شاید صنعت خودرو در حال رویگردانی از خودروهای سواری سنتی و تولید هرچه بیشتر شاسی بلندها و کراس اوورها باشد اما گروه خودروسازی فیات-کرایسلر نمیخواهد همان کاری را که فورد انجام داد تکرار کند. در واقع این خودروساز کاملاً عکس فورد فکر میکند و آیندهی روشی برای این خودروها متصور است.
با توجه به برندهایی که فیات-کرایسلر زیر چتر حمایتی خود قرار داده، تا حدی میتوان پیشبینی کرد کدام برندها تمرکز خود روی محصولات سواری را حفظ خواهند کرد.
مدیر خودروهای سواری فیات-کرایسلر در مصاحبه با مجلهی اتومبیل از مثال فروش بالای داج چلنجر و چارجر علیرغم سن بالایشان استفاده کرده است.
من نمیتوانم روند کاهش فروش خودروهای سواری در بازار را رد کنم. فکر میکنم کمپانی ما این وضعیت را سریعتر از دیگران دیده است و ما قدمهایی برای تغییر در داخل شرکت برداشتهایم تا با این وضعیت روبرو شویم. زمانی که این موضوع رخ داد ما تصمیم گرفتیم تا به سؤال چگونگی تمایز برندها و حفظ خودروهای سواری پاسخ دهیم.
بنا به گفتهی این مدیر ارشد، یکی از دلایل موفقیت ادامهدار چلنجر و چارجر علیرغم سن بالایشان، طراحی منحصربهفرد آنها و اطمینان از تمایز در مقایسه با رقبا میباشد.
با توجه به این موضوع، فیات-کرایسلر ضرورت چندانی برای دگرگونی چلنجر و چارجر نمیبیند. چند سال پیش سرجیو مارکیونه ی فقید گفته بود این دو خودرو با استفاده از پلتفرم جیورجیوی خودروهای جیولیا و استلویو بهروز خواهند شد. البته از آن زمان تاکنون اوضاع تغییر کرده و نسل بعدی این خودروهای عضلانی از پلتفرم بهروز شدهی کنونی استفاده خواهند کرد.
مدیر فیات-کرایسلر دربارهی استفاده از پلتفرم مورداشاره گفته است:
شاید من از عبارت بدی استفاده میکنم. این همانند نوشیدنی خوبی است که با گذشت زمان بهتر هم میشود.
کرایسلر ۳۰۰ هم یک داستان دیگر است. این شرکت تلاش دارد نسل جدید سدان یاد شده را با استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلوی کرایسلر پاسیفیکا تولید کند. به نظر میرسد برنامهها بازهم تغییر کردهاند و فیات-کرایسلر اعلام کرده این خودرو را تنها تا پایان امسال عرضه خواهد کرد و احتمالاً نسل جدید آن سال ۲۰۲۰ پدیدار خواهد شد.
مدیر بخش خودروهای سواری این خودروساز دربارهی سدان بزرگ کرایسلر هم گفته است:
از نظر میزان فروش شاهد عملکرد عالی ۳۰۰ هستیم. ما موقعیت این خودرو را دوست داریم. ۳۰۰ ارزش فوقالعادهای دارد و با مبلغ پرداختی ویژگیهای زیادی عرضه میکند.
او همچنین با نظر خبرنگاران که میگویند استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلو برای ۳۰۰ ایدهی بدی است موافق میباشد.
اگر داج چلنجر و چارجر اثباتکنندهی وضعیت خوب خود باشند، بنابراین مشتریان شاهد خودروهایی متمایز حتی با زیرساختهای مسنتر خواهند بود.
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷کرایسلر درست میگه
نمونش هم امسال که سدان های نظیر چارجر و کرایسلر 300 با توجه به پلتفرم قدیمیشون افزایش فروش داشتن
(ali (chevy nova
۱۵ بهمن ۱۳۹۷فقط اون عکس اولی رو ببینید تا اصالت رو بهتر متوجه بشید
امیر
۱۵ بهمن ۱۳۹۷من کاری ندارم ولی بی عرضگیتونو در ارائه نسل جدید این خودروهای مسن پشت فروشش پنهان کنید
شاید ۳۰۰ دوج گرندکاروان جورنی دورانگو چارجر چلنجر جیپ گرندچروکی اینا واقعا نیاز به نسل جدید دارن واز نظر طراحی هرچقدم منحصر به فرد باشن اما واقعا محتاج به روز رسانی هستن
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷بی عرضگی؟؟؟
مگه مشتری که این ماشینها رو میخره از این موضوع که ظاهرشون قدیمی شده خبر ندارن؟؟
مگه بازار بزرگ و رقابتی امریکا مثل اینجاست که مجبور باشی یه ماشین بخری و حق انتخاب نداشته باشی؟؟
کرایسلر 300 و چارجر اونقدر محصولات خوبی بودن که با وجود قدیمی شدن هنوز هم مشتری با حق انتخابهای زیاد این ها رو ترجیح داد و پول داد براشون
پارسا
۱۵ بهمن ۱۳۹۷من اصن خودم دلم میخواد این چارجر و چلنجر و ۳۰۰ حالاحالاها همینجوری بمونن
اینا هم فهمیدن اگه کسی عاشق چلنجره یعنی ماسل کار رتروی لات گردن کلفت دوست داره پس عوضش نمیکنن ترکیب برنده رو
OMID
۱۵ بهمن ۱۳۹۷نسل جدید چلنجر رو بدید دیگه
me84
۱۵ بهمن ۱۳۹۷.
من اگه آمریکا بودم حتما یه سر به نمایندگی کرایسلر میزدم برای تست 300.
بنظرم طراحیش خیلی عالیه و تقریبا تو سدانهای 4 درب آمریکایی، 300 تنها گزینه ایه که انقدر اصالت آمریکایی خودشو حفظ کرده
emad1990
۱۵ بهمن ۱۳۹۷پلتفرم چلنجر -چارجر -300- ماله بنزه
تا میتونید دیس بدید ولی این حقیقتو عوض نمیکنه
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۷خوب ماله بنز باشه چه کنیم؟؟؟
شرکت جیلی هم سهام داره بنزه
emad1990
۱۵ بهمن ۱۳۹۷از نظر شما ممکنه خیلی چیزا اشکالی نداشته باشه ولی همین ماشینی که تو سال ۲۰۱۹ داره با پلتفرمی که توی سال ۲۰۰۵معرفی شده هنوز تولید میشه خیلی از الزامات ایمنی رو پاس نمیکنه و نتیجش میشه چلنجر ۲ستاره(یورو انکپ)
متوجه شدی چرا اشکال داره!!!؟
در ضمن نمیدونم جواب سوال من چه ربطی به جیلی داشت!!!وقتی تو موضوعی جوابی نداری لازم نیست بیای یه جواب بیربط به موضوع رو ریپلای کنی که صرفا بگی منم هستم!!!
خوش باشی رفیق
حسن
۱۶ بهمن ۱۳۹۷emad 1990
فکر کنم اگه شما نظری نداری بهتر کامنت نذاری
وقتی یه پلتفرم داره جواب میده چرا باید عوضش کنن؟؟؟
علتش چیه؟؟؟؟
وقتی اون ماشین با اون پلتفرم قدیمی داره فروش خوبی رو تجربه میکنه چه اشکالی درش هست؟؟؟
هر زمان به جواب این سوالات رسیدی بعد کامنت انتقادی بذار
امیر
۱۶ بهمن ۱۳۹۷حرفت درسته دوست عزیز ولی اینکه هدفت نابود کردن این برند و احساساتی کردن طرفداراش هس خیلی بده
این یه مسئله بدیهیه
خیلی از شرکتای اروپایی از موتورهای فورد تو محصولاتشون استفاده میکنن
این ینی افتضاح؟این سری از همکاری ها بین شرکتا و کشورا خیلی عادیه و اصلا هم بد نیس
یکم دیدتو عوض کنی بهتره
emad1990
۱۵ بهمن ۱۳۹۷تو خط ۵ کلمه ^سوال ^اضافه س.حوصلم نیومد ویرایش کنم
سام
۱۵ بهمن ۱۳۹۷به نظرم دلیل اینکه خودروهای سدان کرایسلر پرفروش هستند به این بر می گردد که این خودروها طراحی های اصیلی دارند و تا حدی منحصر به فرد بوده و شبیه به محصولات برندهای دیگر نیستند.
Hemi
۱۶ بهمن ۱۳۹۷پلتفرم ال ایکس قابلیت زیادی داره بخصوص تو پرفورمنس
تاریخچه شم برمیگرده به یک سال قبل از اتحاد کرایسلر و دایملر
به نقل از مهندس طراحش از یک سال قبل طراحی پلتفرم جدید رو شروع کرده بودن و کرایسلر به دنبال ساخت یک پلتفرم محور عقب بوده که بعد از اتحاد با دایملر با انبوهی از پلتفرمهای عقب محور روبرو میشن و برای کم شدن هزینه روی یکی از پلتفرم ها کار میکنن و طراحیش کامل به وسیله کرایسلر انجام میشه به همین دلیل اسمش ال ایکس کرایسلره و تا سال ۲۰۱۲ مرسدس بنز هم از همین پلت فرم استفاده میکرده