کرایسلر از زمانی که کمکهای مالی دریافت کرده کاملاً تغییر کرده و با شروع شراکت با فیات نامش نیز به گروه خودروسازی فیات-کرایسلر تبدیل شده است؛ و حالا این کمپانی منحصراً روی تولید شاسی بلندهای جیپ و پیکاپ تراکهای رم تمرکز کرده و تولید مدلهای کرایسلر ۲۰۰ و دوج دارت را متوقف خواهد کرد. فیات-کرایسلر به تولید خودرو در مکزیک، کانادا و دیگر مکانها ادامه خواهد داد.
خاتمهی تولید خودروهای مسافری در ایالاتمتحده بخشی از برنامهی سرجیو مارکیونه برای افزایش حاشیه سود این گروه خودروسازی است بنابراین فیات-کرایسلر میتواند رقابتی بهتر در بازار داشته باشد. مارکیونه در خلال صحبت با تحلیل گران والاستریت تائید کرد که تمام کارخانههای آمریکا، جیپ یا رم تولید خواهند کرد. خودروهای مسافری دیگر در ایالاتمتحده تولید نخواهند شد و مارکیونه باور دارد که حاشیه سود این شرکت میتواند به رقم ۱۲.۱ درصدی که جنرال موتورز اخیراً به عنوان بخشی از درآمد سهماهه دوم سال خود اعلام کرده نزدیک شود.منبع: USA Today
Ali.usa
۱۴ مرداد ۱۳۹۵لعنت به فیات نابود کننده شرکت ها
صادق
۱۴ مرداد ۱۳۹۵درود
آقا علی اگه فیات نبود، الان داج-کرایسلر توی زباله دان تاریخ بودن…
ali
۱۴ مرداد ۱۳۹۵جناب صادق با ادب تر هم میشه صحبت کرد
صادق
۱۵ مرداد ۱۳۹۵درود
آقا علی نمیدونم با چ لحنی کامنت من رو خوندید؟!
ولی از کامنت شما اینجور که پیداس اشتباه خوندید!
هیچ جزئی از کامنت بنده شامل بی ادبی به شما نبوده! نمیدونم چرا جبهه گیری کردید…!
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۵ مرداد ۱۳۹۵کرایسلر کلا بعد از دهه ی 70 با افزایش قیمت نفت در فروش افت کرد. هدف از تاسیس دایملر-کرایسلر هم کمک به کرایسلر بود تا دایملر.
ولی کرایسلر لیاقتش زباله دان تاریخ نیست. حتی اگه ورشکست هم میشد و کامل از پا می افتاد حتما کسایی پیدا میشدن تا دوباره احیاش کنن. چون اسمش خیلی بزرگ و پرافتخاره
من خودم به احیای Oldsmobile و پلایموث تا سال 2030 خیلی امیدوارم. البته اولدزموبیل بیشتر
صادق
۱۵ مرداد ۱۳۹۵درود آقا مجید
یه نکته ای وجود داره و اون اینه که اسمی که نتونه سودآوری داشته باشه محکوم به شکست خواهد شد و مهم نیست اون اسم چی باشه
.
یه روزی پونتیاک اونقد بزرگ بود که اسمش لرزه به تن رقبا می انداخت ولی الان کو؟ همون زباله دان تاریخ
همین Oldsmobile چی به سرش اومد…؟
کرایسلر هم 3 دست چزخید تا افتاد دست فیات
اگه بلد بودن اونا از بحران خارجش میکردن (دیگه از دایملر بزرگ تر داریم؟؟؟)
فیات هنوز که هنوز داره بدهی میده
فیات به خاطر کرایسلر نزدیک 7-8 سال توسعه ی آلفا و مزراتی رو به تاخیر انداخت تا کرایسلر پا بگیره
پس هزینه ای که باید برای سرپا شدن کرایسلر میپرداختن خیلی زیاد بود و فقط فیات حاظر به پرداختش شد، بقیه فقط انداختنش دور…
میدونی داداش، برای سود و تجارت بعضی وقتا کار های ناراحت کننده ای انجام میشه که به لطف فیات دیگه متوقف شد
ارادت
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۵ مرداد ۱۳۹۵صادق جان عزیز نظرای شما همیشه علمی و محترمه. ولی با این نظرت موافق نیستم. به نظر من سودآوری همه چیز نیست. البته قصد بحث کردن ندارم.لامبورگینی یا بوگاتی یا فراری نیاز به حمایت دارن. ولی به نظر من حمایت از این شرکت ها هم یک لطفه هم یک افتخار.
من با حرفی که دوستمون گفت لعنت به فیات نابود کننده ی شرکت ها اصلا موافق نیستم. فیات شرکت بزرگ و قابل احترامیه.
قبول دارم کرایسلر دیگه اون کرایسلر سابق نیست. شاید چون هنوز نتونسته مثل فورد یا شورلت خودشو با دنیای بعد از دهه ی 70 تطبیق بده.
امیدوارم کرایسلر بتونه قدم در همون راهی بذاره که کادیلاک شروع کرده. چون کرایسلر برای من یادآور داج و Ram و جیپ هم هست.
لفظ زباله دان تاریخ فکر نکنم برای کرایسلر مناسب باشه. تاریخ هم یک زباله دان داره و هم یک تالار افتخارات. کرایسلر یک اسطورست خوب نیست از این لفظ در موردش استفاده کنی. فکر کنم ali با این بخش کامنت شما مشکل داشته.
منم ارادت!
محمدرضا
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ببارن ادامشو تو ایران تولید کنن???
ویکی
۱۵ مرداد ۱۳۹۵نمیدونم کرایسلر 200 از نزدیک دیدی یا نه؟؟؟ ولی من چند وقت پیش توی منطقه آزاد دیدم واقعااا قشنگه… اگر شما هم از نزدیک این ماشین رو ببینین اون وقت از خداتونه که تو ایران تولید بشه این ماشین
Madjid
۱۴ مرداد ۱۳۹۵قطع تولید داج دارت و کرایسلر 200 واقعا ناراحت کنندس. امیدوارم کرایسلر به دوران اوج خودش برگرده. داج که داره خوب جلو میره. از بابت ادامه ی تولید Ram هم بینهایت خوشحالم. عاشق محصولات این شرکتم. خیلی ابهت دارن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مرداد ۱۳۹۵افرین
AKBAR
۱۴ مرداد ۱۳۹۵مدل 200 ساخت کرایسلر در سالهای قبل پر فروش ترین خودرو لوکس بازار آمریکا بود و دو خودرو مدل 300 ساخت کرایسلر و چارجر ساخت داج هنوز از پرطرفدارترین خودروهای سدان بازار امریکا هستند ، اگر به سایت شرکت لانچیا مراجعه کنید خواهید دید کرایسلر مدل 300 توسط لانچیا به نام تما تولید می شود . شرکتها جهت بهینه سازی و افزایش سود سیاستهایی را جهت تولید خودروها در کارخانه های مختلف خود در جهان اتخاذ می کنند و گروه فیات – کرایسلر هم از این رویه ها استثناء نیست .
احمد باقری
۱۴ مرداد ۱۳۹۵حیف که متوقف شد.
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ممنون از شاهین جان خیلی زحمت میکشی.
جواد
۱۴ مرداد ۱۳۹۵قطع تولید دوج دارت کاملا درست بود اصلا با روح سایر محصولات دوج و گروه رام همخوانی نداشت همه اونها عضلانی قدرتمند بودن
علي
۱۴ مرداد ۱۳۹۵چین یا آلمان بخره درست میشن. فقط مدیریت خوب میخواد. ضمنا با به وجود امدن قدرتهای نوظهور اقتصادی و خلق برندهای جدید و قدرت گرفتن هیوندا و کیا کلا سبد فروش خودرو کلی تغییر کرده و ی جورائی اشباع شده. تنها راه موفقیت شرکتهای معتبر مثل مرسدس ، بی ام وه، پورشه ، آئودی و فولکس تولید خودروهای خودران و برقیه که ی شوک تکنولوژی جدید و خاص به مشتریان بده تا پولاشونو بابت خودروهای ارزان تر و بدون تکنولوژی خاصی مصرف نکنن.و ی جورائی سبد فروششون را حفظ کنن.
حميد
۱۴ مرداد ۱۳۹۵من نمی دونم چرا شرکتهای خودرو ساز اینقدر پول دارند سرمایه گذاری کنند و لی این خودروسازهای داخلی با اینکه اینقدر گرون فروش هستند حتی پول قطعه سازها رو ندارند بدهند
Developer
۱۴ مرداد ۱۳۹۵واقعا چه ارتباط عمیقی داشتن این دو تا مساله که گفتی و به هم ربطشون دادی!!
علی آقا
۱۴ مرداد ۱۳۹۵آخه اونا مجبور نیستن فامیلای نماینده های مجلس و وزارت صنایع امریکا یا آلمان رو استخدام کنن!!!
الان ایران خودرو به اندازه هیوندای پرسنل داره در حالی که تولیداتش یک چهارم هیوندای هم نیست.
ali
۱۴ مرداد ۱۳۹۵اتفاقا با از رده خارج کردن دارت جدید که واقعا لیاقت اسم دارت رو هم نداره محصولات دوج یه پله به بالا ارتقا پیدا میکنه و محصولاتش خاص تر میشه
امیرحسین
۱۵ مرداد ۱۳۹۵همین دوج دارت و بدن ما ضعیفش کنیم چند برابر گرون کنیم . به اسم دوج زارت بدیم دست خلق ا …
مسعود
۱۵ مرداد ۱۳۹۵آقا این سر جیو مارکیونه دلش کتک میخواد .اول میاد تو نحوه تولید دوج وایپر دخالت میکنه میگه میخواد الگوی تولید مازراتی رو تو کارخونه وایپر پیاده کنه(احتمالا” نسل ششم وایپر رو صنعتی سازی کنه)
بعد میاد میگه میخوام فراری بزنم با موتور هلکت.
(کسایی که متوجه نشدن منظور موتور چلنجر هلکته)
حالا هم رو تولید سدان گروه کرایسلر دست گذاشته .
وجدانا” خونش حلاله …! نه ؟؟؟؟؟