فایرپاور سوپراسپرت لوکسی با پیشرانهٔ ۶.۱ لیتری V8 بر اساس شاسی وایپر بود که هرچند به تولید نزدیک شد اما مشکلات مالی کرایسلر مانع از تولید آن شدند.
یک سال پس از معرفی سوپرکار ME 4-12، کرایسلر در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ سوپرکار جذاب دیگری را با نام فایرپاور به نمایش درآورد. این خودرو که روی شاسی دوج وایپر ساخته شده بود، بهعنوان پل ارتباطی بین کوپهٔ تولیدی کراسفایر و کانسپت رؤیایی ME 4-12 عمل میکرد. کرایسلر در این خودرو سعی داشت ترکیبی از دینامیک رانندگی پرفورمنس بالا و احساس لوکس را ارائه کند اما متأسفانه فایرپاور هیچگاه به نتیجه نرسید.
کرایسلر حدود دو سال ایدهٔ تولید فایرپاور را موردبررسی قرار داد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ معاون ارشد طراحی وقت گروه کرایسلر در مصاحبهای اعلام کرد که این شرکت نمیتواند راه مناسبی برای تولید خودروی موردبحث پیدا کند. بدین ترتیب، برداشت لوکس کرایسلر از وایپر برای همیشه کنار گذاشته شد. هرچند فایرپاور پلتفرم و فاصلهٔ محوری یکسانی با وایپر داشت اما نمیشد آن را کپی لوکسی از روی سوپرکار دوج دانست زیرا این کانسپت بجای موتور ۵.۳ لیتری V10 وایپر، به پیشرانهٔ ۶.۱ لیتری V8 همی مجهز شد که توسط کرایسلر برای سدان 300C SRT توسعه داده شده بود. این موتور ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور داشت که ۱۰۰ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر از وایپر ۲۰۰۵ کمتر بود. علاوه بر این، گیربکس شش سرعتهٔ دستی وایپر هم در فایرپاور با یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک راحتتر جایگزین شده که با برخورداری از قابلیت AutoStick، به راننده امکان کنترل دستی بر دندهها را میداد.
فایرپاور قرار بود رقیبی برای کوروت باشد. نسل C6 این خودرو که در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد، به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور مجهز بود. کوروت C6 ظرف حدود ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید و میتوانست به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی بود که کرایسلر برای فایرپاور شتاب ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را اعلام کرده بود.
فایرپاور در ظاهر نیز خودروی جذابی به نظر میرسید. «برایان نیلندر» که هماکنون طراح بیرونی ارشد دوج است و کانسپتهای ME 4-12 و فایرپاور را طراحی کرد، اخیراً در مصاحبهای گفته است در آن زمان مدیریت کرایسلر به دنبال طراحان جوان با ایدههای تازه بود. پس از عرضهٔ سدان ۳۰۰ در سال ۲۰۰۴ و کراسفایر در سال ۲۰۰۳، کرایسلر علاقهمند به تمرکز بیشتر روی پرفورمنس بود. نیلندر دراینباره گفته است:
ما شاسی و پلتفرم وایپر را داشتیم و سعی کردیم بفهمیم برای استفاده آر این معماری برای یک مدل کرایسلر باید چه کار کنیم
وی به برند یا مدل خاصی اشاره نکرده که بر طراحی فایرپاور تأثیر گذاشته باشد ولی بسیاری از عناصر ظاهری این خودرو تکاملیافتهٔ کراسفایر با کمی چاشنی آستونمارتین بودند.
«گرگ هاول» که اکنون طراح بیرونی ارشد جیپ است نیز داخل فایرپاور را طراحی کرد. وی رنگ آبی عمیق اقیانوسی را با چرمی شیریرنگ و تریم قهوهای روشن ترکیب کرده بود. کرایسلر همچنین بسیاری از ویژگیهای لوکسی که از یک GT لوکس انتظار میرفت مثل صندلیهای اسپرت چرمی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، تزئینات آلومینیومی و سیستم صوتی پریمیوم را هم در این خودرو ارائه کرده بود اما متأسفانه فایرپاور هیچگاه این فرصت را پیدا نکرد که به تعریف مجدد برند کرایسلر کمک کند.
هرچند کرایسلر قرن بیستویک را با معرفی مدلهای تولیدی ۳۰۰ و کراسفایر و همینطور کانسپتهای ME 4-12 و فایرپاور انفجاری شروع کرده بود اما دوران تاریکی برای رابطهٔ این شرکت با دایملر و همینطور صنعت خودروسازی آمریکا در پیش بود. در سال ۲۰۰۵، جنرال موتورز و فورد متحمل خسارتهای مالی سنگینی شدند و هرچند کرایسلر تنها خودروساز آمریکایی بود که در آن سال سوددهی را تجربه کرد اما سال ۲۰۰۶ به سال بسیار سیاهی برای صنعت خودروسازی آمریکا تبدیل شد. به گفتهٔ نیلندر، پروژهٔ فایرپاور خیلی جلو رفته بود اما چند ماه قبل از آنکه چراغ سبز تولید را دریافت کند، کرایسلر در یک سهماهه ۱.۵ میلیارد دلار ضرر کرد. با مجموعهای از خودروهایی که هیچکس تمایلی به خرید آنها نداشت، موجودی انبارها افزایش پیدا کرد و مدیران کرایسلر به دنبال خودروهای جدید سودآور و صرفهجویی در هزینهها بودند که این شامل خودروهای اسپرت گرانقیمت و تیراژ پایینی مثل فایرپاور نمیشد. بااینحال، در همان سالها، مدیران کرایسلر کانسپت دیگری بنام دوج چلنجر را برای تولید تأیید کردند.
شراکت دایملر و کرایسلر اما نهایتاً تحتفشار جدی قرار گرفت. تفاوت فرهنگها بین اشتوتگارت و میشیگان مدیریت یک شرکت عظیم جهانی که به دنبال همافزایی بود را دشوار کرد و نهایتاً در اواسط سال ۲۰۰۷، دایملر از کرایسلر جدا شد. درحالیکه ارزش این ادغام در سال ۱۹۹۸ به ۳۶ میلیارد دلار رسیده بود، دایملر درنهایت کرایسلر را با قیمت ۷.۴ میلیارد دلار به شرکت مدیریت سرمایهٔ سربیوس فروخت اما این هم مشکلات مالی کرایسلر را بهبود نداد و دو سال بعد این شرکت در اواسط سال ۲۰۰۹ اعلام ورشکستگی کرد. با این اتفاق، تمام تولیدات کرایسلر متوقف شد اما چند ماه بعد در جولای ۲۰۰۹، کارخانهٔ این شرکت در دیترویت اولین کارخانهای بود که تحت مالکیت جدید فیات فعالیت خود را از سر گرفت. فیات اما ایدههای خاص خود را برای احیای کرایسلر داشت که شامل تولید فایرپاور نمیشد. هرچند فیات-کرایسلر سه سال بعد وایپر را احیا کرد اما فایرپاور برای همیشه در موزه باقی ماند.
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کابینش شبیه استون مارتینه
ولی همون وایپر برای کوروت کافی بود
سه گلادیاتور: کامارو، موستانگ، چلنجر
و سه گلادیاتور دیگه: فورد GT، وایپر، کوروت
با اینکه خیلی هاشون رو توی این نبرد از دست دادیم اما همیشه یادشون زنده خواهد بود💔
زنده باد امریکن کارز 💙
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳❤️👏👌
JaMsHiD_R1988
۱۴ مرداد ۱۴۰۳فورد توی یه لیگ دیگه بود
جی تی عالی بود عالی
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳viper acr👿👿
افعی بالدار جهت نیش زدن همه
نانو
۱۴ مرداد ۱۴۰۳فکر کنم ادغام شرکت های بزرگ نتیجه اش بشه ورشکستگی تو خودرو که این ادغام ها اینجوری بوده
دیجی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کرایسلرم عین نوکیا قدر برندش ندونست
(Ali(chevynova
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ماشالاه امپریال ۱۹۵۶
ماشالاه نیویورکر ۱۹۶۵
ماشالاه نیوپورت ۱۹۶۹
kasra
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ماشلا بی ان و m1 با موتور v12
ماشلا مکلارن f1با موتور بی ام و
ماشالا سوپرا توی سال ۱۹۹۰ با شتاب ۴.۳
ماشلا مزدا rx7
ماشلا هوندا که ماشینش تو میدون شهر ۴۰ روز رو دور موتور ۴۰۰۰ کار کرد
علی دور ورت نگاه کن فقط فورد نیست
محمد سام رحیم زاده
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ولی قابلیت ها و زیبایی که ماشینای امریکا در سال 1960 داشتن رو توی تک توک ماشینای میشه دید ولی از سال 1980 تا 2000 توی آمریکا یکی دو تا ماشین خفن داشتیم ولی الان دوباره برگشته به بازی ماشینای خیلی خوبی داره
car lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۳توی تاریخ خودروسازی هیچ کشوری به اندازه امریکا پرفراز و نشیب نبوده و نتونسته در حد امریکا ظاهر بشه. در گذشته که با کلاسیک های کادیلاک و بیوک و شورلت پادشاهی میکرده (غیر از اون دوران افول بحران نفت) ولی بعد از اون هم یولاهایی مثل وایپر، دیمن، کامارو، کوروت، شلبی، فورد GT و پیکاپ های پرفورمنس رپتور و تیرکس و سیلورادو و سیرا و سدان های پرفورمنس چارجر و بلک وینگ و شاسی بلند های فول سایز اسکالید و نویگیتور و واگنیر و افرودرهای برانکو و رانگلر و هیچ کشوری تو هیچ کدوم از این زمینه هایی که گفتم حریفش نیستن و نخواهند بود. و این قضیه فقط به صنعت خودرو تموم نمیشه و توی تمام صنایع اوله. تانک، ناو های، هواپیما، جت، کامیون، ماشین های صنعتی سنگین معدنی، موتور سیکلت، از اونور توی گوشی، تلویزیون، کولر، یخچال و توی همه چی حرف اول رو میزنن و بقیه با اختلاف بعدشن. بنظرم تنها کشوری که در حد امریکاست ژاپنه توی صنعت و مخصوصا صنعت خودروسازی از لحاظ طراحی و سادگی ماشین هاشون، ابعادشون، کیفیتشون، کارامدیشون، قدرتشون، دوامشون، و… در کل از نظر من اول آمریکاعه بعد ژاپن. ولی در کل عشق است این یانکی ها و سرزمنیشان
car lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۳هرچند امریکا از لحاظ فرهنگی خودش دست خوش تحولات عظیمی شده و رو به افول رفته، از ابراهام لینکلن و جرج واشینگتون کارش رسیده به کاملا هریس و جو بایدن و تغییرات فرهنگی منفی که احتمالا در اطلاعشون باشید. ولی در کل بحث ما صنعتی بود و امریکا توی این بحث همیشه اول بوده. ولی ارزوی خودم بشخصه این بود که در دوران قدیم امریکا وسترن میبودم یا در دوران کلاسیک و یه موستانگ و یه هارلی دیویدسون میداشتم و باهاشون با اهنگ های کانتری به جاده ها میزدم و با مردم باحالشون که اکثرا هم کلاه گاوچرنی داشتن و سیبل کلفت و قلچماق بودن و بانوان زیباشون :) هم صحبت میشدم و روزگارمو سپری میکردم. بدون دغدغه ای از دنیا مدرن
شب و روزگار خوش
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۳carlover آمریکا ژاپن آلمان ایتالیا این ۴ کشور بهترین خودرو ها رو تولید میکنن و رقابت تنگاتنگ باهم دارن ولی بقیه با اختلاف پشت سرشون هستن
car lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۳موافقم سوشیانت👌
A Sus man
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ماشاالاه بنز با اتاق تانک
ماشالاه بی ام و e36 افسانه ای
ماشالاه پورشه پانامرا جدید
ماشالاه ائودی با r8
ماشالاه AMG one که رکورد نوربرگرینگ دست اونه
فقط آمریکا رو نبین داش
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳خیلی خوشگل بوده
OM.01
۱۴ مرداد ۱۴۰۳از سال 1995 تا 2005 کرایسلر کلی کانسپت 90 درصد آماده تولید رونمایی کرد یعنی ماشین هایی که طراحی قانونی داشتن هم موتور گیربکس داشتن هم کابین آماده تولید داشتن اما هیچکدوم رنگ خط تولید هم ندیدن. پدال قدیما گذاشته بود. اینم لینکش
https://www.pedal.ir/chrysler/10-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%84%D8%B1/
2 سال پیش هم کانسپت airflow رو رونمایی کرد کرایسلر اما گفت تولید لغو شد!!
کرایسلر خیلی پتانسیل داره اما حیف مالکان اشتباهی هست. بنظرم زیر مالکیت چینی ها یا عرب ها با تزریق سرمایه مناسب خیلی رشد میکنه
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چینی هارو مخالفم👎👎👎
حاصرم همینجوری باشه ولی دست چینی نیوفته.
OM.01
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ولوو پولستار هردو مالکیت کامل جیلی و همچنین جیلی تمام سهام اسمارت رو داره و نتیجش شده ماشین های جذاب جدید اسمارت، 20 درصد سهام آستون مارتین دراختیار جیلی
جوینت ونچر چانگان مزدا بیش از 20 سال
جوینت ونچر چانگان فورد بیش از 20 سال
نتیجه مزدا آرتا روی پلتفرم چانگان دیپال S7 و مزدا EZ6 هم روی SL03 و نتیجه فورد هم لینکلن زفیر مخصوص چین که واقعا خوب هست و نسل جدید لینکلن ناتیلوس با همکاری چانگان و واقعا جذاب شده. فورد موندئو هم همینطور و جالبه علاوه بر چین تو کشورهای عربی هم مورد استقبال قرار گرفت. فورد اووس هم نمونه دیگر این همکاری
بعید میدونم تا به حال توی لاین تولید رفته باشی دوست گرامی با ایران کاری ندارم ولی تو خارج سیستم خط تولید بسیار پیشرفته هست.
این تعصب های بچه گانه فایده ای نداره…
تو عصر خودروهای برقی دیگه فرق نمیکنه ماشین ساخت کجا باشه عین لپ تاپ هست همه سیستم سخت افزار نرم افزار وزن باتری سرعت شارژ یکی هست فقط مارک لپ تاپ فرق میکنه. یا چرا لپ تاپ جای دور بریم همین خودرو میشه مثال خودروهای restomod و pro touring زد! شاسی ها که RS یا AM موتور ها هم که یا LS یا LT گیربکس هم یا ترمک یا GM دیفرانسیل هم همه 9 اینچ فورد گیج هم داکوتا سیستم تعلیق هم همه مولتی لینک ایر راید. حالا اتاق بل ایر 55 باشه یا کانتینانتال 64، کامارو یا چارجر! مگه فرقی داره!؟
شرط میبندم روی لینک اندکو Z10 یا یانگ وانگ U7 بیام لوگوی کرایسلر بزارم پشتش بنویسم airflow و بیارم ایران دوستان میگن ماشاالله آمریکایی… همونو ببرم یه جا دیگه ایران لوگوی تاتای هند بچسبونم میگن آه آه هندی هست، هندی چیه پژو پارس بهتره!
درصورتی که نه تاتا هستن نه کرایسلر…
نمونه این مثال رو برای رستوران های خارجی هست این رو فلانی پخته اون رو سرآشپز مطرح درصورتی که جفتش رو یه نفر پخته! از این آزمایش ها زیاد هست…
(این مغز انسان خیلی چیز عجیبی هست)
برندهای مثل کرایسلر بیوک به پول و پشتیبانی نیاز دارن مزراتی لانچیا هم همینطور
برن دست چینی ها سریع برمیگردن مثل اسمارت ولوو لوتوس. اگه ورشکست بشن مثل بورگوارد چینی ها میتونن دوباره احیا کنن اما به خاطر ورشکستگی کامل و بد شدن نام دیگه نمیتونن برگردن که این بلا سر بورگوارد اومد. عرب ها هم برای سرمایه گذاری و تزریق سرمایه خیلی مناسب هستن
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اگر قرار باشه یه شرکت چینی کرایسلر رو بخره ولی فقط سرمایه بهش تزریق کنه مشکلی نیست ولی نباید کرایسلر از طراحی اونا استفاده کنه لینک اند کو هم یه شرکت تمام چینی نیست بلکه چینی سوئدی هست u7 هم از لحاظ پرفورمنس حریف آمریکایی ها نمیشه کلا خودرو های پرچمدار چینی ها رو نمیشه در حد آمریکایی ها دونست
Amir Machine
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مالکیت چینی همیشه هم خوب نیست
همین لوتوس که مثال زدی، از وقتی افتاده دست جیلی تبدیل شده به یه برند معمولی که هیچ نشانی از اون ماشینای سبک و پویای قدیم نداره، حتی امیرا هم مثل مدلای قبلیش هندلینگ درجهیکی نداره
لوتوس رو تبدیل کردن به یه برند برقی فقط برای اینکه از اسمش استفاده کنن
امجی هم همینطور، هرچند ماشینای نسبتا خوبی میزنه اما هیچکس بعنوان یه برند بریتانیایی قبولش نداره
ساب رو هم چینیها خریدن و نابودش کردن
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اگر فقط سرمایه بدن اوکیه ولی اگه مثل بورگوارد چینی چه نه.
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اینی که شما میگی، از دیدگاه یه مصرف کننده که فقط یه ماشین میخواد درسته، ولی وقتی ریز بشیم توی داستان خیلی جالب نیست مالمش چینی ها باشن.
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ولوو پولستار هردو مالکیت کامل جیلی و همچنین جیلی تمام سهام اسمارت رو داره و نتیجش شده ماشین های جذاب جدید اسمارت، 20 درصد سهام آستون مارتین دراختیار جیلی
جوینت ونچر چانگان مزدا بیش از 20 سال
جوینت ونچر چانگان فورد بیش از 20 سال
نتیجه مزدا آرتا روی پلتفرم چانگان دیپال S7 و مزدا EZ6 هم روی SL03 و نتیجه فورد هم لینکلن زفیر مخصوص چین که واقعا خوب هست و نسل جدید لینکلن ناتیلوس با همکاری چانگان و واقعا جذاب شده. فورد موندئو هم همینطور و جالبه علاوه بر چین تو کشورهای عربی هم مورد استقبال قرار گرفت. فورد اووس هم نمونه دیگر این همکاری
بعید میدونم تا به حال توی لاین تولید رفته باشی دوست گرامی با ایران کاری ندارم ولی تو خارج سیستم خط تولید بسیار پیشرفته هست.
این تعصب های بچه گانه فایده ای نداره…
تو عصر خودروهای برقی دیگه فرق نمیکنه ماشین ساخت کجا باشه عین لپ تاپ هست همه سیستم سخت افزار نرم افزار وزن باتری سرعت شارژ یکی هست فقط مارک لپ تاپ فرق میکنه. یا چرا لپ تاپ جای دور بریم همین خودرو میشه مثال خودروهای restomod و pro touring زد! شاسی ها که RS یا AM موتور ها هم که یا LS یا LT گیربکس هم یا ترمک یا GM دیفرانسیل هم همه 9 اینچ فورد گیج هم داکوتا سیستم تعلیق هم همه مولتی لینک ایر راید. حالا اتاق بل ایر 55 باشه یا کانتینانتال 64، کامارو یا چارجر! مگه فرقی داره!؟
شرط میبندم روی لینک اندکو Z10 یا یانگ وانگ U7 بیام لوگوی کرایسلر بزارم پشتش بنویسم airflow و بیارم ایران دوستان میگن ماشاالله آمریکایی… همونو ببرم یه جا دیگه ایران لوگوی تاتای هند بچسبونم میگن آه آه هندی هست، هندی چیه پژو پارس بهتره!
درصورتی که نه تاتا هستن نه کرایسلر…
نمونه این مثال رو برای رستوران های خارجی هست این رو فلانی پخته اون رو سرآشپز مطرح درصورتی که جفتش رو یه نفر پخته! از این آزمایش ها زیاد هست…
(این مغز انسان خیلی چیز عجیبی هست)
برندهای مثل کرایسلر بیوک به پول و پشتیبانی نیاز دارن مزراتی لانچیا هم همینطور
برن دست چینی ها سریع برمیگردن مثل اسمارت ولوو لوتوس. اگه ورشکست بشن مثل بورگوارد چینی ها میتونن دوباره احیا کنن اما به خاطر ورشکستگی کامل و بد شدن نام دیگه نمیتونن برگردن که این بلا سر بورگوارد اومد. عرب ها هم برای سرمایه گذاری و تزریق سرمایه خیلی مناسب هستن
B
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بعیده چینی ها بتونن برند آمریکایی بخرن خصوصا تو این سالها
محمد جواد
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چقده خوشگله
HELLO.BROTHERS
۱۴ مرداد ۱۴۰۳جان من داخلش چقدر قشنگ و لوکس،چیزی که امروزه واقعن و واقعن اصلا نمی بینم تو خیلی از اتومبیل هایی که کمپانی سازندشون حرف از لاکچری بودن ماشینشون میکنن.
Dunlop
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مطمئنا یه کمپانی در شرف ورشکستگی نمیتونست از پس هزینه تولید بربیاد حتی باوجود این که پلتفرم از وایپر بود و قرار نبود از صفر توسعه بدن
حالا اون موقع خیلی از الانش بهتر بود . باید ببینیم فرانسویا برای احیای این برند چی میکنن . آیا میفروشنش و راحت میشن یا مدلهای جدید ارائه میدن
همایون
۱۴ مرداد ۱۴۰۳جالبه یه وایپر لوکس بود این کانسپت و واقعا طراحی داخلی زیبایی داشته اما مثل me 4.12 خاص و ناب نبود حیف از این کانسپت که تولید نشد
BlackWing
۱۴ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/Chrysler-Firepower-4.jpg
شکل تلفیق ستون C با صندوق و در کل نمای پشت این ماشین تداعی کننده مرسدس AMG GT نسل یک هستش
Alimopar
۱۴ مرداد ۱۴۰۳رقیب کوروت نبود لوکس تر بود تو مایه های استون مارتین و مازراتی بود
Comanche
۱۴ مرداد ۱۴۰۳تحقیقات راجع به دوج Journey آغاز شده . ظاهرا یه نفر بعد از تصادف ، تو ماشین گیر میفته و آتشسوزی هم رخ میده و نمیتونه خارج شه . حالا ۱ میلیون دوج قراره بررسی بشن تا ببینن چقد احتمال داره مردم رو گیر بندازن و کباب کنن . از قدیم و ندیم ، ضعف کیفیت در خانواده کرایسلر بیداد میکنه . اسم کرایسلر با این چیزا گره خورده
https://www.motor1.com/news/728884/dodge-journey-investigation-trap-people-inside/
mosafer
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کرایسلر به نظر به سمت پایان داستانش داره میرسه
علی یوسفی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یادش بخیر اوایل سالهای ۲۰۰۰ کرایسلر هر چند برای مرسدس از نظر مدیریتی بحران داشت اما پیشرفت های عالی و نمونه های مفهومی بینظیری تولید کرد مث مدل فایر پاور و البته ابر خودروی me4-12 حتی در تولید نسل دوم وایپر هم نقش مرسدس پر رنگ بود و شباهت های زیادی بین وایپر و slr وجود داشت طوری که slr رو وایپر اروپایی مینامیدن حتی مدل کراسفایر هم مدلی جذاب و انقلابی محسوب میشد.
Cert
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چراغ های خوبی دارد
اگر به تولید می رسید زیباترین خودرو ها می شد
کیلومتر شمار آن هم ویژه است
علی Shelby
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چقد قشنگه
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳سلام من میام زیر این پست ریپلی بذارم ارور میده فقط هم زیر این پست این مشکل هست
amirboss
۱۴ مرداد ۱۴۰۳این خودرو صرف نظر از طراحی جلوتر از زمان خودش و همچنین قوای محرکه و امکانات مناسب میتونست تابوتی برای کرایسلر بشه.
کرایسلر بهترین تصمیم رو گرفت
JDM سابق
۱۴ مرداد ۱۴۰۳همون بهتر تولید چون چند سال بعدش بخاطر رقابت با کوروت توقف میخورد دل همه میشکست خیلی سوپراسپورت و کوپه از آمریکا اومدن تا با کوروت رقابت کنن اما الان کوروت خودش تنهاست
فرشید
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یادش بخیر. اون سالها که با عکسش توی مجله ماشین خیالبافی میکردم یه جوون ۲۲ ساله بودم با کلی امید، آرزو و رویا و حالا یه آدم ۴۰ ساله به فنا رفته و پر از حسرت که همچنان داره به عکس ماشین ها نگاه میکنه. :(
Mohi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳من عاشق طراحی داخلیشم .خیلی خیلی زیباست و الهام گرفتن از جی تی های لوکس انگلیسی کاملا مشهوده بیشتر استون مارتین و یکم هم بنتلی .
البته آرم کرایسلر هم یه ذره شبیه اونا هست .ولی قطعا جذابترین قسمت این ماشین صدای انجین ۱۰ سیلندر داج وایپر .
Mohi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳من عاشق طراحی داخلیشم .خیلی خیلی زیباست و الهام گرفتن از جی تی های لوکس انگلیسی کاملا مشهوده بیشتر استون مارتین و یکم هم بنتلی .
البته آرم کرایسلر هم یه ذره شبیه اونا هست .ولی قطعا جذابترین قسمت این ماشین صدای انجین پرقدرتشه .😁
Mohammad hasan
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چه زیبا میشد اگر تولیدش ادامه پیدا میکرد و بعد ها به نسل سوم موتور های همی دوج مجهز میشد…
مثل نسخه های فول پرفورمنس استون مارتین ( DB12 ) به طور مثال
یه کوپه لوکس قدرتمند مثلا موتور علما ردای روش نصب میشد با ۷۹۷ اسب بخار قدرت…
یه گرند تورر قدرتمند و زیبا
همایون
۱۳ مهر ۱۴۰۳اگه تمام کانسپهایی که کرایسلر توسط دایملر درست کرده بود به تولید میرسید واقعا وجهه کمپانی زیرو رو میشد ولی نشد شما کابین همین مدل رو نگاه کن ببین همین الان تازه داره تو سوپرکارها مد میشه این سبک طراحی آنالوگ فاخر از اونور کانسپت me4_12 یه قولی عاریت گرفته بااولین شتاب زیر دو ثانیه که به خاطر گیربکسی بود که با دنده یک صد تارو پر میکرد دقیقت کنید صد کیلومتر زیر دو ثانیه نه ۹۶ کلیومر اونم بدون کمک برقی و کابین اعجاب انگیر حالا فکر کن کاپین نهایتا زیبایی و لوکس بودن کلاسیک و براق و برای اولین با همراه آئودی چرافهای تمام LED رو معرفی کرد که فوقالعاده نو آوردنه بودن ولی سنگ لای چرخ کرایسر گذاشتن فِکر این دوتا محصول در کنار دوج وایپر کرایلر سیصد و دویست و دوج چنلنجر و چارچر و ون دوج و کرایسلرم نونوآور شده بود و جای شورولت سیلورداو رو تو فروش آمریکا گر۴ته بود و پشست سر فورد در حال فشار آوردن برای سبقت بود همنوزم اگه رم میفروشه به اعتبار اونروزاش من دوست دارمولی متاسفانه این وسط دایلمربنز یا پس کشید. سهام ر مستقزم تحدیل فیات ایتالیایی جملاعت داد که بسیاس یوسیالیست و هستن و معتقدن محصولات مت باید اول باشه با خاتااف پس به جای نسل قبل اس ال نسل clk c رو داد به کرایس فایر در حالی که خودش نسل جوید رو داشا به بازار عرضه میکرد حالا برخلاف شما من مخصول pt کروز رو دوست دارم فقط یکم کوچک و ضعیف طاهر شد کع پاشنه آشیلش شد و البته تنها خودرویی که خود کلایستر ساخت و با کمک ندم افراری آلمانی بود که این بار ترکوتد ولی هنوزم معتدگ رم باید زیر ساخت لازمت تو باید محصولات قدرمتند مثل چارچر و چناجر رو با کمک وایلن رم به بهترین شکل نشون میدن که البته کردن البته کالبین تعریفی نداشت به هر حال.بعد از زمزمه های جلسه چلسهه خرید کرایسر توسط فیات باعث شد فیلت زیر تمام دنیارو بزرنه به هر حال هیچ کس خودشش نمیاد به جز سالام یکی از سه داره قدرت خودروسازی آمریکا و جهان چندسازس احتیاج به بهرسازی و شرکت در مسابقات سبک یالا حتی فیفا یا ایندینا و حتی درگ قانونی هم بزرگزار و حایا وقته اینه کیسه شل شه و تمام نقاط ضعف رو برطرف کنن حتی ادغان دوباره زم بیادزیر مجموفه دوج و البته سداو سایز کوچک دویست و صد رو ارائه بده و یه هاچ بک صدو پتجاه برای بازاری اروپا با موتورها و تریمهای مختلف