بازدیدکنندگان نمایشگاه «ماسلکار اند کوروت نشانالز ۲۰۱۶» با مجموعهای از خودروهای رؤیایی روبرو بودهاند که قیمت هر کدام از آنها، از بودجه بسیاری از افراد فراتر است. همه اعضای این مجموعه با سایر خودروها هماهنگی داشته، امّا در این میان، یک مدل بیش از همه نگاه هر بازدیدکنندهای را به سمت خود جلب میکرد؛ خودرویی رنگارنگ موسوم به «پِینت چیپ کودا».
این مدل ۱۹۷۰ از کودا شاید دارای عجیبترین طرح رنگآمیزی در طول تاریخ برای یک خودروی عضلانی باشد و همانطور که میتوان حدس زد، یک داستان فوقالعاده در پشت آن نهفته است. قبلاً کرایسلر خودروهای عضلانی یا ماسلکارهای خود را تحت عنوان «راپید ترانزیت سیستم» به فروش میرساند. یک باراکودای پیادهنظام با پیشرانه شش سیلندر، سادهترین نسخهای بود که از این خودرو در دسترس قرار میگرفت؛ امّا در عین حال، امکان ارتقای این مدل و استفاده از آپشنهایی مانند موتور «همی» و کاپوت «شِیکر» نیز وجود داشت. ضمن اینکه گستردهای برای رنگآمیزی بدنه در دسترس قرار داشت. شاید همین موضوع باعث شد تا ایده «پِینت چیپ کودا» شکل بگیرد. پلیموث در بروشوری که در همان سال برای باراکودا مدل ۱۹۷۰ ارائه کرد، یک نمونه از این مدل را با یک سری از نوارهای رنگی که نمایانگر رنگهای در دسترس برای بدنه خودرو بودند، به نمایش گذاشت. در حالی که تصویر «پِینت چیپ کودا» چیزی بیشتر از یک نوآوری در زمینه تبلیغات عمومی نبود، یک جوان جویای نام به نام تیم ولبورن (Tim Wellborn) مجذوب این نوع طراحی گردید.
چند سال بعد، آقای «ولبورن» یکی از هواداران سرسخت «موپار»، مخصوصاً دوره بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۱ به شمار میرفت؛ دوره هِمی، خودروهای بالهدار و راپید ترانزیت سیستم. یکی از روزها «ولبورن» سری به بروشور RT در موزهاش زد و با دیدن تصویر خودروی رنگارنگ، با خود پنداشت که آیا این کودا واقعی است؟ با کمی تحقیق دریافت که چنین چیزی وجود نداشته است. امّا این موضوعی نبود که بتواند وی را از بازسازی آن منصرف کند.
بنابراین پس از پیدا کردن یک پلیموث باراکودای مدل ۱۹۷۰، به احیای آن پرداخت تا مدل موجود در تبلیغات را بازسازی کند. مطابق تصاویر، بدنه این خودرو دارای یک طراحی رنگآمیزی منحصر به فرد در یک طرف (سمت مسافر جلو) و همین طور یک محور تعادلی «ویلی بار» بود. در همین حال، در سمت راست خودرو، خبری از طیفهای رنگی مختلف و ویلی بار وجود نداشت. در واقع، باراکودا از وسط به دو خودروی مختلف تقسیم میشد.
«ولبورن» در بازسازی این مدل، نهایت دقت و ظرافت را به خرج داد و سعی کرد که آسیبی به باراکودا در این پروسه نرسد. تمام اقدامات انجام شده در جهت تغییر ظاهر خودرو، قابلبازگشت هستند؛ چرا که طرح ۲۵ رنگی بر روی پوششی اجرا شده که رنگ اولیه بدنه را حفظ کرده است. ضمن اینکه کل این کار تمام متخصصان در «بمب فکتوری» در نیو اورلئان انجام شده است.
«ولبورن» هر کجا که میرود (از جمله برخی نمایشگاهها)، این خودرو را به همراه دارد؛ خودرویی که شاید گرانترین و پرسروصداترین عضو یک نمایشگاه نباشد، امّا باعث میشود که خیلیها برای دیدن آن توقف کنند.
(ali (CHEVY NOVA
۲۲ آذر ۱۳۹۵باراکودا هیولای مخوف کرایسلر در دهه ی70
قوی ترین مدل این ماشین مجهز به موتور426 همی هستش که میتونه بیش از 600 اسب تولید کنه و این مدلها قیمتهای میلیون دلاری دارند در امریکا
مدلهای مجهز به موتور440 هم در امریکا به فیل معروف هستش بخاطر بزرگی حجم این موتور
(ali (CHEVY NOVA
۲۲ آذر ۱۳۹۵یه مطلب در مورد بازسازی محصولات کرایسلر و فورد با جی ام بگم
بازسازی محصولات جی ام در ایران و حتی خود امریکا خیییللیی راحت تر و ارزون تر هست تا زیر مجموعه های فورد و کرایسلر
من قیمت هارو برا لوازم محصولات جی ام و فورد و کرایسلر میدیدم کاملا مشخص بود
مثلا طلق چراغ عقب باراکودا 70 خیلی بالاتر از نوا 75 هستش
یا چلوپنجره ی باراکودای 71 حدود700 دلار هست و ساخت موپار کرایسلر در 2016
اما مثلا جلوپنجره ی نوا 75 تا79 ساختoer امریکا یا سامیت ریسینگ حدود 200 دلاره در 2016
لوازم فنی یه مقدار قیمتهاش اندازه هم بود اما جی ام ارزون تره بود در کل
بازسازی محصولات فورد و کرایسلر در کل خیلی بالاتر می افته تا جی ام در هر کجا حتی خود امریکا
امپراتور لامبورگینی
۲۲ آذر ۱۳۹۵پلیموث … عاشق خودش و اسمشم !
(ali (CHEVY NOVA
۲۲ آذر ۱۳۹۵مجید جان یه سوال
شما که در بخش ایمن ترین خودروهای سال 2017 به خودروسازان امریکایی و ژاپنی توهین میکنی چرا تو بخش های که مربوط به این ماشینهاست مطلب مینویسید که ازشون خوشت میاد؟؟؟؟؟؟
من از خودروسازان المان متنفرم اما هیچ زمان نیومدم تو قسمت مثلا بنز بگم ازش خوشم میاد ولی شما این کار رو میکنید یعنی به ماشین امریکایی توهین میکنی بعدش تو یه مطلب که در مورد ماشین امریکایی هست میای میگی عاشق خودروسازان امریکایی هستی
موضع خودت رو مشخص نمیکنی
خودروهای امریکایی هم اونقدر طرفدار داره فروشش بالاست که با حرف امثال شما چیزیش نشه
مجید
۲۲ آذر ۱۳۹۵علی آقای محترم… دوست عزیز…
من همونجا هم گفتم ؛ با هر کس مثل خودش حرف زدم.
از هر 20 ماشین آلمانی؛ یکیش در بازار امریکا عرضه میشه. با این وجود شما اومدی سریع نتیجه گیری کردی که آلمانی ها فقط ادعا دارن و هیچ خبری ازشون نیست.
من نه علاقه ی ویژه ای به ماشین آلمانی دارم نه از ماشین آمریکایی بدم میاد. علاقه ی شماره 1 من سوپراسپرت های ایتالیایی هستن.
من عاشق ماشین ها هستم. فقط از خودروسازان بی تعهد نسبت به مشتری بدم میاد که اصلا شامل امریکایی ها نمیشه …
بحثی که من اونجا کردم به خاطر دفاع از خودروسازانی بود که با وجود خدمت و تلاش صادقانه ؛ توسط کسایی که سواد ماشینیشون اندازه ی یک برگ کاغذ هم نیست مورد هجوم قرار گرفتند و مظلوم واقع شدن.
از شما انتظار نداشتم وارد اینجور بحثی بشی … شما از بزرگای سایتی. 1300 کامنت خوب گذاشتی.
اگر جایی کسی به ماشین های ژاپنی و فرانسوی و آمریکایی هم توهین کنه و تحقیرشون کنه ؛ تا وقتی در این سایت باشم ؛ با شیوه ی خودشون جوابشون رو میدم تا متوجه بدی کاری که میکنن باشن.
رامکال
۲۲ آذر ۱۳۹۵چند وقتیه که نظرات شما رو زیر نظر دارم.
از وقتی که شما و چند نفر دیگه وارد این سایت شدند و عده ایی از کاربران قدیمی از این جا رفتند به شدت سطح سایت پایین اومده.
یکی میاد شعر و قافیه مینویسه.
اون یکی میاد نظرات کودکانه و …_________.مینویسه .بازی کامپیوتری و..
در ضمن چند بار میخوام جوابتو با لحن خودت بدم تحمل میکنم.
شما هم این قدر حرص نخور تنفر شما نه ذره ایی روی فروش خودروی آلمانی تاثیر میگذاره و نه ذره ایی از علایق مردم بهشون کم میکنه.
بی زحمت یکسر بیا اهواز تا میزان محبوبیت خودروی آلمانی رو توی این هوای گرم و خشک و گرد و خاکی ببینی.
رامکال
۲۲ آذر ۱۳۹۵در ضمن من سوار کاماروی قدیمی هم شدم و معایبی هم مثل فضای تنگ عقب و خشکی ماشین داشت اما
خوب مزایایی هم داشت.
جنس آمریکایی هم داشتیم مثل لباس شویی که خرابیشو به چشم خودم دیدم.
امپراتور لامبورگینی
۲۲ آذر ۱۳۹۵رامکال جان به خدا ازین بحث های بچگانه که شما هم بهش اشاره کردی ، دلم دیگه داره بالا میاد ??????????????????