کرایسلر

اطمینان فیات-کرایسلر به آینده درخشان محصولات سواری

شاید صنعت خودرو در حال روی‌گردانی از خودروهای سواری سنتی و تولید هرچه بیشتر شاسی بلندها و کراس اوورها باشد اما گروه خودروسازی فیات-کرایسلر نمی‌خواهد همان کاری را که فورد انجام داد تکرار کند. در واقع این خودروساز کاملاً عکس فورد فکر می‌کند و آینده‌ی روشی برای این خودروها متصور است.


با توجه به برندهایی که فیات-کرایسلر زیر چتر حمایتی خود قرار داده، تا حدی می‌توان پیش‌بینی کرد کدام برندها تمرکز خود روی محصولات سواری را حفظ خواهند کرد.


مدیر خودروهای سواری فیات-کرایسلر در مصاحبه با مجله‌ی اتومبیل از مثال فروش بالای داج چلنجر و چارجر علیرغم سن بالایشان استفاده کرده است.


او گفته است:

من نمی‌توانم روند کاهش فروش خودروهای سواری در بازار را رد کنم. فکر می‌کنم کمپانی ما این وضعیت را سریع‌تر از دیگران دیده است و ما قدم‌هایی برای تغییر در داخل شرکت برداشته‌ایم تا با این وضعیت روبرو شویم. زمانی که این موضوع رخ داد ما تصمیم گرفتیم تا به سؤال چگونگی تمایز برندها و حفظ خودروهای سواری پاسخ دهیم.

بنا به گفته‌ی این مدیر ارشد، یکی از دلایل موفقیت ادامه‌دار چلنجر و چارجر علیرغم سن بالایشان، طراحی منحصربه‌فرد آن‌ها و اطمینان از تمایز در مقایسه با رقبا می‌باشد.


با توجه به این موضوع، فیات-کرایسلر ضرورت چندانی برای دگرگونی چلنجر و چارجر نمی‌بیند. چند سال پیش سرجیو مارکیونه ی فقید گفته بود این دو خودرو با استفاده از پلتفرم جیورجیوی خودروهای جیولیا و استلویو به‌روز خواهند شد. البته از آن زمان تاکنون اوضاع تغییر کرده و نسل بعدی این خودروهای عضلانی از پلتفرم به‌روز شده‌ی کنونی استفاده خواهند کرد.


مدیر فیات-کرایسلر درباره‌ی استفاده از پلتفرم مورداشاره گفته است:

شاید من از عبارت بدی استفاده می‌کنم. این همانند نوشیدنی خوبی است که با گذشت زمان بهتر هم می‌شود.

کرایسلر ۳۰۰ هم یک داستان دیگر است. این شرکت تلاش دارد نسل جدید سدان یاد شده را با استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلوی کرایسلر پاسیفیکا تولید کند. به نظر می‌رسد برنامه‌ها بازهم تغییر کرده‌اند و فیات-کرایسلر اعلام کرده این خودرو را تنها تا پایان امسال عرضه خواهد کرد و احتمالاً نسل جدید آن سال ۲۰۲۰ پدیدار خواهد شد.

کرایسلر 300S
مدیر بخش خودروهای سواری این خودروساز درباره‌ی سدان بزرگ کرایسلر هم گفته است:

از نظر میزان فروش شاهد عملکرد عالی ۳۰۰ هستیم. ما موقعیت این خودرو را دوست داریم. ۳۰۰ ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و با مبلغ پرداختی ویژگی‌های زیادی عرضه می‌کند.

او همچنین با نظر خبرنگاران که می‌گویند استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلو برای ۳۰۰ ایده‌ی بدی است موافق می‌باشد.

اگر داج چلنجر و چارجر اثبات‌کننده‌ی وضعیت خوب خود باشند، بنابراین مشتریان شاهد خودروهایی متمایز حتی با زیرساخت‌های مسن‌تر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    کرایسلر درست میگه
    نمونش هم امسال که سدان های نظیر چارجر و کرایسلر 300 با توجه به پلتفرم قدیمیشون افزایش فروش داشتن

  2. (ali (chevy nova

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    فقط اون عکس اولی رو ببینید تا اصالت رو بهتر متوجه بشید

  3. امیر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (391 ديدگاه)

    من کاری ندارم ولی بی عرضگیتونو در ارائه نسل جدید این خودروهای مسن پشت فروشش پنهان کنید
    شاید ۳۰۰ دوج گرندکاروان جورنی دورانگو چارجر چلنجر جیپ گرندچروکی اینا واقعا نیاز به نسل جدید دارن واز نظر طراحی هرچقدم منحصر به فرد باشن اما واقعا محتاج به روز رسانی هستن

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      بی عرضگی؟؟؟
      مگه مشتری که این ماشینها رو میخره از این موضوع که ظاهرشون قدیمی شده خبر ندارن؟؟
      مگه بازار بزرگ و رقابتی امریکا مثل اینجاست که مجبور باشی یه ماشین بخری و حق انتخاب نداشته باشی؟؟
      کرایسلر 300 و چارجر اونقدر محصولات خوبی بودن که با وجود قدیمی شدن هنوز هم مشتری با حق انتخابهای زیاد این ها رو ترجیح داد و پول داد براشون

    2. پارسا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      من اصن خودم دلم میخواد این چارجر و چلنجر و ۳۰۰ حالاحالاها همینجوری بمونن
      اینا هم فهمیدن اگه کسی عاشق چلنجره یعنی ماسل کار رتروی لات گردن کلفت دوست داره پس عوضش نمیکنن ترکیب برنده رو

  4. OMID

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    نسل جدید چلنجر رو بدید دیگه

  5. me84

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    من اگه آمریکا بودم حتما یه سر به نمایندگی کرایسلر میزدم برای تست 300.
    بنظرم طراحیش خیلی عالیه و تقریبا تو سدانهای 4 درب آمریکایی، 300 تنها گزینه ایه که انقدر اصالت آمریکایی خودشو حفظ کرده

  6. emad1990

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    پلتفرم چلنجر -چارجر -300- ماله بنزه
    تا میتونید دیس بدید ولی این حقیقتو عوض نمیکنه

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      خوب ماله بنز باشه چه کنیم؟؟؟
      شرکت جیلی هم سهام داره بنزه

      1. emad1990

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (997 ديدگاه)

        از نظر شما ممکنه خیلی چیزا اشکالی نداشته باشه ولی همین ماشینی که تو سال ۲۰۱۹ داره با پلتفرمی که توی سال ۲۰۰۵معرفی شده هنوز تولید میشه خیلی از الزامات ایمنی رو پاس نمیکنه و نتیجش میشه چلنجر ۲ستاره(یورو انکپ)
        متوجه شدی چرا اشکال داره!!!؟
        در ضمن نمیدونم جواب سوال من چه ربطی به جیلی داشت!!!وقتی تو موضوعی جوابی نداری لازم نیست بیای یه جواب بیربط به موضوع رو ریپلای کنی که صرفا بگی منم هستم!!!
        خوش باشی رفیق

        1. حسن

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          emad 1990
          فکر کنم اگه شما نظری نداری بهتر کامنت نذاری
          وقتی یه پلتفرم داره جواب میده چرا باید عوضش کنن؟؟؟
          علتش چیه؟؟؟؟
          وقتی اون ماشین با اون پلتفرم قدیمی داره فروش خوبی رو تجربه میکنه چه اشکالی درش هست؟؟؟
          هر زمان به جواب این سوالات رسیدی بعد کامنت انتقادی بذار

    2. امیر

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      حرفت درسته دوست عزیز ولی اینکه هدفت نابود کردن این برند و احساساتی کردن طرفداراش هس خیلی بده
      این یه مسئله بدیهیه
      خیلی از شرکتای اروپایی از موتورهای فورد تو محصولاتشون استفاده میکنن
      این ینی افتضاح؟این سری از همکاری ها بین شرکتا و کشورا خیلی عادیه و اصلا هم بد نیس
      یکم دیدتو عوض کنی بهتره

  7. emad1990

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    تو خط ۵ کلمه ^سوال ^اضافه س.حوصلم نیومد ویرایش کنم

  8. سام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (746 ديدگاه)

    به نظرم دلیل اینکه خودروهای سدان کرایسلر پرفروش هستند به این بر می گردد که این خودروها طراحی های اصیلی دارند و تا حدی منحصر به فرد بوده و شبیه به محصولات برندهای دیگر نیستند.

  9. Hemi

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (714 ديدگاه)

    پلتفرم ال ایکس قابلیت زیادی داره بخصوص تو پرفورمنس
    تاریخچه شم برمیگرده به یک سال قبل از اتحاد کرایسلر و دایملر
    به نقل از مهندس طراحش از یک سال قبل طراحی پلتفرم جدید رو شروع کرده بودن و کرایسلر به دنبال ساخت یک پلتفرم محور عقب بوده که بعد از اتحاد با دایملر با انبوهی از پلتفرمهای عقب محور روبرو میشن و برای کم شدن هزینه روی یکی از پلتفرم ها کار میکنن و طراحیش کامل به وسیله کرایسلر انجام میشه به همین دلیل اسمش ال ایکس کرایسلره و تا سال ۲۰۱۲ مرسدس بنز هم‌ از همین پلت فرم استفاده میکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا