در نگاه اول به کرایسلر 300S مدل ۲۰۱۸، متوجه تغییر خاصی در ظاهر آن نمی شویم. البته تحولات جزئی در طراحی این خودرو صورت گرفته اما چندان چشمگیر نیست.
از سال ۲۰۱۸، شرکت سازنده این خودرو را به صفحه سرعت سنج دیجیتال جدید، پارهای از تجهیزات ایمنی پیشرفتهتر، سیستم اطلاعات سرگرمی به روز رسانی شده و از همه مهمتر، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تجهیز نمود.
گیربکس پنج سرعته مورد استفاده در مدل ۲۰۱۲ در تعویض دندهها نسبتا آهسته عمل مینمود و جایگزین کردن آن با نمونه ۸ سرعته کار بسیار پسندیدهای است.
کرایسلر 300s مدل ۲۰۱۸ نسبت به قبل سریعتر شده است. مدت زمان لازم برای دستیابی به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت از حالت سکون برای این خودرو مساوی با ۵.۳ ثانیه است. همچنین نتیجه آزمون یک چهارم مایل نیز برابر ۱۳.۸ ثانیه است که هر دو زمان مذکور معادل ۰.۳ ثانیه کاهش نشان میدهند. همچنین سرعت ثبت شده برای کرایسلر 300s در تست یک چهارم مایل برابر ۱۶۳ کیلومتربرساعت است.
قدرت پیشرانه بسیار مناسب بوده و شتاب خودرو هم قابل تحسین است .هماهنگی میان گیربکس و پیشرانه نیز در حد بسیار مطلوب ارزیابی شده و تعویض دندهها با سرعت و دقت بالا انجام می شود.
ترمزها نیز ارتقا یافته و مسافت مورد نیاز برای توقف کرایسلر ۳۰۰ از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت معادله ۳۳.۲ متر بوده که در حدود ۲.۱ متر از مسافت ترمز مدل ۲۰۱۲ کمتر است.
مواردی نظیر حس خوب ترمز، مسافت توقف اندک و کنترل بدنه مطلوب را بایستی جزو نقاط قوت این خودرو محسوب نمود. با آزمایش 300s در پیست مخصوص تست هندلینگT به این نتیجه رسیدیم که توانایی کرایسلر ۳۰۰ در عبور از پیچها، ترمزگیری و دور زدن بسیار استادانه به نظر میرسد و درکل هندلینگ بسیار مطلوبی را از خود به نمایش میگذارد. همچنین، منش شتابگیری آن بسیار قدرتمند و درخور یک خودروی خوب دیفرانسیل عقب است.
تنها جایی که این خودرو از کموکاستی رنج میبرد ،کابین آن است. اگرچه صندلیها راحت بوده و با چرم مناسب روکش شدهاند اما سایر ادوات کابین از مواد ارزان قیمت و نسبتا بیدوام ساخته شدهاند. در واقع کابین حس کهنگی و از مد افتادگی را به سرنشینان خودرو منتقل مینماید. البته اگر مدل لوکستر 300c را به جای نسخه اسپرتتر 300s برگزینید، مشکلات مربوط به کابین از طریق پکیج تزییناتی چرمی که ویژه مدل 300c عرضه شده، کاملا برطرف خواهد شد. درضمن بهای کرایسلر 300c اندکی بیش از قیمت ۴۸,۷۶۰ دلاری نسخه 300S است.
با بهای نزدیک به ۵۰ هزار دلار شما می توانید خودروهای بسیاری را صاحب شوید که از کابین با کیفیتتر و مصرف سوخت کمتر برخوردار هستند. البته امیدواریم در یافتن یک خودروی سدان V-8 بزرگ دیفرانسیل عقب، به خوبیِ کرایسلر ۳۰۰اس کاملا موفق باشید.
میشود گفت خودروهای شبیه به کرایسلر ۳۰۰اس کمتر ساخته میشوند. شانسی که برای خریداران 300S وجود دارد این است که در آینده وقتی این خودرو مورد بازطراحی قرار بگیرد، میتوانند مطمئن باشند که شرکت سازنده دیگر نمونهای مشابه آن را نخواهد ساخت و همین امر میتواند موجب ارزشمندتر شدن این خودرو شود.
مشخصات فنی کرایسلر 300S
- قیمت پایه: $۳۶,۸۹۰
- نوع خودرو: سدان چهاردرب، موتور جلو، دیفرانسیل عقب
- پیشرانه: V8 به حجم ۵.۷لیتر، ۳۶۳ اسب بخار، ۵۳۴ نیوتنمتر، ۱۶سوپاپ
- گیربکس: ۸سرعته اتوماتیک
- شتاب ۰-۹۶: ثانیه ۵.۳
- وزن خالص:۲۰۱۱ کیلوگرم
- شتاب جانبی: ۰.81g
منبع: motortrend
hosseinbimmer
۸ فروردین ۱۳۹۷از نیم رخ خیلی خوبه?با توجه یه قیمتش انتخاب معقولی به نظر می رسه
Rezalp
۸ فروردین ۱۳۹۷آقا کسی میدونه دوربین بزرگ جلویی روی سپر کاراییش چیه؟
تو لامبورگینی یوروس هم استفاده شده
جلال
۹ فروردین ۱۳۹۷فکر میکنم رادار برد بلند هست که در کروز کنترل های جدید کاربرد داره
رضا
۸ فروردین ۱۳۹۷موتور HEMI وقتی درمیون باشه قطعا ارزشش رو داره.البته به شخصه چارجر رو ترجیح میدم .ماشین های به شدت غولی هستن .به شدت با ابهتن.تا وقتی از نزدیک ندیده باشید متوجه منظورم نمیشید
(Ali(Chewy nova
۸ فروردین ۱۳۹۷موتور hemi معرکست
به موقع از اینموتور که شاهکار مهندسی هستش براتون میگم
(Ali(Chewy nova
۸ فروردین ۱۳۹۷عالی این ماشین
من خیلی ازش خوشم میاد
به طراحی زیباش بخصوص طراحی داخلیش نگاه کنید
یاشار اسدی
۹ فروردین ۱۳۹۷ماشین های آمریکایی در کل آشغال به تمام معناست
(Ali (Chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۷مثل خودت ىاشار
آرمین
۸ فروردین ۱۳۹۷تنها بدیش اینه که کابینش خیلی پلاستیکی شده انگار کسی که اینو میخره پول زیبایی ، پرستیژ و موتور میده در صورتی که اگر به داخلش هم میرسید خیلی موفق بود حالا اگه دو سه هزار دلار هم بیشتر میشد عیبی نداشت من خودم شخصا کلاس سی و سری فور رو به این ترجیح میدم حداقل وقتی تو کابین نشستی از زیباییش لذت میبری
(Ali (Chevy nova
۸ فروردین ۱۳۹۷ارمین
شما از کجا میدونی پلاستیکه
این ماشین چرم داشبورد و صندلیهاش تماما از نوع napa هستش و بسیار عالی
از لحاظ فنی هم که لازم به تعریف نیستش
Hamid.Hellcat
۸ فروردین ۱۳۹۷علی جان کیفیت کابین اینجوری که تو متن گفته بد نیست اما خیلی باید بهتر باشه. مارکیونه انگار نمیدونه کرایسلر همیشه لوکس ساز بوده و ماشینهای ارزونتر رو با برند پلیموث عرضه میکرده و برای پر کردن خلاء بین این دو، شرکت داج رو میخره.
آرمین
۸ فروردین ۱۳۹۷داشبرد و رودری ها پلاستیکه دیگه همون جنسی که تو ال نود و 206 استفاده شده اصلا کابینش هیچ ربطی به رخ و پرستیژش نداره الان خودروهای چینی مثل جک اس 5 ، تیگو5 و 7 ، هایما اس 7، ایکس 22 و 33 و… داشبردشون بروزتر و جذابتر از اس 300 هستش نمیدونم چرا برای کابینش وقت و هزینه نمیکنن چون واقعا رخش حرف نداره و حتی لوکس نشون میده الان مزدا که لوکس ساز نیست کابیناش لوکس نشون میده و زیباییش با روان آدم بازی میکنه واقعا نمیدونم چرا کرایسلر و جیپ اینقدر خودشونو دست کم میگیرن با این که هر دوشونم عاشقان سینه چاک دارن اگه یکم بیشتر دقت و هزینه کنن
(Ali(Chevy nova
۸ فروردین ۱۳۹۷ارمین
از دوستانی که مثل خودم کرایسلر 300 رو از نزدیک دیدن در مورد این ماشین بپرس
کیفیتش چه در داخل و چه در خارج عالیه
امیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۷داری اشتباه میزنی دوست عزیز
دوروز پیش هم کرایسلر هم دوج سوار شدم با اینکه قدیمی بودن ولی کیفیتشون خوب بود
اگرم خوب نباشه حداقل اینجوری ک شما میگی نیس
یاشار اسدی
۹ فروردین ۱۳۹۷آرزو بر خیالپردازان عیب نیست
(Ali (Chevy nova
۹ فروردین ۱۳۹۷بازم مثل خودت که تو خىالى
کارل شلبی
۸ فروردین ۱۳۹۷جوووووون
Hamid.Hellcat
۸ فروردین ۱۳۹۷خدا رو شکر مارکیونه زیاد ظاهر ماشین رو تغییر نداده و مثل چارجر نابودش نکرده. در سال جدید بی صبرانه منتظر خبر بازگشت مالکیت جیپ و کرایسلر و داج به امریکا هستیم.
(Ali(Chevy nova
۸ فروردین ۱۳۹۷حمید جان
کرایسلر 300 تو امریکا طرفدار متعصب زیاد داره برا همین کرایسلر خیلی در طراحی 300 دقت میکنه و محتات عمل میکنه
akrh78
۹ فروردین ۱۳۹۷چارجر چشه مگه؟
اگه زیباییش بیشتر نده کمتر هم نشده
منمن اوایل استایل چراغ عقب قدیمی رو ترجیح میدادم ولی عادت کردم
ولی در کل عشقم اینه یه چارجر هلکت آبی روشن با رینگ برنزی داشته باشم
Hamid.Hellcat
۹ فروردین ۱۳۹۷چراغهای عقبش خوبه و شبیه نسل قدیمه حتی بهتر شده
اما نمای جلوی نسل قدیم خیلی با ابهت بود
از دور داد میزد من یک ماسل کارم
akrh78
۹ فروردین ۱۳۹۷اره کلا نسل قدیم چون قدیمی هست گولاخ تر و قلدر تر بود
حالا چون شمایی، یه دونه نسل قدیم برا شما یه دونه با مشخصات بالا هم برا من
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۳۹۷بیربطه به این مقاله
دوستداران تویوتا بگوش باشید که راو۴ مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد
چه ماشینی
چه ماشینی
عشق
عشق
???
حسین
۸ فروردین ۱۳۹۷من عاشق کرایسلر 300 هستم
حالا میخواد اس باشه
میخواد سی باشه
میخواد ام باشه…
E 36
۹ فروردین ۱۳۹۷والتر وایت توسریال برکینگ بد مشکیشو خرید
رامـینـ
۹ فروردین ۱۳۹۷کل ماشین یه طرف….
سیستم صوتی اپل یه طرف.
بهروز
۹ فروردین ۱۳۹۷اقا یدونه ازینا تو خیابون دیدم چنان ابهتی داشت ک برق از سه فازم پرید
akrh78
۹ فروردین ۱۳۹۷منم دیدم ابهت داره از اینجا تا دیترویت
از ماسل های آمریکایی فقط وایپر و کروت رو ندیدم
خدا قسمت کنه اینارم ببینیم البته وایپر یکم سخته زمان میبره جور بشه
علیرضا
۹ فروردین ۱۳۹۷من تو عراق دیدم جنس ادوات داخلش خوب نیست ولی چرخاش اندازه شاسی بلنده در هر صورت خدا لعنت کنه مارکیونه رو که مثه سایپا و ایرانخودرو مدیریت میکنه
توحید
۱ خرداد ۱۳۹۷خوب کسی پولشو داشته باشه میره ماشین بهتر میگیره ولی تو این قیمت همچین ماشینی پیدا نمیشه
جواد
۷ مهر ۱۳۹۷سلام خدمت دوستان
شما که نظر میدین ایا این ماشینو داشتین .یا فقط ادعا دارین لاف میاین
کسی میتونه درباره چیزی نظر بده که توخود قضیه باشه .این ماشین امریکایه پلاک ملی هم نیست ازش
فقط تو انزلی .کیش و خوزستان هست .
پس کسی الکی حرف نزنه لطفا
این ماشین سواریش محشره .همه چیش هم عالیه
امین
۳ فروردین ۱۳۹۹اره من یه دونه ازشون دارم توی خوزستان از خودش بالاتر هنوز ندیدم از هر نظر
محسن
۸ آذر ۱۳۹۷سلام به همه
این ماشین تو عراق مثل قارچ ریخته تو عراق معروفه به اوباما چون میگن ماشین شخصی حسین ابوما هست این ماشین و من فکر کنم مدل 2012 شو سوار شدم ماشینی که من سوار شدم کیلومترش 324000 بود این ماشین یک نمونه واقعی قدرت هست باور کنید تو کمتر از یک دقیقه سرعتش به 140 مایل میرسید چنان شتابی میگرفت که احساس ترس و قدرت و باهم تجربه میکردی من تقریبا 7 ساعت تو این ماشین بودم با اونکه یک ماشین فرسوده بود هیچ صدای از تریم داخلی و موتور این ماشین شنیده نمیشد به جز صدای اگزوزی که داشت قورش میکرد واسه تخلیه این ماشین لذت بخش بود