کرایسلر با خاتمهٔ تولید سدان ۳۰۰، هماکنون فقط یک مدل پاسیفیکا را تولید میکند و مدیرعامل شرکت، مدیریت FCA سابق را مقصر این شرایط میداند.
کرایسلر پس از پایان دادن به تولید سدان ۳۰۰، با مشکل عجیبی مواجه شده است. این شرکت هماکنون در سبد محصولات خود فقط یک مدل خودرو دارد. این وضعیت درست یک سال پیش از صدمین سالگرد تأسیس کرایسلر به وجود آمده است. بااینحال، «کریستین فوئل»، مدیرعامل کرایسلر، نسبت به آینده خوشبین است و در مصاحبهٔ اخیر خود اظهار داشته که مدلهای جدیدی برای این برند باسابقه در راه هستند. وی همچنین چشمانداز روشنتری نسبت به آنچه که بسیاری تصور میکنند را برای کرایسلر متصور شده است.
مدتی است که به نظر میرسد کرایسلر حتی توسط شرکت مادر خود، استلانتیس هم فراموش شده است. فوئل نیز در مصاحبهٔ اخیر خود این موضوع را مطرح کرده و گفته است:
امروزه، کرایسلر به یک برند مینیون تبدیل شده است و دلیل اصلی چنین شرایطی این است که طی ۱۰ سال گذشته FCA سابق روی محصولات جدید کرایسلر سرمایهگذاری نکرده است. به همین دلیل، برای ما بسیار حیاتی است که نهتنها روی محصولات جدید کرایسلر سرمایهگذاری کنیم بلکه آنها را در سریعترین زمان ممکن به بازار بفرستیم.
آخرین کانسپت کرایسلر، ایرفلو بود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و قبل از آن کانسپت پورتال را در سال ۲۰۱۷ دیده بودیم. هیچکدام از این دو خودرو اما تولید نخواهند شد و کرایسلر ابتدا باید بفهمد میخواهد در چه مسیری حرکت کند.
زمانی که از فوئل پرسیده شد آیا کرایسلر برندی لوکس است یا نه، اینگونه پاسخ داد:
ما در یکچهارم بالای بازار حضور داریم؛ بنابراین، ما واقعاً لوکس نیستیم اما مطمئناً از خودروهای معمول بازار کمی لوکستر هستیم.
بااینحال، مینیون پاسیفیکا را نمیتوانیم خودروی لوکسی بدانیم. به گفتهٔ فوئل اما کرایسلر روی ساخت یک خودروی الکتریکی تمرکز کرده است:
این خودرو دقیقاً شبیه نسخهٔ تولیدی کانسپت ایرفلو نیست و ویژگیهای طراحی جدیدتر و مدرنتری خواهد داشت. هنگامیکه تحقیقات بازاریابی را برای این خودرو آغاز کردیم، گزینهٔ شماره یک برای طراحی داخلی و خارجی را آزمایش کردیم و خریداران آن را نسبت به تسلا، کیا EV6 و دیگر رقبای الکتریکی ترجیح دادند.
فوئل همچنین اشاره کرده است که کرایسلر ممکن است به بخش سدانها بازگردد:
من قطعاً احتمال اینکه کرایسلر در آینده یک سدان را عرضه کند رد نمیکنم.
البته این روزها سدانها محبوبیت خود را در بازار ایالاتمتحده از دست دادهاند اما کرایسلر تقریباً همیشه در این سگمنت رقابتی حضور داشته است. ۳۰۰ نمونهای عالی از این حضور بود و یک سدان نیمه لوکس کاملاً جدید با نشان ایمپریال نیز میتواند ایدهٔ بسیار خوبی باشد. بااینحال، ممکن است دیگر برای این کار دیر شده باشد و کرایسلر مستقیماً به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود.
amir
۳ بهمن ۱۴۰۲استلانتیس اصلا استراتژی خوبی رو برای بعضی برندها پیش نگرفته جیپ و دوج و کرایسلر رو داره نابود میکنه با خاتمه تولید مدل های محبوبی مثل چلنجر و کرایسلر ۳۰۰ بیشتر داره تمرکزشو میزاره روی برندهای اروپایی ایتالیایی خودش مثل الفا و مازراتی که محبوبیت و فروش آمریکایی هاشو براش ندارن داره گند میزنه اگرم تو آمار نگاه کنید تنها گروه خودروسازی هست که از لحاظ رشد فروش و درامدو سهام اوضاع خوبی نداره کاهی اوقات برند های آمریکایی اشتباهات بزرگی میکنن که نمونه هاییشو خوندیم
P
۳ بهمن ۱۴۰۲خیلی جالبه که خیلی از برندهای درحال فروپاشی( مثل کرایسلر )در یک اقتصاد قوی به یه اقتصاد درحال فروپاشی (شما بخونید فروپاشیده شده )( مثل ایران ) وارد کنی ، خیلی زود به یه برند فوق درآمدزا و سودآور تبدیل میشه
MatriX
۳ بهمن ۱۴۰۲اون دلیلش انحصاره نه چیز دیگه ای
parhamiof
۳ بهمن ۱۴۰۲استلانتیس خیلی برند اروپایی هست و این با روحیه کرایسلر در تضاده.
وگرنه الان مدل 300 در نبود رقبا مثل چارجر ممکن بود خوب فروش کنه.
الان استلانتیس میخواد دو تا هاچبک و کراس اوور برقی بده به کرایسلر.
انگار قصد نابود کردن کرایلسر رو دارن.
اسد
۴ بهمن ۱۴۰۲هیچ شرکت عاقلی از درآمد و سود بدش نمیاد!!! این چه ربطی به مدیریت فعلی داره ! مشکل فعلی کرایسلر از الان نیست از مدیریت بیست سال قبل تا به حال است!!!
(Ali(chevynova
۳ بهمن ۱۴۰۲کرایسلر برندی با پشتوانه و اصیل هست که با یه سرمایه گذاری خوب و یه مدیریت کارامد میتونه به راحتی با خیلی از شرکتها رقابت کنه
رومانی>چین>فرانسه
۳ بهمن ۱۴۰۲قدمت داره اما اصیل نیست چند نفر غیر 300 و پاسیفیکا مدل دیگه یادش میاد علاوه بر این از لحاظ کیفیت هم تا جایی یادمه همیشه اوضاعش خراب بود
Ferrari
۳ بهمن ۱۴۰۲بله حرف شما درمورد پشتوانه کرایسلر کاملا درسته اما مدیران کرایسلر هم اقدام خاصی نکردن.
به عنوان مثال چرا کرایسلر از پلتفرم رم برای معرفی پیکاپ فول سایز استفاده نمیکنه مثل کاری که جنرال موتورز داره انجامش میده
چرا از پلتفرم جیپ که از نظر لوکس بودن هم طراز کرایسلر هستش استفاده نکردن و یک یا دو مدل شاسی بلند ارائه نکردن
khashayar
۳ بهمن ۱۴۰۲300 هم به لطف بنز بود. نه به بخاطر لیاقت کرایسلر. امیدوارم این برند کلا خودرو تولید نکنه و با هیچ خودروساز دیگه ای ادغام نشه.
مهردادکمال
۳ بهمن ۱۴۰۲درسته پلتفرم کزایسلر و دوج چارجر از مرسدس گرفته شده اما باقی الزامات ماشین از خودش بود و وقتی تاریخچه کرایسلر رو میبینیم مخصوصا دهه 70محصولات بی نظیری داشتن
یک 1987-1995 Chrysler LeBaron Convertible.
دو 2005 Onwards Chrysler 300.
سه 1960-1981 Chrysler Newport.
چهار 1992-2004 Chrysler Concorde.
پنج 1939-1961 Chrysler Windsor.
شیش 2008-2016 Chrysler Town & Country.
هفت 1926-1993 Chrysler Imperial.
هشت 1940-1996 Chrysler New Yorker.
نه هر دو نسل Chrysler 300s
ده Chrysler 200
سوشیانت
۳ بهمن ۱۴۰۲خیر دوج چارجر و چلنجر و ۳۰۰ از لحاظ پلتفرم ربطی به بنز ندارن فقط برخی قطعات مشترک بوده
MatriX
۳ بهمن ۱۴۰۲باید از FCA بزنه بیرون . ایتالیا غیر از نحسی هیچی برا امریکا نداره چه استلانتیس چه این یکی . یه زبان طراحی جدید و چشم نواز ایجاد کنه برای شروع خوبه بعدشم رو بیاره به کراس اور های میان سایز و کامپکت به علاوه چاشنی قیمت های جذاب . اگه دو سه تا مدل برقی با پلتفرم مشترک FCA هم برای اروپا و چین بزنه خوبه . پول کمتر هم میده براش .
در کل نمیشه کوتاه مدت خیلی روش حساب کرد و در حضور مابقی کمپانیای امریکایی حرفی برا گرفتن نداره گرچه سابقه درخشانی داشت . همت کنه با فروش سالی نیم تا نهایت یک میلیونی به کار خودش ادامه میده . شایدم ایشالا رفت همونجایی که پونتیاک و پلیموث و … رفتن .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ بهمن ۱۴۰۲فیات پول داره
همین که البته خیلی مهمه
اسد
۴ بهمن ۱۴۰۲آخه چرا نمیفهمید ! اونجا که مثل کشور گل و بلبل ما خاله بازی نیست!!! هیچ شرکت عاقلی از درآمد و سود بدش نمیاد!!! این چه ربطی به مدیریت فعلی داره ! مشکل فعلی کرایسلر از الان نیست از مدیریت بیست سال قبل تا به حال است!!!
اسد
۴ بهمن ۱۴۰۲آخه چرا نمی فهمید! اونجا که مثل کشور گل و بلبل ما خاله بازی نیست!!! هیچ شرکت عاقلی از درآمد و سود بدش نمیاد!!! این چه ربطی به مدیریت فعلی داره ! مشکل فعلی کرایسلر از الان نیست از مدیریت بیست سال قبل تا به حال است!!!
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳ بهمن ۱۴۰۲والا من همون اول گفتم که این نتیجه لج بازیه مدیران فیاته که میخوان به هر شکلی شده برندهای آلفا و مازراتی و جدیدا برند بدبخت و فلک زده لانچیا رو زنده نگه دارن.نگاه کنید به تعداد مدلهایی که برای برندهای شکست خورده ایتالیایی ساختن.مازراتی و آلفا صاحب ۲مدل سوپر اسپرت دو مدل کوپه لوکس اسپرت و کراس اوور بی مشتریه لوانته هستند که بدون شک همه اینها شکست میخورند و تا اینجا هم شکست خوردن.سرمابه گزاری تو تو کوپهای لوکس با قیمت بالا که بازیگران بزرگی درش هستند و اجازه نفس کشیدن نمیدن.چرا باید به جای سدان محبوب و پر فروش ۳۰۰ هزینه بی برگشت روی سوپر کار آلفا کرد که هیچ توجیه اقتصادی ندارد.وقتی چلنجر چارجر و ۳۰۰ که تو بخش کم فروش کوپه و سدان هستند نزدیک ۲۰۰ هزار دستگاه میفروشن چقدر باید مدیریت احمق باشه تا هر ۳ رو به یک باره بزاره کنار.حتی تو هزینه کردن برای جیپ و رم هم که تمام کمپانی رو به تنهایی بارش رو بدوش میکشن دارن کم میزارن.هر گروهی اگر برند جیپ و رم رو داشت حداقل ۳۰ مدل گوناگون از این دو برند میساخت اونم با تنوع انجین. ر حالی که این دو غول دیگه انجین وی۸ ندارن که باعث ضعف در مقابل رقبا میشه.بزودی چارجر مثلاً جدید میاد و خواهید دید که شکست بدی میخوره.اونی که دیوانه ماسل کاره موستانگ با انواع انجین وی۸ رو ول نمیکنه بره یه کوپه بی هویت که هنوز معلوم نیست چی میخواد بخره.خیری راحت دوتا برند غول و پر فروش که بدون هزینه کلی هم تبلیغ میکنم رو از دست میدن.کافیه تو یوتیوب بچرخید و ببینید که چقدر اسم داج با ویدئوهای خوفناکش زیاده.احتمال میدم در آینده داج و کرایسلر تبدیل به پژوهای ریبیج بشن.
KHASHAYAR
۳ بهمن ۱۴۰۲هر برند دیگه ای اگه زیرمجوعه های دوج و جیپ رو داشت باید کل بازارو غبضه میکرد نه مثل کرایسلر که کلا تو ضرره و برای فرار از ورشکستگی با کمپانی های دیگه ادغام بشه.
رومانی>چین>فرانسه
۳ بهمن ۱۴۰۲به خاطر همین چیزاست که من اعتقاد دارم کرایسلر مایه ننگ آمریکاست خلاقیت و نوآوری(در حال حاضر) نه تنها سالهای نوری از برندهای هم وطنش عقبتره بلکه در حد داچیا رومانی ام نیست
آرین
۳ بهمن ۱۴۰۲پیام دوباره اکانت زدی ؟هیوندا خودش یکی میخواد
مهدی
۳ بهمن ۱۴۰۲کرایسلر باید یه برند لوکس باشه این آت و آشغالا اصلا در حد سابقه و اسمش نیستن c300 هم کمترین چیزی بود که باید توسط این برند ساخته بشه
رامتین
۳ بهمن ۱۴۰۲حس میکنم کرایسلر در اینده نزدیک مشکلاتش بیشتر میشه و بحث ادغامش پیش میاد، البته با برندهای امریکایی.
همایون
۳ بهمن ۱۴۰۲اگه مدل me412 تولید میشد انقدر وجهه برند ضعیف نمیشد که به این حال بیفته عجیبه برندی که انقدر بزرگه که یک طرف از این معامله سه طرفه هست نمیتونه بودجه بگیره واسه توسعه محصولاتش کرایسلر بهترین کانسپتهارو داشت اما تنها خودروی درخور نامش تو دوره اخیر مدل سیصد بوده
آرش
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ببخشید برندایی مثل دوج و جیپ مگه زیربرند کرایسلر نیستن؟یا مستقل شدن ؟