فروش استلانتیس در سهماههٔ دوم سال جاری در آمریکا با ۲۱ درصد کاهش به تنها ۳۴۴,۹۹۳ دستگاه رسیده و تمام برندهای آمریکایی این گروه کاهش فروش دورقمی را تجربه کردهاند.
استلانتیس آمار فروش سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۴ را برای برندهای بخش فیات-کرایسلر خود اعلام کرده که اصلاً خبرهای خوبی را به دنبال ندارد و تمام برندها بهجز دو استثناء عجیب، کاهش فروش دورقمی را تجربه کردهاند. تمام برندهای آمریکایی این بخش کاهش فروش داشتهاند اما ایتالیاییها رو به رشد هستند. رم بزرگترین افت فروش را پشت سر گذاشته و در سهماههٔ دوم سال جاری ۲۶ درصد کمتر فروخته است. این برند از آوریل تا ژوئن مجموعاً ۹۰,۱۰۰ دستگاه پیکاپ و ۱۵,۳۶۹ دستگاه ون پرومستر به فروش رسانده است. بهطورکلی، فروش رم در نیمهٔ نخست سال هم ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است اما این شرایط میتواند بهتر شود زیرا نسخهٔ بروز شدهٔ رم ۱۵۰۰ اواخر امسال به نمایندگیهای فروش خواهد رسید.
جیپ و کرایسلر نیز هردو در سهماههٔ دوم کاهش فروش ۱۹ درصدی را تجربه کردهاند که البته تعجبی هم ندارد بخصوص برای کرایسلر که با خاتمهٔ تولید سدان ۳۰۰، هماکنون فقط یک محصول یعنی مینیون پاسیفیکا را تولید میکند. فروش این خودرو با ۱۶ درصد کاهش به ۳۷,۷۸۶ دستگاه رسیده درحالیکه ۱,۹۹۸ دستگاه از نمونههای باقیماندهٔ ۳۰۰ هم در این سهماهه فروخته شده و کاهش ۵۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرده است. فروش جیپ نیز به دلیل خاتمهٔ عرضهٔ مدلهای چروکی و رنگید کاهش پیدا کرده است اما خودروهای در حال تولید این شرکت هم افت فروش داشتهاند. فروش رانگلر ۱۷ درصد و گلادیاتور ۲۴ درصد کمتر شده و گرند چروکی بهعنوان پرفروشترین محصول جیپ هم ۵۲,۲۹۶ دستگاه فروخته که ۲۶ درصد کاهش را نشان میدهد. فقط خانوادهٔ واگنییر با افزایش فروش ۱۰۷ درصدی برای نسخهٔ معمولی و ۲۴ درصدی برای گرند واگنییر از بدتر شدن اوضاع جیپ جلوگیری کردهاند.
دوج هم که دوران گذار از پلتفرمهای قدیمی خود را سپری میکند، با کاهش فروش ۱۷ درصدی مواجه شده است. چلنجر با وجود خاتمهٔ تولید، هنوز ۱۱,۴۸۰ دستگاه در سهماههٔ دوم فروخته که فقط ۱۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. چارجر اما کاهش فروش بزرگتر ۳۴ درصدی را تجربه کرده و ۱۶,۲۱۶ دستگاه فروخته است. فروش دورانگو هم که به پایان عمر خود نزدیک میشود، با ۹ درصد کاهش به ۱۷,۷۹۲ دستگاه رسیده است. تنها محصول دوج که افزایش فروش داشته، کراساوور هورنت است که البته محبوبیت چندانی ندارد و در سهماههٔ دوم تنها ۴,۲۹۹ دستگاه فروخته است.
از سوی دیگر، فروش آلفارومئو در این سهماهه در آمریکا ۸ درصد بیشتر شده است. هرچند فروش جولیا و استلویو به ترتیب ۲۴ و ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده اما فروش ۸۸۷ دستگاهی کراساوور توناله به آلفا کمک کرده تا رشد فروش را ثبت کند. فروش فیات نیز در آمریکا رشد ۱۱۹ درصدی را تجربه کرده اما هیجانزده نشوید زیرا این رشد در قیاس با مدت مشابه سال گذشته است که فیات تنها یک دستگاه خودرو در آمریکا فروخته بود و در سهماههٔ دوم سال جاری، فیات ۵۰۰ تنها موفق به فروش ۱۶۳ دستگاه شده است؛ بنابراین، بهطورکلی اوضاع فروش استلانتیس در آمریکا خوب نیست و باید ببینیم با عرضهٔ محصولات جدید رم و جیپ در نیمهٔ دوم امسال شرایط برای این گروه بزرگ خودروسازی بهتر خواهد شد یا نه.
در حالی استلانتیس در سهماهۀ دوم امسال موفق به فروش فقط ۳۴۴,۹۹۳ دستگاه خودرو در آمریکا شده که در همین مدت، جنرال موتورز ۶۹۶,۰۸۶ دستگاه و تویوتا ۶۲۱,۵۴۹ فروختهاند و پیشتازان بازار هستند.
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۳استلانتیس قشنگ جمعه آشغال ترین برند هاس
هرچی سمه از ایتالیا و آمریکا و فرانسه دور همدیگه جمع شدن
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳چه جالب دوج آشغاله ولی پر شتاب ترین ماشین جهان و قوی ترین سدان درون سوز جهان رو ساخته اون وقت بنز چی که حتی ماشین های درون سوزش به شتاب زیر ۳ هم نمیرسه؟!
Affalterbach
۱۵ تیر ۱۴۰۳مگه همه چی تو شتاب خلاصه میشه ؟
چندین و چند پارامتر داریم یکیش شتاب و این چیزاست
محصولات دوج رو بررسی کن ببین در اروپا و چین چقد خریدار داره . بعد برو ببین بنز تو اروپا و چین چقد خریدار داره
هنر اینه که محصولی رو بزنی که تو انواع بازارها خرید و فروش بشه از آسیا تا امریکا و اروپا
اینطوری حیات شرکت هم تضمین میشه و بودجه هم گیرت میاد ماشینی بسازی مثل پراجکت وان
وگرنه میشی یکی مثل کرایسلر و باید کاسه گدایی بگیری جلو فیات . یا هم مثل پلیموث و پونتیاک به خاطرهها میپیوندی . شایدم خوش شانس باشی و آلفا توناله ۱.۳ لیتری ریبج کنی
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳کسی که میخواد بره ماشین بخره نمیاد به آمار فروشش نگاه کنه میاد به مشخصاتش نگاه میکنه ماشین های دوج علاوه بر شتاب، قدرت و سرعت بالایی دارن در ضمن تا جایی که من میدونم هورنت اونقدر ماشین مهم نیست وقتی اسم دوج میاد یکی از اولین ماشین هایی که به ذهن میاد چارجر هست که خوشبختانه ریبج شده هیچ ماشینی نیست
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳چه ربطی به فروش داره؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا سبد محصولات دوج و بنز رو باهم مقایسه کردی؟؟؟
آیا بنز پیکاپ داره؟ نه
آیا ماسل کار میسازه؟ نه
آیا ماشینی در حد چارجر داره؟ نه
حالا،
آیا دوج هاچپک داره؟ نه
آیا ماشین اقتصادی داره؟ نه
چین و اروپا براچی باید دوج رم بخرن؟
براچی باید چلنجر یا چارجر یا دورانگو بخرن؟
اروپا که کلا هرچی کم مصرف و کم آلاینده باشه دوست دارن.
چین هم که فقیر فقراشون یا ماشینای خودشونو سوار میشن یا خیلی لاکچری بازی در بیارن میرن سراغ آلمانی
Affalterbach
۱۶ تیر ۱۴۰۳Taha Ayoobi@
این سوالو اول باید از کاربر سوشی بپرسی که با یه مقایسه بی معنی شتاب و سرعت ، به بنز دیس داد !
من هم به سبک خودش فروش رو یکی از عوامل برتری بنز به امثال دوج و کمپانیای کوچیک امریکایی مثال زدم
ضمنا راجع به فروش هم اینو بگم که یکی از دلایل پیوستن دوج به استلانتیس ، استفاده از پلتفرم برقی و کاهش هزینه توسعه پلتفرم توسط خودش بود
ماشینای برقی به راحتی از چین تا اروپا فروش میرن و کم کم بازارش بزرگتر هم میشه . اگر آمار فروش ۴ – ۵ سال اخیر دوج رو ببینی متوجه کاهش شدید فروش و کمبود سرمایه ش میشی . خود دوج خطر رو احساس کرده و میدونه به سهم بزرگتری از بازار نیاز داره وگرنه عاقبت پونتیاک در انتظارشه . چندساله که دوج به سراشیبی سقوط افتاده و فروشش نصف سالای قبل شده . این خودش یه علامته
https://www.goodcarbadcar.net/dodge-us-sales-figures/
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳من کامنت سوشی رو دوباره خوندم، در جواب محمد امین داره درست میگه.
من نمیگم همه جی شتاب و این چیزاس، ولی وقتی دوج اینجور ماشین هارو داره چجوری یه نفر بهش میگه آشغال؟؟؟
sinasvj
۱۵ تیر ۱۴۰۳بازم ملت پراید سوار ما اظهار نظر خودشو درمورد ماشینای آلفارومئو و جیپ و داج و مازراتی کامنت کرد تویی که افتخارات آلفارومئو و مردونگی جیپ و داج و کرایسلر و ظرافت و زیبایی مازراتیو نمیبینی بی خود میای اینجا کامنت های زرد میزاری
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۳افتخارات و تاریخ گذشته این خودروساز ها قطعا قابل احترامه ولی دلیل نمیشه بخاطر افتخارات 50 سال پیش گندکاری های الان شون رو نادیده بگیریم
فرانسوی ها هم که دیگه هیچی
sinasvj
۱۵ تیر ۱۴۰۳بحث افتخارات تنها نیست آیا تو آثار هنری مثل 8c و 4c جولیا رو نمیبینی؟
JaMsHiD-R1988
۱۵ تیر ۱۴۰۳حتما رنج روور عالیه که پلتفرمش رو از چری میگیره یا اون بی ام و که میاد میگه هیوندا آیونیک برا ما الگو هست
نمیخوام هیت بدم ولی آلمانیا و انگلیسیها خودشون بیشتر از این آش.غال بازی ها میکنن
درضمن ، بخاطر اینکه آلمانیا قطب صنعت خودرو سازی هستن و شما تعصبش رو میکشی قرار نیست هرچی که بقیه میزنن آش.غال باشه و هرچی آلمانیا میزنن خدا باشه
نمونه اش موتور های V8 بنز یا بی ام و M5 جدید
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/mercedes-benz/mercedes-v8-engine-teardown/&ved=2ahUKEwjHk-OzzI-HAxXVVfEDHT5UAZ0QFnoECBwQAQ&usg=AOvVaw2nz6e5dSZPQ-sw3BsynJgQ
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/bmw/2025-bmw-m5-weight-more-than-suv/&ved=2ahUKEwjf8ab5zI-HAxVJcvEDHU5WBJIQr4kDegQIERAD&usg=AOvVaw1pjLwh00nEywX8KtyP_L8t
قرار نیست دیس بدم ولی اینم دست پخت آلمانیاس !
همین بی ام و و بنز عرضه نداشتن موقعی که رالی داکار دست میتسوبیشی و رالی جهانی هم دست سیتروئن بود یه ماشین رالی بزنه
بعدش طرز تفکر شما خیلی جالبه
مازراتی و آلفا رومئو و پژو شدن سمی؟
ای بابا😂
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۳من حرفی از آلمان زدم؟
چون پروفایلم مرسدسه شروع کردی به قصه سرایی؟
JaMsHiD-R1988
۱۶ تیر ۱۴۰۳مخاطبم شما نبودی
کلی گفتم به تمام کاربران
که تصور خیلیا از پژو همین ۴۰۵ GLX هست
علیرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۳الان جیپ، دوج ، کرایسلر ، الفا ، مازراتی ، پژو اشغالن حتما سئات فولکس اشکودا خوبه !
محمد امین
۱۵ تیر ۱۴۰۳یخورده شاید کامنت من زننده بود عذر می خوام
ولی حقیقته کاریش نمیشه کرد
زیزیگولو
۱۵ تیر ۱۴۰۳حرفت عجیب و غیر قابل قبول هستش
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳اتفاقا بهترین برند هارو داره استلانتیس، فقط با مدیریت مزخرف داره گند میزنه توشون.
اینکه میگی زننده بود ولی حقیقته، اصلا متوجه نمیشم یعنی چی سمی ترنس برند هارو داره؟
دوج، کرایسلر، پژو، فیات، مازراتی، آلفارومئو و…
همه اینا پشم؟
یه چیزی نگو که بعدش بگی ایکاش نمیگفتم
car lover
۱۵ تیر ۱۴۰۳طاها نمیفهمم منظورتو این که میگی بنز ماشینی در حد چارجر داره؟ حرفت تا یه جایی درسته ولی دیگه مسخرشو در نیار
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳؟؟؟
SMS
۱۵ تیر ۱۴۰۳خیلی عجیب و بد هست
میشه یکی یه توضیح کوچیک بده که استلانتیس دقیقا چجور کمپانی هست؟
car lover
۱۵ تیر ۱۴۰۳کمپانی ایتالیایه و اکثر مدیرانش فاشیست های ایتالیایی هستن و تشکیل شده از مازراتی آلفارومئو فیات دوج جیپ که همه شون با هم شدن استلانتیس
B
۱۵ تیر ۱۴۰۳داش ناموسا اطلاعات نده
car lover
۱۵ تیر ۱۴۰۳کجارو اشتباه گفتم؟ شما بگو
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۳استلانتیس یک کمپانی پر از زالو هست
که بعضی معتقدن این زانوها اروپایی هستن و دارن خون امریکایی ها رو میمکن و بعضی معتقدن امریکایی هستن و دارن خون اروپایی ها رو میمکن
من که ندونستم کدومشه شما اگه دونستین بگین
Absurd Hero
۱۵ تیر ۱۴۰۳جز جیپ بقیه رو موافقم
Absurd Hero
۱۵ تیر ۱۴۰۳ریپلای محمدامین*
علیزاده
۱۵ تیر ۱۴۰۳وقتی میای کرایسلر ۳۰۰ و دوج چلنجر و چارجر بازنشسته میکنی براشون جایگزین در حدشون نداری
A.m.A
۱۶ تیر ۱۴۰۳در کل قابل انتظار بود با کله سقوط کردنشون
هرچی مدل محبوب بود یا گااج دادن دیگه قرار نبوده فروششون ده برابرم بشه که
علیرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۳خب مشخص چرا ، کرایسلر فقط یک ماشین در خط تولیدش داره که اونم کرایسلر پاسیفیکا هست شرکت دوج هم فقط ۴ محصول دار که دوتاش نسخه های ریبج میتسوبیشی میراژ و یک خودرو ی چینی از برند گک ، الفارمئو و مازراتی هم همین داستان دارن و فیات هم بخاطر فروش پایین از امریکا خارج شد ، پژو کردن گاو شیرده تمام برندا هم از پلتفرم هاش دارن استفاده میکنن از الفا جونیور تا جیپ اونجر همگی پلتفرم پژو دارن
علیرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۳فیات درسته خودرو میفروشه اما ۱۶۳ دونه فروش چیزی نیست
JaMsHiD-R1988
۱۵ تیر ۱۴۰۳مجبور بودن تا محصولات رو آپدیت کنند چون دیگه خیلی داشت قدیمی میشد !
حالا ببینیم محصولات جدیدشون چیکار میکنن
رومانی>مالزی>فرانسه
۱۵ تیر ۱۴۰۳حیف اوپل
لعنت بر کرایسلر
رومانی>مالزی>فرانسه
۱۵ تیر ۱۴۰۳ارزنده ترین برند این گروه جیپ هست هرچه سریعتر باید از شر این پخمه ها خلاص بشه
JaMsHiD-R1988
۱۵ تیر ۱۴۰۳اولویت استلانتیس شرکت های اروپایی مثل مازراتی و پژو و فیات هست
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳جیپ که یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده خودرو های آفرودی در جهانه رو از شرش خلاص بشن؟! داداش واقعا راجب همون رومانی نظر بدی بهتره چون این دومین کامنت سمی هست که دارم ازت میبینم
B
۱۵ تیر ۱۴۰۳دقیقا برعکس تفسیر کردی سطح درک جملات افتضاحه
Affalterbach
۱۶ تیر ۱۴۰۳چطور تونستی دقیقا برعکس بخونی جمله شو ؟
والا خودت سم خالصی
BlackWing
۱۵ تیر ۱۴۰۳کرایسلر و زیر مجموعههاش بوی ورشکستگی میدن ، بازاریابی ضعیف ، پلتفرمهای مشترک قدیمی ، عدم عرضه مدلهاب هیبریدی ، تنوع محصول کم ، استفاده از متریال ارزون قیمت تو محصولات مشترک مثل مازراتی و داج ، همه و همه دست به دست هم میدن تا سقوط آزاد این برندها رو ببینیم.
تا تغییری ایجاد نکنن وضعیت همینه ، فقط رم و جیپ اوضاع بهتری دارن بازم امید چندانی نیست
یعنی چی کرایسلر داره یک مدل فقط تولید میکنه !! اصلاً مسخرهشو در آوردن ، داج دوتا مدل داره ، مازراتی به زور داره روزی ۲تا ماشین میسازه ، این که نشد ماشین سازی…
حیف اون سالهایی که کرایسلر و زیر مجموعههاش متنوع ترین خط تولید و بازاریابی رو داشتن.. 🤦🏻♂️
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳کرایسلر باید اسم های قدیمی رو بهبه ترین شکل احیا کنه.
امیررضا
۱۵ تیر ۱۴۰۳ولی به قول اون نفری که کامنت اول رو گذاشته، هرچی برند چرت و پرته جمع شدن تو استلانتیس مخصوصا که استلانتیس کمر به نابودی خیلی از ماشینهای زیربرندهاش کرده و عملا دلیلی برای افزایش فروش نداره!! باید هم کاهش فروش رو تجربه کنه
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳یدونه جیپ فقط خوبه بقیه همه تعطیل
Cert
۱۵ تیر ۱۴۰۳وقتی که چندین تا برند را دور یک جا جمع می کنید همین اتفاق می افتد
روی چند تا برند تمرکز دارند و سایر
برند ها چندان زیاد نیست .
در پایان هم همه ی گروه ضربه می بیند
مانند گروه بریتیش لیلاند
گاس فرینگ
۱۵ تیر ۱۴۰۳تجربه ثابت کرده آلمانی ها نسبت به فرانسوی ها شرکای قابل اعتماد تری هستن مثلا دوران دایملر کرایسلر باعث خلق شاهکارهایی مثل چلنجر چارجر دورانگو کرایسلر ۳۰۰ شد و اگه امتداد می یافت فراتر از این هم میرفت
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳خداکنه این استلانتیس از هم بپاشه، هرکدوم متمرکز برا خودشون کار کنن
Affalterbach
۱۶ تیر ۱۴۰۳فک میکنی دوج یا کرایسلر یا بقیه کمپانیا ، براشون راحته از صفر تا صد پلتفرم توسعه بدن ؟
خوبیِ این اتحاد ها اینه که پلتفرم مدرن و به روز با هزینه کمتر در اختیار همشون قرار میگیره که مثلا هم میشه باهاش هیبرید زد هم برقی و میتونن صرفه جویی کنن . اوضاع واقعا برای یه سری برند ها خرابه مطمئن باش گزارشای مالی سال آینده بیاد خودت میبینی چه وضعیه
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳من نمیدونم چه خوبی داره اینکار، چه بدی داره، چیزی که دارم میبینم اینه که دسته جمعی دارن میرن