرد بالا تعریف نشده است. با این حال، بسیاری از ۳۰۰ ها به صورت موتور ۳/۶ لیتری V6 با توان ۲۹۲ اسببخار در زیر کاپوت خود ارائه خواهند شد. ولی انتخاب گزینه ۵/۷ لیتری همی V8 با قدرت ۳۶۳ اسببخار بر شخصیت خودرو خواهد افزود.فرمهای بدنه و تریمها
تنها یک فرم بدنه سدان برای ۳۰۰ درنظر گرفته شده که بهجز یک پنل که چراغهای عقب به آن متصل میشوند، بقیه اجزا از طراحی دوباره این مدل برای سال ۲۰۱۱ هستند. کرایسلر نخواسته که کاراکتر اصلی ۳۰۰ را برهم بزند و شاید دلیلی هم برای این کار نباشد.
مدل پایه ۳۰۰ لیمیتد شروع قیمتی برابر ۳۲ هزار و ۳۹۰ دلار دارد و مانند تمام دیگر مدلهای ۳۰۰، صاحب یک جلوپنجره بزرگتر جدید و چراغهای LED جدید در جلو با طراحی لبه بهتر شده است. جلوپنجره با لوگوی بالهای کرایسلر که در یک شبکه مشکی رها شده، جلوهای خاص پیدا کرده است. همچنین حتی با استفاده از چرخها و تایرهای استاندارد ۱۷ اینچی، این خودرو باز هم ظاهر عضلانی خود را حفظ خواهد کرد. مدلهای لیمیتد به صورت استاندارد از یک موتور ۳/۶ لیتری V6 با قدرت ۲۹۲ اسببخار استفاده میکنند که با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود. در این میان، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت یک آپشن ۱۵۰۰ دلاری ارائه میگردد. استفاده از این آپشن برای مدل لیمیتد بسیار بهصرفه است؛ چرا استفاده از آن برای تریمهای سطوح بالاتر هزینهای برابر ۲۵۰۰ دلار خواهد داشت. مدل 300S یک خودروی چابکتر و با ویژگیهای اسپورتی بیشتر است که قیمت پایهای برابر ۳۵۸۹۰ دلار دارد. تریم کروم تیره جایگزین المانهای برّاق در مدل لیمیتد شده و چهرهای شیطانی برای آن ایجاد میکند. چرخهای مدل S قطری به اندازه ۲۰ اینچ دارند و به رنگ مشکی «هایپر بلک» هستند. نتیجه، یک کرایسلر ۳۰۰ عضلانی است. علیرغم ظاهر تهاجمی 300S، موتور V6 پنتا استار هنوز هم به صورت استاندارد برای پیشرانه در این مدل استفاده میشود. در عین حال، خریداران میتوانند با پرداخت ۳ هزار دلار دیگر، موتور قویتر و هیجانانگیزتر ۵/۷ لیتری همی V8 را انتخاب کنند. در سطح بالاتر 300C را داریم که قیمت پایه ۳۸۹۹۰ دلاری دارد. این مدل، زمانی فقط از موتور «همی» استفاده میکرد؛ ولی اکنون میتوان برای پیشرانه از بین موتورهای V6 و V8 یکی را انتخاب کرد. حقیقت این است که V6 عملکرد بسیار خوبی دارد و موتور قدرتمندی است و گیربکس ۸ سرعته نیز هماهنگی خوبی با آن دارد؛ بنابراین عملاً نیازی به استفاده از موتور همی برای 300C نیست. از لحاظ ظاهری، مهمترین وجه تمایز مدلهای C مربوط به آینههای بغل کرومی آنهاست. در همین حال، در داخل کابین مواردی مانند روشنایی پیرامونی LED اضافه شده که برای یک شب خاطرهانگیز تدارک دیده شده است. در صدر تمام کرایسلر ۳۰۰ ها، مدل 300C پلاتینیوم قرار دارد که آغاز قیمت آن از ۴۳ هزار و ۳۹۰ دلار است. در این مدل، تمام تجهیزات ممکن استفاده شده است؛ از جمله پوشش چرم پنل ابزارها با طرح «فرانسوی» و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ اسپیکر. اگر به طراحی و دوخت سطح بالای چرمی در داخل یک کابین علاقه دارید، در اینجا یکی از بهترینهای آنها را مشاهده خواهید کرد. تفاوت طراحی داخلیتمام مدلهای ۳۰۰ از یک کابین بازنگریشده بهرهمند شدهاند که مجموعههای ابزارهای آن در یک آبی خوشرنگ میدرخشد. همچنین یک صفحهنمایش ۷ اینچی LCD در بین تاکئومتر و سرعتسنج و همینطور یک نمایشگر دوم ۸/۴ اینچی به صورت تاچاسکرین در وسط داشبورد، در بالا قرار گرفته است. نرمافزار UConnect کرایسلر ارتقا یافته و اکنون به سطحی رسیده که نسبت دکمهها و کلیدها ترجیح داده میشود.
حتی در تریم لیمیتد نیز از طراحی چرم داخلی استفاده شده و صندلیهای با تنظیم ۸ جهته همراه با گرمکن و تنظیم چهار جهته تکیهگاه کمر ارائه شدهاند. همچنین یک کنترل چرخشی جدید برای گیربکس اضافه شده است. امّا کرایسلر طراحی کامپکت خاص خود را به کار نبرده است. به عنوان مثال در پیکاپهای رام، یک کنترل مشابه بر روی داشبورد قرار دارد که فضا را در کنسول میانی خالی کرده است. ولی در ۳۰۰ این کنترل تقریباً همان فضایی را اشغال میکند که دستهدنده قبلی در آن وجود داشته است. بنابراین، مزیّت چندان بزرگی در استفاده از این ابزار حاصل نشده است. شرایط رانندگی در شهربا وجود انتقال قدرت موتورهای V6 با گشتاور حداکثر ۳۵۲/۵ نیوتنمتر از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، هیچکدام از مدلهای ۳۰۰ در سطح شهر به صورت یک خودروی آرام و سازشکار ظاهر نمیشوند. در واقع، رفتار گیربکس به اندازهای متوازن است که شاید اکثر خریداران متوجه حجم کمتر موتور نشوند. تمام اینها در شرایطی است که حتی سبکترین ۳۰۰ وزنی به اندازه ۱۸۲۷ کیلوگرم دارد.
تفاوت چندانی در مورد سیستم فرمان الکتریکی با تنظیمات جدید احساس نمیشود، ولی راننده همیشه در مورد اتفاق رخدهنده در مورد چرخهای جلو باخبر است. به لطف دوربین نمای عقب که محدودیت دید عقب خودروی ۳۰۰ را برطرف میکند، انجام مانورهای پارکینگ بسیار ساده است. در همین حال، استفاده از تجهیزات آپشنی مانند سیستم الکترونیک حفظ حالت عبور از بین خطوط، کروز کنترل انطباقی همراه با المان توقف کامل، هشدار برخورد و تشخیص ترافیک پشتسر، ۳۰۰ را تبدیل به یک خودروی مجهز میکند.
سیستم تعلیق بدون آنکه آرامشش را از دست بدهد، ناهمواریهای سطح جاده را در خود هضم میکند. همچنین سیستم ترمز این غول بزرگ را از سرعت بالا بهراحتی متوقف میکند و تمام خودرو در یک حالت آرامش و وقار در فضای شهری قرار دارد. شاید هیجان زیادی در اینجا وجود نداشته باشد، ولی مسلماً اطمینان قابلتوجهی وجود خواهد داشت. موتور همی V8، فارغ از غرش اگزوزش، تفاوت زیادی در سطح شهر ایجاد نمیکند و این تفاوت بیشتر در یک جاده باز مشخص میشود. اگر هر کدام از مدلهای ۳۰۰ را به یک بزرگراه مستقیم و خلوت ببرید، سرعت و چابکی آن را به طور کامل حس خواهید کرد. در همین حال، به پیچوخمهای جاده که میرسید، محدودیتهای راحتی سیستم تعلیق خود را نشان میدهند و چالش وزن زیاد برای این سیستم واضحتر میشود. در واقع، ۳۰۰ یک سدان اسپرت نیست. با این وجود، هنوز هم رانندگی در ۳۰۰ لذت خاص خود را دارد؛ بهخصوص در زمانی که موتور همی در جلوی خودرو قرار داشته باشد و با حرارت و اشتیاق آن را به جلو حرکت دهد. همچنین دلیل برای خاموش کردن سیستم کشش و کنترل پایداری نیست. حتی با وجود روشن بودن این سیستمها، راننده احساس میکند که به سمت جلو کشیده میشود. استفاده از پدلشیفترهایی که در مدلهای 300S و 300C وجود دارند، برای عبور از چند دنده هیجان زیادی دارد؛ چرا صدای غرش V8 به گوش میرسد و احساس میکنید که خودرو به سمت جلو حملهور میشود.مصرف سوخت
کرایسلر ۳۰۰ با توجه به ابعاد بزرگی که دارد، مصرف سوخت منحصر به فردی از خود نشان میدهد. طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو با موتور V6 و دیفرانسیل عقب در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۲/۴ لیتر و در جاده ۷/۶ لیتر سوخت مصرف میکند. در همین حال، وقتی از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در کنار V6 استفاده کنید، ارقام ایپا به ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در جاده میرسند.
موتور همی V8 که تکنولوژی صرفهجویی سوخت کرایسلر را در خود دارد، شرایط برای حرکت با بار سبک تنها با استفاده از چهار سیلندر فراهم میکند. با این حال، عطش خاص خود برای مصرف سوخت بیشتر را هنوز دارد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوخت آن را در حالت استفاده از دیفرانسیل عقب، در شهر ۱۴/۷ لیتر و در جاده ۹/۴۱ لیتر تخمین زده است. نزدیکترین رقباشورولت ایمپالا؛ این خودرو که بر اساس یک پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته شده، ابعادی کمابیش برابر کرایسلر ۳۰۰ دارد. ظاهر مدرن و زیبای ایمپالا با کرایسلر کنتراست خشونتآمیزی دارد. کابین این مدل نیز حالتی راحت و جادار است.
فورد توروس؛ توروس به عنوان مدلی که مدت زیادی از عمر آن میگذرد، به عنوان خودروی بزرگی که از کیفیت فضای داخل کابین مناسبی برخوردار نیست، بهدرستی نقد شده است. با این حال، هنوز هم یک خودرو با رانندگی بسیار خوب است.
تویوتا آوالون؛ آوالون در حال حاضر شلختگی قبل را کنار گذاشته و نهتنها یک خودروی با ابعاد مناسب و ظاهری زیباست، بلکه به صورت هیبریدی (بنزینی-الکتریکی) نیز در دسترس قرار گرفته است. کابین فوقالعاده و امروزی آوالون آن را در ردیف کابین کرایسلر قرار میدهد.
احسان(احسان سابق)
۲۹ دی ۱۳۹۳ایمپالا انتخاب بهتریه
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳خداوکیلی بازده موتورش اصلاخوب نیست363اسب بخار ازیه موتور5700سی سی واقعا بده
4MATIC
۲۹ دی ۱۳۹۳بهترین انتخاب بنزEکلاسه بعد بی ام و سری 5البته اوالون هم باکیفیته
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۵یه نگاه به گشتاورش بنداز
علی
۲ شهریور ۱۳۹۹باید به گشتاورش توجه کنی نه اسب بخارش . انزو فراری میگه اسب بخار ماشین رو میفروشه اما گشتاور مسابقه رو برنده میشه .
اميرحامد
۲۹ دی ۱۳۹۳ملت دنبال اینن که ببینن کسی هم هست که ماشین امریکایی با پلاک ملی سوار شه اونموقع ما توی خوزستان فورد موستانگ ۲۰۱۴ دیگه واسمون بیکلاس شده بهترین ماشینای روز دنیا رو با بیشترین قیمت که ۱۰۰میلیون باشه میخریم البته پلاک اروند
hozhabr
۲۹ دی ۱۳۹۳.
عجب عشقی میکنن مردم تو منطقه ازاد
100 ملیون کرایسلر سوار شی
P.G
۲۹ دی ۱۳۹۳خب برید خداتونو شکر کنید دیگه،براتون منطقه آزاد درست کردن ماشیناى خوب مفتى سوار میشید!مگرنه یادمون نرفته اون روزایى رو که پیکان ماشین خوبتون بود!
به بچه هاى تهران فخر ماشیناى شهرتونو میفروشى؟!هههههه،جالبه:)
آرمان
۳۰ دی ۱۳۹۳با احترام، اگه یه وسیله مجانی در اختیار من بذارن ولی بهم بگن برای استفاده باید اجازه بگیری ترجیح می دم اصلا اونو نداشته باشم. حتی اگه استفاده ام طوری باشه که نیاز به اجازه گرفتن نداشته باشه. این که حسابش جداست و پول میدی و اصولاً مالک و صاحب اختیارشی!
ضمنا تاجایی که من از بستگان در مناطق آزاد دیگه خبر دارم مردم شهر ترجیح می دن پرشیای پلاک ملی سوار شن تا مزدا 3 جدید پلاک منطقه و داشتن پلاک منطقه رو نوعی ناتوانی در تهیه پلاک ملی همان ماشین قلمداد می کنند. احتمالا این موضوع در اروند جور دیگه ایه.
ارمان
۳۰ دی ۱۳۹۳برای افرادی که میخوان ماشین دوم داشته باشن خیلی منطقه ازاد خوبه
ESI
۲۹ دی ۱۳۹۳عجب کیلومتری واقعا زیباست
E 36
۲۹ دی ۱۳۹۳جلوش خیلی بی روحه
امیر محمد
۲۹ دی ۱۳۹۳میتونم روح رو تو چشاش ببینم کجاش بی روحه؟
rasoul
۲۹ دی ۱۳۹۳اصلا کرایسلر برند دلچسبی نیست لا اقل برای مایی که تو ایرانیم
البته در مقایسه با اروپاییها گفتم که کسی بحث پراید رو پیش نکشه
GT 500
۲۹ دی ۱۳۹۳هم لوکس تر از مدل قبلیش هم خوش استیل هم اصالتش حفظ کرده.
حمید
۲۹ دی ۱۳۹۳این ماشین ابهت خودشو داره خصوصا با رینگهای 20 اینچی.البته تو عراق به عنوان تاکسی بین شهری ازش استفاده میشه
شهرام قوامی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش من کجا تو عراق اینا تاکسی هستند که من ندیدم؟؟؟من هم اربیل رفتم هم سلیمانیه! کربلا و بغداد هم تکلیفش مشخصه!!!
سعید
۲۷ آذر ۱۳۹۴دقیقا این ماشین تاکسیه توو عراق بعلاوه ماشین های لوکس دیگه مثه الانترا و سوناتا وای اف و دوج چلنجر
ولی در اینکه این ماشین یک ماشین لوکس و فوق العادس هیچ شکی نیس
shelby
۳۰ دی ۱۳۹۳بابا فورد تاروس فوق العادست ، چی چیو کابین خوبی نداره ، عاااااالیه ، بعد ۱ سال هنوزم کوچیکترین صدایی از کابینش به گوش نمیرسه خداوکیلی ، یه ماشین با ابهت و شیکه ، البته کرایسلر هم عالیه چون هردو امریکایین
tuatara
۳۰ دی ۱۳۹۳ساعت کلاسیکش و کیلومتر شمارش خیلی زیباس ضمنا ارم کرایسلر اومده توی جلو پنجره خیلی جذابتر شده
tuatara
۳۰ دی ۱۳۹۳بنز د 1 کم بیاد طراحی یاد بگیره
ام
۹ خرداد ۱۳۹۴از هر لحاظ بگی عالیه باید باهاش رانندگی کنی تا لذت سوار شدن ماشین رو بدونی.در اقلیم کردستان بیشتر هست تا شهرهای عرب در ضمن به اوباما میشناسن این مدلو
احسان
۱۳ تیر ۱۳۹۴کرایسلر بهترین گزینه
1.ظاهر خاص و خوشرخ در عین حال عضلانی
2.شتاب عالی(مدل همی 4.73 صفر تا صد) بهترین شتاب برای خانواده سدان
3.خودرویی لوکس و خانوادگی با همه ی امکانات تشریفاتی
به نظر من از نظر آپشن و شتاب و اینکه سدان هست با کمی اغراق همپایه مازراتی هست جفتشو مقایسه کردم شتابه جفتشون 4.7 ثانیه آپشناشون بسیار نزدیک به هم همچنین ظاهر جذاب ای دو اتومبیل و طراحی داشبورد ای دو خودرو
سینا
۲۴ تیر ۱۳۹۴طراحیش یا همون دیزاینش عالیه معرکه است در حد رقباش مثل سری 5 و بنز e بعد خدمت دوستانی که میگن با 100 ملیون میشه کرایسلر خرید قیمت پایش 37 هزار دلاره ولی ممکنه وقتی خواستی بخریش قیمتش با آپشناش بالاتر از 40 هزار دلار بشه مدل srt8 که 51 هزاردلاره
صابر
۲۹ تیر ۱۳۹۴محشر فوق العاده
سعید
۲۶ شهریور ۱۳۹۴من سوارش شدم خدایی آخر ماشینه قیمتشم تو عراق 34 میلیون دیناره اوناس که به پول ما با این وضعیت کم ارزش شدنه پول ما حدودن 95 الی 100 میلیون تومن میشه که خدایی مناسبه.اصلا اگزوزش گاز دادنی 1غرشی میده آدم میگه دمت گرم آمریکا دمت گرم کرایسلر
احسان
۳ فروردین ۱۳۹۵با سلام قیمت این مدل یا کرایسلر200 پلاک ملی چه قدر در میاد؟
inaz66
۳ خرداد ۱۳۹۵می ارزه ادم همون ماشین گذر موقت و ی مدت سوار شه بعد از ی مدت هم عوضش کنه ی ماشین بهتر رو تجربه کنه …هر چی باشه بهتر از بعضی ماشینای ایرانیه…….