به گفتهٔ مدیرعامل استلانتیس «کارلوس تاوارس»، برنامههای بازگشت پژو به بازار ایالاتمتحده کنار گذاشته شده و در عوض این شرکت میخواهد برند کرایسلر را در آمریکا تقویت کند. تاوارس در صحبت با رسانهها در مورد بازگشت پژو به بازار آمریکا گفته است:
در حال حاضر فکر نمیکنم این بخشی از برنامههایی باشد که بخواهیم برای پنجرهٔ زمانی بعدی تعیین کنیم. من فکر میکنم ما برای بهبود آنچه که نیاز به بهبود دارد و سرعت بخشیدن به جاهایی که باید در آن سریعتر پیش برویم، بهتر است استعداد، سرمایه و توانایی مهندسی استلانتیس را به برندهای موجود منتقل کنیم زیرا در حال حاضر حضور بسیار قدرتمندی در این بازار داریم
این برنامهٔ جدید استلانتیس ایدهای منطقی و عاقلانه به نظر میرسد زیرا احیای کرایسلر در آمریکا بسیار سادهتر از تلاش برای شروع از ابتدا با پژو خواهد بود چراکه این شرکت فرانسوی در سال ۱۹۹۱ از بازار ایالاتمتحده خارج شد و بازگرداندن آن به هزینه و تلاش زیادی نیاز دارد. تاوارس همچنین کرایسلر را به همراه فیات و پژو بهعنوان یکی از سه ستون تاریخی استلانتیس معرفی کرده و در مورد این برند آمریکایی گفته است:
ما و من مشتاقیم که به این برند آینده بدهیم
این در حالی است که پیشازاین شایعاتی در مورد حذف برند کرایسلر توسط استلانتیس منتشر شده بود اما اخبار بعدی این شایعات را نقض کردند.
بااینحال فعلاً مشخص نیست که آیندهٔ کرایسلر چگونه خواهد بود. این شرکت در حال حاضر تنها دو محصول شامل سدان ۳۰۰ و مینیون پاسیفیکا را دارد. در سال ۲۰۲۰ این شرکت مجموعاً ۱۱۰,۴۶۴ دستگاه خودرو به فروش رسانده که ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. از این تعداد، ۹۳,۸۰۲ دستگاه سهم پاسیفیکا و ۱۶,۶۵۳ دستگاه سهم ۳۰۰ بوده است. هرچند در این سال فروش پاسیفیکا تنها ۴ درصد کاهش داشته اما ۳۰۰ با کاهش فروش چشمگیر ۴۳ درصدی مواجه شده است. به همین دلیل، هماکنون نشانههایی از بازنشستگی این سدان سالخورده دیده میشود زیرا برای مدل ۲۰۲۱، کرایسلر تیپ بالا ردهٔ لیمیتد و تیپ 300C را از خانوادهٔ این مدل حذف کرده و ۳۰۰ هماکنون تنها در دو تیپ تورینگ و 300S به بازار عرضه میشود.
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹افرین تاوارس که متوجه پتانسیل کرایسلر بعنوان یه لوکس ساز اصیل شد
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹جالبه کرایسلر 300 با بیش از 15 سال سن داره همچنان سالی بیش از 16 هزار دستگاه میفروشه و افزایش فروش 43 درصدی هم داشته که نشون دهنده خوب بودن این سدان قلدر و شیک در بازار باز و رقابتیه امریکاست
Hadi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بهترین کاریه که میشد کرد ?
کرایسلر باید احیا بشه و به دوران طلایی گذشته و برگرده فقط کرایسلر رو دیگه الکتریکی نکنید…
نه ایول خوشم اومد بالاخره استلانتیس یه حرکت خوبی زد…
Mahdi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹عزیز اشتباه متوجه شدی فکر کنم کاهش 43 درصدی داشته نه افزایش
علی آقا
۲۴ بهمن ۱۳۹۹آقا مجبور نیستی برای کامنت دادن مسابقه بذاری! اول بخون بعد نظر بده. ۴۳درصد کاهش فروش داشته نه افزایش.
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹من بجای کاهش نوشتم افزایش که تو تایپ کردن خیلی طبیعیه اشتباه تایپ کردن
ولی همیشه کامنت میذارم و برای کامنت های زیاد گذاشتن هم از کسی مثل شما اجازه نمیگیرم.
بهزاد
۲۴ بهمن ۱۳۹۹حالتو خریدارم.
باور کن این اشتیاق و شوق تو این شرایط داغون یک نعمته که خداوند فقط به بنده های مخصوصش اعطا میکنه و شما نظر کرده هستید به شرطی که عنبر نساء و اسفند دود کردن فراموش نشه.
43 درصد افزایش فروش تو شرایطی که کاهش داشته باشی یک معجزه ست!
قبل از بحث با بنده های نظر کرده مثل شما نیاز به یکسری اعمال مثل طهارت و وضو و خلوص نیت هست وگرنه مورد قبول واقع نمیشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۹برعکس شما ، من فکر میکنم تاوارس اِذعان نمیکنه که پژو در آمریکا جایگاهی نداره و تنها راه سرمایهگذاری در کرایسلر برای آمریکا هست !
اینجاست که میشه گفت: (( آزموده را ، دوباره آزموندن خطاست )) !
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تاوارس خودش خوب میدونه پژو و اوپل و واکسهال برندهای هستن که نمیتونن تو امریکا دوام بیارن.
کار عقلانیشونم اونکه با تقویت کرایسلر و فروش خوبش میتونن سود زیادی رو وارد کل مجموعه کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۹با شما موافقم
یکی از سختیهای تجارت ، جا انداختن نام و اعتبار هست ، پس چه بهتر که به جای شروع دوباره بیایند یک نام معتبر و شناختهشده در مهمترین بازار جهان را بخرند و فقط تمرکزشون را بگذارند برای بهتر شدن محصول و نه جا انداختنش در بازار !!!
(Saeed(peugeot
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اولا که تاوارس تصمیم عاقلانه ای گرفته ……
در ثانی جا انداختن پژو واسه شخصی مثل تاوارس کار آنچنان پیچیده ای نبود ….چون چندین سال تحقیق و کار شده بود روی این قضیه …..
کره ای ها هم دارن تو آمریکا میفروشن ….
فک کن گروه psa نتونه بفروشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۳۹۹سوءتفاهم نشه !
پژوهای امروزی معرکه هستند به جز در بخش موتور که ۱/۶ لیتری گرفتن دستشون با توربو یا بیتوربو دارند مسخرشو در میارن !
اما در طراحی و کیفیت متریال عالی کار کردن ، بماند که همین پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 خودروهای خوبی از کار در آمدن که متاسفانه خورد به در بستهی واردات !
بحث من بازار آمریکا هست که پژو سخت بتونه موفق باشه !!!
AMIR / ARMI
۲۴ بهمن ۱۳۹۹با اینکه اصلا خوشش حال نیستم
ولی خب هرچی باشه فرانسوی ها بهتر از اون
ایتالیایی های بد سلیقه بدون منطق زشت پسند هستن
میشه با پلتفرم های روز پژو جان تازه ای به نام پر اوازه کرایسلر داد
کاش فقط مازراتی و الفا رو بفرشون فکر کنم جیلی پول خوبی در قبال شون بده
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹الفا و لانچیا و مازراتی روی هم رفته هیچ سود و منفعتی تا الان نداشتن و فقط ضرر پشت ضرر دادن.
ولی از اونور فروش بالای رم و جیپ اونقدر عالیه که سال 2019 بلومبرگ باارزش ترین برندهای فیات کرایسلر رو اول جیپ و بعد رم معرفی کرد.
در این اتحاد جدید هم کارلوس تاوارس فهمیده که زیرمجموعه های کرایسلر پتانسیل بسیار خوبی دارن
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹درسته هیچ سودی ندارن ولی بنظرم سلیقه تو مشکل داره و اگه پدال یکم فضای انتقاد رو باز تر کنه و کامنتم رو حذف نکنه میخوام بکم که تو بد سلیقه ای نه بیشتر مردم. وقتی تو از یه جیز خوشت میاد یا بدت میاد ولی اکثر مردم ازش خوششون میاد بدون که تو بد سلیقه ای نه بقیه. هرکس سلیقه ی خودش رو داره میدونم برای همینم توهم سلیقه ی بد خودتو داری جناب متعصب. پدال نظرم رو حذف نکن ?????? به خاطر همین محدودیت گفتاره که ما اینقدر از جهان عقب موندین پس …
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹درسته فروش رم و جیپ خیلی بیشتر از آلفا و لانچیا و مازراتی هست ولی با این حرفاتون (شاید بهتره بگم حرفت) داری همه اروپایی های دیگه هم زیر سوال میبری که به این میگن TA A SSSSSOB
فکر کری همینطوری بیای الکی بگی کل جهان بد ماشین آمریکایی خوب، کل جهان واقغا بد میشن؟ خودتم میدونی اروپایی به اون داغونی ای که میگی نیستن. اصل وجود ماشین های آمریکایی به خاطر اروپایی هاست. اگه بنز ماشین اختراع نمیکرد هیچوقت هم فورد دوج و جیپ و شورولت وجود نداشتن و شاید یه چیز دیگه مثل مونور هواپیما یا…. تولید میکردن پس حداقل احترام شرکتایی مثل بنز رو نگهدار. الکی که این شرکت ها فروش بالایی ندارن. حتما یه ی هستن که فروشش زیاده
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بد سلیقه؟؟؟؟
والا ماشینهای که من دوست دارم مثل سری اف فورد و موستانگ و امثال اون جزوه پرفروش ترین ماشینهای دنیا هستن و بسیار پرطرفدار.
ولی از اونور الفا و مازارتی و لانچیا فروش 2 سالشون روی هم اندازه فروش 6 ماه سری اف هم نیست.
حالا من بد سلیقه هستم یا شما؟؟؟
بهتر عینک تعصبت رو بر داری تا متوجه بشی الفا و لانچیا و مازراتی همون دهه 80 مردن و هیچ نشونه ای از دهه 30 و 40 که توش شاخص بودن رو دیگه ندارن.
بهتر تعصبت رو بذاری کنار تا ببینی لانچیا رو تو اروپا هم دیگه نمیخوان و فقط تو ایتالیا فروش میره
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹با شما نیستم. با امیر آرمی هستم که میگه اروپایی های بد سلیقه ی زشت پسند
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹من اروپا رو منکر نمیشم.
مثلا میدونم اسکانیا خیلی کامیونهاش خوبه.
ولوو کامیونهاش عالیه.
موتورسیکلتهای تریومف محشرن.
ولی…..
هیچ زمان نه من و نه خیلی های دیگه نمیان بگن مثلا لندروور بهترین افرودر هست
نمیان بگن بنز ترانسپورت بهترین ون تجاریه دنیاست
نمیان بگن بی ام و x7 بهترین شاسی بلند لوکس
میدونی چرا ؟؟
چون امریکا برای تک تک این محصولات یه رقیب قوی با قیمتهای خیلی مناسب داره.
هر زمان اروپا انجینی ساخت مثل 350 شورولت که ازش 100/000/000 عدد ساخته شد بیا با من صحبت کن.
هر زمان اروپا تونست مثل انجین نورث استار کادیلاک رو که لقب کم استهلاک ترین ساخته دست بشر رو دادن بهش ساخت بیا با من صحبت کن
HamidReza
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مازراتی لوکس سازه …
نباید با ماستنگ و … مقایسه شه …
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مگه اشتباه میگم؟ اونایی که دیس میدن خواهشن بگن کجاش اشتباه میگم.
AMIR / ARMI
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اینکه فروش محصولات مزراتی و الفا کاملا زیر المانی ها هستش
و هیچ سودی ندارن این دو برند و مردم به خاطر زشت بودن نمیخرنشون
و اکثرا رقبا رو ترجیح میدن بهشون تقصیر من و تخیل منه ؟؟؟؟
این قضیه زشت بودن در مورد همه برند های ایتالیایی هست
ولی برخی مثل فراری نون اسمشون میخورن . در مقابل فراری با حمایت فیات
مکلارن وجود داره با سابقه خیلی کم و درخشش فوقالعاده فراری در مقابل مکلارن که نزدیک ترین رقیبش هست
هیچ کار خاصی بعد از لافراری انجام نداده در مقابل مکلارن با چندیدن محصول رو داریم
کلا ایتالیایی ها کند مغز هستن تقصیر خودشون نیست
در گذشته رقیب قابلی نداشتن وگرنه اسمشون هم اینجوری در نمیرفت
Sina
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ایشون میگه بعد از لافراری ، فراری کار خاصی انجام نداد!!!
میگه ایتالیایی کند مغزن??
من خودم از طرفدارای ماشین های آمریکایی و مکلارنم اما حرف ایشون هیچ منطقی توش نیست
بهترین ماشینای تاریخو از ایتالیایی ها بود
کسی که به شرکت ایتالیایی لامبورگینی که از پیشرو های فیبرکربن بوده ، از رکورد داران نوربرگرینگ بوده کند مغزه?
فراری از کرایسلر و فیات کمک زیادی نمیگیره و تقریبا ازشون جداست
نمیدونم چرا طرفداران های ماشینای آمریکایی اینقدر تعصب بی دلیل دارن
بدون هیچ دلیلی
حتی بدترین ساخته های آمریکا رو عاشقشونن
ایشون که میگه ایتالیایی هایی که میشه فیات ۵۰۰ و اونتادور و 458 ماشینای زشت میسازن و بد سلیقه هستن ، اونوقت از نظرشون پونتیاک آزتک زیبا ترین خودروی دنیاست?
البته قبول دارم تمام دنیا ماشینای بد و خوب ساختن اما نباید بهشون تعصب داشت ، خودم هم نظراتم بعضی مواقع کمی دارای تعصب بودن ، اما این جزئی از طرفداری خودروست اما باید تعادل در اون رعایت بشه
اینو به عنوان یه پیشنهاد بهتون گفتم
جناب ایکس
۲۵ بهمن ۱۳۹۹@sina10 دقیقا حرف دل منو زدی
Moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۹توهماتت رو به رشته تحریر نیار
تو هم یکی از همون جو زده های عشق آمریکایی که فکر میکنی همه اخ و پیفن
فقط آمریکایی خوبه
ایتالیاییهای زشت!!!!???
احمدرضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۹یادت باشه که کرایسلر داشت ورشکست میشد و این فیات بود مه نجاتش داد ??
نظر غیر کارشناسی شده و از روی تعصب نده
آلفارومئو مالک خوبی نداشت که تازه دارا شده ?
در ضمن آلفارومئو قابل قیاس با پژو نیست اگه مازراتی و آلفارومئو رو با دی اس مقایسه کنی یه چیزی ?
مازراتی همون سازنده گرن توریسمو هستش که تو توی خیابون نگاه میکنی بعد از گذشت حدود 15 سال هنوز آرزو داری بخری ? تاکید میکنم آرزو ?
خاهشن اول ببینید در حد شرکت هستین بعد هرچی دوست دارید بگید ??
تمام دنیا با طراحی فرانسوی ها مشکل دارن
یه مدت رنو بد بود اما با تالیسمان خوب شد
بعدش سیتروئن که با سبک طراحی جدیدش واقن خوب شده
اما پژو… ?
نگم براتون ??
بگذریم
به هر حال به نفع پژو سیتروئن شده این اتحاد استلانتیس
چون میتونه موتور های کم حجم بدرد نخور مسخرش رو با موتور های پر حجم ایتالیایی یا آمریکایی جایگزین کنه ?
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اینو من چند وقت پیش تو کامنتا گفته بودم!
منطقی اش همینه!
$ÃЪŦÏЛ$
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تقدیم به بعضیا که میگن پژو میتونه شکست ناپذیر باشه?????
تاوارس هیچ کار درستی نکرد،وظیفه اش هم بود که باید این کارو میکرد،آخه لگنای متحرک(فرانسه)چجوری میخوان توی بازار آمریکا بدرخشن؟!؟!معلومه که فقط کرایسلر از عهده همچین کاری برمیاد…
میرخان
۲۴ بهمن ۱۳۹۹حتی اگر حرف جنابتون درست باشه ،با این وضع استنباط شما،ارزش حرفتون پایین میاد .
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹والا بابا با این انصباتش.
R@m!n
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تصمیم منطقی هست
Elmiraj
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بهترین کارو کردن…..
در سبد محصولات کرایسلر پر از نام های معروف و پر آوازه هست که با سرمایهگذاری و احیای این نام ها دوباره میتونن بهترین نتیجه را چه از لحاظ سوددهی و چه از لحاظ معروفیت بگیرن…
کرایسلر و زیرمجموعه هاش در در اوج بمونن خیلی بهتر از اینه که بیدلیل انرژی و سرمایه شونو در یه سری برند شکست خورده حروم کنند .
ali (chevy nova)
۲۴ بهمن ۱۳۹۹المیراژ زدی تو خال
کرایسلر و زیرمجموعه هاش به حدی پتانسیل خوبی در بازار امریکا و کانادا دارن که اگه بیشتر روی اونها سرمایه گذاری کنن میتونن برای خیلیها دردسر درست کنن.
نمونش همین کرایسلر300 که با وجود سن زیادش فروشش از بعضی محصولات بروز تر بیشتره و موفق تره.
یا ماشینی مثل چلنجر که از 2008 تا الان داره با کوچکترین تغییر فروش خیلی خوبی رو تجربه میکنه.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹یاد اون زمانی بیوفتین که میگفتین بدترین ادغامه
Benz
۲۴ بهمن ۱۳۹۹کرایسلر همون بهتر که نرفت بنظرم باید تنوع محصولاتشو زیادتر کنه
Sina
۲۴ بهمن ۱۳۹۹منتظر کرایسلر ۳۰۰ V8 جدید هستیم!!!!!
البته برگشتن پژو هم کار بدی نبود و میتونست انجام بشه اما کرایسلر هم پتانسیل خوبی داره
اگه هر دو تاش با هم میشد خیلی خوب بود
Sina
۲۴ بهمن ۱۳۹۹منتظر کرایسلر ۳۰۰ جدید هستیم!!!!!
البته برگشتن پژو هم کار بدی نبود و میتونست انجام بشه اما کرایسلر هم پتانسیل خوبی داره
اگه هر دو تاش با هم میشد خیلی خوب بود
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹علاقه امریکایی ها به موتور قوی و سواری بسیار نرم فک نکنم به ایدئولوژی پژو بخوره
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹همچنین اتاق بزرگ
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹پدال از چه ساعتی دیگه خبری جدید نمیذاره و از چه ساعتی شروع میکنه خبر بذاره؟
یه سوال داشتم حرکت گهوارهای ماشین یعنی چی؟
خواهش میکنم پر فروشترین ماشین های کرهی جنوبی را بذارین.
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹حسین جان بیشتر توی شاسی بلند ها و خودرو هایی که نسبت به زمین ارتفاع دارند پیش میاد.ماشینی به علت تعلیق یا حتی موتور قوی تر ازبدنه و ناهمانگ بودن و نامناسب بودن ضرایب گیربکس ماشین در حرکت کردن به سمت طرفین جاده ماشین بیشتر از حد به طرف چپ و راست کشیده میشود.بیشتر این حالت سر خودرو هایی که تعلیق نرم دارند پیش میاد تعلیق نرم باعث میشه ماشین از مانور پذیریش کم بشه و از حالت اسپورت خارج بشه و اگه بخوای در سرعت بالایی بپیچی اتاق ماشین هم متمایل میشه به اون سمت
حسین
۲۵ بهمن ۱۳۹۹متشکرم
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹خواهش میکنم .کاری انجام ندادم که
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹کرایسلر به جای تولید میانرده و مینی ون سدان های لوکس و اس یو وی های لوکس با چاشنی اسپورت بسازند عالی میشه.نمیدونم کسی کرایسلر 300رو رونده؟واقعا از تاروس و چارجر یک سروگردن بالاتره
ali a
۲۵ بهمن ۱۳۹۹حرفش منطقیه… و آینده احتمالا بعضی از مدلای پژو رو با برند کرایسلر تو امریکا بفروشه…
Mf1
۲۵ بهمن ۱۳۹۹هزار بار گفتم الانم میگم که طراحی کرایسلر ۳۰۰ سال ۲۰۰۶ یه چیز دیگه هست یه چیزیی در حد بنتلی ورلزرویس
نظر بعضی از دوستان خیلی خنداره که میگن ایتالیای ها کند ذهنن ماشین بد درست میکن اونی که دشمن خودروهای ایتالیای هم باشه چنین حرفی نمیزنه
اگه کل امریکا تونستن یه خودرو در حد مازراتی mc12 افسانه ای بسازن بعد میشه گفت امریکایها کند ذهن نیستن اکثر ماشینهای امریکای در حد متوسط رو به پایین هستن در حالی که ایتالیا هر کدوم از خودروهاشون اثری هنری هستن
کل خودروسازی جهان بدون ایتالیا در یه کویر برهوت به سر میبرن
ali (chevy nova)
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ایتالیا هر وقت تونست یه ماشین در حد چارجر دیوتانا 1969 بسازه که رکورد 330 کیلومتر رو 53 سال پیش زد اون موقع تازه میتونه ابراز وجود کنه
Moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۹بستن یه مشت توربو به خیک موتور همچین کار سختی نیست
Mf1
۲۵ بهمن ۱۳۹۹فعلا توتورا در تلاشه رکورد ۵۰ سال پیش بزنه
ali (chevy nova)
۲۵ بهمن ۱۳۹۹لااقل مثل بوگاتی نیست که اول گفتن با شیرون رکورد میزنن بعده چند روز گفتن شیرون برا رکورد زدن نیست??
Mf1
۲۵ بهمن ۱۳۹۹تنها چیزی که از امریکا مونده یه چند تا خودرو معمولی بیشتر نیست و نمیشه بهشون گفت شاهکار طراحی هرچی شاهکار داشتن همون قدیم رو کردن به قول انگلیسی های امریکای تبار مغز امریکای ها مثل گذشته کار نمیکنه دچار کند ذهنی شدن
امیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹تقریبا تمامی برندهای زیر مجموعه تاریخ غنی و با عظمتی دارن ، غیر از پژو و سیتروئن و اوپل
این شرکت اگه میخواد در امریکا موفق بشه و در اروپا موفق تر از قبل بشه، باید تمامی برندهای امریکایی رو دوباره احیا کنه و همچنین مازراتی!