برند ایگل در سال ۱۹۸۸ توسط کرایسلر معرفی شد تا بتواند مشتریان جوانتر را به خود جلب کند. یکی از محصولات این شرکت تالون TSi بود که میخواهیم با یکی از نمونههای نگهداری شده در انبار ملاقات کنیم.
اگرچه دهه ۹۰ میلادی جزو بهترین سالهای صنعت خودروی آمریکا نبود اما برخی برندهای جالب در آن زمان معرفی شدند، برندهایی که در حال حاضر نشانی از آنها وجود ندارد. برای مثال همین برند ایگل را در نظر بگیرید که توسط کرایسلر و برای جذب مشتریان جوان تأسیس شد. سبد محصولات ایگل عموماً شامل محصولات ری برند شده میتسوبیشی، پلیموث و کرایسلر بود اما در هر صورت ایگل از هویت مخصوص خود بهره میبرد. البته با گذشت این همه سال یافتن خودروهای استوک ایگل کار سختی خواهد بود.
اما تیم WD دیتیلینگ یکی از محصولات بکر ایگل را پیدا کرده است. خودروی موردبحث تالون TSi مجهز به پیشرانه توربو و سیستم چهار چرخ محرک بوده و به مدت ۱۲ سال در انبار نگهداری شده است و همانطور که خواهید دید برخی قطعات آن فعلاً در دسترس نیستند. بزرگترین مشکل ایگل تالون TSi به عدم وجود پیشرانه در زیر کاپوت مربوط میشود و یافتن پیشرانه ۴ سیلندر توربوی اصلی کار سختی خواهد بود.
پیشرانه موردبحث از نوع ۲ لیتری توربو بوده که حدود ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید میکرده است. قدرت مدلهای دیفرانسیل جلوی تالون به دلیل سیستم اگزوز محدودتر آن به ۱۹۰ اسب بخار میرسید. البته باید گفت مدلهای مجهز به گیربکس ۴ سرعته دستی قدرت ۱۸۰ اسب بخار داشتهاند که علتش تنظیمات متفاوت توربو ذکر شده است. تالون اساساً نسخه ریبج شده از میتسوبیشی اکلیپس بوده و برخی تغییرات ظاهری در آن دیده میشود. همین خودرو با نشان پلیموث نیز عرضه شده بود.
اگرچه هر سه خودرو از نظر فنی مشابه یکدیگر هستند اما از زبان طراحی خاص خود سود میبرد و شاهد سپرها، چراغهای عقب و رینگهای متفاوت در آنها هستیم. تالون، اکلیپس و پلیموث توسط شرکت DSM یا دایموند استار موتورز که جوینت ونچری بین کرایسلر و میتسوبیشی بود مونتاژ شدند. از نظر ما ایگل تالون TSi موردبحث که از شرایط آرمانی خود به دور است ظرفیتهای زیادی دارد. این خودرو نه تنها کمیاب بوده بلکه بدنه آن نیز شرایط خوبی داشته و خبری از زنگزدگی و خوردگی چشمگیر نیست. شاید قرار دادن یک پیشرانه مدرن و پرقدرت در زیر کاپوت بتواند جان دوبارهای به تالون ببخشد، اینطور نیست؟
mahan
۲۷ خرداد ۱۴۰۲پدال لطفا مرتب از این ویدیو ها بزار. حداقل برای شخص من بسیار لذت داره و کیف میکنم.
MK
۲۷ خرداد ۱۴۰۲تاحالااسم این ماشین رونشنیده بودم
برای اون دوره طراحی جالبی داشته حیف که موتورنداره اگرکامل بازسازی بشه به خاطرکمیاب بودنش بایدقیمت خیلی بالایی داشته باشه ای کاش شرکت های بزرگ بجای ساختن نصخه برقی ازماستنگ وحذف کامارووتولیدیک سری ماشین بانام اون هاازاسم وزبان طراحی شرکت های ازرده خارج خودشون استفاده میکردن برای مثال ساب که میشه راحت اززبان طراحیش وسابقش استفاده کرد
911
۲۷ خرداد ۱۴۰۲حالا این خوبه
تو دبی لامبورگینی صفر رو یه دور میزنن، بعد میگن ،خوب حوصلم سر رفته رفته، بعد همون چا وسط خیابون ولش میکنن می رن.
R/T
۲۷ خرداد ۱۴۰۲عاشق اینجور چیزا هستم
arash
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ایگل پلیموت مرکوری پنتیاک الدزمبیل ساترن ایسوزو جائو همگی روزگاری در آمریکا برای خودشان بروبیایی داشتند و ترویج دهنده و یکی از نمادهای سبک زندگی آمریکایی … اما عدم توجه به مسائل اقتصادی و نیز همچنین بازار آزاد و رقابت به خصوص سرسختی ژاپنی ها در ارائه محصولات با دوام و اقتصادی و در عین حال بیزنس من بودن خوب ژاپنیها سبب شد که به مرور تمامی این برندها ورشکسته شود و به اصطلاح توسط کمپانی مادر بازنشسته گردد. بخصوص ما ایرانیها از پنتیاک و الدزمبیل خاطرات و نوستالژیهای زیادی داریم اما چه میشه کرد که روزگاری جوانان ایرانی به راحتی سوار بر کامارو بلیزر و بیوک و نوا میشدند و حال باید در آرزوی سوار شدن بر لاماری و هایما و فیدیلیتی و دیگنیتی باشند.
Car love
۲۸ خرداد ۱۴۰۲خیلی خفنه
MK
۲۸ خرداد ۱۴۰۲یه لحظه توفیلم تبلیغ ریش تراشه اومدپرچام ریخت گفتم بسم الله این دیگه اینجاچی میگه اول فکرکردم قطعه ای ازماشینه میخوادببنده