چند سال پیش کرایسلر به عرضهٔ مدل اسپرت ۳۰۰ SRT در ایالاتمتحده خاتمه داد. البته این مدل که به موتور ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت مجهز است، همچنان در استرالیا، نیوزلند و بازارهای خاورمیانه عرضه میشود اما از بازار داخلی آمریکا حذف شده است. با توجه به موفقیت دوج چارجر SRT در بازار ایالاتمتحده، این تصمیم کرایسلر عجیب به نظر میرسد. حال اما سازندهٔ آمریکایی با ارائهٔ پکیجی بنام Performance Appearance برای بالاترین تیپ این سدان فول سایز یعنی مدل 300C سعی کرده حذف مدل SRT را جبران نموده و طرفداران سدانهای اسپرت آمریکایی را راضی کند.
البته این صرفاً یک پکیج ظاهری است که نمایی اسپرت و مشابه SRT را به ظاهر 300C میبخشد و همچنان خبری از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 برای این خودرو نیست. البته پیشازاین همین پکیج با نام Sport Appearance برای مدل 300S ارائه میشد و حالا کاری که کرایسلر انجام داده، نام این پکیج را به Performance Appearance تغییر داده و علاوه بر 300S حالا آنرا برای مدل 300C هم ارائه کرده است. این پکیج که ۶۹۵ دلار قیمت دارد، دماغه و رکابهای SRT مانندی را به همراه مه شکنهای LED به خودرو اضافه میکند.
هرچند این پکیج تغییرات کوچکی را به همراه دارد اما بااینحال ظاهر 300C را به ۳۰۰ SRT نزدیکتر میکند. همچنین با توجه به اینکه قبلاً این پکیج فقط برای 300S ارائه میشد که به پیشرانهٔ V6 مجهز است، حداقل حالا آمریکاییها میتوانند نمای SRT را با پیشرانهٔ V8 داشته باشند زیرا 300C به موتور ۵.۷ لیتری V8 همی مجهز است. این موتور بدون تغییر باقیمانده و همچنان همان ۳۶۳ اسب بخار قدرت و ۵۳۴ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند. هرچند اینها اعداد قابلتوجهی هستند اما هرگز بهاندازهٔ ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور ۳۰۰ SRT هیجانانگیز نیستند.
(ali (chevy nova
۲۴ خرداد ۱۳۹۸به به
چه عجب از کرایسلر 300 سومین سدان فول سایز پرفروش امریکا در سال پیش
خیلی عالی این مشخصات
(ali (chevy nova
۲۴ خرداد ۱۳۹۸یه مطلب عالی برای اهل فن
مشخصات موتور 10/000 اسب بخاری کرایسلر
موتورهاى 426 در درگ بىن تىونرها بشدت محبوبه و براى همىن ساپورت قطعات وحشتناکى مىشه
موتورهاى 10/000 اسبى همى شامل 2 عدد دلکو. 5 تا6 عدد صفحه کلاچ و………. هستش
متن زیر مشخصات کاملش هست و اشاره به قدرت این موتور هم شده و براى دیدن مشخصاتش به ساىت nhra که براى انجمن ملى هات راد امریکاست و همىنطور مجله هات راد مىتونىد مراجعه کنىد
Measuring the power output of a top fuel engine directly is not always feasible. Certain models use a torque sensor incorporated as part of the RacePak data system. Dynamometers that can measure the output of a Top Fuel engine exist; however, the main limitation is that a Top Fuel engine cannot be run at its maximum power output for more than 10 seconds without overheating or possibly destroying itself explosively. Making such high power levels from such relatively limited displacement is a result of using very high boost levels and running at extremely high RPMs; both of these stress the internal components to a high degree, meaning that the peak power can only safely be achieved for brief periods of time, and even then only by intentionally sacrificing components. The engine power output can also be calculated based upon the car’s weight and its performance. The calculated power output of these engines is most likely somewhere between 6,340 and 7,460 kW (8,500 and 10,000 hp),[8] which is about twice as powerful as the engines installed on some modern diesel locomotives, with a torque output of approximately 10,000 newton metres (7,400 lbf·ft)[9] and a brake mean effective pressure of 8.0–10.0 MPa (1,160–1,450 psi).
In late 2015, tests using sensors developed by AVL Racing showed peak power of over 8,200 kW.[10]
For the purposes of comparison, a 2009 SSC Ultimate Aero TT, which at the time was among the world’s most powerful production automobiles, produces 960 kW (1,287 hp) of power and 1,508 N·m (1,112 lbf·ft) of torque.
Mad.z.Max
۲۴ خرداد ۱۳۹۸عجب! نوشته از حد اکثر توانش میشه حدود 10 ثانیه استفاده کرد و بیشتر از اون منفجر میشه و اوورهیت میکنه..
البته همون 10 ثانیه واسه درگ کافیه…
ولی چی میییشه اگه یروزی بشه این قدرت رو مهار کرد و برای طولانی مدت تو یه خودرو داشتش..
NAVID۰۰۹۸
۲۴ خرداد ۱۳۹۸خودروهای آمریکایی ای هستند که بسیار عالی و مَطرَح جلوه میکنند ، مثل همین C 300 با قدرت و هِیبَت وارد بازار میشن اما نمیدونم چرا با پریشانی در بازار به فراموشی و یا به گوشه ای از دنیا فرستاده شده اند .
اما دلیلش فکر میکنم این باشه که مثل بیشتر شرکتهای ژاپنی ، آلمانی ، کره ای خودرو را بروزرسانی نمیکنند یا تغییر نسلشون بسیار بسیار طول میکشه ، چیزی که اصلاً برای سدان ، هاچبک ، کراس اوور جواب نمیده و فقط میشه روی suv انجامش داد .
MehdiTurbo
۲۴ خرداد ۱۳۹۸الان فورد موستانگ و شورولت کامرو ببین با معرفی نسلای جدیدشون به نظر من نسلای قبلشون فوق العاده عالی بودند که دیگه به اون زیبایی نیستند از اون طرف دوج چلنجر و چارجر که چلنجر به نظرم هر چقدرم تکرار بشه برای من تکراری نمیشه و من اگه قصد خرید داشتم همین چلنجر یا کرایسلر ۳۰۰ بی شک میخریدم که با قیمت عالی میشه خریدشون به نظرم بیشتر طراحی داخلی این ماشینا نیاز به بروز رسانی داره،با معرفی نسل جدید از بس فوق العاده اند از چشم میوفتند برای من موستانگ نسل جدید مثل نسل قبل همینی که روی پروفایلمه نیست ماشینی که عاشقش بودم و با تکرار شدن برام تکراری نمیشد.
Hemichan
۲۴ خرداد ۱۳۹۸البته مشتریهای آمریکایی میتونن از موتور سفارشی هلفنت با ۱۰۰۰ اسب قدرت و ۳۰ هزار دلار قیمت استفاده کنن
که نهایتا قیمت خودرو رو به ۹۰ هزار دلار میرسونه
(ali (chevy nova
۲۴ خرداد ۱۳۹۸با صلابت ومقتدر
طراحیش اونقدر قویه که بعد چند سال هنوزم با یه بروز رسانی کوچک میشه تا مدتها روی فروشش حساب کرد
ali a
۲۵ خرداد ۱۳۹۸کرایسلر باید نسل جدیدش رو معرفی کنه.. دیگه قدیمی شده
یاس ی
۲۵ خرداد ۱۳۹۸کرایسلر 300 ماشین محبوب منه.از دیدنش سیر نمیشم. جادوی خاصی داره. یدونه چابهار دیدم تا چند روز عیشم تکمیل بود. بسیار زیبا و با ابهت . البته رینگهای بزرگی زیرش بود که از زیباییش کم کرده بود ولی درکل باحال بود.
من روی هیچ برندی خاصی تعصب زیادی ندارم ودنیای خودرو عشقمه. منتهی مرسدس و اکثر برندهایی آمریکایی یک جادو یا همچین چیزی دارن که آدم جذب میکنن. البته این نظر شخصی هستش.
حمیدرضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۸با این که قدیمی هست ولی هنوزم به دل من یکی میشینه به نظرم سدان های بزرگ نباید هرگز بمیرن