کرایسلر

بررسی کرایسلر 200 لیمیتد FWD مدل ۲۰۱۵

مأموریت کرایسلر ۲۰۰ مدل ۲۰۱۵ بسیار چالشی است؛ نمایندگی امپراتوری فیات-کرایسلر در کلاس سدان‌های متوسط. مدل‌های قبلی از جمله سبرینگ در کلاس خودروهای متوسط همیشه وضعیتی متناسب نداشته‌اند و همین موضوع باعث شده تا در مورد ۲۰۰ مدل ۲۰۱۵ که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ ارائه شد، تردیدهایی وجود داشته باشد. با این حال، این امیدواری وجود دارد که به بالاخره یک ترکیبی خودرویی مناسب مانند هوندا آکورد و مزدا ۶ شاهد باشیم.

2015 Chrysler 200C
۲۰۱۵ Chrysler 200C
کرایسلر پیش‌بینی کرده که ۷۰ درصد از خریداران سدان متوسط جدید از پیشرانه چهار سیلندر استفاده کنند. تمرکز این تست نیز بر روی مدل ۲۰۰ با موتور ۲/۴ لیتری تایگرشارک است. این در حالی است که موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V-6 نیز می‌تواند در دسترس قرار گیرد. کرایسلر ۲۰۰ تست شده با تریم متوسط لیمیتد دارای یک رنگ‌آمیزی کریستال گرانیت متالیک و یک گروه از چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی با طرح نقره‌ای است که از تایرهای ۲۳۵/۴۵ بریجستون اکوپیا EP422 استفاده می‌کنند.
2015 Chrysler 200C Interior
۲۰۱۵ Chrysler 200C Interior
درون کابین ۲۰۰ لیمیتد فضایی مدرن ایجاد شده است؛ ترکیبی ناموزون با جزئیاتی بی‌نظیر. شیفتر دنده چرخشی در کنسول در کنار ترمز الکتریکی پارکینگ کنترل‌های هوا قرار گرفته است که همگی برای کاربری آسان‌تر آماده شده‌اند. در داشبورد، در کنار نشانگر وضعیت سوخت و دمای موتور، یک نمایشگر قرار گرفته که اطلاعات مورد نیاز راننده را فراهم می‌کند. این طراحی، شاید مطابق آخرین طراحی‌های صنعت خودروی کنونی نباشد، ولی کارایی زیادی داشته و وقت راننده را برای استفاده از ابزارهای مختلف نمی‌گیرد. البته خودروی تست‌شده از نمایشگر ۸/۴ اینچی سیستم UConnect استفاده نکرده و به جای آن از نسخه با نمایشگر ۵ اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث و بدون سیستم راهبری بهره برده است.
2015 Chrysler 200C
۲۰۱۵ Chrysler 200C
آپشن‌های مورد استفاده خودروی تست از قرار زیرند:
  • گروه ابزارهای «آسودگی» به ارزش ۸۹۵ دلار شامل صندلی‌های تنظیم‌شونده هوشمند در جلو، دوربین نمای عقب، آینه‌های بغل هوشمند با رنگ‌آمیزی بدنه، پوشش چرمی و گرم‌کن برای فرمان و رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM.
  • گروه ابزارهای «راحتی» به ارزش ۶۴۵ دلار شامل امکاناتی چون کنترل هوای دوگانه، گرم‌کن و جریان هوای کولر برای صندلی‌های عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، استارت ریموت و آینه‌های عقب تنظیم‌شونده خودکار.
  • چرخ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی که در بالا ذکر شد، با هزینه ۵۹۵ دلار.

قیمت خودروی تست در مجموع به ۲۶ هزار و ۳۸۵ دلار رسید.

موتور ۲/۴ لیتری تایگرشارک که به صورت تنفس طبیعی است، قدرتی به اندازه ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۴/۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند و قرار است تا وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی کرایسلر ۲۰۰ را به دنبال خود بکشد. البته این موتور برای انجام دادن کار خود، چندان آرامش ندارد. حداکثر گشتاور در دور موتور ۴۶۰۰ حاصل می‌شود که در این حالت، سر و صدای موتور در زیر کاپوت در می‌آید. موتور تا وقتی که به خط قرمز ۶۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد، تلاش زیادی از خود نشان می‌دهد. خوشبختانه خریداران معمولی معمولاً از ۶۰۰۰ دور بر دقیقه فراتر نمی‌روند؛ مخصوصاً اینکه سیستم گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته، نسبت انتقال نیرو را به خوبی تنظیم می‌کند.
2015 Chrysler 200
۲۰۱۵ Chrysler 200
سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برای کرایسلر ۲۰۰ در ۸/۴ ثانیه ثبت می‌شود. همچنین این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۶/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر طی می‌کند. این در حالی است که شتاب هوندا آکورد EX-L اسپورت اتوماتیک ۷/۴ ثانیه است و تست یک‌چهارم مایل آن نیز ۱۵/۹ ثانیه بوده است. البته باید اذعان کرد که کرایسلر با بهینه‌سازی‌های هوندا در دور موتورهای بالا هنوز فاصله زیادی دارد.
با این که از تایرهای اکوپیا انتظار چسبندگی بیشتری در پیچ‌ها می‌رفت، ولی در تست لغزش در پیچ، نیروی ۰.81g از کرایسلر ۲۰۰ مشاهده شد. در خیابان‌های شهر به راحتی می‌توان صدای تایرها با پیچاندن فرمان درآورد. واکنش فرمان سریع و مناسب است؛ ولی با وجود تنظیمات الکتریکی که برای بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده، حس رانندگی در جاده بسیار کاهش یافته است. در این میان، مسافت ترمز ۵۴/۵۶ متر، کرایسلر ۲۰۰ را در میانه‌ی کلاس خود قرار می‌دهد.
مصرف سوخت ترکیبی در خودروی تست به میزان ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد که برای این کلاس آمار خوبی است. این در حالی است که این مصرف سوخت حتی از دوج دارت لیمیتد ۲۰۱۳ با ۷۰ کیلوگرم وزن کمتر و موتور ۱/۴ لیتری توربو و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاجه بهتر بود. دوج دارت در حالت ترکیبی مصرف سوخت ۹ لیتر از خود نشان داده بود. شکی وجود ندارد که کرایسلر ۲۰۰ با موتور ۲/۴ لیتری خود به اندازه موتور توربوی کوچکتر دارت تقلا نخواهد کرد؛ به این دلیل که بتواند با جریان ترافیک کنار آید. بنابراین کنترل بیشتری بر روی پدال گاز دارد و مصرف سوخت بهینه‌تری ایجاد کرده است.
در مجموع به نظر می‌آید که کرایسلر در مدل جدید، سعی داشته تا یک محصول کامل عرضه کند. ولی در این میان، در برخی زمینه‌ها نقطه ضعف‌هایی دیده می‌شود که نشان می‌دهد ۲۰۰ تا رسیدن به قله سدان‌های متوسط مسیر زیادی را پیش رو دارد. البته نباید فراموش کنیم که ۲۰۰ آن حس سن و سال بالای کرایسلر ۳۰۰ بزرگتر از خود را در خیابان ندارد. در ادامه مشخصات این خودرو را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۶۳۸۵ دلار (قیمت پایه: ۲۴۲۵۰ دلار).
  • نوع موتور: SOHC ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۲۳۶۰ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۳۴/۵ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۸ متر.
  • عرض: ۱/۸۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۸۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۵۶ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. hrs

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    طراحی خیلی قشنگی داره مخصوصاً جلوش.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    عجب رینگ های نری داره!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. خاوری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    من این ماشینو خیلی دوس دارم… بزرگ و بی ادعا و البته خواستنی

  4. ماسل کار

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    این زیاد باحال نیس
    کرایسلر فقط 300c

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. Hermidas

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با اینکه از ماشینای آمریکایی خوشم نمیاد(خودمم نمیدونم چرا) ولی این یکی واقعا زیباست.

    برای شهر واقعا عالیه تازه قیمتشم زیاد نیست!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. مهران72

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام
    از بغل و پشت طراحی هماهنگ و قشنگی داره
    اما با رخش حال نمیکنم!!
    نه زیاد کلاسیکه نه مدرن! ولی از نظر قیمت و کیفیت خیلی شاخه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اره جلوی ماشین زیاد باحال نیست ولی عقب و داخل خوشگله

  7. vahid jinpachi

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    امریکا مثل این که دوست داره از نظر خودروسازی هم از همه جلو بزنه/؟؟؟؟

    بابا دمش گرم.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. k

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جلو هست دوست عزیز

      دیگران باید تقلا کنن برای رسیدن بهش

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. asa

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        دقیقا k جان راست میگی

  8. ferrari

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ماشین عجیب و جالبی و به نظرم یکی از اقتصادی ترین و با صرفه ترین ماشین های آمریکایی، ولی درکل من مزدا۶ رو بیشتر دوست دارم، قیافه مدرن و جذاب مزدا واقعا عالی.

  9. فواد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    ۲۰۱۲ رو که جلوش عین اینه رو از نزدیک دیدم. اصلا حال نکردم ولی این عقبش شیک شده. خداییش کرایسلر یعنی ۳۰۰

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Nissan GTR

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره طوری که به ادم حس نرم بودن میده قیمتشم مناسبه و دیگر هیچ…!!

  11. ASTON MARTin

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    یاد ماشینی افتادم که اسکایلر برای پسرش توی بریکینگ بد خرید! انگار این مدل ارتقاء یافته ی اونه
    یه پیک بزنیم ب سلامتی بریکینگ بد ک دل همه رو لرزوند

  12. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    داخلشم بدک نیست، به هرحال حس بد نمیده به راننده.

    ترکیبی ناموزون با جزئیاتی بی‌نظیر..

  13. سام

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام واحترام به تمامی کارکنان و دوستداران سایت پدال

    بچه ها! اگه وقت و فرصت دارین به مطلب ذیل، که تاریخچه کوتاهی رو از شرکت کرایسلر و نحوه رشد اونو بازگو می کنه، توجه کنین.

    ” چهره ممتاز دیگر صنعت خودرو سازی والتر کرایسلر بود. او در موتور و گیربکس و قطعات مکانیکی خودرو دست به نوآوری زد و از همان زمان شرکت او در زمینه های مزبور قوی بوده است. والتر تا سال 1920 در جنرال موتورز کار می کرد اما مدیریت وقت آن شرکت یعنی ویلیام دورانت به وی اجازه نداد شاخه بیوک را آنطور که دل خودش می خواست اداره کند.این بود که والتر از جنرال موتورز کناره گرفت و خودش را بازنشسته کرد.آدمهای مثل والتر کرایسلر را من در مقام استاد قبول دارم.
    دوران سه سال پس از این ماجرا، مورد علاقه خاص من است.والتر سه سال بعد،از پیله بازنشستگی بیرون آمد و شرکت های ماکسول و چالمرز را که در حال از هم پاشیدن بودند بازسازی کرد. لابد می پرسید چگونه؟ او مدلهای جدیدی به بازار فرستاد و با جد و جهد در پی فروش آنها افتاد. او حتی در برخی از پیامهای بازرگانی خود نیز ظاهر شد. خلاصه تا سال 1925 او از هیچ و پوچ شرکت کرایسلر را بنیان کرد.
    البته او به این بسنده نکرد. در سال 1928 شرکتهای داج و پلیموت را خرید و بدین ترتیب کرایسلر را به صورت یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی زمان خود درآورد که تاکنون نیز چنین بوده است.در سال 1940 ـ سال درگذشت والتر ـ شرکت کرایسلر، از نظر میزان فروش شرکت فورد را پشت سر گذاشت و با قبضه کردن یک چهارم بازار آمریکا،بعد از جنرال موتورز به مقام دوم دست یافت.

    فردریک زدر (frederick zeder) مهندس ارشد کرایسلر در دهه 1930 اولین فردی بود که توانست با ساختن دسته موتورهایی از جنس لاستیک و نصب آنها در محل اتصال موتور به شاسی، ارتعاشات خودرو را تا اندازه زیادی کاهش دهد. فیلتر روغن و فیلتر هوا و موتور پرتراکم از دیگر اختراعات اوست.

    مهندسان کرایسلر بهترین مخزن بنزین دنیا را طراحی کرده بودند. اولین سیستم جرقه الکتریکی خودرو را بچه های کرایسلر ساختند. مبدل گشتاور برای کاهش مصرف سوخت ، رگولاتور ولتاژ مدرن از نوع الکتریکی، ترمز هیدرولیک، همچنین کاربرد کامپیوتر در خودرو، اختراع مهندسان کرایسلر است.کرایسلر بهترین موتور و بهترین سیستم انتقال قدرت موجود در بازار آن روز را می ساخت.(به نقل از کتاب فراز وشیب، نوشته لی آیاکوکا مدیر عامل اسبق فورد و کرایسلر، صفحات 185 و 186)

    توضیح: مبدل گشتاور یا Lock-up Torque Converter دستگاهی است برای انتقال گشتاور به جعبه دنده که در واقع کار کلاچ را انجام می دهد اما بازدهی آن بیشتر است.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      ممنون از وقتی که گذاشتید . عالی بود .

      1. سام

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام مجدد

        خواهش می کنم.انجام وظیفه بود.

      2. مجتبی (ساروی)

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        به اقامیلاد چه عجب یاد فقرا کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. Ahmad..F12

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      سام عزیز ممنون عالی بود

      1. سام

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        خواهش می کنم احمد جان.این حداقل کاری بود که در قبال بچه های خوب سایت می تونستم انجام بدم.

  14. Alpha

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    منتظرش هستیم در منطقه ! اینتریور فوق العاده ای داره

  15. محمدرضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    استایلش که خوب نیس خیلی هم خوشگل نیس اما داخلش بدک نیس اما خوب راه میره…:)

  16. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    داخلش چه خوب طراحی شده.با اینکه رگه اروپایی گرفته اما بهش نمیاد سوسول باشه

  17. Ahmad..F12

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    قیمتش عالیه

    طراحی داخلی فوق العاده ای داره

    طراحی خارجی خوبی هم داره، جلوش زیاد پخته نیست ولی عقبش چرا

    قدرت موتورش هم خوبه

    امکاناتش هم عالیه

    و مهم تر از همه اینکه کرایسلره

  18. کاظم صفایی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قشنگه حیف نمتنم بخرم خیلی گرونه قسطی هم مدن؟………..

    1. احسان(احسان سابق)

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      اره قسطی هم میدن.اگر 2 هزار دلار نقد داشته باشی و اعتبار بانکیت خوب باشه میتونی بقیش رو قسط بدی.همه جا که ایران نیست 70 %پول ماشین رو نقد میگیرن و بقیش هم با سود 200-300 % به اسم قسط ربا بگیرن

  19. Behnam

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    هرچقدر فکر میکنم نمیتونم به عنوان یه ماشین قشنگ بهش نگاه کنم .

  20. امید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    به این میگن ماشین طراحی بیرون و داخلش خوبه کارشون عالیه

  21. امین

    ۲۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا بهترینه ۵ ساله دارمش بجز روغن و بنزین و لاستیک هیچی نگرفتم براش، باطریش رو بعد از ۵ سال عوض کردم ، از صبح روشنش میکنم آخر شب که میام خونه خاموش میکنم! ماشین خارجی زیاد داشتم ولی این امریکایی رو با تموم ماشین های کره ای و ژاپنی عوض نمیکنم! بی نظیر ترین ماشین دنیا

  22. وحیدفرامرزی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم الان دوساله که کرایسلر دارم و هیچ ماشینی به این زیبایی و محکمی و فول اپشنی ندیدم واقعا عالیع

  23. احسان

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین موتور بسیار عالی داره ، سیستم تعلیق نرم کنترل عالی مجموعا قابد قبول ، طراحی داخل اتاقا و پشت زیباست .ایمنی عالی حس امنیت براحتی بهت میده . من خودم هم تعمیرکار این خودروها هستم و هم یکیشو دارم ،اصلا قابد مقایسه با سانتاقه توسان و… نیست ،مصرف سوخت معمولی داره .موتورش با جیپ چروکی هم‌ یکی هستش .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا